Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 360289 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #195 Dátum: 2006.11.01 20:44:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Aha , jó hogy ezt írod . Ez a lényeg , hogy a modern , nyomatékos turbódízelekkel is így lehet menni - komótosan , nem padlóig taposva - mégis gyorsan , és közben takarékosan . Ez az , amit nem lehet megcsinálni "szerencsétlen kis benzinessel" , ezért jobb a dízelmotor.


Nem az a kérdés, hogy jobb-e a dízelmotor. (Mert ha egyértelmûen jobb lenne, akkor mindenki dízelt venne, és a benzines már rég kihalt volna.)

Hanem az, hogyha versenyeztetni akarunk motorokat rugalmasság, fogyasztás, teljesítmény, stb.. szempontjából, akkor azonos kategóriájú motorokat versenyeztessünk és minden tulajdonság azonos súllyal essen latba.


Idézetet írta: "Palaczk"

Azt gondolnám hogy evidens hogy ha egy autó négyesben jobban megy mint a másik , akkor hármasban sem fog rosszabbul menni - ezek szerint mégsem evidens , de mindegy , szerintem csak NEM AKAR evidens lenni. Nem AutoBildrõl volt egyébként szó hanem AMS-rõl , és nem teszteredményekrõl hanem mérési adatokról , egy csomó különbözõ tesztbõl . De sebaj , egy benzin-freak nyilván az összes teszt szerzõit külön-külön lefizette , hogy hamisítsák meg az eredményeket a dízelek javára . Valóban , ezt feltételezni sokkal egyszerûbb , mint beismerni hogy a dízelek jobban húznak .


És megint csak vissza a fair-play-hez. Ha egy dízelnek (alacsony fordulaton jelentkezõ nagyobb nyomatéka miatt) a 4-es a gyorsító fokozat, akkor a benzinesnek engedtessék már meg a 3. fokozatot használni. Mindenki oda szokott visszakapcsolni, kivéve az alacsony-fogyasztás-mindenekfelett-freakeket.


Idézetet írta: "Palaczk"

De sebaj , egy benzin-freak nyilván az összes teszt szerzõit külön-külön lefizette , hogy hamisítsák meg az eredményeket a dízelek javára . Valóban , ezt feltételezni sokkal egyszerûbb , mint beismerni hogy a dízelek jobban húznak .


Nem fizette le. Csak sz*r a mérés. Nem objektív. Azért mert "így szokták", attól még lehet sz*r. Wooo, nagyon vulgáris vagyok.
A konvencióktól nem látni a valóságot sehova se vezet. Amikor hallunk egy forradalmi újításról akkor általában az egyhelyben topogó, szokásos rutinköreiket futó fejlesztõk közé jön egy-két máshogy gondolkodó ember, és hirtelen lesz megoldás. Ráadásul "forradalmi".
Pont azért, mert észre kell venni, ha valami már nem jó, idejét múlt.

Lehet, hogy 5-10 éve még volt némi alapja ennek a rugalmassági tesztnek, de most 2006 év végén már baromira nincs. Annyi elõnye van egy turbós dízelnek egy szívó benzinessel szemben 4-ben, hogy azt képtelenség ledolgozni. Ezért vagy két egyforma turbós, vagy két szívó motor legyen összehasonlítva, de a benzines hadd menjen már 3-ban. Ugyanis az a gyorsító fokozat városon kívül.
D: 212

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #196 Dátum: 2006.11.02 00:19:17 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Kgabe"
Tehát még 1x a javaslatom: Szegeden meg tudunk ejteni egy benzin-dízel összevetést, 3-ban, 4-ben, 5-ben. Tök midegy milyen sebességrõl. Mosta aztán tényleg kíváncsi vagyok.


Nagy meglepetés nem lesz...

3asba simán elmegy a benzines, ha úgy nézzük, hogy tilos a váltót használni, arra amire kitalálták :crazy:  :arrow:  tehát 4esbe simán elmegy a dízel...
5ösbe gõzöm sincs, ha 30km/h-ról gyorsítotok majd akkor valószínû újfent a dízel fog elmenni... :)


Elmegy 3-asban a benzines ? Igen ? Álmában , talán .

Engem nem érdekel hogy ki miért nem képes észrevenni az orra elõtt heverõ tényeket , de nem is dühítem magam tovább azzal , hogy értelmetlen vitát folytassak .

A hétvégén itt lesz jóbarátném a Corollával , akkor majd lemérjük hármasban és ötösben is (négyesben ugye már megvan az adat) . Azt még beírom , akkor majd lehet nézni és gondolkodni , bár nyilván ez is hiába lesz , de sebaj . Szóval azt még beírom , és utána (illetve már elõtte is) itthagyom ezt az értelmetlen szájtépésen kívül semmi másra nem jó topikot . Idegesítse itt magát az , akinek kedve van , másrészrõl pedig fizessen 100 km-en 5-600 forinttal többet a xarabb menetteljesítményekért ugyancsak az , akinek kedve meg fölösleges pénze van  :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #197 Dátum: 2006.11.02 00:33:11 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Tehát még 1x a javaslatom: Szegeden meg tudunk ejteni egy benzin-dízel összevetést, 3-ban, 4-ben, 5-ben. Tök midegy milyen sebességrõl. Mosta aztán tényleg kíváncsi vagyok.


Én látatlanban fogadok 5000-be , hogy a dízel mindhárom versenyt megnyeri . Te viszont , ha van kedved/idõd/lehetõséged , esetleg lemérhetnéd az autódat 60-ról 100-ra hármasban , meg ötösben . Sík út , az adott fokozatban 60-nál padló és ezzel egyidejûleg stopper indít , 100-nál stopper megállít (közben folyamatosan padló) .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Benzin vs. dízel
« Válasz #198 Dátum: 2006.11.02 02:16:46 »
Idézetet írta: "Peti500"
Nem hinném hogy habisztire irkálnának dolgokat, az ABT nem egy komolytalan cég, de ebbe ne menjünk bele... 7literrel ellehet majd járni, vegyesbe, ha tolod többet fog fogyasztani, de megy is, jobban mint a dízel... (kb. 6.x írom le)  

Szerintem egyik autógyárat sem lehet komolytalan cégnek nevezni, és ettõl még néha elég furcsa fogyasztási adatokat adnak meg. Nem ezen az adaton múlik egy cég komolysága.

Az akadémikus vitát egy el nem készült autóról kár lefolytatni, ("el lehet járni" - ez mit jelent?) de még egyszer mondom: ha összehasonlítanál 10 autónál tényleges és katalógus-adatokat, megdöbbennél az eltérésen!
music     

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #199 Dátum: 2006.11.02 07:37:14 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Elmegy 3-asban a benzines ? Igen ? Álmában , talán .

Engem nem érdekel hogy ki miért nem képes észrevenni az orra elõtt heverõ tényeket , de nem is dühítem magam tovább azzal , hogy értelmetlen vitát folytassak .

A hétvégén itt lesz jóbarátném a Corollával , akkor majd lemérjük hármasban és ötösben is (négyesben ugye már megvan az adat) . Azt még beírom , akkor majd lehet nézni és gondolkodni , bár nyilván ez is hiába lesz , de sebaj . Szóval azt még beírom , és utána (illetve már elõtte is) itthagyom ezt az értelmetlen szájtépésen kívül semmi másra nem jó topikot . Idegesítse itt magát az , akinek kedve van , másrészrõl pedig fizessen 100 km-en 5-600 forinttal többet a xarabb menetteljesítményekért ugyancsak az , akinek kedve meg fölösleges pénze van  :!:


A Corolla simán indult 3-ban, csak nem kell falábbal kezelni a kuplungot.

A gázolajos gép elõnye a jobb hatásfok, és az egyenletesebb nyomaték -nem nagyobb, mert más az áttételezés, a kerékre jutó nyomaték kb. azonaos- egyenletesebb. Ez azt eredményezi, hogy alacsony fordulattól egy nem túl magas, de a normál használat szempontjából többnyire elegendõ fordulatszámig egyenletes, viszonylag nagy nyomatékkal bír, íg yannak, aki nem szereti a váltókart fogdosni, annak ideális választás (bár a mai dízelek egyre inkább benzines karakterisztikájúak, nem véletlen a sok 6 sebességes dízel, egyre kisebb a használható fordulatszámtartomány)
Aki nem szégyell odanyúlni a váltókarnak, és néha elmenni a teljesítménymaximumig, annak meg a benzines lesz a nyerõ, mert jobban megy, csak másképp.

Papíron azonos teljesítményû benzines és gázolajos közül a benzinesnek jobb a gyorsulása, és nagyobb a végsebessége.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Benzin vs. dízel
« Válasz #200 Dátum: 2006.11.02 09:38:01 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Papíron azonos teljesítményû benzines és gázolajos közül a benzinesnek jobb a gyorsulása, és nagyobb a végsebessége.

Ez rendben van, de ennek az oka abban keresendõ, hogy az azonos teljesítményû dízelmotorral szerelt autó kb. egy mázsával nehezebb is.
music     

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #201 Dátum: 2006.11.02 10:02:35 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Elmegy 3-asban a benzines ? Igen ? Álmában , talán .

Engem nem érdekel hogy ki miért nem képes észrevenni az orra elõtt heverõ tényeket , de nem is dühítem magam tovább azzal , hogy értelmetlen vitát folytassak .

A hétvégén itt lesz jóbarátném a Corollával , akkor majd lemérjük hármasban és ötösben is (négyesben ugye már megvan az adat) . Azt még beírom , akkor majd lehet nézni és gondolkodni , bár nyilván ez is hiába lesz , de sebaj . Szóval azt még beírom , és utána (illetve már elõtte is) itthagyom ezt az értelmetlen szájtépésen kívül semmi másra nem jó topikot . Idegesítse itt magát az , akinek kedve van , másrészrõl pedig fizessen 100 km-en 5-600 forinttal többet a xarabb menetteljesítményekért ugyancsak az , akinek kedve meg fölösleges pénze van  :!:


Tegyük föl ha 3asba nem 20ról gyorsítunk, hogy dízeled jól érezze magát akkor szerintem elmegy a benzines...
4-5 be tuti esélye sincs, mert ott már jobban kell a nyomaték.
Ugyanúgy ahogy 2be is bárhonnan indulva esélytelen a dízel, mert jobban lepörög a benzines.
De részemrõl is lezártnak tekintem az 1.4vvti-1.4d4d vitát, már csak azért is mert nincs egy szinten a két motor...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #202 Dátum: 2006.11.02 10:17:27 »
Idézetet írta: "Tamás69"
...az egyenletesebb nyomaték -nem nagyobb, mert más az áttételezés, a kerékre jutó nyomaték kb. azonaos- ...a mai dízelek egyre inkább benzines karakterisztikájúak, nem véletlen a sok 6 sebességes dízel, egyre kisebb a használható fordulatszámtartomány...


Ha nem nagyobb a kerékre jutó nyomaték , akkor miért sokkal rugalmasabb a dízel autó ?

Nem állja meg a helyét hogy egyre kisebb a használható fsz-tartomány - ellenkezõleg , növekszik ; a korai TDI és hasonló motoroknál szûkebb volt , mint a mai újabb fejlesztésûeknél , mivel a gyárak többek közt ezen dolgoztak/dolgoznak , hogy szélesítsék a használható tartományt , amely pl. az 1.4 D4D esetében már 3500 fordulat körül van , míg pl. egy korai TDI-nél még csak 2000 körül járt .

Ami a karakterisztikát illeti : ez sem stimmel , ezeknek a motoroknak a feltöltött motorokra jellemzõ karakterisztikájuk volt is , és van is - a szívó benzinesekére vajmi kevéssé hasonlít , fõleg a nyomatékgörbe alakja teljesen más az utóbbiak esetében .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #203 Dátum: 2006.11.02 10:29:44 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Ha nem nagyobb a kerékre jutó nyomaték , akkor miért sokkal rugalmasabb a dízel autó ?


De hát nem rugalmasabb a dízel autó... :tepemhajam:

Ne egy buta szívóhoz hasonlíts!
Ott van a Pezsó turbóbenzines motorja, de ahogy nézem azt a "dízeles szem" csak simán átugorja... :szemforgat:

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #204 Dátum: 2006.11.02 11:15:50 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"


Ha nem nagyobb a kerékre jutó nyomaték , akkor miért sokkal rugalmasabb a dízel autó ?


De hát nem rugalmasabb a dízel autó... :tepemhajam:

Ne egy buta szívóhoz hasonlíts!
Ott van a Pezsó turbóbenzines motorja, de ahogy nézem azt a "dízeles szem" csak simán átugorja... :szemforgat:


Pont ezt írtam néhány hozzászólással korábban.

Turbóbenzin vs turbódízel.
Szívóbenzin vs szívódízel.

És ha egy autó 3.ban gyorsul igazán, akkor abban gyorsítunk, ha 4.ben akkor meg abban.
D: 212

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #205 Dátum: 2006.11.02 11:45:22 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"


Ha nem nagyobb a kerékre jutó nyomaték , akkor miért sokkal rugalmasabb a dízel autó ?


De hát nem rugalmasabb a dízel autó... :tepemhajam:

Ne egy buta szívóhoz hasonlíts!
Ott van a Pezsó turbóbenzines motorja, de ahogy nézem azt a "dízeles szem" csak simán átugorja... :szemforgat:


Ahhoz hasonlítom , ami árban , hengerûrtartalomban és teljesítményben megfelel neki . Mint vásárlót baromira nem érdekel , hogy ugyanazért a pénzért szívó benzinest lehet csak kapni ! Azt nézem , hogy itt van x termék , meg y termék nagyjából egy áron , és melyik mit tud ? x termék jellemzõen picivel jobban gyorsul ha maximálisan kihúzatom , és valamivel jobb a végsebessége , továbbá alapjáraton halkabb . y termék sokkal rugalmasabb , a hétköznapokban leggyakrabban használt fordulatszám-tartományban jóval dinamikusabban lehet vele közlekedni , emellett kevesebbet fogyaszt . Ennyi .

Igen , a feltöltött benzines motorok valóban hasonlóan jó rugalmassági értékeket tudnak , mint a turbódízelek ; közben a gyorsulásuk és a végsebességük is jobb . Tehát egy érvvel több mellettük . Csak éppen ezek az autók drágábbak és még többet fogyasztanak . A képlet megint borul . Semmiféle olyan párosítást nem tudsz felhozni , amely minden szempontból kiegyenlített lenne . Ha azonos árú benzinessel párosítod a dízelt , kapsz egy ugyanúgy/gyengébben menõ (gyorsulás, vmax/rugalmasság) , többet fogyasztó autót . Ha jobban/ugyanúgy menõ benzinessel (gyorsulás , vmax/rugalmasság) párosítod , akkor a dízel nemcsak a fogyasztásban , hanem a beszerzési árban is olcsóbb lesz .

Ilyen alapon ezt a kérdést lehetetlen eldönteni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #206 Dátum: 2006.11.02 11:47:38 »
Idézetet írta: "czsiga"
És ha egy autó 3.ban gyorsul igazán, akkor abban gyorsítunk, ha 4.ben akkor meg abban.


Csakhogy mivel nem vagyok milliárdos , nem nézhetem sajnos önmagában véve csak ezt a szempontot . Engedtessék meg nekem , hogy jobb választásnak tartsam azt a motort , amellyel kevesebb költség mellett tudok ugyanúgy gyorsítani !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin vs. dízel
« Válasz #207 Dátum: 2006.11.02 11:51:44 »
Idézetet írta: "Peti500"
Szeke Mester???
Akkor Te mért nem egy TS-t hajtasz :wink: , vagy legálabb egy mezei 1.3-ast...

Ezért, mint azt már írtam:

Idézetet írta: "Szeke"
Yaris és Aygo kategóriában még a benzines a jobb, Corolla és Avensis esetén már a dízel. Mi sok egyéb szempont és tényezõ miatt vettünk dízelt, nem csak az ár volt a lényeg.  


 :kacsint:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #208 Dátum: 2006.11.02 12:01:52 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Peti500"
Szeke Mester???
Akkor Te mért nem egy TS-t hajtasz :wink: , vagy legálabb egy mezei 1.3-ast...

Ezért, mint azt már írtam:

Idézetet írta: "Szeke"
Yaris és Aygo kategóriában még a benzines a jobb, Corolla és Avensis esetén már a dízel. Mi sok egyéb szempont és tényezõ miatt vettünk dízelt, nem csak az ár volt a lényeg.  


 :kacsint:


Mondjuk nem is teljesen értettem , hogy miért lenne "jobb" pl. a Yarisban a benzines ? Az kétségtelen , hogy kevesebb esély van rá hogy megtérüljön , lévén jellemzõen egy kiskocsival nem megy annyi km-t az ember . Meg persze az is igaz , hogy ezeket jellemzõen inkább városban futtatja az ember , ott meg voltaképpen elegendõ egy 1.0 Yaris is , ami lényegesen olcsóbb a dízelnél és nem is fogyaszt annyival többet (egy literrel , ez még bevállalható) , plusz a fix költségei is kisebbek . Tehát ha azt vesszük , hogy egy kisautóba , az ezekre jellemzõ használati módban , melyik az ésszerûbb választás , akkor én is azt mondom , hogy az esetek többségében a benzines (fõleg az 1.0 benzin vs dízel szembevetésben) . Viszont technikailag , menetteljesítményeket is figyelembe véve már megfordul az ábra - különösen az új Yaris esetében .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin vs. dízel
« Válasz #209 Dátum: 2006.11.02 12:14:59 »
A pözsõ 1.6-os turbómotorja meg az 1.6 HDi-vel nincs egy szinten, mert cirka 40-50 lóerõvel erõsebb, és hasonló a nyomatéka.

A lényeg az, amit Palaczk már leírt. A dízelekkel büntetlenül lehet gyorsan menni és gyorsulgatni. A Yarisnak ha nagyon nyomom, 120-130 országúton, elõzgetve, akkor eszik olyan 4,7 körül. Nemrég voltunk autópályán Kolinban és vissza, 5,5-re jött ki a fogyasztás 3 személlyel, 140-150-el menve. Ez benzinessel tuti nem jött volna ki 7 alatt, és nem tudtam volna annyit és úgy elõzgetni, ahogy tettem.

Azt szeretem a dízelekben, hogy abszolút nem kell odafigyelni a lábadra vagy a sebességre, sosem fogja kienni a gatyádat. Lehet jól menõ, turbós, meg nagyköbcentis benzineseket csinálni - csak gyõzd aztán megfizetni (nem beszélve az eleve magasabb vételárról, hiszen a turbós benzineseket sem ingyen adják).
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D