Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 360286 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin vs. dízel
« Válasz #210 Dátum: 2006.11.02 12:16:27 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Tehát ha azt vesszük , hogy egy kisautóba , az ezekre jellemzõ használati módban , melyik az ésszerûbb választás , akkor én is azt mondom , hogy az esetek többségében a benzines (fõleg az 1.0 benzin vs dízel szembevetésben)

Na, erre gondoltam én is. Az ésszerûségre.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #211 Dátum: 2006.11.02 12:31:28 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "czsiga"
És ha egy autó 3.ban gyorsul igazán, akkor abban gyorsítunk, ha 4.ben akkor meg abban.


Csakhogy mivel nem vagyok milliárdos , nem nézhetem sajnos önmagában véve csak ezt a szempontot . Engedtessék meg nekem , hogy jobb választásnak tartsam azt a motort , amellyel kevesebb költség mellett tudok ugyanúgy gyorsítani !


Jó, akkor számoljuk ki a fogyasztást arra a néhány mp-re is.

Az idõket nem tudom, de azt már figyeltem, hogy ha 3-ban gyorsítok 60-100 -ra, akkor 16l/100km-t jelez a komp, ha 4-esben, akkor 13 l/100km-t. Az idõ arány, viszont nem 13:16 a 3. fokozat javára, hanem kevesebb!

Az elsõ esetben kb 6 mp-ig, a második esetben kb 10 mp-ig gyorsítok.

Melyik a kevesebb? 16 x 6, vagy 13 x 10?
:kacsint:
D: 212

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Benzin vs. dízel
« Válasz #212 Dátum: 2006.11.02 12:32:54 »
Idézetet írta: "Satriani"

Milyen áron? Az 1,4 D4D felára kellemes, hamar "behozható", de nézz meg egy új Honda Civicet Sport felszereltséggel: a benzines és dízel között ~800eFt és nulla lóerõ van. Sosem autózza ki az ember. (Ez is önismétlés, de hajlamosak vagyunk elsiklani az árkérdés fölött.) Aki ~10-15 ezret autózik egy évben, magyarul átlagos magyar sofõr, annak a dízel nem biztos, hogy megéri.



Én vezettem a Civicbõl a dízelt meg a benzinest is, össze sem lehet hasonlítani annyival jobban megy a gázolajos. A benzines csak akkor tudja _számokban_ felvenni a versenyt, ha 7000-ig kihuzatod, de amúgy nagyon haramtosan húz. Az autó gyorsítóerejét nem a teljesítmény, hanem a nyomaték adja ugyanis, egy 1,8-as motor hagyományos, hosszú váltóval nem ellenfél egy 2x akkora nyomatékú 2,2-es turbódízelnek, aminek nem mellesleg 5,2 az átlagfogyasztása. Az 1,8-asnál ha 2-esben lepadlóztam, nem történt semmi, szépen elindult, de nem éreztem az erõt, csak úgy pörgött egyre följebb, majd minden különösebb húzás érzet nélkül elérte a százat. A dízel csak 70-ig megy, de eközben olyan irdatlan õserõvel présel az ülésbe, hogy öröm nézni. 100-ig is annak ellenére jobban gyorsul, hogy eggyel többet kell váltani. Szóval az azonos lóerõ nagyon keveset monda két autóról. A dízel összehasonlíthatatlanul jobb választás, csakhát nyilván emiatt jóval drágább is. Aki nem megy sokat vele, annak anyagilag valóban nem éri meg, de az érzés, amit a nagy nyomaték ad, talán mégis kárpótolja a súlyos százezreket.

Persze a hangja az tényleg nem szép, még akkor sem, ha a Honda dízel az egyik legkulturáltabb a kategóriában. Sportos használatra nem alkalmas az autó, de a hétköznapokra egy baromi kellemes, bivalyerõs, és étványtalan jószág, ennél pedig szerintem a legtöbb ember nem kíván többet.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #213 Dátum: 2006.11.02 12:37:11 »
Idézetet írta: "G6"
Idézetet írta: "Satriani"

Milyen áron? Az 1,4 D4D felára kellemes, hamar "behozható", de nézz meg egy új Honda Civicet Sport felszereltséggel: a benzines és dízel között ~800eFt és nulla lóerõ van. Sosem autózza ki az ember. (Ez is önismétlés, de hajlamosak vagyunk elsiklani az árkérdés fölött.) Aki ~10-15 ezret autózik egy évben, magyarul átlagos magyar sofõr, annak a dízel nem biztos, hogy megéri.



Én vezettem a Civicbõl a dízelt meg a benzinest is, össze sem lehet hasonlítani annyival jobban megy a gázolajos. A benzines csak akkor tudja _számokban_ felvenni a versenyt, ha 7000-ig kihuzatod, de amúgy nagyon haramtosan húz. Az autó gyorsítóerejét nem a teljesítmény, hanem a nyomaték adja ugyanis, egy 1,8-as motor hagyományos, hosszú váltóval nem ellenfél egy 2x akkora nyomatékú 2,2-es turbódízelnek, aminek nem mellesleg 5,2 az átlagfogyasztása. Az 1,8-asnál ha 2-esben lepadlóztam, nem történt semmi, szépen elindult, de nem éreztem az erõt, csak úgy pörgött egyre följebb, majd minden különösebb húzás érzet nélkül elérte a százat. A dízel csak 70-ig megy, de eközben olyan irdatlan õserõvel présel az ülésbe, hogy öröm nézni. 100-ig is annak ellenére jobban gyorsul, hogy eggyel többet kell váltani. Szóval az azonos lóerõ nagyon keveset monda két autóról. A dízel összehasonlíthatatlanul jobb választás, csakhát nyilván emiatt jóval drágább is. Aki nem megy sokat vele, annak anyagilag valóban nem éri meg, de az érzés, amit a nagy nyomaték ad, talán mégis kárpótolja a súlyos százezreket.

Persze a hangja az tényleg nem szép, még akkor sem, ha a Honda dízel az egyik legkulturáltabb a kategóriában. Sportos használatra nem alkalmas az autó, de a hétköznapokra egy baromi kellemes, bivalyerõs, és étványtalan jószág, ennél pedig szerintem a legtöbb ember nem kíván többet.


Összehasonlítani csak olyat lehet, ami egy kategória. pl. BMW commonrail sor 6 dízel vs sor 6 benzin. Azonos lökettérfogat. 1,8-as benzinest 2,2-turbódízelhez nem fair.
D: 212

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin vs. dízel
« Válasz #214 Dátum: 2006.11.02 12:46:57 »
Idézetet írta: "czsiga"
Összehasonlítani csak olyat lehet, ami egy kategória. pl. BMW commonrail sor 6 dízel vs sor 6 benzin. Azonos lökettérfogat. 1,8-as benzinest 2,2-turbódízelhez nem fair.

Most erre mondjam azt, hogy sem a 2.4-es Avensis (igaz, automata) sincs partiban a 2.2-es 150 lovas dízellel? A 2.0 benzines a 2.0 126 lovas dízellel van nagyjából egy szinten. De a 2.0 benzines Ave drágább, mint a 2.0 dízel...
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Benzin vs. dízel
« Válasz #215 Dátum: 2006.11.02 12:56:00 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
A Civic esetében szerintem teljesen rendben van a felár , lévén a dízel sokkal erõsebb . Azért egy 1.8-as szívó benzinest , feleakkora nyomatékkal , nem hasonlítanék ehhez a kiválóan sikerült 2.2-es dízelhez . Tökmindegy hogy gyorsulásban meg végsebességben hasonlót tudnak , ami a kettõ között történik , az ég és föld !

Teljesen egyetértek, kivéve azzal, hogy:
1. a dízel nem erõsebb, ugyanis mindkettõ 140 lóerõs;
2. nem a nyomaték viszi az autót, hanem az adott fordulat mellett produkált nyomaték és a fordulat szorzata, azaz a teljesítmény, így a nyomatékra "bízni" a menetteljesítményeket finoman szólva tévedés;
3. egyáltalán nem tökmindegy, mit tudnak gyorsulásban meg végsebességben, ugyanis ezekkel egész szépen körbe lehet határolni egy autó menetteljesítményeit. A rugalmasságról pedig már megbeszéltük, hogy a dízel teljesítményleadása jobban megfelel a mérési módszernek, így természetes, hogy jobb eredményeket hoz. A benzinessel vissza kell váltani, jobban pörgetni, és hozni fogja a dízel menetteljesítményeit. Tizedmásodpercekért meg adjon 800 ezret az, akinek hat anyja van.


De, a dízel erõsebb, forgómozgásnál ugyanis az erõ = a forgatónyomatékkal. A dízel TELJESÍTMÉNYE nem nagyobb a benzinesénél, de az erõ meg a teljesítmény nem ugyanaz, ugyanis a dízel sokkal-sokkal jobban fog húzni minden fokozatban (magyarul erõsebb), csak azért fog szemre hasonló adatokat produkálni a beninessel, mert szûkebb a fordulatszám-tartománya, ezért nagyok a lépcsõk az áttételek között, többet kell váltani, és amúgy sem fekszik neki igazán a pörgetés a meredeken esõ nyomaték miatt. De ettõl még a hétköznapi tartományban sokkal jobban fog menni.

De igen, a nyomaték viszi az autót, ugyanis a vonóerõ az a keréken megjelenõ nyomaték és a kerék sugarának hányadosa. Így amelyik autónak több nyomatéka van keréken, az jobban is gyorsul. A dízel csak azért nem fog kétszer olyan jól húzni (174 vs 340 Nm), mert közben a váltója is jóval hosszabb, ami "leosztja" a nyomatékot (6-osban 100-nál 1800-at forog), ha a benzinesre ráraknád a dízel hosszú váltóját (ami sajnos a dízelnek egy nagy hátránya, egy kényszer a szûk használható fordulatszám-tartomány miatt), meg sem bírna mukkanni.

A teljesítmény az a végsebességnél számít igazán, két azonos teljesítményû autó közül viszont a nyomatékosabb fog jobban menni, erõsebbnek érzõdni, vagyis jelen esetben a turbódízel.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #216 Dátum: 2006.11.02 12:56:56 »
Idézetet írta: "czsiga"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "czsiga"
És ha egy autó 3.ban gyorsul igazán, akkor abban gyorsítunk, ha 4.ben akkor meg abban.


Csakhogy mivel nem vagyok milliárdos , nem nézhetem sajnos önmagában véve csak ezt a szempontot . Engedtessék meg nekem , hogy jobb választásnak tartsam azt a motort , amellyel kevesebb költség mellett tudok ugyanúgy gyorsítani !


Jó, akkor számoljuk ki a fogyasztást arra a néhány mp-re is.

Az idõket nem tudom, de azt már figyeltem, hogy ha 3-ban gyorsítok 60-100 -ra, akkor 16l/100km-t jelez a komp, ha 4-esben, akkor 13 l/100km-t. Az idõ arány, viszont nem 13:16 a 3. fokozat javára, hanem kevesebb!

Az elsõ esetben kb 6 mp-ig, a második esetben kb 10 mp-ig gyorsítok.

Melyik a kevesebb? 16 x 6, vagy 13 x 10?
:kacsint:


Literes nagyságrendû fogyasztáskülönbséget tudsz elérni , ha odafigyelsz hogy ne húzatva gyorsíts , hanem korán felkapcsolva . Nekem konkrétan 9-rõl 7.5-re sikerült így levinnem a Carina fogyasztását városban (ahol ugye a leggyakrabban kell gyorsítani) . Csak ehhez tényleg oda kell figyelnem és hosszabb menetidõket eredményez , amirõl ha tehetném , szívesen lemondanék . De a benzinesnél nincs választás , vagy spórolsz , vagy mész . Errõl pofázok folyamatosan ! A dízellel minden spórolás nélkül , átlagosan vezetve lehet elérni olyan fogyasztásokat , amelyeket a benzinessel a legkövetkezetesebb spórolással is csak megközelíteni lehet . Nem igaz , hogy ezt olyan bonyolult átgondolni és megérteni  :turelmetlen:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Benzin vs. dízel
« Válasz #217 Dátum: 2006.11.02 13:06:15 »
Idézetet írta: "aved"
A benzines nem gondolkozik, hogy most mi legyen!!!  :vezetes:

Csakhogy korbácsoljuk a kedélyeket... :nagymosoly:  :nagymosoly:


A dízel sem gondolkodik, csak egy fél másodpercet, már húz is. Szokatlan a szívó benzines azonnali gázreakciójához képest, de nemkell sokat várni. Inkább a fordulatszámmal van a gond, ugyanis típusától függõen mindegyiknek van egy halott tartománya, általánosságban olyan 1500 alatt nemigazán használhatóak, mert ott még nincs meg a kellõ töltõnyomás (nem pörög eléggé a turbó), és mivel a nagy turbónyomások miatt a kompressziót már-már benzines szintre csökkentették (2,2 D-CAT pl 15,8!), még rosszabbul mennek jóval, mint az azonos lökettérfogatú, de 22-23-as sûrítésû szívódízelek. Ezért nagy figyelmet igényel, hogy nehogy véletlenül 1500 alá essen a fordulat, és ez tényleg eleinte kényelmetlen, fõleg városban. De egy idõ után az ember ráérez. Nagy segítség ebben egy okosan hangolt automata váltó, ami még a turbólyuk elõtt visszakapcsol, így tulajdonképpen sosem szembesülsz a nagynyomású turbómotorok igazi hátrányával.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #218 Dátum: 2006.11.02 13:09:08 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "czsiga"
Összehasonlítani csak olyat lehet, ami egy kategória. pl. BMW commonrail sor 6 dízel vs sor 6 benzin. Azonos lökettérfogat. 1,8-as benzinest 2,2-turbódízelhez nem fair.

Most erre mondjam azt, hogy sem a 2.4-es Avensis (igaz, automata) sincs partiban a 2.2-es 150 lovas dízellel? A 2.0 benzines a 2.0 126 lovas dízellel van nagyjából egy szinten. De a 2.0 benzines Ave drágább, mint a 2.0 dízel...


Én írtam tegnap konkrétan a BMW 523i (2.5 soros hatos 177 LE benzines) és az 525d (2.5 soros hatos commonrail 177 LE dízel) összevetését , az Auto Motor und Sport tesztjeibõl származó mérésekkel .

523i : 0-100 8.9 mp , vmax 235 , 60-100 IV/V 10.2/13.0 mp , 80-120 V/VI 13.8/18.3 mp , tesztátlag-fogyasztás 10.3 liter , belsõ zaj 100 kmh 63 dB , 160 kmh 72 dB , alapár 36.700 euro (németeknél) .

525d : 0-100 9.0 mp , vmax 230 , 60-100 IV/V 7.0/9.5 mp , 80-120 V/VI 9.2/12.5 mp , tesztátlag-fogyasztás  9.1 liter , belsõ zaj 100 kmh 62 dB , 160 kmh 70 dB , alapár 39.550 euro (németeknél) .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Benzin vs. dízel
« Válasz #219 Dátum: 2006.11.02 13:22:42 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Te a "traktorhangot" nem bírod elviselni , én a gyakori váltás szükségességét .


Azt azért tegyük hozzá, hogy a dízel sem mindig kényelmesebb ám, mint a benzines, mert utóbbi zokszó nélkül viseli, ha olykor alapjárat környékére lemegy a fordulat, és onnan kell gyorsítani, mígy a dízel ott fuldoklik, szenved, nem megy, vibrál, ezért állandóan arra kell figylened, hogy a turbólyuk tartomány fölött tartsd a fordulatszámot. Én egy Ibiza Cupra TDI-n  tapasztaltam ezt elég negatívan, megszoktam, hogy a TS-ben 60-rõl 6-ban simán lehet gyorsítani, itt ugyanezt megpróbáltam, és csak kelletlen rezgés jött válaszul, úgyhogy vissza kellett tolnom 4.-be. Persze onnan meg már ment mint a vadbarom (kis gondolkodás azért itt is volt a gázpedál lenyomása után).
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Benzin vs. dízel
« Válasz #220 Dátum: 2006.11.02 13:30:58 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Nem azt mondtam , hogy a dízel elmegy váltás nélkül . Azt mondtam , hogy kevesebb váltással megy el . A benzinessel is elindulhasz 60-ról a legnagyobb fokozatban , csak éppen sokkal lomhábban fog ez történni , mint a dízellel . A dízellel dinamikusabban tudsz elõzni visszaváltás nélkül , jobban fel tudsz menni emelkedõkön visszaváltás nélkül , stb . Röviden : a dízel alkalmasabb arra , hogy városon kívül váltás nélkül , illetve kevesebb váltással használd . Nem hiszem , hogy ne értenéd , hogy mit akarok mondani .



Azért ez sem teljesen igaz, a dízel legfelsõ fokozatban 60-ról nemigazán megy, ilyen sebességhez még a 4-est szereti, 5-ösben itt kb 1200-at forog, ahol még nagyon harmatos. Másképp kell vezetni a dízelt, az tény, de ha valaki ráérez, nem fog csalódni benne.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Benzin vs. dízel
« Válasz #221 Dátum: 2006.11.02 13:58:28 »
Idézetet írta: "Satriani"
Egyre többhöz készítenek 6 gangos váltót. A kímélõ hatodik szerintem azért nem gyakorlatias egy - mondjuk - 1,4-es motorhoz, mert ha 130-nál 3000-et pörögne a motor, akkor nem futná meg a végsebességet az utolsó fokozatban. Ilyenre hirtelen egy példát tudok csak mondani: Dodge Viper. Igazán nem egy gyenge motor, de ötödikben többet megy, mint hatodikban.


Vannak pedig ilyen autók, amikben az utolsó fokozat egy kímélõ, és utolsó elõttiben érik el a végsebességet. Konkrétan az 1,6-os Bravo/Stilo ilyen, de szerintem még sok más példa is van. A Viper meg 200-nál forog a 2400-at asszem 6.-ban, nemcsoda, hogy még a 712 Nm-rel sem gyorsul igazán :)
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Benzin vs. dízel
« Válasz #222 Dátum: 2006.11.02 14:11:33 »
Idézetet írta: "Peti500"


Reklám vagy nem reklám, veri az azonos hengerûrtartalmú dízelt, én ezt hangsúlyoznám ki...
Eddig ugye az volt, hogy nem elég hogy többet fogyaszt, még butább is sok paraméterbe a benzines, az 1.6-os HDI jelen esetbe rosszabbul megy (dinamikára is)...

Ha tényleg tudják tartani, akkor sztem bagatell az 1,5-2liter fogyi különbség, hangsúlyozom :nana:  úgy hogy jelentõsen jobban megy egy 110lovas 1.6-os dízelnél!


Persze, hogy veri, mert turbós. A dízel sem azért megy jól, mert dízel, hanem mert meg van fújva 1,5 bar tulnyomással.

Az az 1,5-2 liter max vegyesben és lájtosan használva lesz igaz, aki pl túlnyomórészt városban használja az autót (pl én), számíthat egy 6 vs 10 literes fogyasztásra a dízel javára, az pedig már elég sok...
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Benzin vs. dízel
« Válasz #223 Dátum: 2006.11.02 14:23:39 »
Idézetet írta: "Peti500"

A TSI-hez meg mondtam már, hogy ne hasonlítsátok, :nene:  teljesen más, ráb*sztak (már bocsánat) egy kompresszort meg egy turbót a kis 1.4esre, azt had szóljon, a HTP-nél fél oldalnyi technikai újítást felsoroltak... :roll:


Hát azért a TSI egy elég komoly technikai csemege, már önmagában a turbó és a kompresszor elektronikus összehangolása úgy, hogy alapjárattól leszabályzásig gyakorlatilag azonos erõvel és az üzemmódok átkapcsolásának érzékelése nélkül húzzon, az sem kis bravúr. Kétlem, hogy a pözsó ennél bármiben is jobbat tudna. Bár ha ez az 1,6-os a BMW-vel közösen fejlesztett motor, akkor még adhatunk neki egy esélyt  :D
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #224 Dátum: 2006.11.02 14:30:36 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "czsiga"
Összehasonlítani csak olyat lehet, ami egy kategória. pl. BMW commonrail sor 6 dízel vs sor 6 benzin. Azonos lökettérfogat. 1,8-as benzinest 2,2-turbódízelhez nem fair.

Most erre mondjam azt, hogy sem a 2.4-es Avensis (igaz, automata) sincs partiban a 2.2-es 150 lovas dízellel? A 2.0 benzines a 2.0 126 lovas dízellel van nagyjából egy szinten. De a 2.0 benzines Ave drágább, mint a 2.0 dízel...


Én írtam tegnap konkrétan a BMW 523i (2.5 soros hatos 177 LE benzines) és az 525d (2.5 soros hatos commonrail 177 LE dízel) összevetését , az Auto Motor und Sport tesztjeibõl származó mérésekkel .

523i : 0-100 8.9 mp , vmax 235 , 60-100 IV/V 10.2/13.0 mp , 80-120 V/VI 13.8/18.3 mp , tesztátlag-fogyasztás 10.3 liter , belsõ zaj 100 kmh 63 dB , 160 kmh 72 dB , alapár 36.700 euro (németeknél) .

525d : 0-100 9.0 mp , vmax 230 , 60-100 IV/V 7.0/9.5 mp , 80-120 V/VI 9.2/12.5 mp , tesztátlag-fogyasztás  9.1 liter , belsõ zaj 100 kmh 62 dB , 160 kmh 70 dB , alapár 39.550 euro (németeknél) .


Pontosan, így van. Jó a párosítás, csak nem így kell mérni, hanem tessék a benzinest 3.ba visszaváltani 60-nál. Mert vagy teljesítmény van vagy takarékoskodás, de félmegoldást választani és még meg is mérni, teljesen felesleges.
D: 212