Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 358961 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #150 Dátum: 2006.10.31 12:10:10 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ha a spórolás a cél , minél alacsonyabb sebességnél már kapcsolni kell a következõ fokozatot , tehát minél hamarabb felkapcsolni a legmagasabb fokozatba , és abban gyorsítani tovább . Így lesz a legkisebb a fogyasztás , és ennek az ellenkezõjét el nem magyarázod nekem , mert ez tény .

Tehát azt mondod, hogy az én autómmal úgy kell 130-as autópályatempóra gazdaságosan gyorsítani, hogy a lehetõ leghamarabb felváltok, 50-nél már kapcsolom is az ötödiket, majd egyszer elérem a 130-at? Tényekkel nem vitatkozunk, elfogadjuk õket. Ma is tanultam valamit, köszönöm.


Igen , így . Ha spórolni akarsz , akkor 50-60-nál ötös , és onnan gyorsítasz az utazóra . Mennyit is veszítesz így ? 10-15 mp-et talán . Viszont spórolsz . Egy alkalommal nyilván nem sokat , de ha egy szokszáz kilométeres utat így csinálsz végig , akkor litereket . Amúgy szemlátomást nem hiszed el amit írok , de sebaj .

Példa : nekem van egy standard utam Erdélybe , amit elég gyakran megteszek . 400 km , végig országút . Sietõs haladással , ami nálam országúton 70-80-ig hármast , 100-110-ig négyest és 120-130-as utazót jelent , 7.5-ös átlaggal tudom megtenni ezt az utat , és öt óra alatt érek oda . Legutóbb ráértem , spóroltam : váltás 50-nél négyesbe , 60-nál ötösbe , 100-as utazó . Eredmény 6.0 átlag , és hat óra alatt értem oda . Tehát az oda-vissza távot 10 helyett 12 óra alatt tettem meg , viszont nyertem 12 liter üzemanyagot , azaz kb. 3200 forintot .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #151 Dátum: 2006.10.31 12:14:14 »
Idézetet írta: "czsiga"
Értem, hogy fontos az, hogy minél kevesebb pénzbe legyen egy kilóméter, nem is az a gond hanem itt a gazdaságosságról volt szó. És szerintem nem minden esetben igaz. Karburátoros autóban például kifejezetten káros 60-nál padlózni 5-ben, mert elromlik a keverék aránya ömlik be az üzemanyag, és nem törénik semmi. Elektronikus gázpedálnál más a helyzet, ott majd a computer eldönti, hogy hogyan adagolja a naftát. Szóval igaz az, hogy alacsony fordulaton kevesebbet fogyaszt egy motor, de alacsony fordulatról a benzinest nem szabad, inkább nem érdemes gyorsítani nagy fokozatban, mert többet fogyaszt(hat).

Ezért írtam, hogy nem biztos, hogy a megtett út alatt az optimális teljesítménnyel üzemelt a motor, ergó nem a leggazdaságosabb üzemben mûködött.

Azt is elhiszem, hogy sokakat ez nem érdekel, de tudomásul kell venni, hogy az, ami mindenkit érdekel a fogyi / út, csak akkor csökkenhet igazán, ha a teljesítmény kihasználtsága a motornak optimális. Ez van. Ez is fizika. Hõtan, géptan miegymás. Ezért nem kapcsolunk 40-nél 5-öst, és ezért nem megyünk 1-esben 60-nal.

És a fentiek természetesen a dízel és otto-motor kialakításának jellegébõl fakadóan máshogy képzõdnek lesz vezetés közben.


Minden autóval akkor spórolsz a legjobban , ha minél többet használod a legmagasabb fokozatot . A régiekkel is , csak azokban máshogy kell gyorsítani , finomabban kezelve a gázt . Abban igazad van , hogy karburátoros autónál nem célszerû alacsony fordulaton nagy gázzal gyorsítani , mert olyankor fölöslegesen sok üzemanyagot kap a motor , ergo többet is fogyaszt . Injektoros , elektronikus vezérléses benzinesre viszont ez már nem érvényes , dehát ezt már nagyon sokszor leírtam több más topikban is .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #152 Dátum: 2006.10.31 12:20:43 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ki beszélt hármasba visszaváltásról  :?: Semmi ilyet nem mondtam !

"Visszakapcsolásról" beszéltem általában , ami ugye NEM feltétlenül KÉT visszakapcsolást jelent ? Ugye ?

Az írásbeli kommunikációnak van egy olyan hátránya, hogy nem feltétlenül azt érti belõle az ember, amire gondolsz, hanem csak abból indul ki, amit írsz. A visszakapcsolásban (fõleg, ha kiemeled, hogy általánosságban beszélsz visszakapcsolásról) benne van az egy, két, három visszaváltás is. Én ebbõl indultam ki. Ezt figyelembe véve nekem az a feltételezés, hogy a kis dízel ötödikben 60-ról jobban megy, mint az 1,4-es benzines visszaváltással (amiben ugye benne van az egy, két, három visszakapcsolás lehetõsége), irreálisnak tûnik. Mondhatjuk, komolytalan.


Ja , az komolytalan , csakhogy én nem írtam ilyet . Igaz , azt sem , hogy szigorúan egy fokozatnyi visszakapcsolásra gondolok . Tehát kétségtelenül kétféleképpen lehetett értelmezni amit írtam , de engedtessék megjegyeznem , hogy ez még nem ok a lekomolytalanozásra , és VÉGIGolvasva amit a kérdésrõl írtam , elég jól kiderül , hogy mirõl beszélek : hogy a dízel általánosságban alkalmasabb a visszakapcsolás nélküli/kevesebb visszakapcsolással történõ autózásra azonos menetteljesítmények mellett . Ebbe a kontextusba helyezve pedig jól kiderül hogy miként értettem amit a vitatott konkrét esetben írtam , és nyilvánvaló hogy nem arra gondoltam hogy a dízel úgy megy ötösben mint a benzines hármasban - föltéve hogy nem az a cél , hogy felhúzzuk a másikat (mint például a topikcím szavazási lehetõségeivel) .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #153 Dátum: 2006.10.31 18:49:18 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...Azt írtam , hogy 1600-ról már nagyon jól húz még ez az 1.4-es PDTDI is (amirõl leszilaci nem tudom miért írja hogy csak 2000-2300-tól megy , ha egyszer nem ez a helyzet) . Ennyit írtam , és ezzel a te azon állításodat akartam cáfolni , miszerint 1800 alatt semmi nem történik a dízeleknél .

De ha akarod : igen , errõl a fordulatról (1600-ról) lényegesen jobban megy a 75 lovas A2 dízel , mint a 97 lovas benzines Corolla .


azért írom, m ezt tapasztaltam-tapasztalom nem kevés km során.
lehet,h az a motor-turbó, amit a skodába raknak más, mint amit presztizsebb márkába pl jelen esteben audi...(skodánál van belõle 70 és 80 lovas változat...húha, de meg nem mondom, csak pénteken,h melyiket hajtom :oops: )
vagy a fábia 1,2t saját súlya sok az autónak ehhez a motorhoz...az a2 mennyi? (kerestem kb 10 percig ,de lusta vagyok :) feladtam)

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Benzin vs. dízel
« Válasz #154 Dátum: 2006.10.31 19:43:32 »
Szóval látom kialakult a 2 tábor. Szeretnék eloszlatni pár felhõt, ami beárnyékolja a kérdést. Ugye ez 1 Toyotás topic alapvetõen, bár az offban van, szal elsõsorban a Toyotából indulnék ki, feltételezve, hogy mindenki ilyen autót akar venni a jövõben is  :kacsint: A toyota dízelek nem füstölnek 2-3 éves korukban, padlógáznál enyhe füst jelentkezik, de az a benzinesnél is van, csak ott nem látható, mivel korom részecske nincs benne annyi. A másik, hogy ne keverjük össze a dolgokat, nem hátrány az, hogy a dízel 6 sebességes, a benzines kocsik is lehetnének 6 sebességesek, nem értem, hogy miért nem csinálnak egy 6.at, amivel 130nál 3000-et pörögne a kocsi.
Laco 73 :D

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Benzin vs. dízel
« Válasz #155 Dátum: 2006.10.31 20:16:16 »
Idézetet írta: "KLaco"
Szóval látom kialakult a 2 tábor. Szeretnék eloszlatni pár felhõt, ami beárnyékolja a kérdést. Ugye ez 1 Toyotás topic alapvetõen, bár az offban van, szal elsõsorban a Toyotából indulnék ki, feltételezve, hogy mindenki ilyen autót akar venni a jövõben is  :kacsint: A toyota dízelek nem füstölnek 2-3 éves korukban, padlógáznál enyhe füst jelentkezik, de az a benzinesnél is van, csak ott nem látható, mivel korom részecske nincs benne annyi. A másik, hogy ne keverjük össze a dolgokat, nem hátrány az, hogy a dízel 6 sebességes, a benzines kocsik is lehetnének 6 sebességesek, nem értem, hogy miért nem csinálnak egy 6.at, amivel 130nál 3000-et pörögne a kocsi.

Ácsi a tádék mindig is füstpamacsot adnak majd hirtelen nagy gázra, ugyanis hiába levegõfelesleggel dolgozik (ami adja a nitogén mono és di oxid kibocsátást) na de mikor kapja ezt a nagy gázfröcsöt az adagoló behajint egy nagyobb adag gázolajat, viszont ahhoz már nincs elegendp oxigén hiába az elõbb még fennálló légfelesleg, most már ez is kevés ezért ilyenkor tökéletlen az égés, de ez a már nagyobb mennyiségû felszabaduló égéstermék már kicsit még jobban megforgatja a turbót, ami már a következõ adag gázolajakhoz egyre több levegõt jutat be, szóval egy idõ után el szokott mulni ez a korompamacsolás, persze ha kicsit hozzányulnak az adagoló vezérléséhez és a turbó vezérléséhez, nyomásához ezt lehet ide oda módositani. De a kis füstpamacsok mindig meg fognak maradni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #156 Dátum: 2006.10.31 21:05:54 »
Idézetet írta: "leszilaci"
Idézetet írta: "Palaczk"
...Azt írtam , hogy 1600-ról már nagyon jól húz még ez az 1.4-es PDTDI is (amirõl leszilaci nem tudom miért írja hogy csak 2000-2300-tól megy , ha egyszer nem ez a helyzet) . Ennyit írtam , és ezzel a te azon állításodat akartam cáfolni , miszerint 1800 alatt semmi nem történik a dízeleknél .

De ha akarod : igen , errõl a fordulatról (1600-ról) lényegesen jobban megy a 75 lovas A2 dízel , mint a 97 lovas benzines Corolla .


azért írom, m ezt tapasztaltam-tapasztalom nem kevés km során.
lehet,h az a motor-turbó, amit a skodába raknak más, mint amit presztizsebb márkába pl jelen esteben audi...(skodánál van belõle 70 és 80 lovas változat...húha, de meg nem mondom, csak pénteken,h melyiket hajtom :oops: )
vagy a fábia 1,2t saját súlya sok az autónak ehhez a motorhoz...az a2 mennyi? (kerestem kb 10 percig ,de lusta vagyok :) feladtam)


Ebben az A2-esben 75 lovas TDI van , 195 Nm nyomatékkal . Az üres súlya valóban alacsony , mindössze 990 kg (az autó karosszériája jelentõs részben alumíniumból van) . De ez nem befolyásolja azt , hogy milyen a motor karakterisztikája , azaz mekkora fordulattól kezd húzni . Direkt figyeltem mikor vezettem : 1400-nál még gyengécske , 1500-nál kezd ébredezni és 1600-tól már megy . Lehet hogy a Fabia nem ilyen , csak számomra érthetetlen hogy miért , mert a motor gyakorlatilag ugyanaz .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #157 Dátum: 2006.10.31 21:09:46 »
Idézetet írta: "KLaco"
Szóval látom kialakult a 2 tábor. Szeretnék eloszlatni pár felhõt, ami beárnyékolja a kérdést. Ugye ez 1 Toyotás topic alapvetõen, bár az offban van, szal elsõsorban a Toyotából indulnék ki, feltételezve, hogy mindenki ilyen autót akar venni a jövõben is  :kacsint: A toyota dízelek nem füstölnek 2-3 éves korukban, padlógáznál enyhe füst jelentkezik, de az a benzinesnél is van, csak ott nem látható, mivel korom részecske nincs benne annyi. A másik, hogy ne keverjük össze a dolgokat, nem hátrány az, hogy a dízel 6 sebességes, a benzines kocsik is lehetnének 6 sebességesek, nem értem, hogy miért nem csinálnak egy 6.at, amivel 130nál 3000-et pörögne a kocsi.


Ezt fújom én is , hogy számomra az egész diskurzus (ami végül Satrianit ennek a topiknak a létrehozására késztette) onnan indult , amikor Peti500-al vitába keveredtünk a "Milyen legyen az új Corolla" topikban arról , hogy miként megy egymáshoz képest az 1.4 benzines és az 1.4 dízel Corolla . Én pusztán erre akartam valami megoldást találni , erre lett belõle egy ilyen általános vitatopik , aminek amúgy nem örülök , egyrészt mert azóta a fórumidõm jelentõs részét ez veszi el , másrészt mert ez olyan kérdés mint a kézi váltó vs. automata , vagy a német autó vs. japán - SOHA nem lehet megoldani , pont azért mert táborok vannak , akik nem engednek a maguk vélt vagy valós igazából , esély nincs meggyõzni a másikat , maximum ha nem vigyázol összeveszhetsz vele  :|
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #158 Dátum: 2006.10.31 21:14:43 »
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "KLaco"
Szóval látom kialakult a 2 tábor. Szeretnék eloszlatni pár felhõt, ami beárnyékolja a kérdést. Ugye ez 1 Toyotás topic alapvetõen, bár az offban van, szal elsõsorban a Toyotából indulnék ki, feltételezve, hogy mindenki ilyen autót akar venni a jövõben is  :kacsint: A toyota dízelek nem füstölnek 2-3 éves korukban, padlógáznál enyhe füst jelentkezik, de az a benzinesnél is van, csak ott nem látható, mivel korom részecske nincs benne annyi. A másik, hogy ne keverjük össze a dolgokat, nem hátrány az, hogy a dízel 6 sebességes, a benzines kocsik is lehetnének 6 sebességesek, nem értem, hogy miért nem csinálnak egy 6.at, amivel 130nál 3000-et pörögne a kocsi.

Ácsi a tádék mindig is füstpamacsot adnak majd hirtelen nagy gázra, ugyanis hiába levegõfelesleggel dolgozik (ami adja a nitogén mono és di oxid kibocsátást) na de mikor kapja ezt a nagy gázfröcsöt az adagoló behajint egy nagyobb adag gázolajat, viszont ahhoz már nincs elegendp oxigén hiába az elõbb még fennálló légfelesleg, most már ez is kevés ezért ilyenkor tökéletlen az égés, de ez a már nagyobb mennyiségû felszabaduló égéstermék már kicsit még jobban megforgatja a turbót, ami már a következõ adag gázolajakhoz egyre több levegõt jutat be, szóval egy idõ után el szokott mulni ez a korompamacsolás, persze ha kicsit hozzányulnak az adagoló vezérléséhez és a turbó vezérléséhez, nyomásához ezt lehet ide oda módositani. De a kis füstpamacsok mindig meg fognak maradni.


Node mekkora ez a füstpamacs ? Igen , szoktam látni fõleg VW-konszernes dízeleket kormolni , néha elég rendesen . Ezeknek nyilvánvalóan van valami bajuk , mert érdekes módon nyugaton nem kormolnak ezek az autók sem . Viszont én új vagy pár éves D4D Toyotát még nem láttam füstölni , bárki bármit is mond . Még kis pamacsot kiböffenteni sem (miközben itt sokan nemes egyszerûséggel kormolásról beszélnek) . Legutóbb is , a pécsi talin végig Kishaver ment elõttem a dízel Yarisával , gyakran igen erõs dombokon fölfelé gyorsítva , de az égvilágon semmiféle füstje nem volt . Szóval iszonyat meredek dolognak tartom ezeket a csúcs-tech , kiváló vezethetõséget és aszkéta fogyasztást összeegyeztetõ , remek mérnöki zsenialitással megtervezett D4D gépeket füstölõ-kormozó , kerregõ traktoroknak beállítani  :turelmetlen:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #159 Dátum: 2006.10.31 21:41:42 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Ebben az A2-esben 75 lovas TDI van , 195 Nm nyomatékkal . Az üres súlya valóban alacsony , mindössze 990 kg (az autó karosszériája jelentõs részben alumíniumból van) . De ez nem befolyásolja azt , hogy milyen a motor karakterisztikája , azaz mekkora fordulattól kezd húzni . Direkt figyeltem mikor vezettem : 1400-nál még gyengécske , 1500-nál kezd ébredezni és 1600-tól már megy . Lehet hogy a Fabia nem ilyen , csak számomra érthetetlen hogy miért , mert a motor gyakorlatilag ugyanaz .

igazából az is szubjektív,h mihez képest kezd "éledni" ,és honnantól "megy"
az biztos,h kisebb gázzal, kevésbé pörgetve lehet az 1.3vvti-vel indulni.
de hogy ne menjek messzire a skoda saját háza tájáról, akkor a 1.9sdi  sokkal, de tényleg sokkal dinamikusabban "megy" azon az alacsony fordulaton, amíg az 1.4d csak "éledezik"
és igazából az nyomja rá a bélyegét, és ezért utálom mert alacsony frodulaton 2000 alatt használhatatlan, és inkább az sdi-t viszem el (kollegáim nagy örömére), mert azzal lehet dízelesen közlekedni, amíg az 1.4d-vel nem.
ellenben durva könnyû lefulladni, és olyankor elborul az agyam -> 3000fordulat nyikorgó kerék, és fröcsögve szídom az összes mérnököt,aki ezt a sz*rt megalkotta..lehet béna vagyok, de ha 1300-as fordulat körül ha leugrok a kuplungról, akkor lefullad :szomoru: fõleg hidegen

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #160 Dátum: 2006.10.31 21:54:12 »
Idézetet írta: "KLaco"
A toyota dízelek nem füstölnek 2-3 éves korukban, padlógáznál enyhe füst jelentkezik...

Tehát mégis füstölnek. :kacsint: Nem tudom, miért nehéz ezt elismerni.

Idézetet írta: "KLaco"
A másik, hogy ne keverjük össze a dolgokat, nem hátrány az, hogy a dízel 6 sebességes...

Senki nem mondta, hogy hátrány. Jellegzetesség, hogy elsõsorban dízelekhez passzítják a 6 gangos váltókat. Nem vagyok mérnök, így csak tippelek. Egyrészt valószínû, hogy ezek - mivel alacsony fordulaton erõsek - elbírják a kímélõ hatodikat, másrészt szerintem azért nem jó öt sebességes, kímélõ végáttételû váltót passzintani hozzájuk, mert akkor nem lennének elég sûrûk a fokozatok, sokszor olyan fordulatra esne vissza váltás után a fordulatszám, ahol a motornak nincs ereje. Ugyanez persze benzinesnél is elõfordul, lásd Corolla TS: rövid, sûrû fokozatok, hogy a 6000 fölötti, vadállati erõt biztosító fordulatszám mindig elérhetõ legyen.

Idézetet írta: "KLaco"
...a benzines kocsik is lehetnének 6 sebességesek, nem értem, hogy miért nem csinálnak egy 6.at, amivel 130nál 3000-et pörögne a kocsi.

Egyre többhöz készítenek 6 gangos váltót. A kímélõ hatodik szerintem azért nem gyakorlatias egy - mondjuk - 1,4-es motorhoz, mert ha 130-nál 3000-et pörögne a motor, akkor nem futná meg a végsebességet az utolsó fokozatban. Ilyenre hirtelen egy példát tudok csak mondani: Dodge Viper. Igazán nem egy gyenge motor, de ötödikben többet megy, mint hatodikban.

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #161 Dátum: 2006.10.31 22:03:55 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...erre lett belõle egy ilyen általános vitatopik , aminek amúgy nem örülök , egyrészt mert azóta a fórumidõm jelentõs részét ez veszi el ,

Bocs...  :nagymosoly:

...még akartam írni, de most már tényleg jó a Barca meccs, úgyhogy további jó szórakozást mindenkinek.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #162 Dátum: 2006.10.31 22:52:14 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "KLaco"
...a benzines kocsik is lehetnének 6 sebességesek, nem értem, hogy miért nem csinálnak egy 6.at, amivel 130nál 3000-et pörögne a kocsi.

Egyre többhöz készítenek 6 gangos váltót. A kímélõ hatodik szerintem azért nem gyakorlatias egy - mondjuk - 1,4-es motorhoz, mert ha 130-nál 3000-et pörögne a motor, akkor nem futná meg a végsebességet az utolsó fokozatban. Ilyenre hirtelen egy példát tudok csak mondani: Dodge Viper. Igazán nem egy gyenge motor, de ötödikben többet megy, mint hatodikban.


Régen sok ilyen volt , jellemzõen pl. a Mercinél , a W201-esbõl meg a W124-esbõl egy csomó változatnál volt az , hogy a kocsi négyesben érte el a végsebességét , ötösben nem . Az én autómnál ez úgy néz ki , hogy ugyanannyi a vége ötösben mint négyesben . Akkor még ez volt a divat ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #163 Dátum: 2006.11.01 00:11:42 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Ezt fújom én is , hogy számomra az egész diskurzus (ami végül Satrianit ennek a topiknak a létrehozására késztette) onnan indult , amikor Peti500-al vitába keveredtünk a "Milyen legyen az új Corolla" topikban arról , hogy miként megy egymáshoz képest az 1.4 benzines és az 1.4 dízel Corolla . Én pusztán erre akartam valami megoldást találni , erre lett belõle egy ilyen általános vitatopik , aminek amúgy nem örülök , egyrészt mert azóta a fórumidõm jelentõs részét ez veszi el , másrészt mert ez olyan kérdés mint a kézi váltó vs. automata , vagy a német autó vs. japán - SOHA nem lehet megoldani , pont azért mert táborok vannak , akik nem engednek a maguk vélt vagy valós igazából , esély nincs meggyõzni a másikat , maximum ha nem vigyázol összeveszhetsz vele  :|


Neeeee, jó ez a topik... :nagymosoly:

Csak hiányolom a dízeles kollégákat, gyakorlatilag 2en3an4en BENZINES tulajként vitázunk, hogy mi a jobb... :wink:  Úgy látszik sokan csak readonly módba vannak, ha vannak...

Amúgy ha már szóba hoztad :arrow: automata vs. manuálhoz egy mondat: (hátha ebbõl is csinálunk egy új topikot)
Néhány év és szerintem javarészt kiszorul a manuál váltó , nem egy kategória van már, ahol egyszerûen nincs létjogosultsága a manuálnak, egy jobb automata már jobban gyorsul pl. 100ra, jobban/hasonlóan fogyaszt és intelligensebben kapcsol, mint egy "jó" pilóta...

Mondom ezt úgy hogy alapvetõen nem szeretem az automatát, többek közt hõn áhított álomautóm is ezért csúszott ki anno a képbõl... :cry:

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Benzin vs. dízel
« Válasz #164 Dátum: 2006.11.01 00:26:46 »
Hát az aut váltó már nagyon kijárna a dízelhez, mert én tuti vennék olyan, sajna az MMT nem az igazi sajna, de a technikából adódóan nem is lesz az soha. Apu benzines aut kocsija nagyon meggyõz, mindig mikor ülök benne, még azt a + 3-4 decit is bevállalnám, amit okoz, cserébe a komfortért, mert nekem még mindig gondot okoz a hülye visszaváltás, hogy 1-et, vagy 2-õt. Mostanában azért sokat fejlõdtem, már megy a lendületbõl elõzés, talán 1szer ha kell visszakapcsolni 80km fõút alatt 4-5 elõzés esetén. Ezért szeretnék majd 1szer 1 dízelt.
Laco 73 :D