Sorry, nem volt sok idõm fórumozni. Most sincs, de egy gyors válasz talán belefér.
Számít hogy mit reagálok ? Odáig menve , hogy ha nem tetszenek a forrás adatai , akkor megkérdõjelezem a forrás hitelességét (lásd czsiga elõbbi hozzászólását) .
Ezt ugye nem nekem írtad?
Azért emlékeztetnélek rá , hogy így foglaltál állást általánosságban :
Én nem ismerem pontosan az 1,4 D4D végáttételét. A hozzászólásomat sem errõl a motorról, hanem általánosságban írtam, azok alapján, amit a modern turbódízelek vezetése során tapasztaltam. Az egyes fokozatok kb. 1800-2000 körüli fordulatok felett használhatók kb. 3000-3500-ig, alatta és fölötte általában értelmetlen ezeket használni. Persze ez a fordulatszám a váltókar használatával és a megfelelõ fokozat kiválasztásával minden sebességnél elérhetõ, de badarság azt sugallni, hogy a dízeleknél a váltókar fölösleges. Amúgy tapasztalatom szerint a dízelek végáttétele kimondottan hosszú szokott lenni, nem ritka, hogy 130-nál alig 2000 fölött pörög a motor. Ez azt jelenti, hogy 60-nál még bõven szunyókálnak a lóerõk (illetve elnézést, az oly' fontos newtonméretek ), azaz egy határozott padlógázra a füstfelhõn kívül a megtorpanás lesz a válasz.
Azt gyorsan hozzáteszem, hogy 2,2-es volt a legnagyobb, és 1,3-as a legkisebb dízelmotor, amit vezettem. Valószínû, hogy egy háromezres motor másképp viselkedik, annak talán turbó nélkül is van némi ereje.
Ott van pár adat , lejjebb , errõl a "megtorpanásról" ! Úgy vélem a fair play szabályai alapján megtehetnéd , hogy elkanyarodás helyett írj valami olyasmit , hogy "tévedtem" , mint ahogy én azt már megtettem sokszor , ha nem volt igazam .
Tévedtem, rossz következtetést vontam le a tapasztalataimból, 60-nál valóban használható azoknál az autóknál az ötödik, amiknek az adatait beidézted. De azt továbbra is tartom, hogy:
- a dízel a turbónyomás felépülése elõtt csak kínlódik;
- a dízelnél is használni kell a váltókart, pont azért, hogy olyan fordulaton tudd tartani az autót, ahol már megfelelõen pörög a turbó;
- hétköznapi használathoz a dízel nyomatékkarakterisztikája (és ezáltal a teljesítmény-leadása) jobban passzol, mint egy benzinesé, de ez nem jelenti, hogy a dízeléhez hasonló teljesítményû benzinmotorral nem lehet hozni visszakapcsolással (akár eggyel, de esetleg kettõvel, hárommal) a dízel menetteljesítményeit;
- használni kell azt a kib....ott váltókart, irreális úgy méricskélni, hogy nem kapcsolhatsz vissza;
- nem a nyomaték viszi az autót, hanem a teljesítmény;
- a dízeleknek szerintem traktorhangjuk van;
- a dízelek büdösek.
Amúgy az Accord adata, amit beírtál, számomra igen meglepõ, ha lesz lehetõségem, lemérem magam is ötödikben a 60-100-at. Emlékeim szerint piszok jól megy ugyan, de nem ennyire. Igaz, én általában úgy vezettem, hogy 4 vagy 5 személy ült benne.
Amúgy II. a kis Corolla dízel fogyasztási adatai szöget ütöttek a fejembe, jövõ héten kimegyek a gyöngyösi kereskedésbe, és megkérdezem, van-e tesztautójuk. Kedvesemnek a Coltja dízelesen fogyaszt, de az enyém autópályán 160 körül megeszi a 9-et...