Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 142931 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
  • Autó: Prius+ 2013,Yaris 2008
Benzin vs. dízel
« Válasz #15 Dátum: 2006.10.27 23:45:17 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Kisebb használható fordulatszám-tartomány ? Hja , emberek , le lehet végre szokni a fölösleges pörgetésrõl ;) ... engem ez a szempont abszolút nem izgat , én amúgy is úgy nagyjából az 1500-3500 közötti tartományt használom ; néha , ha nagyon rohanok , ez fölmegy 4000-4500-ig . Na bumm , ez még benne van a dízelnél is . Ami efölött van ? Anakronizmus , túlhaladott , szükségtelen . A motor nem arra való hogy pörögjön , hanem hogy menjen . Legalábbis a közúton . Méghozzá úgy , hogy minél kevesebbet kelljen váltani közben . Márpedig ehhez nyomaték kell , és az a dízelnek van bõven .

Haver IIIas golfja 1500-6200ig húz mint a barom (2.0 TDI mechanikus adagolóval és mechanikus turbóvezérléssel) most épit egy 1,7tdi-t amiben 7000 feletti fordulatnál kezd visszábbvenni az adagoló a naftából.
Mellesleg amikor az 1300++ kg-s 93'golffal melléálltunk egy audi tt 3.2 quattro mellé 0-100on induláskor elverte de 100nál már mellette voltunk 100 felett mikor már az elsõ kerkekek kevésbé kapartak el úgy maradt le az audi mint a borravaló. 140-160ig elõfordul hogy a gyorsulás inkább gumifüstöltetésbe torkollik. mellesleg étolaj, repceolaj, gázolaj egyre megy.

aved

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Benzin vs. dízel
« Válasz #16 Dátum: 2006.10.28 10:18:13 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Gondolod , hogy az 1.6 benzin nem tép még jobban 3.-ban ;) ? De amúgy tényleg jó ez az érték amit beírtál , én tegnap 8.3-at mértem az 1.6-os Carinánkon .

Ami az 1.6-os 60-100 4.-et illeti : nem a 13 lovacska mûve ez (elsõsorban) , hanem a plusz nyomatéké . 130 vagy 150 Nm , az nagyon nem mindegy .

Na és mit szólsz a dízel 8.7-jéhez :) ?

Gondolom, hogy ott is mennyivel jobban mehet az 1.6-os! Amikor vettem az 1.4-est azt mondták, hogy nincs nagy különbség az 1.4 és 1.6 között, észre sem venném. Erre tessék!!! :evil:

Megérte volna ráfizetni azt százvalahányezert. Na mindegy.

A D4D nyomatéka és rugalmassága hihetetlen jó! Arra lennék kíváncsi, hogy 4.ben produkálja a legjobb eredményt vagy 3.ban még jobban megy? Vagyis ha versenyre kerülne sor egy 1.4vvt-i és 1.4D4D között mondjuk 60-120-ra tökmindegy milyen fokozatban akkor mi lenne az eredmény??

A kis dieselben tudod mi nem tetszik?! A FELÁRA!! :szomoru:
OYOTA corolla 2004 HB 1.4 3d

aved

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Benzin vs. dízel
« Válasz #17 Dátum: 2006.10.28 10:22:19 »
Próbálok keresni valami tuti egyenes nem lejtõs/emelkedõs útszakaszt aztán hajrá!!!! :nagymosoly:  :nagymosoly:

Lehet, hogy az Asszony 1.4-esét is lemérem. Az enyém amúgy mintha jobban menne. Meglátjuk.
(mondjuk én bejárattam rendesen és azóta is járatom :kacag: )
OYOTA corolla 2004 HB 1.4 3d

djibril

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 337
Benzin vs. dízel
« Válasz #18 Dátum: 2006.10.28 10:24:38 »
Idézetet írta: "aved"

A kis dieselben tudod mi nem tetszik?! A FELÁRA!! :szomoru:


Én 99e HUF felárat fizettem  :nagymosoly: úgy se tetszene???
djibril #238
Corolla Hatchback 2006 1.4 D-4D Luna

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #19 Dátum: 2006.10.28 11:18:11 »
Idézetet írta: "djibril"
Én 99e HUF felárat fizettem  :nagymosoly: úgy se tetszene???

Annyit simán ér. Ezt nálam egy év alatt lazán behozná.

De mondjuk a Honda Civic az 1,8-as benzinessel azonos teljesítményû dízelmotorral 800 ronggyal drágább ugyanolyan felszereltség mellett (Sport felszereltség, 5M+metálfény vs. 5,8M+metálfény).

Szerintem a dízel csakis gazdasági döntés lehet, ha megközelítõleg azonos teljesítményû motorokat nézünk, és nem szõrözünk tizedmásodperceken. Hangosabb, kevésbé kulturált, büdös, füstös-kormos, drága, cserébe jobban fogyaszt és rugalmasabb (nem pedig jobban megy!). Ha a fogyasztáson behozza az árát, akkor reális alternatíva. Ha nem, akkor hülyeség. Persze továbbra is szerintem.

Egy sport(os) autóba még akkor sem tudnék elképzelni dízelt, ha történetesen nagyon megy: benzinmotornak lehet valódi, lúdbõrzést kiváltó hangja, igazán közvetlen gázreakciója.

Ha választanom kéne, milyen autót szeretnék, akkor azt mondanám, hogy mindegy, csak benzines legyen. Ha meg is kell vennem azt az autót, akkor az évi 30.000 km miatt (ennyit megyek ugyanis) könnyen lehet, hogy gazdasági kényszerbõl dízelt vennék. Nem rosszak azok sem, de szeretni csak a benzines motorokat tudom.

aved

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Benzin vs. dízel
« Válasz #20 Dátum: 2006.10.28 12:47:45 »
Idézetet írta: "djibril"
Idézetet írta: "aved"

A kis dieselben tudod mi nem tetszik?! A FELÁRA!! :szomoru:


Én 99e HUF felárat fizettem  :nagymosoly: úgy se tetszene???


Nehogy azt hidd hogy én is a listaáron vettem a az enyémet...  :pofa:
kb 6% volt az alkuban, úgyhogy akkor is sokkal drágábban lehet hozzájutni az 1.4D4D-hez (több százerrel vagy pár százerrel? vagy egy negyed tucat százerrel?). Nekem annyit nem ért! :bye:

Mikor hozza vissza a felárát? Ki lehetne számolni. Most drágább is a gázolaj mint a benzin... és  SZVSZ ez az állapot nem átmeneti lesz. Egyre több a diesel autó egyre nagyobb a kereslet a gázolajra ami nyomja fel az árakat. És "csak" gázolajat nem lehet elõállítani... a benya meléktermékébõl van ha jól tudom.

Alternatíva lehet majd a jövõben a biodízel üzemanyag. A benzinnél meg az ethanol.
OYOTA corolla 2004 HB 1.4 3d

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7908
Benzin vs. dízel
« Válasz #21 Dátum: 2006.10.28 13:31:20 »
Szóval az én véleményem a témáról:
Dízel: Alapvetõen sztem minden ember szeretne 1 dízel kocsit, ami keveset fogyaszt, de jól megy. Erre a célra a legmegfelelõbb egy 1.4D4D, vagy egy 2 literes D4D, attól függ, mekkora kocsiról van szó. Ez lenne az ideális munkába járó kocsi. Aki nem szeretne dízelt, az nem tudja mi a jó sztem. Vagy irígy  :kacsint:
Benzin: Esetleg turbóval társítva nagyon jó hétvégi, csajozós, vagány sporkocsi  :kacsint:
Laco 73 :D

djibril

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 337
Benzin vs. dízel
« Válasz #22 Dátum: 2006.10.28 14:22:02 »
Idézetet írta: "aved"

Mikor hozza vissza a felárát? Ki lehetne számolni. Most drágább is a gázolaj mint a benzin...

Na akkor ugorjunk neki:
Az új autót vásárló magánszemélyek nagy része hitelre vesz autót, tehát nincs értelme felárról beszélni, hanem sajátrészrõl + havi költségekrõl.
Az én Corolla 5-ajtós Luna 1.4 D-4D gépem metálfénnyel 4.139k-ba került. Ha vesszük az említett 6%-ot, akkor ugyanezt a gépet 1.4 vvt-i motorral 3.8M-ért kapnánk meg, 1.6 vvt-i motorral pedig 4M-ért.
1. 20% befizetéssel:
1.4 D-4D: 827k HUF
1.4 VVT-i: 760k HUF
1.6 VVT-i: 800k HUF
Itt tehát 1.4-es benzines esetén 67 ezer forinttal, 1.6 benzines vásárlása esetén 27 ezer forinttal kevesebbet csengetünk. (nem számottevõ, ebben talán megegyezhetünk)
2. 72 hónapra akciós :toy: finanszírozással:
1.4 D-4D: ~ havi 51.700 HUF
1.4 VVT-i: ~ havi 48.000 HUF
1.6 VVT-i: ~ havi 50.200 HUF

Namost esettanulmány (az én esetem):
havi 2.000 km, ebbõl 1.500 város (napi 60km XVI.kerbõl Budaörsre, oda reggel 7 óra elõtt indulva kis forgalomban, vissza délután 4 óra körül, nem túl nagy forgalombam):
Havi üzemanyagköltség: feltételezett átlagfogyasztásokkal, árak Füredi úti Shell-kúton, a héten 261Ft a 95-ös benzin, 262 a gázolaj.
1.4 D-4D (5.5l/100km): 5.5*20 = 110 liter gázolaj, ennek ára 28.200 HUF.
1.4 VVT-i (7.5l/100km): 7.5*20 = 150 liter benzin, ennek ára 39.150 HUF.
1.6 VVT-i (8.0l/100km): 8*20 = 160 liter benzin, ennek ára 41.760 HUF.

Biztosítás: (KGFB + CASCO 10% v 100ezer HUF  önrésszel, Budapest, A00 bonus-malus fokozat, negyedévenkénti banki lehívással, Allianz)
1.4 D-4D: havi 15.372 HUF
1.4 VVT-i: havi 14.189 HUF
1.6 VVT-i: havi 16.723 HUF

Szervízköltségek: errõl nem tudok adatokat, de lévén :toy:-ról van szó, csak a kötelezõ szervízeket tekintve túl nagy különbség nem lehet, szal ez most kimarad.

Na nézzük mink van, havi összköltségek:
1.4 D-4D: 51.700 + 28.200 + 15.372 = havi 95.272 HUF
1.4 VVT-i: 48.000 + 39.150 + 14.189 = havi 101.339 HUF (havi 6.067 Ft-tal több, mint 1.4 D-4D esetén)
1.6 VVT-i: 50.200 + 41.760 + 16.723 = havi 108.683 HUF (havi 13.411 Ft-tal több, mint 1.4 D-4D esetén)

Letelik a futamidõ, tegyük fel, h el akarod adni a gépet (6 éves, 144ezer km futásteljesítmény).
mi történik?
az 1.4 D-4D-ért kapsz X Eurot  (reménykedjünk :ordog:, bár 2012 közel van, de ez már politikai kérdés, így itt OFF),
az 1.4 VVT-i-ért kapsz 0,9 * X Eurot,
az 1.6 VVT-i-ért kapsz 0,92 * X Eurot

Szóval, mirõl beszélünk? Milyen "árbehozásról"? Összefoglalva, kezdetben 67ezerrel kevesebbet adtál ki az 1.4 benzinesre, 27ezerrel az 1.6 benzinesre, viszont havonta 6000, ill 13.500 Ft-tal kevesebbet adtál ki, ha a dízelt választottad!

Tehát mellébeszélés a "mikor hozza be az árát" duma...

Csak azért dobtam ezt ide fel, hogy ne keverjük az érzelmi kérdéseket a ténykérdésekkel. Az elõfordulhat, h van aki utálja a dízelautókat, úgy mint a gyerek a tojáslevest vagy a paradicsomos káposztát, de gazdaságilag, anyagilag az 1.4 D-4D választása kedvezõbb az 1.4 VVT-i-nél, az 1.6 VVT-i-nél meg sokkal kedvezõbb.
Uff!
djibril #238
Corolla Hatchback 2006 1.4 D-4D Luna

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #23 Dátum: 2006.10.28 14:39:48 »
Idézetet írta: "KLaco"
Szóval az én véleményem a témáról:
Dízel: Alapvetõen sztem minden ember szeretne 1 dízel kocsit, ami keveset fogyaszt, de jól megy. Erre a célra a legmegfelelõbb egy 1.4D4D, vagy egy 2 literes D4D, attól függ, mekkora kocsiról van szó. Ez lenne az ideális munkába járó kocsi. Aki nem szeretne dízelt, az nem tudja mi a jó sztem. Vagy irígy  :kacsint:
Benzin: Esetleg turbóval társítva nagyon jó hétvégi, csajozós, vagány sporkocsi  :kacsint:


Ebben egyetértünk!
Szívem szerint vennék mondjuk egy kis dízel Yarist, hétvégére pedig egy "kezdõ" youngtimert, aszem a már említett 124-es E500at... :szivecske:

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #24 Dátum: 2006.10.28 14:45:42 »
Idézetet írta: "djibril"


Tehát mellébeszélés a "mikor hozza be az árát" duma...

Csak azért dobtam ezt ide fel, hogy ne keverjük az érzelmi kérdéseket a ténykérdésekkel. Az elõfordulhat, h van aki utálja a dízelautókat, úgy mint a gyerek a tojáslevest vagy a paradicsomos káposztát, de gazdaságilag, anyagilag az 1.4 D-4D választása kedvezõbb az 1.4 VVT-i-nél, az 1.6 VVT-i-nél meg sokkal kedvezõbb.
Uff!


Összevetve mindent :arrow:  igazad van!
De :nana:  arról ne feledkezz meg, hogy ezek a Corolla akciók most nemrég jöttek be, hogy kifutó modell lett a Cori, kb. 1éve még más volt a helyzet...

Ha csak abból indulok ki, hogy anno mikor én néztem használt 2év körüli Corit, használtba is 3-400ezres árdifferenciáról beszélhettünk!!!! (1.4-1.6 benzin vs. 2.0d4d)
Ami marhára nem mindegy, én nem megyek sokat, :hmm:  évi kb. 15-20ezer km, számold ki nekem mikor hozná vissza az árát... :wink:

Ráadásul javarészt a gyengébbik 2ezres d4d-k voltak eladósorba... :?

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #25 Dátum: 2006.10.28 15:05:59 »
Idézetet írta: "taby"

Haver IIIas golfja 1500-6200ig húz mint a barom (2.0 TDI mechanikus adagolóval és mechanikus turbóvezérléssel) most épit egy 1,7tdi-t amiben 7000 feletti fordulatnál kezd visszábbvenni az adagoló a naftából.
Mellesleg amikor az 1300++ kg-s 93'golffal melléálltunk egy audi tt 3.2 quattro mellé 0-100on induláskor elverte de 100nál már mellette voltunk 100 felett mikor már az elsõ kerkekek kevésbé kapartak el úgy maradt le az audi mint a borravaló. 140-160ig elõfordul hogy a gyorsulás inkább gumifüstöltetésbe torkollik. mellesleg étolaj, repceolaj, gázolaj egyre megy.


De az egy full-full házi építésû autó... :roll:

Benzinesbõl is tudsz megabrutált ÉPÍTENI, nem egy S2-es Audit láttam aminél csupán a szinténgyári RS2-es alkatrészek (turbó, cooler, leömlõ-kipuf, chip) bepakolva+pici okosítás és 400lóerõs volt a motor... :shock:  
Ezt spéci cuccokkal még tovább lehet fokozni olyan 500lóerõig.
Képzelheted mit mûvelt az a 4kerekes 1,2t-ás autó mondjuk 200ig...

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #26 Dátum: 2006.10.28 15:15:17 »
Idézetet írta: "Kgabe"

Igen, szívó benzinest turbódízellel. Mert ezt diktálja a piac. Pl BMW-nél ha jól tudom az 530i és az 530d egy áron fut, sõt, talán olcsóbb a dízel. És meg lehet nézni, hogy mennyi dízelt és mennyi benzinest látsz az utakon. Pont most olvastam egy 535d Népítéletet, ahol a tulaj autópályás tulajdonságokról ír. Ami tetszik: 160-nál 2100-as fordulat. Ez a lényeg, a nyugodt erõ, stresszmentes haladás.


Igen, ebben igazatok van, de mûszakilag is hasonlítsuk a motorokat, ne csak piac szerint... :wink:

530i-t tényleg nem nagyon látni, szerintem ha leáll a most futó 5-ös gyártása, milliókkal többet fog érni -mint fehér holló- a benzines 530-as... :rohog:

Ez valószínûleg az azonos árcédulának köszönhetõ... :hmm:  
Az 530d talán 2tizeddel és néhány km/h-val rosszabb papíron, viszont érzésre nagyon brutál a dízel...
Ismerõsnek 535d-je van, ha jól tudom az 270egynéhány lóerõs, nagyon megy-nagyon nyomatékos, viszont ha tolod neki füstöl :roll: , és nem szégyenlõs ha fogyasztásról van szó...
Bár hogy kicsit magam ellen beszéljek: mondjuk egy 540i felvehetné vele a versenyt, viszont az fogyaszt vagy 5-6 literrel többet, kérdés ez mennyire fontos egy 15-20milliós autónál...
Sziszifuszi dolgok ezek... :hmm:

Továbbá árcédula ide v. oda: van olyan kategória ahol szinte már kötelezõ a dízel!
Pl. luxusterepjárók, Touareg, X5, ML...
Eladhatatlanok benzinesbe...
Leszámítva mondjuk úgy alapból a Porke Cayenne-t, ami egy exkluzív autó, vagy mondjuk egy ML65AMG-t, az megint más kategória...
De ezekbõl pl. 1000% hogy nem vennék benzinest... :nene:

aved

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Benzin vs. dízel
« Válasz #27 Dátum: 2006.10.28 15:29:32 »
1.4vvt-i luna + metál = 4,040millió
1.4D4D luna + metál = 4,530millió

6% kedvezménnyel

1.4vvt-i luna + metál = 3 797millió
1.4D4D luna + metál =  4,258millió

Ez 461e Ft különbség!!! Az aktuális listaárral számolva, amit ugye nemrég emeltek kétszer is!

Így azért nem úgy festene ahogy Te számolgattad a dolgokat.

Csakhogy életszerûbb legyen a történet, idén júniusában vettünk egy 1.4vvt-i + sport + metál + gyári alufelni + riasztó corollát 3,550,000Ft-ért!
A felszereltsége kb akkora mint a lunának + spoilerek.

Szóval én még mindig azt mondom, hogy sokkal drágább a diesel mint a benzines.

A fogyiról meg annyit, hogy nálam igen szélsõséges, mert pl. volt olyan, hogy egy tankból 5,6l átlagot hoztam ki.
Egy Horvát út oda vissza autópálya + ott kocsikázás átlaga: 6,6vol.
Viszont ha nem kímélem akkor sem eszik többet 7,2-nél.

Szóval nem mellébeszélek...

Attól függ hogy számolsz és milyen adatokkal. Nálunk pl. a benya egy 10-esel olcsóbb mint a gázolaj.
OYOTA corolla 2004 HB 1.4 3d

djibril

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 337
Benzin vs. dízel
« Válasz #28 Dátum: 2006.10.28 15:47:35 »
Idézetet írta: "aved"

Ez 461e Ft különbség!!! Az aktuális listaárral számolva, amit ugye nemrég emeltek kétszer is!


Emlékeztetnélek, h a thread úgy kezdõdött, h azt kérdeztem, h 99e Ft-os felárral már tetszene-e.

Több helyrõl kaptam árajánlatot és a 4.139-et leszámítva 4.3 volt a legkedvezõbb, ami olyan 5-6%, pont amit említettél. Ezért kb. 340k-val kevesebbért kaptam volna a benzinest.

De nem akarlak elkeseríteni, ha 460-as különbséggel számolunk nagyságrendileg ugyanez a különbség. Akkor 87-tel fizetsz kevesebbet sajáterõben a benyásért, és havonta 1 ezressel nõ a törlesztõk közti különbség. Tehát 5k-ra lement a D-4D elõnye. A fogyasztást meg Bp-i viszonylatban becsültem, ahol Te járkálsz a dízel még 5-öt se nyelne százon...
djibril #238
Corolla Hatchback 2006 1.4 D-4D Luna

aved

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Benzin vs. dízel
« Válasz #29 Dátum: 2006.10.28 16:35:26 »
A 99e forintos felárra már reagáltam. Ha szerzel nekem 99eFt felárral 1.4D4D azonnal megveszem. :nagymosoly:
Örülök, hogy Te ilyen ócsón meg tudtad venni a kocsidat gartula! :nagymosoly:

Tényleg ne foglalkozzunk azzal, hogy megéri-e a 460e!!!! Ft árkülönbség vagy nem?

Valakinek igen valakinek valszeg nem.

Tehát benzines vagy dízel, dízel vagy benzines.

Amúgy úgy számoltam én, hogy kb 60e-70ekm alatt behozza az árát a dízel. Utána pedig folyamtosan nõ ugye az elõnye a benzinessel szemben.
Ha a hitel lejáráig beleugrik az a 60e-70e akkor megéri dízelt venni. Szerinte ez simán teljesül a legtöbb esetben.
OYOTA corolla 2004 HB 1.4 3d