Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 146836 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12261
  • Autó: Corolla E-15,1,4 D4D, Burgman 400
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1950 Dátum: 2017.10.25 18:53:30 »
brüsszelben betiltotta a helyi önkormányzat a húszévesnél idősebb dízeleket, és a kicsit idősebb benzineseket. és néhány éven belül ez szépen felkúszik a tízéves határra  :whistling:

szemétség. alig van ilyen autó, és így kibaxnak azokkal, akiknek csak ilyenre futja és akik erre izgulnak...




egyébként a dízelek kitiltásával egyetértek :D
Mondjuk az enyém Euro4-es, így 2019 től már érint és akkor 12 éves lesz a Corim

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12261
  • Autó: Corolla E-15,1,4 D4D, Burgman 400
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1951 Dátum: 2017.10.25 18:59:43 »
Meglepne, ha a többség betartaná. Legfeljebb akkor tudok ilyet elképzelni, ha Rendőrség kiáll és rendszámfelismerő kamerákkal nézi.
Egyébként: vidéki kisváros, reggeltől 10-ig sűrű köd, 50 méteren túl alig lehetett látni. A fafűtéstől olyan erős szmog volt, mint pesten dugóban. Szmogriadókor nyugodtan be lehetne tiltani a fa és széntüzelést, jóval többet segítene mint a dízelek letiltása.
Be fogják tartani!
A fafűtés nehéz úgy, mert a legszegényebbek fűtenek azzal, vagy nincs alternativájuk  (gáz). azokkal mi legyen? Egyenlőre nap mint nap az önkormányzatok fát osztogatnak a rászorúloknak. Vagyis nem tartják elítélendőnek a fűstölést.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8299
  • Autó: Yaris'08+Verso'16
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1952 Dátum: 2017.10.25 19:12:39 »
Hát a múltkori szmogriadóban nem nagyon lehetett érezni a forgalomcsökkenés, ha jól rémlik az autók 20%-ának nem lett volna szabad kitenni a kereküket az útra...
Ha majd kitiltják az autók felét, jó ha negyedével csökken a forgalom...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16395
  • Autó: 2005.12. Mazda5 CD TX 2005.02. Toyota Yaris Sol 1.3vvti
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1953 Dátum: 2017.10.25 19:13:21 »
ja, és ki ellenörizte??
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2850
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1954 Dátum: 2017.10.25 19:29:43 »
az se semmi hogy olvasgatom fórumokban hogy a VW dizeleseknek megjött a VW levél hogy vigyék be az autóikat beszabályozni és direkt nem viszik be mert onnantól egy dadogós gyenge traktor fosch lesz az autó.  én meg szívom mögöttük a kormot. a q. annyukat.  :censored:
VW szerelőm mesélte, hogy egy Q7 tulajdonos bevitte a sajátját a visszahívásra. Megfrissítették, majd érzésre eltávozott 70-90 ló a ménesből. Nem csodálom, hogy nem viszik be, nem a trabant erőhozamáért vették a kocsit. VW-nek perkálnia kéne, mint az amcsiknál, de EU-ban sajnos nem divat az autósok fogyasztóvédelme.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2850
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1955 Dátum: 2017.10.25 19:34:31 »
Be fogják tartani!
A fafűtés nehéz úgy, mert a legszegényebbek fűtenek azzal, vagy nincs alternativájuk  (gáz). azokkal mi legyen? Egyenlőre nap mint nap az önkormányzatok fát osztogatnak a rászorúloknak. Vagyis nem tartják elítélendőnek a fűstölést.
Ez oké, de ha a főleg fűtés miatt keletkező szmogtól azzal próbálnak szabadulni, hogy letiltják a kocsikat, az a vicc kategória. Ma még nincs is a köztudatban hogy a szilárd tüzelés miatt áll elő a jelenség.
Betartja, nem tartja be: legutóbb a tapasztalatok azt mutatták, hogy nem tartják be és hogy rendőrökkel nem is tartatják be. Az útszéli igazoltatással egyébként nem is lehet. Egy bírságolás lezavarása 30-40 perc. Ez is egy vicc.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12261
  • Autó: Corolla E-15,1,4 D4D, Burgman 400
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1956 Dátum: 2017.10.25 20:17:07 »
Na és mi van a benzinesekkel? Ha most veszek egy Euro4-es használt benzinest.... aztán 3 év múlva azt is kitíltják. A járok egy diesel BKV-val :lol:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16395
  • Autó: 2005.12. Mazda5 CD TX 2005.02. Toyota Yaris Sol 1.3vvti
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1957 Dátum: 2017.10.25 20:19:39 »
ami ugy okádja a füstöt mint egy ifa...
de az én részecskeszürős dizelem ki lesz tiltva... vicc ez az ország...hajrá hajrá
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2850
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1958 Dátum: 2017.10.25 22:40:39 »
ami ugy okádja a füstöt mint egy ifa...
Csodálod? Némelyik hegymenetes menetenként 4 liter motorolaj pótlást igényel. Olcsóbb után töltögetni mint legenerálozni.  :whistling:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16395
  • Autó: 2005.12. Mazda5 CD TX 2005.02. Toyota Yaris Sol 1.3vvti
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1959 Dátum: 2017.10.26 05:29:38 »
Csodálod? Némelyik hegymenetes menetenként 4 liter motorolaj pótlást igényel. Olcsóbb után töltögetni mint legenerálozni.  :whistling:
abban a pillanatban igen...de egy év távlatában??
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2850
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1960 Dátum: 2017.10.26 09:33:45 »
<OFF>
abban a pillanatban igen...de egy év távlatában??
Tételezzünk fel pár valóságtól elrugaszkodott dolgot:
- generálra nincs költségkeret, de olajra valami másik keretből jut. Például az egyik felújítási tétel, a másik meg napi karbantartás.
- nagy tételben olcsóbb a hordós olaj
- létezhet olyan minőségű olaj ami nem adható el, de ha egyébként is hamar elég, akkor párszáz ft/liter áron jó lesz

Ha az a cél, hogy felpörgessék a magyar buszgyártást, akkor a buszok cseréje lesz a felsővezetői cél. Ebben az esetben simán előáll az a helyzet, hogy az időszakos karbantartásokra nem adnak pénzt. Lásd például a magyar katonai harci helikopter állományt, ami állományból kivonva nincs, viszont a repidő lejárta után az időszakos nagyjavítás nem történt meg, így nem repülhetnek a gépek. A mentalitás ugyanaz.</OFF>

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11304
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1961 Dátum: 2017.10.26 10:31:31 »
nekem anno a ladám volt ilyen olajevős. minden tank benzin +fél liter olaj.  már szinte kétütemű volt. idegesitő volt.
a skodám a vizet eszi . az se jobb.  :devil:
most: Skoda Fabia 1.4 MPI 2002
volt: Corolla 1989 1.3, Corolla 1983 1.8D,

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4695
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1962 Dátum: 2017.10.26 12:09:35 »
nekem anno a ladám volt ilyen olajevős. minden tank benzin +fél liter olaj.  már szinte kétütemű volt. idegesitő volt.
a skodám a vizet eszi . az se jobb.  :devil:

Sose ittak azok a nagyétkűek? :)
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24622
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1963 Dátum: 2017.10.27 23:31:57 »
a skodám a vizet eszi . az se jobb.  :devil:
Ez amolyan hagyománytisztelet...  :devil:
music      

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
  • Autó: Yaris I. d4d
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1964 Dátum: 2017.10.28 10:26:16 »
<OFF>
Ha az a cél, hogy felpörgessék a magyar buszgyártást, akkor a buszok cseréje lesz a felsővezetői cél. Ebben az esetben simán előáll az a helyzet, hogy az időszakos karbantartásokra nem adnak pénzt. </OFF>

Ez egy nemes cél lenne, de nem az, sőt néha úgy határozzák meg a méreteket, hogy a magyar busz egy centivel kilógjon :) Amúgy is jobb megállapodni egy várossal, hogy megvesszük a használt buszaikat és mindenki jól jár. Angliában még nem láttam koromokádó buszt - nem tudom hogy csinálják, de nem is igazán füstölnek, mármint induláskor, mert menet közben egyik busz sem kéne füstöljön :D Egy kis szaga nyilván van, de nem korom, vagy égett olaj. A hibrid buszokra, gázos buszokra viszont itt sincs sok lóvé, sőt amelyikkel én mentem nem is állította le a motorját, annyi hogy villannyal mozdult meg, aztán máris segített a diesel, meg menet közben is leküldte alapjáratra, azt hiszem szuperkondenzátoros volt. Az inverter viszont ülőhelytől függően kissé zavaróan fütyült. A busz nagyon finoman mozgott, lehet hozni kellett a megtakarítási célt is :)