Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 373427 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #240 Dátum: 2006.11.02 18:45:26 »
Idézetet írta: "G6"
Ez, hogy utolsó fokozatban jól megy-e a dízel 60-80-ról, váltóáttétel kérdése. A szívó benzinesek egyenletesen húznak minden fordulaton, így nincs ilyen önmagukhoz képest jelentkezõ belassulás, míg a turbómotoroknál igen. Az ügyes gyártók ezt megfelelõ váltóáttételekkel, VGT turbóval és egyéb okosságokkal csökkenteni tudják, de sokszor látni olyat, hogy nagy fokozatban kis fordulaton bizony a turbódízel a fasorban sincs a benzineshez képest. Itt is van két példa:

http://www.zeperfs.com/duel1039-1038.htm

http://www.zeperfs.com/duel1130-9.htm


Tiszta sor , turbó-töltési fordulat alatt halottak a modern dízelek . Node fölötte  :nagymosoly: ... és szerencsére a dolog majd' minden esetben úgy van megoldva , hogy az ötsebességeseket már 60-tól , a hatsebességeseket 80-tól dinamikusan lehet használni anélkül , hogy vissza kellene kapcsolni ; illetve kiélezett helyzetben sincs szükség többre , mint egy fokozatnyi visszakapcsolásra (pl. a 6-osban 80-nál még döglött Lexus IS 220d is megvadul ötödikben) .

Érdekelnek további adatok ? Van egy táblázatom , abban szerepelnek egy rakás középkategóriás , erõsebb dízel (pl. 177 lovas Avensis) teszt-mérési adatai . Ha gondolod , szívesen bescannelem .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Benzin vs. dízel
« Válasz #241 Dátum: 2006.11.02 21:18:39 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Érdekelnek további adatok ? Van egy táblázatom , abban szerepelnek egy rakás középkategóriás , erõsebb dízel (pl. 177 lovas Avensis) teszt-mérési adatai . Ha gondolod , szívesen bescannelem .


Köszi, szívesen vennem  :tonqe:
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #242 Dátum: 2006.11.02 21:20:16 »
Idézetet írta: "G6"
Idézetet írta: "Palaczk"


Érdekelnek további adatok ? Van egy táblázatom , abban szerepelnek egy rakás középkategóriás , erõsebb dízel (pl. 177 lovas Avensis) teszt-mérési adatai . Ha gondolod , szívesen bescannelem .


Köszi, szívesen vennem  :tonqe:


Na akkó mindjárt izzítom a scannert :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #243 Dátum: 2006.11.02 22:03:31 »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Benzin vs. dízel
« Válasz #244 Dátum: 2006.11.02 22:09:52 »
Csak egy érdekesség, ma beszélgettem egy Avensis D-CAT tulajjal. Hát, a fogyasztása nem a legalacsonyabb, neki 8.5 literre jön ki mostanában. Igaz, a következõ sztorija az volt, hogy az M5-ön 230 fölött kapták le :) De általában jellemzõen 160 körül/fölött jár. Kíváncsi lennék, hogy pl Xtreme-ék mennyit fogyasztanak hasonló körülmények között a 2.4 vvt-i-vel...
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #245 Dátum: 2006.11.02 22:28:50 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Csak egy érdekesség, ma beszélgettem egy Avensis D-CAT tulajjal. Hát, a fogyasztása nem a legalacsonyabb, neki 8.5 literre jön ki mostanában. Igaz, a következõ sztorija az volt, hogy az M5-ön 230 fölött kapták le :) De általában jellemzõen 160 körül/fölött jár. Kíváncsi lennék, hogy pl Xtreme-ék mennyit fogyasztanak hasonló körülmények között a 2.4 vvt-i-vel...


Nem mérnéd le alkalomadtán a rugalmasságodat 60-ról 100-ra hármasban , meg ötösben ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Benzin vs. dízel
« Válasz #246 Dátum: 2006.11.02 22:37:35 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Kgabe"
Csak egy érdekesség, ma beszélgettem egy Avensis D-CAT tulajjal. Hát, a fogyasztása nem a legalacsonyabb, neki 8.5 literre jön ki mostanában. Igaz, a következõ sztorija az volt, hogy az M5-ön 230 fölött kapták le :) De általában jellemzõen 160 körül/fölött jár. Kíváncsi lennék, hogy pl Xtreme-ék mennyit fogyasztanak hasonló körülmények között a 2.4 vvt-i-vel...


Nem mérnéd le alkalomadtán a rugalmasságodat 60-ról 100-ra hármasban , meg ötösben ?

Kedden próbáltam, de nem volt alkalmas az út. Forgalom, stb. Ma meg elfelejtettem.  :oops:
Gabe 254.

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Benzin vs. dízel
« Válasz #247 Dátum: 2006.11.02 23:32:47 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Íme a táblázat !


Köszi, nagyon érdekes kis összevetés. Láthatóan a 2,2-es Avensis eléggé elemében van, és ahhoz képest a fogyasztása sem vészes. Jó lesz ez a motor majd az Aurisban  :pofa:
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #248 Dátum: 2006.11.02 23:38:41 »
Idézetet írta: "G6"
Idézetet írta: "Palaczk"
Íme a táblázat !


Köszi, nagyon érdekes kis összevetés. Láthatóan a 2,2-es Avensis eléggé elemében van, és ahhoz képest a fogyasztása sem vészes. Jó lesz ez a motor majd az Aurisban  :pofa:


Bizony , és akkor tegyük hozzá , hogy az AMS a tesztfogyasztás megállapítása során egyáltalán nem kíméli az autókat , gyepálják õket pályán nagy sebességgel meg ilyenek .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #249 Dátum: 2006.11.02 23:55:23 »
Idézetet írta: "G6"
Idézetet írta: "Peti500"

A TSI-hez meg mondtam már, hogy ne hasonlítsátok, :nene:  teljesen más, ráb*sztak (már bocsánat) egy kompresszort meg egy turbót a kis 1.4esre, azt had szóljon, a HTP-nél fél oldalnyi technikai újítást felsoroltak... :roll:


Hát azért a TSI egy elég komoly technikai csemege, már önmagában a turbó és a kompresszor elektronikus összehangolása úgy, hogy alapjárattól leszabályzásig gyakorlatilag azonos erõvel és az üzemmódok átkapcsolásának érzékelése nélkül húzzon, az sem kis bravúr. Kétlem, hogy a pözsó ennél bármiben is jobbat tudna. Bár ha ez az 1,6-os a BMW-vel közösen fejlesztett motor, akkor még adhatunk neki egy esélyt  :D



A Golf GTI motor egy sima 1.4es FSI, tehát  -enyhe költõi túlzással- egy mezei 16szelepes motor, amin -és ebbe maximálisan igazad van- bravúrosan összehangoltak egy kompresszort és egy turbót, de semmi több... :|  

A Pezsó vagy BMW-BMW vagy Pezsó, kinek hogy tetszik egy sor vadiúj technikai csemegét bevetett, ami merõben új távlatokat nyit a benzines motorgyártásban...
Wháo, jól bemagoltam a marketingszöveget, :nagymosoly:  várjunk meg egy 1.6HTP tesztet, és utána térjünk majd vissza a "hogyan fogyaszt" kérdésre, a PSA nagyon büszke erre a motorra (fõleg a nagyon kedvezõ fogyasztás miatt) kíváncsi leszek... :hmm:

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #250 Dátum: 2006.11.03 00:12:09 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "G6"
Ja, amúgy valaki kérdezte korábban a TS rugalmassági adatait:

80-120 km/h

4.-ben 6,8 s
5.-ben ~8,5 s
6.-ban ~10 s

Ezek jó értékek, de csak a rövid váltónak köszönheti. 4.-ben 120-nál már majdnem 6000-et forog.


Talán érdekel , hogy mit tud a konkurrencia :) ...

Opel Astra 2.0 Turbo Sport (200 LE)/Renault Megane 2.0 16V Sport (224 LE)/VW Golf GTI (200 LE)

négyesrõl nincs adatom , csak 60-100-on : 6.6/6.2/5.2 mp

80-120 ötösben : 9.0/9.0/7.5
80-120 hatosban : 11.3/12.3/9.3

Magyarul csak a GTI hagyna ott , az se sokkal  :nagymosoly:

(Pusztán érdekességként , Audi A4 2.0 TDI , 140 LE : 60-100 négyesben 6.0 mp , 80-120 ötösben 8.3 , hatosban 10.7 mp . Ezt fõleg azon Kollégák figyelmébe ajánlom , akik szeretnek azzal érvelni , hogy bezzeg a turbós benzines , az odabaxna a dízelnek rugalmasságban is ... ezek egy 140 lovas 2.0 dízel adatai egy nehezebb karosszériában , össze lehet õket vetni a két , 200 lovas 2.0 turbós benzinesével  :idea: !)



A kategóriában a Mazda 3MPS ami nagyon belehúzott... :shock:

80-120ra 3asban:     3,5s  :10:  
80-120ra 5ösbe:       5,4s
50(!)-100ra 3asban: 4.2s

Ja, és nem érdekel, hogy :arrow:  "de mennyit fogyaszt..." :mrgreen: [/b]

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #251 Dátum: 2006.11.03 00:15:39 »
Ne haragudj G6!

De a hozzászólásaid alapján nekem az jön le hogy a dízelek karakterisztikáját, R-GO a dízeleket szereted, ennek tükrében kicsit morbid a gépválasztásod... :nagymosoly:
Vagy ezért adod el??? :wink:

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #252 Dátum: 2006.11.03 10:16:30 »
Sorry, nem volt sok idõm fórumozni. Most sincs, de egy gyors válasz talán belefér.

Idézetet írta: "Palaczk"
Számít hogy mit reagálok ? Odáig menve , hogy ha nem tetszenek a forrás adatai , akkor megkérdõjelezem a forrás hitelességét (lásd czsiga elõbbi hozzászólását) .

Ezt ugye nem nekem írtad?

Idézetet írta: "Palaczk"
Azért emlékeztetnélek rá , hogy így foglaltál állást általánosságban :

Idézetet írta: "Satriani"
Én nem ismerem pontosan az 1,4 D4D végáttételét. A hozzászólásomat sem errõl a motorról, hanem általánosságban írtam, azok alapján, amit a modern turbódízelek vezetése során tapasztaltam. Az egyes fokozatok kb. 1800-2000 körüli fordulatok felett használhatók kb. 3000-3500-ig, alatta és fölötte általában értelmetlen ezeket használni. Persze ez a fordulatszám a váltókar használatával és a megfelelõ fokozat kiválasztásával minden sebességnél elérhetõ, de badarság azt sugallni, hogy a dízeleknél a váltókar fölösleges. Amúgy tapasztalatom szerint a dízelek végáttétele kimondottan hosszú szokott lenni, nem ritka, hogy 130-nál alig 2000 fölött pörög a motor. Ez azt jelenti, hogy 60-nál még bõven szunyókálnak a lóerõk (illetve elnézést, az oly' fontos newtonméretek ), azaz egy határozott padlógázra a füstfelhõn kívül a megtorpanás lesz a válasz.

Azt gyorsan hozzáteszem, hogy 2,2-es volt a legnagyobb, és 1,3-as a legkisebb dízelmotor, amit vezettem. Valószínû, hogy egy háromezres motor másképp viselkedik, annak talán turbó nélkül is van némi ereje.


Ott van pár adat , lejjebb , errõl a "megtorpanásról" ! Úgy vélem a fair play szabályai alapján megtehetnéd , hogy elkanyarodás helyett írj valami olyasmit , hogy "tévedtem" , mint ahogy én azt már megtettem sokszor , ha nem volt igazam .

Tévedtem, rossz következtetést vontam le a tapasztalataimból, 60-nál valóban használható azoknál az autóknál az ötödik, amiknek az adatait beidézted. De azt továbbra is tartom, hogy:
- a dízel a turbónyomás felépülése elõtt csak kínlódik;
- a dízelnél is használni kell a váltókart, pont azért, hogy olyan fordulaton tudd tartani az autót, ahol már megfelelõen pörög a turbó;
- hétköznapi használathoz a dízel nyomatékkarakterisztikája (és ezáltal a teljesítmény-leadása) jobban passzol, mint egy benzinesé, de ez nem jelenti, hogy a dízeléhez hasonló teljesítményû benzinmotorral nem lehet hozni visszakapcsolással (akár eggyel, de esetleg kettõvel, hárommal) a dízel menetteljesítményeit;
- használni kell azt a kib....ott váltókart, irreális úgy méricskélni, hogy nem kapcsolhatsz vissza;
- nem a nyomaték viszi az autót, hanem a teljesítmény;
- a dízeleknek szerintem traktorhangjuk van;
- a dízelek büdösek.

Amúgy az Accord adata, amit beírtál, számomra igen meglepõ, ha lesz lehetõségem, lemérem magam is ötödikben a 60-100-at. Emlékeim szerint piszok jól megy ugyan, de nem ennyire. Igaz, én általában úgy vezettem, hogy 4 vagy 5 személy ült benne.

Amúgy II. a kis Corolla dízel fogyasztási adatai szöget ütöttek a fejembe, jövõ héten kimegyek a gyöngyösi kereskedésbe, és megkérdezem, van-e tesztautójuk. Kedvesemnek a Coltja dízelesen fogyaszt, de az enyém autópályán 160 körül megeszi a 9-et...

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #253 Dátum: 2006.11.03 11:14:11 »
Idézetet írta: "G6"
Éppaz, hogy a dízelnek nagyon púpos a nyomatékgörbéje, míg a benzinesnek nagyjából egyenletes, fõleg ha változó vezérléses. Egy mai, korszerû benzinmotor kb 2000-tõl 6000-ig leadja a max nyomatékának 90%-át, vagyis majdnem minden fordulaton egyformán (de kevés erõvel) húz. A dízel alapjáraton semmit nem tud, aztán hirtelen megindul, és egy bizonyos tartományban nagyon jól megy, utána már megint elkezd kellemetlen lenni, mert tovább pörgetve csak a hangja nõ, a vonóereje csökken.

Nagyjából egyetértek, de valamit azért jó lenne tisztázni. Kiemeltem, mivel van a bajom, de lássuk még egyszer:

Idézetet írta: "G6"
Egy mai, korszerû benzinmotor kb 2000-tõl 6000-ig leadja a max nyomatékának 90%-át, vagyis majdnem minden fordulaton egyformán (de kevés erõvel) húz.

Nem húz kevés erõvel, csak mivel egyenletes a nyomatékleadás, így egyenletes a teljesítmény növekedése, ezért nem érzel s3ggberúgást. Nem kevés az az erõ. Nézzük:



Lb/ft váltószáma Nm-re: 1,356. Tehát a fenti képlet nevezõjét úgy kell átalakítani, hogy 5252 helyett 7121-et kell írni.

Egy 110 lovas 1,6-os Corolla 4800-nál adja le a maximális nyomatékát, 150 Nm-t. Ekkor a Corolla a fenti képlet szerint 101 lóerõs. Egy ennél nem sokkal nagyobb csúcsteljesítményû (126 lovas) Avensis dízel, amelyik 2000 és 2800 között lead 300 Nm-t, ezt a teljesítményt 2397-es fordulaton adja le. Ez azt jelenti, hogy az Avensis - ha eltekintünk a tömegek és a váltóáttételek különbségétõl - 2400-as fordulaton pont ugyanakkora erõvel húz, mint az 1,6-os Corolla 4800-nál. (Hirtelen nem kerestem másik motorpárost, nincs sok idõm, de alkalomadtán találok egymáshoz jobban hasonlítható motorokat.) A dízelek azért érzõdnek erõsebbnek, mert alacsonyabb fordulaton valóban erõsebbek is. De ez nem jelenti, hogy egy hasonló csúcsteljesítményû benzinesbõl ne lehetne olyan erõt kihozni, mint amit a dízel alacsonyabb fordulaton lead... Azt pedig, hogy a hátunk és a s3ggünk mit érez, magyarázza egy fiziológus meg egy pszichológus. :)

SZERK: nem olvastam át az elmúlt két hozzászólásom. Kb. másfél-két óra alatt, munka mellett :), soronként gépelve születtek. Ha nem teljesen összeszedettek, akkor mindenkitõl elnézést kérek.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #254 Dátum: 2006.11.03 12:02:49 »
Csak egy apró kiegészítés, az 1,6 110ló Corolla 3800-nál adja le a 150Nm nyomatékát ( az 1,4 4400-nál)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!