Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 358517 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #165 Dátum: 2006.11.01 07:11:02 »
Idézetet írta: "KLaco"
...megy a lendületbõl elõzés, talán 1szer ha kell visszakapcsolni 80km fõút alatt 4-5 elõzés esetén. Ezért szeretnék majd 1szer 1 dízelt.

Jó nagy motorral vedd majd. ;) Az Accordot is vissza kell pakolni negyedikbe 70 környékén. Volt a kezem alatt elõzõ generációs (E46?) BMW 320D is, automata váltóval: ha jól emlékszem, kickdown-ra az is visszaváltott egy fokozatot még 80-90 körül is.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8095
Benzin vs. dízel
« Válasz #166 Dátum: 2006.11.01 10:49:58 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "KLaco"
...megy a lendületbõl elõzés, talán 1szer ha kell visszakapcsolni 80km fõút alatt 4-5 elõzés esetén. Ezért szeretnék majd 1szer 1 dízelt.

Jó nagy motorral vedd majd. ;) Az Accordot is vissza kell pakolni negyedikbe 70 környékén. Volt a kezem alatt elõzõ generációs (E46?) BMW 320D is, automata váltóval: ha jól emlékszem, kickdown-ra az is visszaváltott egy fokozatot még 80-90 körül is.
Azért írtam a lendületbõl elõzést, mert ott most se váltok vissza, mondjuk 70-nél, de mekkora biztonságérzetet adna, hogy nem 22 sec alatt hajtom végre az elõzést, hanem 13 alatt. Ez megy 1 dízellel, amúgy természetesen 2 literes dízelre gondoltam, max a Yarishoz esetleg az 1.4.
Laco 73 :D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin vs. dízel
« Válasz #167 Dátum: 2006.11.01 12:29:50 »
Idézetet írta: "Peti500"
Csak hiányolom a dízeles kollégákat, gyakorlatilag 2en3an4en BENZINES tulajként vitázunk, hogy mi a jobb... :wink:  

Pár napja nem néztem off topicokat. Most benéztem, erre 7 oldalt kapcsiból végignyálazhattam  :nagymosoly:

Akkor írnék én is pár dolgot:

Menetteljesítmények:[/u]
Mindenki üljön bele egy dízelbe és próbálja ki. Meggyõzõ. Én szeretem. Néha kénytelen vagyok ezres Yarisokba beülni - kínszenvedés. 4000 fölött megy csak, de akkor meg már ordít.

Ár:
Abból kell kiindulni (akármennyire is fáj ez egyeseknek) hogy az adott dízelt legalább egy azonos köbcentijû benzinessel kell összehasonlítani (kivéve 1.4D Cori, mert azt az 1.6-ossal kell).
Pl. a két lityis Avensist is a két lityis dízellel, 1.3-as Yarist a dízellel, stb...
Ki fog jönni, hogy minél nagyobb a kocsi, annál kevésbé éri meg a benzines. Yaris és Aygo kategóriában még a benzines a jobb, Corolla és Avensis esetén már a dízel. Mi sok egyéb szempont és tényezõ miatt vettünk dízelt, nem csak az ár volt a lényeg.
Az eladáskori árkülönbözetet meg hajlamos mindenki semmibe venni. Pedig ez az egyik lényeg. A dízel felára nem veszik el, csak olyan, mintha eltennéd a párnába. Nem kamatozik, de el sem vész. Vagy legalábbis nem az egész vész el. Emiatt lényegében még jobban csökken a különbözet az árban.

Környezetvédelem:[/u]
Egyértelmûen a benzines a jobb. Ezen nincs mit vitázni. Valóban: büdösebb a dízel, füstöl egy kicsit, és magasabb a károsanyag-kibocsátása. Nem véletlenül a benzines hibridet erõlteti a Toyota is.

Zaj[/u]:
Alapjáraton kétségkívül zajosabb a dízel, akármilyen jó is. DE magasabb fordulatszámokon már egyáltalán nem. Yarisnál pedig még halkabb is a dízel, mint a benzines (fõleg ha az ezrest nézzük). Többen meg is kérdezték már (laikusok), akiket vittem vele, hogy ez dízel? Mert elsõre nem volt nekik egyértelmû.

Fogyasztás:
Egyértelmûen a dízel a jobb. Mivel magasabb a hatásfoka. A fûtése rosszabb, télen valóban kellemetlen.
Egyébként pedig a nyomaték számít, nem a teljesítmény. Én sem vagyok autószerelõ, de már több mûszaki ember is megerõsített ebben.

Összegzés: kis kategóriában inkább a benzines, közép- és nagykategóriában a dízel a racionálisabb és jobb választás.


Lehet dobálni  :nagymosoly:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #168 Dátum: 2006.11.01 13:24:18 »
Menetteljesítmények:[/u]
Nyílván szubjektív a dolog. Én jó néhány V8-as autóban ültem és mentem, és az alapján elfoghatna a heveny röhögõgörcs, hogy mégis mit akarunk 1400 ccm-es motoroktól, amikor az USA-ban egy kerti fûnyíróban is nagyobb motor van :D

Nyílván nem teszem, mert jobban értékelem a kifinomult mûszaki megoldásokat, mint a brute-force jellegûeket.

Ár:
Holnap megyek és veszek egy dízel Corolla-t, ha valaki írásban garantálja, hogy azonos állapotú benzinesnél 490 000Ft + 6 év kamat -tal többet fog érni az autó eladáskor. Addig nem. A környezetvédelmi szigorításokat figyelve, nem hiszem, hogy ez mai konstrukció 6 év múlva büntetlenül járhat. Nem azért mert rossz, hanem a leendõ környezetvédelmi normák miatt.

Maradjunk annyiban, dízelt az vegyen, aki legalább 100 000 km-t, de inkább 200 000 km-t megy az autóval.

Fogyasztás:
Igen, a nyomaték számít, de leginkább annak jelleggörbéje, mert az határozza meg, hogy mennyire lesz rugalmas az autó, hol lesz a legmeredekebb a teljesítmény-görbe, ami meg a jó gyorsuláshoz kell.

Automata váltókról csak annyit, hogy az USA-ban nem csak a lustaság miatt terjedt el az automata, hanem azért, mert így garantált a motor hosszú élettartama. Úgy vált, ahogy azt elõírják neki. Nem késõbb, nem hamarabb.

Kis autókban a legjobb váltó mostanság a DSG. Valami ilyesmi kellene a Toyota-ba is. Vagy a CVT-i.
D: 212

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #169 Dátum: 2006.11.01 14:36:32 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "KLaco"
...megy a lendületbõl elõzés, talán 1szer ha kell visszakapcsolni 80km fõút alatt 4-5 elõzés esetén. Ezért szeretnék majd 1szer 1 dízelt.

Jó nagy motorral vedd majd. ;) Az Accordot is vissza kell pakolni negyedikbe 70 környékén. Volt a kezem alatt elõzõ generációs (E46?) BMW 320D is, automata váltóval: ha jól emlékszem, kickdown-ra az is visszaváltott egy fokozatot még 80-90 körül is.


No , emlékeztem hogy megvan nekem az Auto Motor und Sport 2005-ös tesztévkönyve - abban jó sok teszt van . És rémlett , hogy õk mérik a rugalmasságot 60-100-on ÖTÖSBEN is , nem csak négyesben . Elõkerestem , megnéztem . Biztosíthatlak róla , hogy az eképzelt leírásodnak arról , hogy mi történik ha egy ilyen modern dízellel kimész 60-al elõzni ötösben , nincs alapja . Majd írok jó sok adatot , bescannelek néhány táblázatot , hogy egyértelmû legyen : ez kategóriától függetlenül igaz , a legkisebb dízelektõl kezdve a legnagyobbakig .

De akkor , ha már az Accordról volt szó : íme az Accord 2.2 dízel rugalmassága 60-ról 100-ra , négyesben ill. ötösben : IV 7.5 , V 11.8 mp . Hamarjában két , nagyjából hasonló teljesítményû benzines autó értékei , amiket találtam : BMW 320i (150 LE) IV 10.2 , V 13.1 mp ; Toyota Corolla Verso 1.8 (129 LE) IV 12.3 , V 17.0 .

Kis dízelek , mert említetted azt is , asszem konkrétan az 1.3-as Multijetet említetted : Fiat Grande Punto , ez ugye a kis 1.25-ös dízelmotor , a 90 lovas változatban : 60-100 IV 9.6 , V 14.8 mp . Vagy egy még gyengébb , VW Polo 1.4 TDI (80 LE) : pontosan ugyanezek a mért adatok . Nézzünk egy hasonló teljesítményû benzines kiskocsit : VW Fox (ez könnyebb is mint a Polo) 1.4 16V (75 LE) : IV 13.5 , V 19.6 mp .

Egy erõsebb dízel , de még messze nem a csúcs-mezõnybõl : BMW 525d (2.5-ös , 177 LE) : 60-100 IV 7.0 , V 9.5 mp . Egy neki egész jól megfelelõ benzines : BMW 523i (szintén 2.5 , szintén 177 LE) : 60-100 IV 10.2 , V 13.0 mp .

Ennyiben volt tehát "komolytalan" az a kijelentésem , hogy a dízel sokkal alkalmasabb arra , hogy akár 60-ról gyorsíts vele visszaváltás nélkül nagy fokozatban . Ennyiben "megalapozott" az az állítás , hogy igenis vissza kell a dízelt is kapcsolni , meg hogy egy dízel nem gyorsul ötösben hatvanról . A számok egyértelmûen alátámasztják azt , amit korábban írtam : a dízel képes azonos menetteljesítményeket nyújtani anélkül , hogy szükséges lenne hozzá visszakapcsolni .

A tesztfogyasztásokat inkább ide sem írtam , megalázó lenne a benzinesekre nézve .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #170 Dátum: 2006.11.01 14:43:51 »
Idézetet írta: "czsiga"
Ár:
Holnap megyek és veszek egy dízel Corolla-t, ha valaki írásban garantálja, hogy azonos állapotú benzinesnél 490 000Ft + 6 év kamat -tal többet fog érni az autó eladáskor. Addig nem. A környezetvédelmi szigorításokat figyelve, nem hiszem, hogy ez mai konstrukció 6 év múlva büntetlenül járhat. Nem azért mert rossz, hanem a leendõ környezetvédelmi normák miatt.

Maradjunk annyiban, dízelt az vegyen, aki legalább 100 000 km-t, de inkább 200 000 km-t megy az autóval.


Az 1.4 D4D kb. 90 ezer km-en megtéríti azt az árkülönbséget , amennyivel drágább , mint az 1.4 benzines . Továbbá majdan drágábban adható el - természetesen nem 490 ezerrel , hanem százalékosan annyival , amennyivel újonnan is drágább volt . Ezt is beleszámítva már jóval a 90 ezer km elõtt megtérül , és közben van egy élvezetesebben vezethetõ , dinamikusabb autód .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #171 Dátum: 2006.11.01 16:40:38 »
Idézetet írta: "Szeke"
Összegzés: kis kategóriában inkább a benzines, közép- és nagykategóriában a dízel a racionálisabb és jobb választás.
Lehet dobálni  :nagymosoly:


Szeke Mester???
Akkor Te mért nem egy TS-t hajtasz :wink: , vagy legálabb egy mezei 1.3-ast...

Egy cseppnyi kis Yaris topik: az 1.3-as szerintem hibátlan ebbe az autóba, nagyon jól fogyaszt (persze ha nem nyomod) nagyon jól megy, a gyári adat miszerint jobban megy az 1.4-es Corinál sztem szimplán kamu, a TS is tök jó, csak kicsit már sokat fogyaszt...
D4D-vel eddig egyszer mentem, nagyon fura volt a dízel hang a Yaristól :lol: , szerintem simán hallani, érzésre tényleg jól megy, de kb. addig még nem állsz egy 1.3-as mellé...
Az ezres Yarist "kicsit" nyüstölni kell, de ha pörög akkor már az is jól megy :roll:  és tényleg mintha picit hangosabb lenne az 1.3nál... :hmm:

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #172 Dátum: 2006.11.01 17:01:02 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Az 1.4 D4D kb. 90 ezer km-en megtéríti azt az árkülönbséget , amennyivel drágább , mint az 1.4 benzines . Továbbá majdan drágábban adható el - természetesen nem 490 ezerrel , hanem százalékosan annyival , amennyivel újonnan is drágább volt . Ezt is beleszámítva már jóval a 90 ezer km elõtt megtérül , és közben van egy élvezetesebben vezethetõ , dinamikusabb autód .


És az orrodat is tisztíccsa...

Most egy kicsit tegyük fiókba a dízel ajnározást... :nana:

Új benzinmotor a PSA-tól: 1.6literes, nagynyomású turbóval, (HTP) nagynyomású befecskendezõkkel és még egy halomnyi bravúros technika maszlaggal amire már nem emlékszek... :nagymosoly:

De a lényeg: 152lóerõ, 1000es fordulatnál a 240Nm-es csúcsnyomatékból már 156Nm rendelkezésre áll(!) 1400-tól pedig jön mind a 240 :arrow:  5100-ig, 5100tól-tiltásig pedig 204Nm-t használhat ki a vezetõ...

A 207-est picivel több, mint 8mp alatt gyorsítja majd 100ra, rugalmasságba veri az 1.6 HDI-t(!), Palaczk kedvéért még egyszer :arrow:  rugalmasságba veri az 1.6 HDI-t(!), hogy a gyorsulásról végsebességrõl már ne is beszéljünk... :wink:  
Mindezt 7literes(!) átlagfogyasztással kombinálva, (mielõtt katalógusbújásba kezdenétek :arrow:  1.6HDI vegyesbe kb. 5litert kér)

Na, ez egy korrekt összehasonlítás, egy turbós modern benzinmotor egy =köbcentis modern dízellel összevetve, már egybõl nem olyan éles a kontúr. :wink:  
Amennyivel többet fogyaszt annyival több élményt is nyújt, és most nem azokra gondolok, hogy büdös, traktorhang alapjáraton stbstb...

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8095
Benzin vs. dízel
« Válasz #173 Dátum: 2006.11.01 17:10:23 »
Akkor az elvben annyit kellene, hogy fogyasszon, mint az 1.6-os Cori. Az baráti lenne, csak félõ, hogy a "normális" pesti közlekedésnél benyaka a 10-et, mert ezek az elõrejelzett fogyiek eléggé reklám jellegûek  :szomoru:
Laco 73 :D

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #174 Dátum: 2006.11.01 17:25:22 »
Idézetet írta: "KLaco"
Akkor az elvben annyit kellene, hogy fogyasszon, mint az 1.6-os Cori. Az baráti lenne, csak félõ, hogy a "normális" pesti közlekedésnél benyaka a 10-et, mert ezek az elõrejelzett fogyiek eléggé reklám jellegûek  :szomoru:


Reklám vagy nem reklám, veri az azonos hengerûrtartalmú dízelt, én ezt hangsúlyoznám ki...
Eddig ugye az volt, hogy nem elég hogy többet fogyaszt, még butább is sok paraméterbe a benzines, az 1.6-os HDI jelen esetbe rosszabbul megy (dinamikára is)...

Ha tényleg tudják tartani, akkor sztem bagatell az 1,5-2liter fogyi különbség, hangsúlyozom :nana:  úgy hogy jelentõsen jobban megy egy 110lovas 1.6-os dízelnél!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26325
Benzin vs. dízel
« Válasz #175 Dátum: 2006.11.01 17:26:04 »
Idézetet írta: "Peti500"
De a lényeg: 152lóerõ, 1000es fordulatnál a 240Nm-es csúcsnyomatékból már 156Nm rendelkezésre áll(!) 1400-tól pedig jön mind a 240 :arrow:  5100-ig, 5100tól-tiltásig pedig 204Nm-t használhat ki a vezetõ...

A 207-est picivel több, mint 8mp alatt gyorsítja majd 100ra, rugalmasságba veri az 1.6 HDI-t(!), Palaczk kedvéért még egyszer :arrow:  rugalmasságba veri az 1.6 HDI-t(!), hogy a gyorsulásról végsebességrõl már ne is beszéljünk... :wink:  
Mindezt 7literes(!) átlagfogyasztással kombinálva, (mielõtt katalógusbújásba kezdenétek :arrow:  1.6HDI vegyesbe kb. 5litert kér)

Na, ez egy korrekt összehasonlítás, egy turbós modern benzinmotor egy =köbcentis modern dízellel összevetve, már egybõl nem olyan éles a kontúr. :wink:  
Amennyivel többet fogyaszt annyival több élményt is nyújt, és most nem azokra gondolok, hogy büdös, traktorhang alapjáraton stbstb...

Persze ez nem tiszticcsa az orrodat...
Megnézem én azt a 7 literes fogyit. A VW 1.4 TSI motornál (a 170 lovasra gondolok) is gyönyörûen kijött a tesztekben: ha nem használod ki a motorerõt, akkor keveset fogyaszt, tartható a gyári 6,5 körüli fogyi. De ha beveted a 170 pacit, akkor 10 liter alattira ne számíts. Ezt kell megérteni: a benzinesnél a tempó nagyon sok üzemanyagba kerül. A dízelnél is többe, csak messze nem annyival.

Ja, és megnézném majd a PUG 1.6 turbónak az árcéduláját is, mert gyanúm, hogy lesz némi különbség!
music     

djibril

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 337
Benzin vs. dízel
« Válasz #176 Dátum: 2006.11.01 17:29:22 »
Idézetet írta: "music"

Ja, és megnézném majd a PUG 1.6 turbónak az árcéduláját is, mert gyanúm, hogy lesz némi különbség!

Fõleg azért, mert ha jól tévedek ez egy BMW-vel közösen fejlesztett motor.
djibril #238
Corolla Hatchback 2006 1.4 D-4D Luna

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #177 Dátum: 2006.11.01 17:37:10 »
Idézetet írta: "music"

Persze ez nem tiszticcsa az orrodat...
Megnézem én azt a 7 literes fogyit. A VW 1.4 TSI motornál (a 170 lovasra gondolok) is gyönyörûen kijött a tesztekben: ha nem használod ki a motorerõt, akkor keveset fogyaszt, tartható a gyári 6,5 körüli fogyi. De ha beveted a 170 pacit, akkor 10 liter alattira ne számíts. Ezt kell megérteni: a benzinesnél a tempó nagyon sok üzemanyagba kerül. A dízelnél is többe, csak messze nem annyival.


Szerintetek bármilyen dízel 4literrel elmegy ha kitaposod a szemét akkor is... :szemforgat:

A TSI teljesen más elv, más konstrukció, amúgy ahogy az elõbbi hsz-omba is írtam, itt arról van szó, hogy egy -azonos köbcentinél- minden paraméterbe jobb (menetteljesítmények) benzinmotort hozott ki szériaéretten a Pezsó, a technika meg fejlõdik, ami ma lehetetlen, holnap már valóság, holnapután meg a múlté...

De ugyanígy lehurrogtatok mikor írtam, hogy az ABT olyan teljesítménytuningot kínál amivel 3-4literes fogyasztáscsökkenés érhetõ el, (a 2.0 TFSI-nél) úgy hogy közbe 40lóerõvel izmosodik a motor.
Akkor az volt hogy ez kamu, mikor belinkeltem az ABT oldalán a szöveget akkor pedig a "nagy csönd" lett...
Gondolom a PSA is most csak össze-vissza hazudozik és majd 15litert fog fogyasztani a 207 1.6HTP... :szemforgat:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26325
Benzin vs. dízel
« Válasz #178 Dátum: 2006.11.01 17:43:37 »
A dízel felárához viszont egy gondolat. Hiába kapom vissza eladáskor az árkülönbözet egy jelentõs részét, ha az elején nekem kell kiadni. Én - szerintem nem egyedülálló módon - nem szeretem a részletfizetõsdit, akkor veszek autót, ha egyben megvan rá a pénzem, ha nincs, nem veszek. Azaz, nem úgy nézem a kocsit, hogy havi mennyi a részlet, hanem úgy, hogy most van teszem azt 2,5 millkám autót venni, mit kapok érte. A példában ennyi pénzért egy 2002-es évjáratú benzines Avét kaphatok, vagy 2001 eleji dízelt, kombi Corollából ugyanígy, csak 1 évvel fiatalabbat - ez konkrétan azt jelenti, hogy E-12-es dízel Corolla nincs ennyiért, azok 2,9M körül kezdõdnek, és az csak az alja. Úgy is mondhatnám, hogy azonos évjárat esetén 4-500ezer forint a különbség. Tudom, hogy ebben a korban 1 év nem számít, az állapot sokkal inkább, de valahol mégiscsak az ember minél fiatalabbat akar. De nem fogja megérni a dízelt választanom a konkrét esetben, mert az ember megbízható kocsit akar venni, nem a leharcolt darabokat, ez dízel esetében különösen feláras. Hiába kapom vissza eladáskor ennek a nagy részét, ha most nincsen ennyivel több, ráadásul nem tudom, hogy közben a fenntartása nem drágább-e - tekintettel a lendkerék problémára.
Persze vehetnék újat is, de amit vennék, arra nincs pénzem, és mi a fenének dobjam ki azt a 2-3 milliót, amit az elsõ 4-5 évben lead a kocsi az árából. Ennyi idõs kocsik közül még bõven ki lehet fogni egy olyan darabot, ami az én évi 9-10.000 km-et gond nélkül megfutja a következõ 10-12 évben. (S ha mondjuk ki kell cserélni a vízpumpát, az még mindig csak 50.000 forint volt, nem 2-3 millió...)
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26325
Benzin vs. dízel
« Válasz #179 Dátum: 2006.11.01 17:56:47 »
Idézetet írta: "Peti500"
Szerintetek bármilyen dízel 4literrel elmegy ha kitaposod a szemét akkor is... :szemforgat:

Annyival nem, de egy 2000 ccm alatti dízelmotorból kisautónál nagyon nehéz 7 liter feletti fogyit kicsikarni. Valahol Palaczk beírta az 1.4D Corolla fogyasztási adatait, ebbõl világosan kijön, hogy minél nagyobb a sebesség, annál nagyobb a különbség. Az avataromon látható benzines Corollával Budapest-Pécs oda-vissza viszonylatban (6-os úton) 90-100 km/h-val menve 4.8-as fogyit mértem. Ez dízellel nem hiszem, hogy több, mint 1 literrel lejjebb nyomható lenne. Viszont 150-nél már 8 liter közelében volt a fogyija, nézd meg, Palaczk mit írt be...

Idézetet írta: "Peti500"
De ugyanígy lehurrogtatok mikor írtam, hogy az ABT olyan teljesítménytuningot kínál amivel 3-4literes fogyasztáscsökkenés érhetõ el, (a 2.0 TFSI-nél) úgy hogy közbe 40lóerõvel izmosodik a motor. Akkor az volt hogy ez kamu, mikor belinkeltem az ABT oldalán a szöveget akkor pedig a "nagy csönd" lett...  Gondolom a PSA is most csak össze-vissza hazudozik és majd 15litert fog fogyasztani a 207 1.6HTP... :szemforgat:

Az ABT-vel mit lehet kezdeni? Majd ha lesz róla 2-3 egymástól független teszt, akkor visszatérhetünk rá, de az, hogy a gyártó mit ír, az mire bizonyíték?
A PUG pedig biztos, hogy enni fogja a benzint, ha nyomod neki. 15-t nem fog enni, de a 7-nek a közelében nem lesz.
music