Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 146855 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7908
Benzin vs. dízel
« Válasz #30 Dátum: 2006.10.28 18:45:34 »
Srácok, ne kapjatok hajba  :kacsint: Mindenkinek igaza van a maga módján. DE ne felejtsük el, hogy a magyar átlag autós nem megy évi 15000kmnél többet. Ott viszont a 4xx ezres felár nagyon lassan jön be. És nem mindenki vesz hitelre kocsit, és az a havi +4 is sok valakinek. Gondolj bele, most az adózás miatt ennyivel kevesebbet kapsz, vagy még többel, ez se esik jól. Sokan csak a jelenbe látnak, ezért nem vágnak bele. Ha lenne annyi pénzem, hogy új kocsit vegyek, akkor tuti 1.4D4D Yarist vennék, vagy 2.2DCAT Avét  :kacsint: Benzinesbõl meg Lexus GS 450h-t  :nagymosoly:
Laco 73 :D

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
  • Autó: Prius+ 2013,Yaris 2008
Benzin vs. dízel
« Válasz #31 Dátum: 2006.10.28 18:46:32 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "taby"

Haver IIIas golfja 1500-6200ig húz mint a barom (2.0 TDI mechanikus adagolóval és mechanikus turbóvezérléssel) most épit egy 1,7tdi-t amiben 7000 feletti fordulatnál kezd visszábbvenni az adagoló a naftából.
Mellesleg amikor az 1300++ kg-s 93'golffal melléálltunk egy audi tt 3.2 quattro mellé 0-100on induláskor elverte de 100nál már mellette voltunk 100 felett mikor már az elsõ kerkekek kevésbé kapartak el úgy maradt le az audi mint a borravaló. 140-160ig elõfordul hogy a gyorsulás inkább gumifüstöltetésbe torkollik. mellesleg étolaj, repceolaj, gázolaj egyre megy.


De az egy full-full házi építésû autó... :roll:

Benzinesbõl is tudsz megabrutált ÉPÍTENI, nem egy S2-es Audit láttam aminél csupán a szinténgyári RS2-es alkatrészek (turbó, cooler, leömlõ-kipuf, chip) bepakolva+pici okosítás és 400lóerõs volt a motor... :shock:  
Ezt spéci cuccokkal még tovább lehet fokozni olyan 500lóerõig.
Képzelheted mit mûvelt az a 4kerekes 1,2t-ás autó mondjuk 200ig...

Épitett benzines turbós Lancia delta integrale-t is összkerekes 400 ló környéki autót 200 méteren a lancia elverte a golfját de 400on már az elsõkerekes golf volt a nyertes... Ja és a lényeges pont a lancia 70:!: litert zabál mit ugyanilyen kinzás mellett 14 liter a dizel golf...  a golf egyébként mindennapos használatban van és semmi elektronika nincs benne -10 fokig még izzitani se kell inditás elõtt. (egyébként sok gyártó ajtónyitáskor már elkezd izzitatni gyertyákkal, ezzel hitetve el az emberrel hogy nem kell izitani...)
Megjegyzem nekem ettõl eltekintve igencsak tetszik a carinkám kis 116 lovas 1,6osa (6,5-20lityi közötti fogyasztással ez utóbbi extrém elvetemült ámokfutásból jött össze de inkább 8-8,5 a városi fogyim melyben nagyon sok a rövid táv) igaz hogy nincs olyan gázreakciója, ereje stb mint a golfnak de engem kiszolgál.

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #32 Dátum: 2006.10.28 19:11:47 »
Parancsoljatok, itt egy valóban erõs dízel:
&NR
A hangját és a füstjét figyeljétek, a szagát meg képzeljétek oda.  :nagymosoly:

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #33 Dátum: 2006.10.28 20:23:12 »
Idézetet írta: "djibril"
Idézetet írta: "aved"

Mikor hozza vissza a felárát? Ki lehetne számolni. Most drágább is a gázolaj mint a benzin...

Na akkor ugorjunk neki:
Az új autót vásárló magánszemélyek nagy része hitelre vesz autót, tehát nincs értelme felárról beszélni, hanem sajátrészrõl + havi költségekrõl.



Az akciós árakat és egyedi kedvezményeket tegyük félre!

Én benzinest vettem, fõleg pénzügyi okokból. A következõ számítást javaslom ellenõrzésképpen, hogy megéri-e dízelt venni, és kinek:

A gyári norma különbség vegyes fogyasztásban 2 liter / 100 km.
A dízel felár 450 000 Ft.
Tételezzük fel, hogy 1l dízel ugyanannyiba kerül, mint a 95-ös benzin, és legyen az áruk 250 Ft / liter.

A fentiek alapján 450 000 Ft-ból 1 800 liter üzemanyagot tudunk venni.

Gyors számolás után kiderül, hogy 90 000 km megtétele után lesz egyenlõ az üzemanyag-egyenlegünk.
Sõt, ha 50 Ft-ot drágul az üzemanyag, akkor is 80 000 km-ig pariban leszünk.

90 000 km-t hány év alatt megy egy átlagos autós? Szerintem 6 év alatt. Vagy sem. Nekünk mindig 60 000 km / 6 év volt a családi autó nálunk eltöltött élete.

Ráadásul drágább a szervízelése, és gondolom az alkatrész is.

Így már más a pálya.

Neked jó, mert 99 000 Ft-ot 20 000 km alatt behozol, és utána Te vagy a nyerõ.

A biztosítás is drágább. Szóval átlagos autósnak nem éri meg. Te meg szerencsés ember vagy!!!  :nagymosoly:

Apropó mikor lesz meg a gép?
D: 212

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24622
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Benzin vs. dízel
« Válasz #34 Dátum: 2006.10.29 04:30:33 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Viszont  :!: Sok embernek nem az a célja autózás közben, hogy stresszmentesen, nyugisan haladjon.

Miért, lehetséges ez egyáltalán ma Magyarországon? Egyébként  - minden bántás nélkül mondom - nem így fogsz majd beszélni, ha lesz 3 gyereked, meg ha majd ott állsz 50 évesen két infarktus után egy bypass szívmûtét elõtt. Akkor majd megkérded magadtól, miért is kellett így felpörgetnem magam...
music      

djibril

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 337
Benzin vs. dízel
« Válasz #35 Dátum: 2006.10.29 07:56:24 »
Idézetet írta: "czsiga"

A fentiek alapján 450 000 Ft-ból 1 800 liter üzemanyagot tudunk venni.

Ez igaz, csak épp arra akartam felhívni a figyelmet, h a 450.000 Ft-os felárat nem egyszerre csengeted ki, ha hitelre veszed az autót (és sztem a vásárlók 90%-a így veszi, de lehet h tévedek) és a nagyobb vételárból adódó költségtöbblet (törlesztõrészlet, biztosítás) kevesebb, mint amennyit behoz a fogyasztáson (évi 20-25 ezer km-es futásteljesítménnyel számolva).

De álljon itt egy idézet Szeke Mestertõl a Corolla D-4D topikból:

Idézetet írta: "Szeke"

Akkor számoljunk havi törlesztõrészletekkel. Ha a 460.000-et elosztod 60-al, havi 7700 forint pluszt kapunk. Erre még jön rá egy kis kamat, így kb. 8ezer forinttal drágább havonta a D4D. Havi 1200km-es futásteljesítményt és benzinesnél 7, dízelnél 5 literes fogyasztást feltételezve a mai benzinárakkal számolva pont havi 8.000 forint megtakarítást eredményez. Tehát a D4D úgymond 'ingyen' van. És akkor még nem beszéltünk a jobb rugalmasságról, jobb értéktartásról, könyebb eladhatóságról, magasabb futásteljesítmény esetén jóval több megtakarításról :kacsint:
Még egyszer megkérdezem: melyik is a drágább? :kacsint:


Idézetet írta: "KLaco"
Srácok, ne kapjatok hajba :kacsint:

Én nem érzem hajbakapásnak, csak egészséges vitázás folyik, erre lett létrehozva topik, gondolom  :kacsint:

Idézetet írta: "czsiga"

Apropó mikor lesz meg a gép?

Ha minden jól megy január elsõ felében...  :vezetes: :happy: :nagymosoly:
djibril #238
Corolla Hatchback 2006 1.4 D-4D Luna

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #36 Dátum: 2006.10.29 09:11:54 »
Idézetet írta: "Szeke"

Akkor számoljunk havi törlesztõrészletekkel. Ha a 460.000-et elosztod 60-al, havi 7700 forint pluszt kapunk. Erre még jön rá egy kis kamat, így kb. 8ezer forinttal drágább havonta a D4D. Havi 1200km-es futásteljesítményt és benzinesnél 7, dízelnél 5 literes fogyasztást feltételezve a mai benzinárakkal számolva pont havi 8.000 forint megtakarítást eredményez. Tehát a D4D úgymond 'ingyen' van. És akkor még nem beszéltünk a jobb rugalmasságról, jobb értéktartásról, könyebb eladhatóságról, magasabb futásteljesítmény esetén jóval több megtakarításról :kacsint:
Még egyszer megkérdezem: melyik is a drágább? :kacsint:


Vegyünk 250 Ft-os üzemanyag árat, minden benzinre, mind dízelre.
Így 1200 km megtétele 5,5-ös nornával 16 500 Ft (66l), 7,5-ös normával 22 500 Ft (90l).
A differencia pont 6000 Ft. Ennyit nyersz, nyolcrugót buksz. Az eredõ -2000 Ft. És akkor is drágább a dízelt fenntartani.
Tehát 1200 km / hó még mindig kevés.

Egyébként 490 000 Ft a dízel felár, elnéztem én is. Úgyhogy ezek alapján 100 000 km után kezd nyereségessé válni tankolás szempontjából a dízel.

Az a szemlélet, hogy +8000 Ft-ot megér havonta azért téves, mert akkor is fél millával+kamat többe van a kocsid, és ha biztosan tudod, hogy nem fogsz 100 000 km-t menni vele, amíg meg van az autó, akkor nem érdemes megvenni.

A dízel legfõbb erényei szerintem a következõk:

1. nagyobb hatótávolság
2. kevésbé pazarlod a CH készletet
3. nyomatékosabb, ergó jobban tudsz vontatni vele utánfutót
4. más a teljesítmény karakterisztikája, alacsony fordulaton jobban húz
5. talán tartósabb (???)

A többi dízel tulajdonság csak hátrány.

És még mindig nem tudom, hogy miért drágább ennyivel?

Ez az "ingyen van" ez kicsit dealeres megállapítás  :nagymosoly: .
D: 212

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #37 Dátum: 2006.10.29 09:23:28 »
Ja, és hozzátenném a hitelesség kedvéért, hogy másfél hónapos autómban 5 200 km van, és nem hiányzik, hogy dízel legyen, (elég reggelente a szomszéd dízel Touaregjét szagolni, és ott a feeling :nagymosoly: ).

Egyáltalán nem biztos, hogy minden 1,5 hónapom ilyen menõs lesz, és akkor meg megint negatív a költségvetése az autónak.

Természetesen, ha egy árban lenne a kettõ, vagy csak 99 000 Ft lenne a difi, akkor dízelt választottam volna, mert nem vagyok önmagam ellensége, de 100 000 km-es megtérülés egy kicsit soknak és fõleg távolinak tûnik.

Arról nem beszélve, hogy egyre szigorúbbak a környezetvédelmi elõírások, így lehet, hogy 3-4 év múlva büntetés lesz adó szempontjából egy mai dízel. A Corolla benzinesei pedig teljesítik a legszigorúbb japán 2010-es körny.védelmi normát is, ráadásul 10%-kal alatta is maradnak a határértéknek.

Nem csak a pillanatnyi helyzetet kell mérlegelni, amikor autót veszünk!

Attõl függetlenül, hogy beszari és zsugori vagyok :nagymosoly:  , mindenkinek nyugodt, balesetmentes, és élvezetekben gazdag autózást kívánok a dízeljével is! :kacsint:
D: 212

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9770
  • Autó: IS200 Sportcross
Benzin vs. dízel
« Válasz #38 Dátum: 2006.10.29 10:20:13 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Kgabe"
Viszont  :!: Sok embernek nem az a célja autózás közben, hogy stresszmentesen, nyugisan haladjon.

Miért, lehetséges ez egyáltalán ma Magyarországon? Egyébként  - minden bántás nélkül mondom - nem így fogsz majd beszélni, ha lesz 3 gyereked, meg ha majd ott állsz 50 évesen két infarktus után egy bypass szívmûtét elõtt. Akkor majd megkérded magadtól, miért is kellett így felpörgetnem magam...

Hát, így a kontextusból kiragadva esetleg úgy tûnhet fel vagyok pörögve. De ugye feltûnt, hogy nekem pont dízel gépem van? És nem véletlenül. Én pont a nyugis közlekedést bírom. És elég hozzá, hogy jelenleg csak egy gyerekem van (ja, pont a kezemben). Mindössze annyit mondtam, hogy néha-néha a móka kedvéért jól esett/esne kipörgetni egy benzines gépet. Szó nincs arról, hogy állandóan pörgésben lennék/fel lennék pörögve.
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9770
  • Autó: IS200 Sportcross
Benzin vs. dízel
« Válasz #39 Dátum: 2006.10.29 10:23:15 »
Idézetet írta: "czsiga"
Ja, és hozzátenném a hitelesség kedvéért, hogy másfél hónapos autómban 5 200 km van, és nem hiányzik, hogy dízel legyen, (elég reggelente a szomszéd dízel Touaregjét szagolni, és ott a feeling :nagymosoly: ).

Egyáltalán nem biztos, hogy minden 1,5 hónapom ilyen menõs lesz, és akkor meg megint negatív a költségvetése az autónak.

Természetesen, ha egy árban lenne a kettõ, vagy csak 99 000 Ft lenne a difi, akkor dízelt választottam volna, mert nem vagyok önmagam ellensége, de 100 000 km-es megtérülés egy kicsit soknak és fõleg távolinak tûnik.

Arról nem beszélve, hogy egyre szigorúbbak a környezetvédelmi elõírások, így lehet, hogy 3-4 év múlva büntetés lesz adó szempontjából egy mai dízel. A Corolla benzinesei pedig teljesítik a legszigorúbb japán 2010-es körny.védelmi normát is, ráadásul 10%-kal alatta is maradnak a határértéknek.

Nem csak a pillanatnyi helyzetet kell mérlegelni, amikor autót veszünk!

Attõl függetlenül, hogy beszari és zsugori vagyok :nagymosoly:  , mindenkinek nyugodt, balesetmentes, és élvezetekben gazdag autózást kívánok a dízeljével is! :kacsint:

Csak azt nem értem, hogy miért nem veszed figyelembe az eladhatóságot, ha nem csak a pillanatnyi helyzetet mérlegeled?
Gabe 254.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
  • Autó: Prius+ 2013,Yaris 2008
Benzin vs. dízel
« Válasz #40 Dátum: 2006.10.29 10:35:01 »
Idézetet írta: "Kgabe"

Csak azt nem értem, hogy miért nem veszed figyelembe az eladhatóságot, ha nem csak a pillanatnyi helyzetet
mérlegeled?

Pl mi van ha összetöröd, ellopják stb. S mondjuk nincs kötve rá plusz kiadásként casco vagy éppen már kikezeltette az ember ezt a fajta vámot. Akkor bizony fizetheted a banknak egybe a fenmaradó összeget. (én eleve nem találom jó gondolatnak autót hitelre venni, mert annyi minden történhet vele ami miatt bebukhatod az egészet és aztán még a semmiért is fizethetsz, a lakást nem törik össze vagy lopják el, bár felgyúlladhat az is ... na de ez nem ide tartozik)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9770
  • Autó: IS200 Sportcross
Benzin vs. dízel
« Válasz #41 Dátum: 2006.10.29 11:00:07 »
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Kgabe"

Csak azt nem értem, hogy miért nem veszed figyelembe az eladhatóságot, ha nem csak a pillanatnyi helyzetet
mérlegeled?

Pl mi van ha összetöröd, ellopják stb. S mondjuk nincs kötve rá plusz kiadásként casco vagy éppen már kikezeltette az ember ezt a fajta vámot. Akkor bizony fizetheted a banknak egybe a fenmaradó összeget. (én eleve nem találom jó gondolatnak autót hitelre venni, mert annyi minden történhet vele ami miatt bebukhatod az egészet és aztán még a semmiért is fizethetsz, a lakást nem törik össze vagy lopják el, bár felgyúlladhat az is ... na de ez nem ide tartozik)

Na, erre megint nyithatnánk egy új topicot. Ki hogyan vásárol autót...Amúgy aki viszonylag nagy hitelösszeggel vesz autót, és nem köt Cascot, az vhol meg is érdmli, ha csengetnie kell. Nekem pl 7000 a teljeskörû Casco. Ha no Cascos a hitel, akkor legalább ennyivel drágább havonta. PLusz még fizethesz is ha töröd. Ja, és szetm az már majdnem tök nyolc, hogy ha töröd, lopják, nincs Casco, hogy 2500000-at, vagy 2900000-at kell fizetned.
Gabe 254.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Benzin vs. dízel
« Válasz #42 Dátum: 2006.10.29 13:54:06 »
Idézetet írta: "Palaczk"
1.4 benzines E12-es tulajok közül valakik még igazán lemérhetnék . Peti500 már beígérte :) ... Satriani Cartárs ? Esetleg Whis Mester ? Másvalaki ? Az lenne jó , ha több adatot tudnánk összevetni .

Még sosem mértem. Ritkán járok olyan szakaszon, ahol ez kivitelezhetõ. Ha meg arra megyek, akkor sietek és nem kisérlezgetek  :roll:  De majd egyszer...  :kacsint:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #43 Dátum: 2006.10.29 14:22:16 »
Idézetet írta: "aved"
Idézetet írta: "Palaczk"

Gondolod , hogy az 1.6 benzin nem tép még jobban 3.-ban ;) ? De amúgy tényleg jó ez az érték amit beírtál , én tegnap 8.3-at mértem az 1.6-os Carinánkon .

Ami az 1.6-os 60-100 4.-et illeti : nem a 13 lovacska mûve ez (elsõsorban) , hanem a plusz nyomatéké . 130 vagy 150 Nm , az nagyon nem mindegy .

Na és mit szólsz a dízel 8.7-jéhez :) ?

Gondolom, hogy ott is mennyivel jobban mehet az 1.6-os! Amikor vettem az 1.4-est azt mondták, hogy nincs nagy különbség az 1.4 és 1.6 között, észre sem venném. Erre tessék!!! :evil:

Megérte volna ráfizetni azt százvalahányezert. Na mindegy.

A D4D nyomatéka és rugalmassága hihetetlen jó! Arra lennék kíváncsi, hogy 4.ben produkálja a legjobb eredményt vagy 3.ban még jobban megy? Vagyis ha versenyre kerülne sor egy 1.4vvt-i és 1.4D4D között mondjuk 60-120-ra tökmindegy milyen fokozatban akkor mi lenne az eredmény??

A kis dieselben tudod mi nem tetszik?! A FELÁRA!! :szomoru:


60-100-on természetesen jobban megy az 1.4 dízel (is) hármasban , mint négyesben , elvégre az is még abba a tartományba esik , ahol a nyomatékgörbe nem kezd lefelé hajolni , viszont a teljesítmény , a nagyobb fordulatszám miatt , magasabb . Kérdés , hogy mennyivel megy jobban , mint négyesben . Biztos vagyok benne , hogy nincs akkora különbség , mint az 1.4 benzin négyesben és hármasban mért adata között , lévén utóbbi sokkal érzékenyebb az alacsony fordulatra , a jóval kisebb nyomatéka miatt . Ugye a dízel már négyesben is a meglehetõsen jó 8.7 mp alatt abszolválja a 60-100-at - hármasban ez talán két , esetleg három mp-vel javulhat . Jövõ hét vége felé , remélem , le tudjuk majd mérni jóbarátném kocsiján . Igaz hogy ez MMT váltós , de M módban meg tudjuk csinálni .

A lényeg , hogy a dízel négyesben erõsen ráver a benzinesre , és ha nem is akkora mértékben , de hármasban is . Azt fölhozni ezzel szemben ellenérvként , hogy de ha a benzinessel kettesben tépünk százig , akkor kihozható egy mp elõny a dízellel szemben , szerintem meglehetõsen gyenge és a realitásoktól elrugaszkodott okfejtés , mert normális ember általában nem kettesben gyorsul százig  :crazy:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #44 Dátum: 2006.10.29 14:30:09 »
Idézetet írta: "Satriani"
Szerintem a dízel csakis gazdasági döntés lehet, ha megközelítõleg azonos teljesítményû motorokat nézünk, és nem szõrözünk tizedmásodperceken. Hangosabb, kevésbé kulturált, büdös, füstös-kormos, drága, cserébe jobban fogyaszt és rugalmasabb (nem pedig jobban megy!). Ha a fogyasztáson behozza az árát, akkor reális alternatíva. Ha nem, akkor hülyeség. Persze továbbra is szerintem.


Egész egyszerûen nincs igazad . Hogy semmi komolyabb gépet ne említsek , egyszer próbálj már ki tartósabban egy 1.4-es dízel Corollát ! Cáfolja az összes kijelentésedet . Nem hangos , kulturált , nem büdös , semmi füstje-koromja nincs . És sokkal jobban megy , mint a vérszegény , álmos 1.4-es benzines , amit csak az égbe pörgetve lehet arra késztetni , hogy valamennyire belenyomjon az ülésbe . Azt mondjátok , a benzinesnek szélesebb a használható fordulatszám-tartománya . Nem igaz , mert a benzines csak valahol 4000 fölött nyújtja azt a dinamikát , amit a dízel már 2000-nél tud ! Abszolút megéri a felárát , és korántsem csak gazdasági alapon nézve . Élvezetesebben , dinamikusabban vezethetõ autó , azonos vezetési stílussal kábé két-két és fél literes fogyasztási különbséggel . Utóbbit nem véletlenül említem mint nem csak gazdasági érvet , mert az öt-egész-akárhányas átlagfogyasztások minden egyes alkalommal , újra meg újra ÖRÖMÖT , kellemes érzést adnak az embernek !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )