Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 360241 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

djibril

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 337
Benzin vs. dízel
« Válasz #180 Dátum: 2006.11.01 18:23:10 »
Idézetet írta: "music"
Én - szerintem nem egyedülálló módon - nem szeretem a részletfizetõsdit, akkor veszek autót, ha egyben megvan rá a pénzem, ha nincs, nem veszek. Azaz, nem úgy nézem a kocsit, hogy havi mennyi a részlet, hanem úgy, hogy most van teszem azt 2,5 millkám autót venni, mit kapok érte.

OFF
Én viszont úgy vagyok ezzel, hogy 3%-os THM-re nem kapnék hitelt senkitõl semmire, hülye lennék kihagyni egy ilyen lehetõséget. Ha gyûjtögetnem kellene, akkor 2,5-3 évig várhatnánk mire összejönne a pénz egy ilyen kiváló autótra, mint a  :toy:
ON
Corolla 1.4 D-4D
djibril #238
Corolla Hatchback 2006 1.4 D-4D Luna

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #181 Dátum: 2006.11.01 18:46:49 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ennyiben volt tehát "komolytalan" az a kijelentésem , hogy a dízel sokkal alkalmasabb arra , hogy akár 60-ról gyorsíts vele visszaváltás nélkül nagy fokozatban .

Ne haragudj, de megint nem olvasod, amit írsz. Szigorúan a két 1,4-es Corollával kapcsolatban merült fel ez a komolytalan állításod.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #182 Dátum: 2006.11.01 18:52:11 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"


Az 1.4 D4D kb. 90 ezer km-en megtéríti azt az árkülönbséget , amennyivel drágább , mint az 1.4 benzines . Továbbá majdan drágábban adható el - természetesen nem 490 ezerrel , hanem százalékosan annyival , amennyivel újonnan is drágább volt . Ezt is beleszámítva már jóval a 90 ezer km elõtt megtérül , és közben van egy élvezetesebben vezethetõ , dinamikusabb autód .


És az orrodat is tisztíccsa...

Most egy kicsit tegyük fiókba a dízel ajnározást... :nana:

Új benzinmotor a PSA-tól: 1.6literes, nagynyomású turbóval, (HTP) nagynyomású befecskendezõkkel és még egy halomnyi bravúros technika maszlaggal amire már nem emlékszek... :nagymosoly:

De a lényeg: 152lóerõ, 1000es fordulatnál a 240Nm-es csúcsnyomatékból már 156Nm rendelkezésre áll(!) 1400-tól pedig jön mind a 240 :arrow:  5100-ig, 5100tól-tiltásig pedig 204Nm-t használhat ki a vezetõ...

A 207-est picivel több, mint 8mp alatt gyorsítja majd 100ra, rugalmasságba veri az 1.6 HDI-t(!), Palaczk kedvéért még egyszer :arrow:  rugalmasságba veri az 1.6 HDI-t(!), hogy a gyorsulásról végsebességrõl már ne is beszéljünk... :wink:  
Mindezt 7literes(!) átlagfogyasztással kombinálva, (mielõtt katalógusbújásba kezdenétek :arrow:  1.6HDI vegyesbe kb. 5litert kér)

Na, ez egy korrekt összehasonlítás, egy turbós modern benzinmotor egy =köbcentis modern dízellel összevetve, már egybõl nem olyan éles a kontúr. :wink:  
Amennyivel többet fogyaszt annyival több élményt is nyújt, és most nem azokra gondolok, hogy büdös, traktorhang alapjáraton stbstb...


Ha ennek az autónak nem lesz legalább 8-9 között a tesztfogyasztása , megeszem a billentyûzetet . A gyári átlag egy dolog , az nagyon gyakran köszönõ viszonyban sincs a valósággal - lásd Golf 1.4 TSI 170 LE , azzal is csak extrém spórolós stílusban hozható a gyári átlag . Akkor pedig a 170 LE-bõl nem érzel semmit . A dízelnek pont ez a lényege , hogy büntetlenül használhatod ki a teljesítményét . Tudomásul kell (kéne!) venni , hogy benzinmotornál a feltöltés megnöveli a fogyasztást , míg dízelnél nem . Ez technikai kényszerpálya , amelyet nem lehet megváltoztatni .

Egyébként pedig majd megnézném azt is , hogy árban miként lesz pozicionálva ez az erõs 1.6-os motor . Ide a rozsdás bökõt , hogy ennél aztán nem lehet majd arról beszélni , hogy mikor térül meg a dízel vele szemben - mert eleve drágább lesz , mint a dízel .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #183 Dátum: 2006.11.01 18:52:29 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "KLaco"
...megy a lendületbõl elõzés, talán 1szer ha kell visszakapcsolni 80km fõút alatt 4-5 elõzés esetén. Ezért szeretnék majd 1szer 1 dízelt.

Jó nagy motorral vedd majd. ;) Az Accordot is vissza kell pakolni negyedikbe 70 környékén. Volt a kezem alatt elõzõ generációs (E46?) BMW 320D is, automata váltóval: ha jól emlékszem, kickdown-ra az is visszaváltott egy fokozatot még 80-90 körül is.


No , emlékeztem hogy megvan nekem az Auto Motor und Sport 2005-ös tesztévkönyve - abban jó sok teszt van . És rémlett , hogy õk mérik a rugalmasságot 60-100-on ÖTÖSBEN is , nem csak négyesben . Elõkerestem , megnéztem . Biztosíthatlak róla , hogy az eképzelt leírásodnak arról , hogy mi történik ha egy ilyen modern dízellel kimész 60-al elõzni ötösben , nincs alapja . Majd írok jó sok adatot , bescannelek néhány táblázatot , hogy egyértelmû legyen : ez kategóriától függetlenül igaz , a legkisebb dízelektõl kezdve a legnagyobbakig .

De akkor , ha már az Accordról volt szó : íme az Accord 2.2 dízel rugalmassága 60-ról 100-ra , négyesben ill. ötösben : IV 7.5 , V 11.8 mp . Hamarjában két , nagyjából hasonló teljesítményû benzines autó értékei , amiket találtam : BMW 320i (150 LE) IV 10.2 , V 13.1 mp ; Toyota Corolla Verso 1.8 (129 LE) IV 12.3 , V 17.0 .

Kis dízelek , mert említetted azt is , asszem konkrétan az 1.3-as Multijetet említetted : Fiat Grande Punto , ez ugye a kis 1.25-ös dízelmotor , a 90 lovas változatban : 60-100 IV 9.6 , V 14.8 mp . Vagy egy még gyengébb , VW Polo 1.4 TDI (80 LE) : pontosan ugyanezek a mért adatok . Nézzünk egy hasonló teljesítményû benzines kiskocsit : VW Fox (ez könnyebb is mint a Polo) 1.4 16V (75 LE) : IV 13.5 , V 19.6 mp .

Egy erõsebb dízel , de még messze nem a csúcs-mezõnybõl : BMW 525d (2.5-ös , 177 LE) : 60-100 IV 7.0 , V 9.5 mp . Egy neki egész jól megfelelõ benzines : BMW 523i (szintén 2.5 , szintén 177 LE) : 60-100 IV 10.2 , V 13.0 mp .

Ennyiben volt tehát "komolytalan" az a kijelentésem , hogy a dízel sokkal alkalmasabb arra , hogy akár 60-ról gyorsíts vele visszaváltás nélkül nagy fokozatban . Ennyiben "megalapozott" az az állítás , hogy igenis vissza kell a dízelt is kapcsolni , meg hogy egy dízel nem gyorsul ötösben hatvanról . A számok egyértelmûen alátámasztják azt , amit korábban írtam : a dízel képes azonos menetteljesítményeket nyújtani anélkül , hogy szükséges lenne hozzá visszakapcsolni .

A tesztfogyasztásokat inkább ide sem írtam , megalázó lenne a benzinesekre nézve .


Kedves Palaczk!

Légy szíves publikáld a benzinmotorok 3. fokozatban történõ gyorsulásának eredményeit is, mivel -mint az már sokszor elhangzott- a benzines motor a magasabb fordulatszám-tartományban tud nagyobb teljesítményt átadni a hajtott kerekeknek, így összehasonlítani azt, amit nem lehet, tök felesleges.

Az AutoBild tesztjei egyébként is több, mint érdekesek néha végeredmény szempontjából...
D: 212

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #184 Dátum: 2006.11.01 18:57:05 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"


Az 1.4 D4D kb. 90 ezer km-en megtéríti azt az árkülönbséget , amennyivel drágább , mint az 1.4 benzines . Továbbá majdan drágábban adható el - természetesen nem 490 ezerrel , hanem százalékosan annyival , amennyivel újonnan is drágább volt . Ezt is beleszámítva már jóval a 90 ezer km elõtt megtérül , és közben van egy élvezetesebben vezethetõ , dinamikusabb autód .


És az orrodat is tisztíccsa...

Most egy kicsit tegyük fiókba a dízel ajnározást... :nana:

Új benzinmotor a PSA-tól: 1.6literes, nagynyomású turbóval, (HTP) nagynyomású befecskendezõkkel és még egy halomnyi bravúros technika maszlaggal amire már nem emlékszek... :nagymosoly:

De a lényeg: 152lóerõ, 1000es fordulatnál a 240Nm-es csúcsnyomatékból már 156Nm rendelkezésre áll(!) 1400-tól pedig jön mind a 240 :arrow:  5100-ig, 5100tól-tiltásig pedig 204Nm-t használhat ki a vezetõ...

A 207-est picivel több, mint 8mp alatt gyorsítja majd 100ra, rugalmasságba veri az 1.6 HDI-t(!), Palaczk kedvéért még egyszer :arrow:  rugalmasságba veri az 1.6 HDI-t(!), hogy a gyorsulásról végsebességrõl már ne is beszéljünk... :wink:  
Mindezt 7literes(!) átlagfogyasztással kombinálva, (mielõtt katalógusbújásba kezdenétek :arrow:  1.6HDI vegyesbe kb. 5litert kér)

Na, ez egy korrekt összehasonlítás, egy turbós modern benzinmotor egy =köbcentis modern dízellel összevetve, már egybõl nem olyan éles a kontúr. :wink:  
Amennyivel többet fogyaszt annyival több élményt is nyújt, és most nem azokra gondolok, hogy büdös, traktorhang alapjáraton stbstb...


Igen, valóban így korrekt az összehasonlítás.
D: 212

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #185 Dátum: 2006.11.01 19:02:45 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Peti500"
De a lényeg: 152lóerõ, 1000es fordulatnál a 240Nm-es csúcsnyomatékból már 156Nm rendelkezésre áll(!) 1400-tól pedig jön mind a 240 :arrow:  5100-ig, 5100tól-tiltásig pedig 204Nm-t használhat ki a vezetõ...

A 207-est picivel több, mint 8mp alatt gyorsítja majd 100ra, rugalmasságba veri az 1.6 HDI-t(!), Palaczk kedvéért még egyszer :arrow:  rugalmasságba veri az 1.6 HDI-t(!), hogy a gyorsulásról végsebességrõl már ne is beszéljünk... :wink:  
Mindezt 7literes(!) átlagfogyasztással kombinálva, (mielõtt katalógusbújásba kezdenétek :arrow:  1.6HDI vegyesbe kb. 5litert kér)

Na, ez egy korrekt összehasonlítás, egy turbós modern benzinmotor egy =köbcentis modern dízellel összevetve, már egybõl nem olyan éles a kontúr. :wink:  
Amennyivel többet fogyaszt annyival több élményt is nyújt, és most nem azokra gondolok, hogy büdös, traktorhang alapjáraton stbstb...

Persze ez nem tiszticcsa az orrodat...
Megnézem én azt a 7 literes fogyit. A VW 1.4 TSI motornál (a 170 lovasra gondolok) is gyönyörûen kijött a tesztekben: ha nem használod ki a motorerõt, akkor keveset fogyaszt, tartható a gyári 6,5 körüli fogyi. De ha beveted a 170 pacit, akkor 10 liter alattira ne számíts. Ezt kell megérteni: a benzinesnél a tempó nagyon sok üzemanyagba kerül. A dízelnél is többe, csak messze nem annyival.

Ja, és megnézném majd a PUG 1.6 turbónak az árcéduláját is, mert gyanúm, hogy lesz némi különbség!


Emberek a nagy teljesítményû, vagy inkább közepes teljesítményû motorok (P<150kW) esetében az a pláne, hogy lehet velük KOMÓTOSAN is menni, nem padlóig taposva. Míg egy szerencsételen kis benzinessel NEM LEHET fürgén, tempósan.
Remélem érezhetõ a különbség. Nem kell padlóig tolni a turbós kocsit, csak ha a helyzet megkívánja. De akkor majd tudni fogja azt, amit kell.
D: 212

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #186 Dátum: 2006.11.01 19:24:58 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ennyiben volt tehát "komolytalan" az a kijelentésem , hogy a dízel sokkal alkalmasabb arra , hogy akár 60-ról gyorsíts vele visszaváltás nélkül nagy fokozatban .

Ne haragudj, de megint nem olvasod, amit írsz. Szigorúan a két 1,4-es Corollával kapcsolatban merült fel ez a komolytalan állításod.


Számít hogy mit reagálok ? Nem hiszem , itt már rég csak a vitáról van szó . Odáig menve , hogy ha nem tetszenek a forrás adatai , akkor megkérdõjelezem a forrás hitelességét (lásd czsiga elõbbi hozzászólását) . Azért emlékeztetnélek rá , hogy így foglaltál állást általánosságban :

Idézetet írta: "Satriani"
Én nem ismerem pontosan az 1,4 D4D végáttételét. A hozzászólásomat sem errõl a motorról, hanem általánosságban írtam, azok alapján, amit a modern turbódízelek vezetése során tapasztaltam. Az egyes fokozatok kb. 1800-2000 körüli fordulatok felett használhatók kb. 3000-3500-ig, alatta és fölötte általában értelmetlen ezeket használni. Persze ez a fordulatszám a váltókar használatával és a megfelelõ fokozat kiválasztásával minden sebességnél elérhetõ, de badarság azt sugallni, hogy a dízeleknél a váltókar fölösleges. Amúgy tapasztalatom szerint a dízelek végáttétele kimondottan hosszú szokott lenni, nem ritka, hogy 130-nál alig 2000 fölött pörög a motor. Ez azt jelenti, hogy 60-nál még bõven szunyókálnak a lóerõk (illetve elnézést, az oly' fontos newtonméretek ), azaz egy határozott padlógázra a füstfelhõn kívül a megtorpanás lesz a válasz.

Azt gyorsan hozzáteszem, hogy 2,2-es volt a legnagyobb, és 1,3-as a legkisebb dízelmotor, amit vezettem. Valószínû, hogy egy háromezres motor másképp viselkedik, annak talán turbó nélkül is van némi ereje.


Ott van pár adat , lejjebb , errõl a "megtorpanásról" ! Úgy vélem a fair play szabályai alapján megtehetnéd , hogy elkanyarodás helyett írj valami olyasmit , hogy "tévedtem" , mint ahogy én azt már megtettem sokszor , ha nem volt igazam .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #187 Dátum: 2006.11.01 19:34:41 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Szeke"
Összegzés: kis kategóriában inkább a benzines, közép- és nagykategóriában a dízel a racionálisabb és jobb választás.
Lehet dobálni  :nagymosoly:


Szeke Mester???
Akkor Te mért nem egy TS-t hajtasz :wink: , vagy legálabb egy mezei 1.3-ast...

Egy cseppnyi kis Yaris topik: az 1.3-as szerintem hibátlan ebbe az autóba, nagyon jól fogyaszt (persze ha nem nyomod) nagyon jól megy, a gyári adat miszerint jobban megy az 1.4-es Corinál sztem szimplán kamu, a TS is tök jó, csak kicsit már sokat fogyaszt...
D4D-vel eddig egyszer mentem, nagyon fura volt a dízel hang a Yaristól :lol: , szerintem simán hallani, érzésre tényleg jól megy, de kb. addig még nem állsz egy 1.3-as mellé...
Az ezres Yarist "kicsit" nyüstölni kell, de ha pörög akkor már az is jól megy :roll:  és tényleg mintha picit hangosabb lenne az 1.3nál... :hmm:


Mi van a Yaris dízellel meg az 1.3-as benzinessel ? Yaris dízel : 0-100 10.7 , vmax 175 ; 1.3 benzin : 0-100 11.5 , vmax 170 . Rugalmasságot elõkeresem , ha érdekel , de nektek benzin-freakeknek úgysem az számít , hanem a gyorsulás meg a végsebesség ... ez esetben jobb is , mert rugalmasságban ennél jóval nagyobb a különbség a dízel javára . Tesztfogyasztásban 2 liter különbség a dízel javára .

Ha a régi Yarisra gondoltál : igen , ott a gyorsulás és a végsebesség félúton volt az 1.0 és az 1.3 benzin között ; szintén sokkal jobb rugalmassággal mint amit az 1.3 tud .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #188 Dátum: 2006.11.01 19:47:06 »
Idézetet írta: "czsiga"
Emberek a nagy teljesítményû, vagy inkább közepes teljesítményû motorok (P<150kW) esetében az a pláne, hogy lehet velük KOMÓTOSAN is menni, nem padlóig taposva. Míg egy szerencsételen kis benzinessel NEM LEHET fürgén, tempósan.
Remélem érezhetõ a különbség. Nem kell padlóig tolni a turbós kocsit, csak ha a helyzet megkívánja. De akkor majd tudni fogja azt, amit kell.


Aha , jó hogy ezt írod . Ez a lényeg , hogy a modern , nyomatékos turbódízelekkel is így lehet menni - komótosan , nem padlóig taposva - mégis gyorsan , és közben takarékosan . Ez az , amit nem lehet megcsinálni "szerencsétlen kis benzinessel" , ezért jobb a dízelmotor .

A másik hozzászólásodra , ne haragudj , de nem tudok mit reagálni érdemben . Ha megkérdõjelezed a forrás hitelességét , akkor nincs mivel érvelnem . Nem írtam adatokat hármasról , mert nincs ilyen adat . Azt gondolnám hogy evidens hogy ha egy autó négyesben jobban megy mint a másik , akkor hármasban sem fog rosszabbul menni - ezek szerint mégsem evidens , de mindegy , szerintem csak NEM AKAR evidens lenni . Nem AutoBildrõl volt egyébként szó hanem AMS-rõl , és nem teszteredményekrõl hanem mérési adatokról , egy csomó különbözõ tesztbõl . De sebaj , egy benzin-freak nyilván az összes teszt szerzõit külön-külön lefizette , hogy hamisítsák meg az eredményeket a dízelek javára . Valóban , ezt feltételezni sokkal egyszerûbb , mint beismerni hogy a dízelek jobban húznak .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Benzin vs. dízel
« Válasz #189 Dátum: 2006.11.01 20:10:47 »
Tehát még 1x a javaslatom: Szegeden meg tudunk ejteni egy benzin-dízel összevetést, 3-ban, 4-ben, 5-ben. Tök midegy milyen sebességrõl. Mosta aztán tényleg kíváncsi vagyok.
Gabe 254.

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #190 Dátum: 2006.11.01 20:12:41 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Ha ennek az autónak nem lesz legalább 8-9 között a tesztfogyasztása , megeszem a billentyûzetet . A gyári átlag egy dolog , az nagyon gyakran köszönõ viszonyban sincs a valósággal - lásd Golf 1.4 TSI 170 LE , azzal is csak extrém spórolós stílusban hozható a gyári átlag . Akkor pedig a 170 LE-bõl nem érzel semmit . A dízelnek pont ez a lényege , hogy büntetlenül használhatod ki a teljesítményét . Tudomásul kell (kéne!) venni , hogy benzinmotornál a feltöltés megnöveli a fogyasztást , míg dízelnél nem . Ez technikai kényszerpálya , amelyet nem lehet megváltoztatni .

Egyébként pedig majd megnézném azt is , hogy árban miként lesz pozicionálva ez az erõs 1.6-os motor . Ide a rozsdás bökõt , hogy ennél aztán nem lehet majd arról beszélni , hogy mikor térül meg a dízel vele szemben - mert eleve drágább lesz , mint a dízel .


Itt most arról van szó hogy egy ugyanolyan hengerûrtartalmú modern benzinesnek jobbak a menetteljesítményei, mint egy ugyanolyan technikai szinten lévõ dízelmotornak... :nana:

Már csak a fogyasztás marad, nézzük csak: :hmm:  maradjunk a Peugeotnál, egy 207 1.6HDI normál használatba 6liter fogyaszt városba, ha rálépsz a szemére akkor fogyasszon mondjuk 7et...
Akkor mondjuk már tényleg jól megy a kis 110lovas 1.6-os...

Az 1.6HTP-vel szerintem simán 9liter körül ellhet járni városba, ha taposod 11...
Több, persze hogy több, de leírtam már tucatszor, hogy jobban megy, mint a dízel...

Amúgy szerintetek a benzinmotorok nem fejlõdhetnek, bírom mikor kijön valami új technológia akkor egybõl jön a lehurrogás...
A TSI-hez meg mondtam már, hogy ne hasonlítsátok, :nene:  teljesen más, ráb*sztak (már bocsánat) egy kompresszort meg egy turbót a kis 1.4esre, azt had szóljon, a HTP-nél fél oldalnyi technikai újítást felsoroltak... :roll:

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #191 Dátum: 2006.11.01 20:20:53 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Ha a régi Yarisra gondoltál : igen , ott a gyorsulás és a végsebesség félúton volt az 1.0 és az 1.3 benzin között ; szintén sokkal jobb rugalmassággal mint amit az 1.3 tud .


Természetesen a régirõl beszéltem, mielõtt megennéd a billentyûzeted... :wink:

leszilaci

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #192 Dátum: 2006.11.01 20:20:58 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...A dízelnek pont ez a lényege , hogy büntetlenül használhatod ki a teljesítményét . Tudomásul kell (kéne!) venni , hogy benzinmotornál a feltöltés megnöveli a fogyasztást , míg dízelnél nem . Ez technikai kényszerpálya , amelyet nem lehet megváltoztatni .

ne is haragudj, de ez így, ennyire sarkosítva nem igaz.

tudom,h már a könyökötökön jönnek ki a skodáim :ordog: de nekem ott van összehasonlítási alapom :elkeseredett:

a feltöltés megnöveli dízelnél is a fogyasztást
nagyobb teljesítmény->nagyobb fogyasztás
1.4td torkán le lehet nyomni 8,5 litert nyáron, nyári gumival
1.9d torkán 7,5nél többet nem sikerült azt is februárban, téli gumival esõben
ezek persze autópályás vidéki utak padlógázzal
amíg az egyik óra szerint 180-190, addig a másik óra szerint 180 a vmax
az sdi 180at 4100körül pörgi le a tdi 4200nál van 190nél (emlékeim szerint)

1.3vvti -vel is lehet finomam(ez már kicsit több, mint finom :kacsint: inkább tetûlassan) 3,8-at fogyasztani, és közel 9-et padlóval (190 köröl)

finoman nem közlekedek soha a céges dízelekkel...egyszer volt hogy bp-gyõr-bp út, mikor nem siettem, és betartottam a 130-at, akkor a 4,8 körüli normáját hozta a tdi  :tapsi:
ugyanezzel a tempóval a yarisom a saját 5,8as fogyiját hozta volna, de ha csak 110 a max, akkor máris 5,1-5,3 lett volna...100 alatt pedig 5 litert sem fogyasztana :nagymosoly: kb 4,7. de a 19-es úton még 1decit le tudok faragni, ha 90nél lassabban megyek :rohog:

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #193 Dátum: 2006.11.01 20:29:11 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Peti500"
Szerintetek bármilyen dízel 4literrel elmegy ha kitaposod a szemét akkor is... :szemforgat:

Annyival nem, de egy 2000 ccm alatti dízelmotorból kisautónál nagyon nehéz 7 liter feletti fogyit kicsikarni. Valahol Palaczk beírta az 1.4D Corolla fogyasztási adatait, ebbõl világosan kijön, hogy minél nagyobb a sebesség, annál nagyobb a különbség. Az avataromon látható benzines Corollával Budapest-Pécs oda-vissza viszonylatban (6-os úton) 90-100 km/h-val menve 4.8-as fogyit mértem. Ez dízellel nem hiszem, hogy több, mint 1 literrel lejjebb nyomható lenne. Viszont 150-nél már 8 liter közelében volt a fogyija, nézd meg, Palaczk mit írt be...

Idézetet írta: "Peti500"
De ugyanígy lehurrogtatok mikor írtam, hogy az ABT olyan teljesítménytuningot kínál amivel 3-4literes fogyasztáscsökkenés érhetõ el, (a 2.0 TFSI-nél) úgy hogy közbe 40lóerõvel izmosodik a motor. Akkor az volt hogy ez kamu, mikor belinkeltem az ABT oldalán a szöveget akkor pedig a "nagy csönd" lett...  Gondolom a PSA is most csak össze-vissza hazudozik és majd 15litert fog fogyasztani a 207 1.6HTP... :szemforgat:

Az ABT-vel mit lehet kezdeni? Majd ha lesz róla 2-3 egymástól független teszt, akkor visszatérhetünk rá, de az, hogy a gyártó mit ír, az mire bizonyíték?
A PUG pedig biztos, hogy enni fogja a benzint, ha nyomod neki. 15-t nem fog enni, de a 7-nek a közelében nem lesz.


Nem hinném hogy habisztire irkálnának dolgokat, az ABT nem egy komolytalan cég, de ebbe ne menjünk bele...

7literrel ellehet majd járni, vegyesbe, ha tolod többet fog fogyasztani, de megy is, jobban mint a dízel... (kb. 6.x írom le)
Amúgy a két motornak torony-egyenest más a célközönsége, azért írtam be hogy lássuk mire képes egy modern
benzines...

Az ár meg megint máskérdés, valószínûleg meg kell fizetni az új fejlesztést, továbbá gondolom az RC megjelenéséig ez lesz a legerõsebb benzines...

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #194 Dátum: 2006.11.01 20:36:46 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Tehát még 1x a javaslatom: Szegeden meg tudunk ejteni egy benzin-dízel összevetést, 3-ban, 4-ben, 5-ben. Tök midegy milyen sebességrõl. Mosta aztán tényleg kíváncsi vagyok.


Nagy meglepetés nem lesz...

3asba simán elmegy a benzines, ha úgy nézzük, hogy tilos a váltót használni, arra amire kitalálták :crazy:  :arrow:  tehát 4esbe simán elmegy a dízel...
5ösbe gõzöm sincs, ha 30km/h-ról gyorsítotok majd akkor valószínû újfent a dízel fog elmenni... :)