Nem megy jobban a benzines , mert a dízel nyomatékosabb , ergo jobban húz , rugalmasabb . A benzines csak jobban GYORSUL .
A számok a benzines mellett vannak. Automata váltónál ráadásul az a nonszensz hülyeség sem játszik, hogy 60-nál a korrekt, precíz mérés kedvéért végáttételben kell bohóckodni, így a gyorsulási adatokat nyugodtan alapul lehet venni a rugalmassági teszthez is. Letöltöttem a fizetõs pdf-et, ha érdekel, megosztom. Rugalmassági mérés nincs benne, de 0-180 gyorsulásban a dízel 2,5 másodpercet kap, és nincs olyan tartomány, ahol gyorsabb lenne a benzinesnél. Magyarul ha odalépsz, kickdown esetén a benzines jobban fog gyorsítani. Pl. a teszt szerint a dízel 0-80-ra 4,4, a benzines 4,0 alatt, 0-120-ra a dízel 8,3, a benzines 7,7 alatt gyorsul. Ez azt jelenti, hogy a dízel a számodra oly' fontos és mérvadó 80-100 rugalmassági tesztet 3,9, a benzines 3,7 alatt hozza.
Meghagyom neked a konzekvencia levonását, melyik megy jobban.
Ne mondd azt nekem hogy ez mindegy , ez nem egy 40 milliós luxusautó , amit pénzzel kitömött emberek vesznek meg !
Ismerek jópár magyar embert, aki megvesz 15 milláért egy autót. Van köztük 30-egynehány éves jogász, orvos, meg 40-50 éves üzletember, tanár, ügyvéd. Egy azaz egy embernek számít a 25-30 ilyen körülmények között tengõdõ ismerõsöm közül a fogyasztás, de neki az autó a kirakat része, amúgy spórolós, fukar ember. Õ vegye nyugodtan a dízelt. A többiek meg majd megveszik a szebb hangú, gyorsabb, élménydúsabb benzinest.
Egyébként az AB tesztjére alapozni kicsit elhamarkodott. Pillanatnyi értékeket mértek, nem átlagokat. Átlagban ugyanolyan használat mellett sosem lesz 6-14 liter a két autó fogyasztása között.
A tesztben ilyen értékek jöttek ki:
...........min...........max...........átlag
335D......6,1............12............9,3
335i......7,5...........15,1...........11,9
6-14 liter, persze.