Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 373762 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

leszilaci

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #330 Dátum: 2006.11.07 09:04:40 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "leszilaci"
nekem néha kiesik a fejembõl ez a turbólyukfigyelés, mikor megszokásból váltom 50-nél az 5-öst...és akkor jön a traktorhang :oops:

Na most errõl nem a kocsi tehet, már bocsi  :kacsint:  
Megszokást igényelnek a modern dízelek, de ha egyszer megszoktad, nagyon lehet szeretni õket. Fõleg a D4D-ket.
A Yaris-szal is el lehet indulni pl. gázadás nélkül, és el lehet járni úgy, hogy 2ezernél vált az ember - és nem lomháskodik.

nem is mondtam,h nem én miattam produkálja :pofa:
csak nekem a benzines karaterisztikája jobban tetszik.
a d4d-re nem is mondtam egy rossz szót sem. :nene:
valamikor írtam is,h kipróbálás után sokkal szimpatikusabb volt,mint a pdtdi-k,h sokkal több erõ van alacsonyabb fokozaton.
sõt még Tõletek is kértem árajánlatot d4dyarisra....ugye? :kacsint: meg ts-re is :szivecske: aztán számoltam sokat,meg forgolódtam este. és nem érte volna meg lecserélni a 2,5éves kocsit
 :hmm:

leszilaci

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #331 Dátum: 2006.11.07 09:41:14 »
Idézetet írta: "Palaczk"

ÉRZÉSRE megy csak jobban a dízel ? Ezernyi adatot írtunk be korábban ami ékesen cáfolja ezt , G6 írt be g-ben kifejezett gyorsulási értékeket is . Hagyjuk már ezeket a képtelen állításokat ... ha valaki azt mondja hogy "én nem szeretem a dízelt" , rendben , elfogadom ! De ezeket a mindenféle alaptalan fikázásokat tegyük már félre  :turelmetlen: ... neked személy szerint sokszor ajánlottam már , hogy talán próbálj ki végre néhány normális , korszerû dízel autót is , mielõtt a mai dízel mezõny legaljával szerzett rossz tapasztalataid alapján kollektíven lehúzod õket - "szétrázás , csörgés-zörgés" , na ilyen aztán nincs pl. egy D4D Corollában ... de úgy látszik hiába mondom  :szemforgat:


ha félreérthetõ voltam,akkor bocsánat.
nem általánosítottam.
de az 1.4es civic-hez képest csak érzésre megy jobban a 1.4td fabia.

és továbbra is tartom azt,h nekem ezek miatt a hirtelen rángatások miatt nem tetszik csak, mikoris a turbó életre kel, és ez kis köbcentinél még drasztikusabban kijön.
vezettem g astrákat sedánban 1.7td, és kombiban 2.0td...ezeknél is volt turóluk, de nem olyan drasztikus, és jól mentek. fõleg a 2.0td :mrgreen:  :vezetes:
aztán volt f astra is 1.7 tdvel, abban érezni sem lehetett a turbót...lehet,m 320.000km volt benne, és már nem is élt :nyelv: (nomeg abban asszem' soft turbó volt, vagy mi a fene, kis nyomással)

nem fikázom, csak elmondtam,h nekem milyen tapasztalataim voltak. ha ezek rosszak, akkor tényleg fikázásról beszélünk?
nem azt mondtam,h a dízelek szarok és a benzinesek húúú de kafa.
benzines is okozott csalódást: 1.6 (nagyonrégi)oktávija pfuuuj,75 gyenge loval... mikor a maximális sebességét 4esben érte el rohadt lassan és az is 150volt
vagy az 1.6 f astra sem volt az a gyorsulási bajnok, de 190nél nagggyon kapaszkodtam az anyósülésben :ima:

szétrázást, meg csörgést a d4dyarisban nem tapasztaltam, ahogyan a td opeleknél sem.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin vs. dízel
« Válasz #332 Dátum: 2006.11.07 16:42:22 »
Idézetet írta: "leszilaci"
nem is mondtam,h nem én miattam produkálja :pofa:

Te kis   cArKiLlEr    :nagymosoly:
A transmissionkiller immár a múlté  :twisted:

Szerintem az autók halálra unják magukat a spórolós tempód alatt és berozsdásodnak, elfáradnak, megszédülnek  :D
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

leszilaci

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #333 Dátum: 2006.11.07 16:50:26 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "leszilaci"
nem is mondtam,h nem én miattam produkálja :pofa:

Te kis   cArKiLlEr    :nagymosoly:
A transmissionkiller immár a múlté  :twisted:

Szerintem az autók halálra unják magukat a spórolós tempód alatt és berozsdásodnak, elfáradnak, megszédülnek  :D

ha még csak az autót tenném...

kacsa múltkor közölte velem,h hozzám egy kispolszki való....enyhén utalva arra,h õ akart venni egy kispókot, és elcserélné velem szõrén szõrt :mrgreen:

szóval kacsát is tönkretettem :hiding:  :bricks:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #334 Dátum: 2006.11.07 19:52:59 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
...föltéve ha valaki jönne a szokásos "hát persze hogy a VW nyer" szöveggel : ez ugyanaz az AB , amiben a Yaris minden tesztet megnyer , mióta a piacon van .

Poloval (ami ugye tágasabb az új Cliónál is) összeeresztették már?

Amúgy az emlegetett Passat-Ave-407-S60 tesztrõl is megvan a véleményem. Lenne idõm, már írtam volna egy rövid összefoglalót az autósmagazinos topikba. Egyszer szerintem olvass el egy magyar kiadást, szörnyû.

OFF: ezt nézzétek.  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:


Igen , Polo is volt abban a tesztben , asszem csak negyedik lett . Elsõ Yaris , második Corsa , harmadik nemtommi (ott van a Yaris II topikban , pár napja írtam be) , Polo negyedik . A Polo , ami minden tesztben , minden mérés szerint makacsul nagyobb , mint a Clio ;) ... talán menj el egyszer egy szalaggal és mérd le , ha ennyire nehéz elhinni , hogy a térérzet és a valós tér két különbözõ dolog . Mellesleg a Yarist a Polonál is nagyobbnak mérték , de lehet hogy ezek szerint ebben a mérésben is csaltak :)

Ja engem nem érdekel a magyar kiadás , soha nem is arról beszéltem .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #335 Dátum: 2006.11.07 22:37:29 »
Idézetet írta: "kavarc"
Idézetet írta: "Palaczk"

Szerintem teljesen rendben van ez az eredmény . Ja , föltéve ha valaki jönne a szokásos "hát persze hogy a VW nyer" szöveggel : ez ugyanaz az AB , amiben a Yaris minden tesztet megnyer , mióta a piacon van .

Néhány dolog:
-  a Yaris annyival jobb volt a vetélytársaknál, hogy jobban nem lehetett lehúzni
- jóbarátom cserélte le régi Passatját egy újra (2.0 TDi): eddig 2,5 mió Ft garanciális javításon volt az autó, 170-nél megállt az autópályát az autó, nem megy jobban mint az elõzõ Passatja (1.9 pdtdi), szal ennyit a Passatról
- AB=AutoBulvár? featuring by Michael Specht. Vezetõ riporter? Vajon milyen cikkeket jegyezhetett az ürge. Nálam innentõl hiteltelen az egész.


Frappáns ellenérvek ;) ... mondjuk úgy hogy nem gyõztél meg :)

Ami a Passatot illeti : újautó-tesztben nem számít a késõbbi megbízhatóság .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #336 Dátum: 2006.11.07 22:44:28 »
Most autóztunk egyet jóbarátomék Alfa 156 1.9 JTD-jével . Részben én vezettem .

2000-nél a következõ fokozatba váltva az autó tökéletesen , lendületesen vezethetõ . Teljesen alaptalan az az érv , hogy ezeket a kocsikat nem lehet olyan korán következõ fokozatba kapcsolni , mint a benzineseket . Mi több : egy 1.6-2.0 körüli benzines ilyen fokozatnál a következõ fokozatba kapcsolva érezhetõen lomhább .

Hármasban meredek emelkedõn 1200-as fordulatról padlógázra azonnali határozott gyorsítás a válasz (ugyanezen az emelkedõn a kétliteres benzines Camrym arra képes , hogy hármasban 60 kmh-val padlógázzal tartsa a sebességet) . Négyesben komoly emelkedõn 50 kmh-ról , 1250-es fordulatról , padlógázzal indulva az autó a dombtetõig , egy 300 m-es szakaszon 80 kmh-ra gyorsult .

MESE HABBAL , hogy ezek az autók 1800-as , pláne 2000-es fordulat alatt nem képesek gyorsítani  :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #337 Dátum: 2006.11.07 22:47:39 »
Idézetet írta: "leszilaci"
Idézetet írta: "Palaczk"

ÉRZÉSRE megy csak jobban a dízel ? Ezernyi adatot írtunk be korábban ami ékesen cáfolja ezt , G6 írt be g-ben kifejezett gyorsulási értékeket is . Hagyjuk már ezeket a képtelen állításokat ... ha valaki azt mondja hogy "én nem szeretem a dízelt" , rendben , elfogadom ! De ezeket a mindenféle alaptalan fikázásokat tegyük már félre  :turelmetlen: ... neked személy szerint sokszor ajánlottam már , hogy talán próbálj ki végre néhány normális , korszerû dízel autót is , mielõtt a mai dízel mezõny legaljával szerzett rossz tapasztalataid alapján kollektíven lehúzod õket - "szétrázás , csörgés-zörgés" , na ilyen aztán nincs pl. egy D4D Corollában ... de úgy látszik hiába mondom  :szemforgat:


ha félreérthetõ voltam,akkor bocsánat.
nem általánosítottam.
de az 1.4es civic-hez képest csak érzésre megy jobban a 1.4td fabia.

és továbbra is tartom azt,h nekem ezek miatt a hirtelen rángatások miatt nem tetszik csak, mikoris a turbó életre kel, és ez kis köbcentinél még drasztikusabban kijön.
vezettem g astrákat sedánban 1.7td, és kombiban 2.0td...ezeknél is volt turóluk, de nem olyan drasztikus, és jól mentek. fõleg a 2.0td :mrgreen:  :vezetes:
aztán volt f astra is 1.7 tdvel, abban érezni sem lehetett a turbót...lehet,m 320.000km volt benne, és már nem is élt :nyelv: (nomeg abban asszem' soft turbó volt, vagy mi a fene, kis nyomással)

nem fikázom, csak elmondtam,h nekem milyen tapasztalataim voltak. ha ezek rosszak, akkor tényleg fikázásról beszélünk?
nem azt mondtam,h a dízelek szarok és a benzinesek húúú de kafa.
benzines is okozott csalódást: 1.6 (nagyonrégi)oktávija pfuuuj,75 gyenge loval... mikor a maximális sebességét 4esben érte el rohadt lassan és az is 150volt
vagy az 1.6 f astra sem volt az a gyorsulási bajnok, de 190nél nagggyon kapaszkodtam az anyósülésben :ima:

szétrázást, meg csörgést a d4dyarisban nem tapasztaltam, ahogyan a td opeleknél sem.


Ez így teljesen korrekt  :) ! Korábban viszont általánosságban emlegettél csörgést-zörgést meg hasonlókat , azért is írtam azt , amit .

(Egyébként továbbra is tartom hogy az 1.4 TDI már 1500-as fordulatról jól gyorsít , de ez Audi A2 , lehet hogy a Fabiában máshogy viselkedik.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Benzin vs. dízel
« Válasz #338 Dátum: 2006.11.11 18:40:23 »
Palaczknak való CVT váltó már 2000-óta elérhetõ a Nissan Primerában...... Csak beteszed D-be, oszt annyi.... Na de akkor hol a váltás feelingje??? :hmm:  :nagymosoly:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #339 Dátum: 2006.11.12 01:05:29 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Palaczknak való CVT váltó már 2000-óta elérhetõ a Nissan Primerában...... Csak beteszed D-be, oszt annyi.... Na de akkor hol a váltás feelingje??? :hmm:  :nagymosoly:


Mi több , ugye fokozatmentes automata váltó (kvázi-CVT) volt már a 70-es évek elején is a kis DAF-okban , a Variomatic  :) ...

Csak mondjuk nekem ez NEM való ! Mert az ilyen cucc sosem engedi igazán alacsonyra a fordulatszámot , hanem igyekszik valahol középen , a max nyomaték környékén tartani . Ááá ... nem kéne . "Sima" automata váltó kéne , de leginkább olyan , amivel rögzíteni lehet , hogy épp hányasban van , tehát van manuális módja is .

Ami pedig sokkal fontosabb , az az , hogy az autó motorja képes legyen az 1500-2000 környéki fordulatszámról is nyomatékosan , dinamikusan felhúzni , hogy ne kelljen 80-nál négyesbe , 60-nál hármasba visszapakolgatni , ha elõzni akarok . Csak gázt adni neki , és menjen !

Ja , és a váltás feelingje ? Hát arról az esetek többségében (fõleg városban) szíves-örömest lemondanék ! Egy szerpentinen , hegyi úton , egy sportos kocsiban élvezet ... de a hétköznapokban , pláne a városban ugyan nem az . Zavaró , a haladást megszakító , kényelmetlen , anakronisztikus gépészkedés  :szemforgat:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Benzin vs. dízel
« Válasz #340 Dátum: 2006.11.13 18:29:36 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Palaczknak való CVT váltó már 2000-óta elérhetõ a Nissan Primerában...... Csak beteszed D-be, oszt annyi.... Na de akkor hol a váltás feelingje??? :hmm:  :nagymosoly:


Mi több , ugye fokozatmentes automata váltó (kvázi-CVT) volt már a 70-es évek elején is a kis DAF-okban , a Variomatic  :) ...

Igen errõl már beszéltünk a Jármûtörténeti topicban.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Benzin vs. dízel
« Válasz #341 Dátum: 2006.11.13 18:32:00 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Palaczknak való CVT váltó már 2000-óta elérhetõ a Nissan Primerában...... Csak beteszed D-be, oszt annyi.... Na de akkor hol a váltás feelingje??? :hmm:  :nagymosoly:


Csak mondjuk nekem ez NEM való ! Mert az ilyen cucc sosem engedi igazán alacsonyra a fordulatszámot , hanem igyekszik valahol középen , a max nyomaték környékén tartani . Ááá ... nem kéne . "Sima" automata váltó kéne , de leginkább olyan , amivel rögzíteni lehet , hogy épp hányasban van , tehát van manuális módja is .
Ami pedig sokkal fontosabb , az az , hogy az autó motorja képes legyen az 1500-2000 környéki fordulatszámról is nyomatékosan , dinamikusan felhúzni , hogy ne kelljen 80-nál négyesbe , 60-nál hármasba visszapakolgatni , ha elõzni akarok . Csak gázt adni neki , és menjen !
:sir:  Mit szólnál akkor, ha nem egy kétliteresben ülnél nap, mint nap, hanem egy nyomatékszegény, kilúgozott egynégyes golfba. Na ezzel csak akkor bírsz haladni, ha leforgatod a fokozatokat és elfelejted a nyomatékopt, mint olyat. Aláírom, hogy egy kétliteresnél ezt meg lehet csinálni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Benzin vs. dízel
« Válasz #342 Dátum: 2006.11.13 18:33:33 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ja , és a váltás feelingje ? Hát arról az esetek többségében (fõleg városban) szíves-örömest lemondanék ! Egy szerpentinen , hegyi úton , egy sportos kocsiban élvezet ... de a hétköznapokban , pláne a városban ugyan nem az . Zavaró , a haladást megszakító , kényelmetlen , anakronisztikus gépészkedés  :szemforgat:

 :sir:  :sir:  :sir:  Nem inkább a kényelmet favorizálod a váltás helyett? Nadehogy anakronisztikus..... Nemá.... :nagymosoly:  :szemez:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #343 Dátum: 2006.11.13 23:49:44 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Palaczknak való CVT váltó már 2000-óta elérhetõ a Nissan Primerában...... Csak beteszed D-be, oszt annyi.... Na de akkor hol a váltás feelingje??? :hmm:  :nagymosoly:


Csak mondjuk nekem ez NEM való ! Mert az ilyen cucc sosem engedi igazán alacsonyra a fordulatszámot , hanem igyekszik valahol középen , a max nyomaték környékén tartani . Ááá ... nem kéne . "Sima" automata váltó kéne , de leginkább olyan , amivel rögzíteni lehet , hogy épp hányasban van , tehát van manuális módja is .
Ami pedig sokkal fontosabb , az az , hogy az autó motorja képes legyen az 1500-2000 környéki fordulatszámról is nyomatékosan , dinamikusan felhúzni , hogy ne kelljen 80-nál négyesbe , 60-nál hármasba visszapakolgatni , ha elõzni akarok . Csak gázt adni neki , és menjen !
:sir:  Mit szólnál akkor, ha nem egy kétliteresben ülnél nap, mint nap, hanem egy nyomatékszegény, kilúgozott egynégyes golfba. Na ezzel csak akkor bírsz haladni, ha leforgatod a fokozatokat és elfelejted a nyomatékopt, mint olyat. Aláírom, hogy egy kétliteresnél ezt meg lehet csinálni.


Nem véletlenül mondom mindig , hogy az 1.4-es motort kompakt autóba elégtelennek tartom (pláne a 60 lovas szörnyûségeket á la III-as Golf) . Ilyet magamnak soha nem vennék . Inkább egy öregebbet , használtabbat , ugyanazért a pénzért , nagyobb motorral .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #344 Dátum: 2006.11.13 23:55:12 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ja , és a váltás feelingje ? Hát arról az esetek többségében (fõleg városban) szíves-örömest lemondanék ! Egy szerpentinen , hegyi úton , egy sportos kocsiban élvezet ... de a hétköznapokban , pláne a városban ugyan nem az . Zavaró , a haladást megszakító , kényelmetlen , anakronisztikus gépészkedés  :szemforgat:

 :sir:  :sir:  :sir:  Nem inkább a kényelmet favorizálod a váltás helyett? Nadehogy anakronisztikus..... Nemá.... :nagymosoly:  :szemez:


De , de  :) ... mondd meg nekem : ha 50 éve megoldott , hogy egy szerkezet elvégezze helyetted ezt a munkát , akkor miért kell még mindig neked csinálni  :?: Az amerikaiaknak van igazuk , a 90 %-os automata arányukkal . Francnak kell ez a fölösleges kuplung-taposás és váltókar-rángatás . Legyen kézi váltó egy sportkocsiban - abban is opcionálisan , hogy aki ennek a muzeális élménynek akar hódolni , tehesse meg . De az alap legyen az automata , mert a (kézi) váltás csak megszakítja a haladás folyamatát , ráadásul plusz tevékenység , amirõl boldogan lemondanék . Kézi váltó ? Akkor miért nincs az önindító helyett még mindig kurbli ? Miért nincs az elektromotoros ablaktörlõ helyett manuális ? Miért szervós a fék ? És így tovább ... a kézi váltó egy kövület az autózás õskorából , amit rég számûzni kellett volna - ahogy az amerikaiak tették már rég !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )