Aha , jó hogy ezt írod . Ez a lényeg , hogy a modern , nyomatékos turbódízelekkel is így lehet menni - komótosan , nem padlóig taposva - mégis gyorsan , és közben takarékosan . Ez az , amit nem lehet megcsinálni "szerencsétlen kis benzinessel" , ezért jobb a dízelmotor.
Nem az a kérdés, hogy jobb-e a dízelmotor. (Mert ha egyértelmûen jobb lenne, akkor mindenki dízelt venne, és a benzines már rég kihalt volna.)
Hanem az, hogyha versenyeztetni akarunk motorokat rugalmasság, fogyasztás, teljesítmény, stb.. szempontjából, akkor azonos kategóriájú motorokat versenyeztessünk és minden tulajdonság azonos súllyal essen latba.
Azt gondolnám hogy evidens hogy ha egy autó négyesben jobban megy mint a másik , akkor hármasban sem fog rosszabbul menni - ezek szerint mégsem evidens , de mindegy , szerintem csak NEM AKAR evidens lenni. Nem AutoBildrõl volt egyébként szó hanem AMS-rõl , és nem teszteredményekrõl hanem mérési adatokról , egy csomó különbözõ tesztbõl . De sebaj , egy benzin-freak nyilván az összes teszt szerzõit külön-külön lefizette , hogy hamisítsák meg az eredményeket a dízelek javára . Valóban , ezt feltételezni sokkal egyszerûbb , mint beismerni hogy a dízelek jobban húznak .
És megint csak vissza a fair-play-hez. Ha egy dízelnek (alacsony fordulaton jelentkezõ nagyobb nyomatéka miatt) a 4-es a gyorsító fokozat, akkor a benzinesnek engedtessék már meg a 3. fokozatot használni. Mindenki oda szokott visszakapcsolni, kivéve az alacsony-fogyasztás-mindenekfelett-freakeket.
De sebaj , egy benzin-freak nyilván az összes teszt szerzõit külön-külön lefizette , hogy hamisítsák meg az eredményeket a dízelek javára . Valóban , ezt feltételezni sokkal egyszerûbb , mint beismerni hogy a dízelek jobban húznak .
Nem fizette le. Csak sz*r a mérés. Nem objektív. Azért mert "így szokták", attól még lehet sz*r. Wooo, nagyon vulgáris vagyok.
A konvencióktól nem látni a valóságot sehova se vezet. Amikor hallunk egy forradalmi újításról akkor általában az egyhelyben topogó, szokásos rutinköreiket futó fejlesztõk közé jön egy-két máshogy gondolkodó ember, és hirtelen lesz megoldás. Ráadásul "forradalmi".
Pont azért, mert észre kell venni, ha valami már nem jó, idejét múlt.
Lehet, hogy 5-10 éve még volt némi alapja ennek a rugalmassági tesztnek, de most 2006 év végén már baromira nincs. Annyi elõnye van egy turbós dízelnek egy szívó benzinessel szemben 4-ben, hogy azt képtelenség ledolgozni. Ezért vagy két egyforma turbós, vagy két szívó motor legyen összehasonlítva, de a benzines hadd menjen már 3-ban. Ugyanis az a gyorsító fokozat városon kívül.