A gázolajos gép elõnye a jobb hatásfok, és az egyenletesebb nyomaték -nem nagyobb, mert más az áttételezés, a kerékre jutó nyomaték kb. azonaos- egyenletesebb. Ez azt eredményezi, hogy alacsony fordulattól egy nem túl magas, de a normál használat szempontjából többnyire elegendõ fordulatszámig egyenletes, viszonylag nagy nyomatékkal bír, íg yannak, aki nem szereti a váltókart fogdosni, annak ideális választás (bár a mai dízelek egyre inkább benzines karakterisztikájúak, nem véletlen a sok 6 sebességes dízel, egyre kisebb a használható fordulatszámtartomány)
Aki nem szégyell odanyúlni a váltókarnak, és néha elmenni a teljesítménymaximumig, annak meg a benzines lesz a nyerõ, mert jobban megy, csak másképp.
Papíron azonos teljesítményû benzines és gázolajos közül a benzinesnek jobb a gyorsulása, és nagyobb a végsebessége.
Éppaz, hogy a dízelnek nagyon púpos a nyomatékgörbéje, míg a benzinesnek nagyjából egyenletes, fõleg ha változó vezérléses. Egy mai, korszerû benzinmotor kb 2000-tõl 6000-ig leadja a max nyomatékának 90%-át, vagyis majdnem minden fordulaton egyformán (de kevés erõvel) húz. A dízel alapjáraton semmit nem tud, aztán hirtelen megindul, és egy bizonyos tartományban nagyon jól megy, utána már megint elkezd kellemetlen lenni, mert tovább pörgetve csak a hangja nõ, a vonóereje csökken. Ez utóbbiban jobb a benzines, mert végig egyenletesen gyorsulva éri el a végsebességét, a dízel pedig nagy lendülettel megindul, majd hirtelen végeszakad, mert hirtelen csökken a nyomatéka.
A keréken lévõ nyomatéka pedig általában még úgy is nagyobb lesz a dízelnek, hogy hosszabb a váltója, fõleg kisebb fokozatokban, ahol nincs nagy áttételkülönbség a benzinesekhez képest. Ezért is rugalmasabbak, és ezért húznak jobban a dízelek.
A benzines meg csak akkor megy jobban, ha konkrétan maximális gyorsulásra vagy kiváncsi, mivel ott a hamarabb lepörgõ, és nagy áttétel különbségû fokozatok hátrányosak. De minden más esetben a dízel lesz a gyorsabb, erõsebb. A végsebességük is csak azért kisebb, mert jellemzõen ultrahosszú utolsó fokozatot tesznek rájuk takarékossági okokból, aminek következtében már az amúgy nagy nyomaték is annyira lecsökken, hogy nemtudja legyõzni a légellenállást. A gyorsulásuk meg azért rosszabb, mert általában 1-gyel többet kell váltani 100-ig. A benzines még akkor is egyes végét pörgi, amikor a dízel már a 3-asért könyörög (60-70), és egyesben azért a benzinesnek nagyobb a keréknyomatéka, mint a dízelnek 3-asban, ergo, jobban is fog gyorsulni. De ezen szélsõséges helyzettõl eltekintve a dízel lesz a nyerõbb.