Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 354735 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #135 Dátum: 2006.10.31 01:12:04 »
Idézetet írta: "Peti500"


Továbbá ne felejtsük, hogy nagyobb papucsok vannak a gépemen. :nana:

Tehát:
60-100 3.fokozat: 8,23 ---  8. 47
60-100 4.fokozat: 13.47 --- 13,85

Az elsõk az én méréseim, minden szentnek maga felé húz... :sunyi:

Ennyi, a héten feldobom a téligumákat és egyedül is lemérem a dolgot, kíváncsi leszek... :hmm:


Nos, megtörtén a téli átállás, had jegyezzem meg hogy nagyon jól érzem magam a "lufigumikon", :mrgreen:  nem kell fogcsikorgatva átmenni egy-egy úthibán, könnyebben jár a kormány, könnyebben lehet elindulni (kevesebb kuplung csúsztatás kell :nana: ) és érezhetõen jobban megy a kocsi...
Melyik hülye mondta hogy jó a nagyfelni... :nagymosoly:  :rohog:

Amúgy szvsz nem a nagyobb col butítja le az autót, hanem a bazi nagy súlykülönbség, rohadt nehéz a könnyûfémfelni, ha ezt megszorozzuk 4el... :?

Na de a lényeg, ahogy írtam is, érezhetõen jobban megy a kocsi, no meg most egyedül voltam!
A mélyláda +a pocakom viszont állandó útitárs... :)

Most 3x mértem:
60-100 3-asba: 7,19 7,27 7,42
60-100 4-esbe: 11,35 11,42 11,67

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #136 Dátum: 2006.10.31 06:25:55 »
Idézetet írta: "Palaczk"
1800-2000-tõl 3000-3500-ig terjedõ tartomány helyett helyesebb lenne 1500-1600-tól kábé 4000-ig terjedõ tartományról beszélni...

Jó, akkor szõrözzünk, legyen igazad a fordulatszám-tartomány felsõ határában. Ha általánosítunk, akkor az 1500-1600-at viszont nem írom alá. Lehet, hogy vannak olyan motorok, amik már itt is éledeznek, de az általam vezetett kb. 15-20 féle modern turbódízelnél jellemzõen 1800-1900 körül épült föl a turbónyomás (vagy ahogy az okosok mondják,, ott "kapcsolt be a turbó" :lol: ).

Idézetet írta: "Palaczk"
A minap vezettem pl. egy híresen "turbólyukas" 1.4 PDTDI motoros Audi A2-est , direkt figyeltem : 1500 környékén kezdett húzni , 1600-ról már szaladt . Úgy , ahogy arról arról egy 1.4-es benzinmotor legfeljebb álmodik .

Ha jól értem, már azt is állítod, hogy a 75 lovas A2 dízel is jobban megy, mint mondjuk a 97 lovas Corolla?

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #137 Dátum: 2006.10.31 06:37:12 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A "badarság" kifejezést pedig arra az elképzelt sztorira alkalmaztam , amit te felvázoltál arról , hogy mi történik , ha kimegyünk a dízellel elõzni 60-nál . Biztosíthatlak hogy a dolog nagyon máshogy történik , legalábbis az 1.4-es D4D Corollával , amitõl az egész vita elindult és amire én nagyrészt alapozom , amit írok . De javaslom , hogy majd akkor folytassuk az eszmecserét , ha volt alkalmad normálisan kipróbálni egy ilyen autót , mert addig szemlátomást nem nagyon van mirõl beszélnünk , látva hogy milyen feltételezésekkel (!) élsz .

1. Hadd kérdezzem meg, milyen fordulaton pörög az 1,4-es dízel Corolla ötödikben 60-nál?
2. Arra alapozod a beszélgetést, amire szeretnéd, ez természetes. Én is a saját tapasztalataimra hagyatkozom, amiben benne van az 1,3-as Punto Grandétól kezdve 1,5-ös Clión, 1,6-os Focuson, kétezres V50-esen, 2,2-es Accordon keresztül a 2,2-es 150 lovas Avensisig még jónéhány másik dízelautó is. A "feltételezéseimet" erre alapozom. Egyébként mutathatnál végre egy hozzászólást, ahol az 1,4 D4D-rõl írok. Én ugyanis nem emlékszem, hogy ezzel a motorral kapcsolatban találgattam volna.
3. Ez benzin vs. dízel topik, nem pedig 1,4 D4D vs. 1,4 VVT-i topik. Ebben a szellemben nyitottam a témát, ehhez igazítva tettem fel a szavazás kérdéseit, és a hozzászólásaimat is kéretik így értelmezni.

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #138 Dátum: 2006.10.31 06:47:29 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A benzinessel is elindulhasz 60-ról a legnagyobb fokozatban , csak éppen sokkal lomhábban fog ez történni , mint a dízellel .

Ezt nem is cáfolta senki. Én annyit tettem hozzá, hogy eleve baromság azt feltételezni, hogy benzinautóval bárki elõzésbe kezdene 60-nál a legfelsõ fokozatban. Vissza kell kapcsolni, és fogsz haladni. Te meg ne kapcsolj vissza a dízellel, elmész kevesebb váltással is.


Idézetet írta: "Palaczk"
Ismételten hangsúlyozom , hogy az 1.4 benzin Corolla vs 1.4 dízel Corolla szembeállításra értem mindezeket .

Szerintem ez továbbra is benzin vs. dízel, nem pedig 1,4 VVT-i vs. 1,4 D4D topik.

Idézetet írta: "Palaczk"
...egyszer meg lehetne szervezni egy olyat , hogy 60-al halad egymás mellett a két autó ötösben , adott jelre nyomnak egy padlót , és gyorsulnak 1 km-en át . Fogadok BÁRMIBE , hogy fölényesen gyõzne a dízel . Ami nem mást jelent , mint hogy azonos menetteljesítményeket képes elérni visszaváltás nélkül , mint a benzines visszaváltással .

Ezt nem értem kristálytisztán. Tehát megy két autó egymás mellett ötödikben hatvannal. Nyomnak egy padlót, a dízel elhúz, tiszta sor. Ez idáig rendben is van, nyilván így történne, senki nem állítja az ellenkezõjét. Ami érdekes: te ebbõl azt a következtetést vonod le, hogy azonos menetteljesítményeket ér el a dízel visszaváltás nélkül, mint a benzines visszaváltással? Azaz mondjuk akkor is tartaná a tempót ötödikben az 1,4 D4D a benzines autómmal, ha azt visszaraknám teszemazt harmadikba? Palaczk, ne légy komolytalan.

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #139 Dátum: 2006.10.31 06:54:28 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Na ne ... ha spórolni akarsz , annak a visszakapcsolás a legnagyobb ellensége . Minél alacsonyabb fordulatot használsz , annál jobban spórolsz (persze a használható fordulatszám-tartomány alsó határáig) . Gyorsításkor valóban vissza kell kapcsolni , ha a motor nem elég erõs (nyomatékos) ahhoz , hogy enélkül is megfelelõen gyorsítson . De ami ilyenkor történik , az a spórolás ELLENTÉTE .

Megint csípõbõl tüzelsz. Az volt a kiinduló állapot, hogy 60-nal megyünk. Erre írtam, hogy jó lenne visszakapcsolni, és elindulni, mert ha nem kapcsolsz vissza, akkor nem elég, hogy nem gyorsítasz, az autód még többet is fog fogyasztani. Az oktatód hogy tanította, milyen fokozatban kell elérni az utazósebességet?

Idézetet írta: "Palaczk"
Pontosan ezért utálom én a visszaváltást , ezért stresszel - amellett , hogy úgy érzékelem , mint a haladási folyamat megszakítását (mint ahogy az is) . Mert közben látom elröpülni a pénzt , ahogy megy fölfelé az a rohadt mutató a fsz-mérõn  :?

Akkor vegyél dízelt, azzal 60 fölött már úgysem kell váltani.

veze

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Benzin vs. dízel
« Válasz #140 Dátum: 2006.10.31 09:47:09 »
Nálam is egyértelmûen a benzines a nyerõ. Sokat járok biciklivel, és hányni tudnék a sok fekete mocskot okádó dízeltõl, meg a szagától. Egyébként a tartósságra is kíváncsi lennék. Régen a szívódízelek messze verték tartósságban a benzineseket, de vajon ezek a kihegyezett turbodízelek, amik rendesen hajtva is vannak hogyan bírják? Szerintem kevésbé, mint a benzinesek. Rengeteg 2-3 éves dízelt látni, amibõl abnormálisan sok fekete füst dõl (bár a vadiúj A6-ból vagy X5-bõl is jön valamennyi). Szerintem ezek rövidebb ideig húzzák, ha a bennük levõ potenciált kiaknázza az ember.

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #141 Dátum: 2006.10.31 10:20:59 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Na ne ... ha spórolni akarsz , annak a visszakapcsolás a legnagyobb ellensége . Minél alacsonyabb fordulatot használsz , annál jobban spórolsz (persze a használható fordulatszám-tartomány alsó határáig) . Gyorsításkor valóban vissza kell kapcsolni , ha a motor nem elég erõs (nyomatékos) ahhoz , hogy enélkül is megfelelõen gyorsítson . De ami ilyenkor történik , az a spórolás ELLENTÉTE .

Váltó meg azért van az autókban , mert muszáj legyen . Mert sem a dízel , sem az Otto-motor nem alkalmas arra , hogy egyetlen áttétellel mozgassa a jármûvet álló helyzettõl a végtelenségig . A váltó az ilyen motorok mûködési elvébõl adódó kényszermegoldás (amirõl én boldogan lemondanék) . Ha pedig spórolni akarsz , akkor olyan keveset használd , amennyire csak tudod , és olyan korán kapcsold a legmagasabb fokozatot , amennyire csak tudod . Pontosan ezért utálom én a visszaváltást , ezért stresszel - amellett , hogy úgy érzékelem , mint a haladási folyamat megszakítását (mint ahogy az is) . Mert közben látom elröpülni a pénzt , ahogy megy fölfelé az a rohadt mutató a fsz-mérõn  :?

Hála a jó Istennek , hogy az én autómmal ezt egész jól ki lehet védeni . Mert jó a súly/nyomaték aránya , és mert hosszú a váltója . Tegnapelõtt rohantam BP-re a Klub közgyûlésére , 2 óra 13 perc alatt tettem meg 227 km-t úgy , hogy közben egyetlen egyszer sem ment 3500 fölé a fsz-mérõm . 3000-3500 körül váltottam , és ötösben 160-nál 3500-at forog a motorom - ezt tartottam az autópályán . Igen , ez egy benzines autó , régen voltak még ilyenre hangolt benzines autók . A maiak már nem ilyenek , fõleg nem a kisebbek - ezért vennék én a maiak közül mindenképpen dízelt . Mert azokat is lehet pontosan ugyanígy vezetni . Miközben egy "picit" kevesebbet is esznek ...


Szóval. A fogyasztás relatív dolog. Ezért nem jó vergõdni azzal, hogy melyik autó mennyit fogyaszt, mert csak akkor lehet hiteles egy fogyasztási adat, ha ismert az ÁTLAGSEBESSÉG is.

Nem kunszt dízellel 3 lityis fogyit csinálni akár 400 km-es távon vegyesben, ha országúton 60-nal megyek pályán 100-zal, városban meg 40-nel. Ha ilyen nagy kérdés, a fogy, meg a rugalmasság, akkor állapodjatok meg egy útvonalban, a sebességhatárokban és tesség egymás mögött menni, és megnézni, hogy mi a vége. Vegyétek fel kamerára és elemezzétek ki.

Kérdésem: hogyan méri a computer a fogyasztást? Elfogyasztott üa / megtett út, vagy elfogyasztott üa / leadott teljesítmény?  Persze, hogy az elsõ módon. Így kissé felelõtlen az a kijelentés, hogy spórolni alacsony fordulaton lehet. Természetesen kevesebbet fogyaszt a gép, de nem valószínû, hogy gazdaságosabb is az az üzemmód.

A rugalmasságot pedig úgy lehet meghatározni, ha már tudományosan akarjuk csinálni, hogy meg kell nézni, melyik autó nyomatékgörbéje hogyan emelkedik. Amelyik meredekebb, az lesz a rugalmasabb. De ezt viszonyítani kell természetesen. Tehát sebességre, áttételre, vagy mit tudom én mire vetítve lehet megadni.
De lehet, hogy célszerûbb a teljesítmény görbét vizslatni, még nem tudom. Ezen még agyalok majd.

Hihetetlen mennyit kell gondolkoznom mostanában géptanon, pedig már régen vót  :kacsint:

Váltó meg azért kell, mert nem villanymotor. Kedves Palaczk, vegyél trolit, vagy villamost!  :nagymosoly:
Esetleg CVT-i -t, de a szekvenciális módot ne használd, mert ott már 7 fokozat van, és igen sokat kell váltani  :kacsint:
D: 212

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #142 Dátum: 2006.10.31 10:42:51 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
A minap vezettem pl. egy híresen "turbólyukas" 1.4 PDTDI motoros Audi A2-est , direkt figyeltem : 1500 környékén kezdett húzni , 1600-ról már szaladt . Úgy , ahogy arról arról egy 1.4-es benzinmotor legfeljebb álmodik .

Ha jól értem, már azt is állítod, hogy a 75 lovas A2 dízel is jobban megy, mint mondjuk a 97 lovas Corolla?


Ferdítesz és provokálsz , amire nem tudom mi szükség van . Azt írtam , hogy 1600-ról már nagyon jól húz még ez az 1.4-es PDTDI is (amirõl leszilaci nem tudom miért írja hogy csak 2000-2300-tól megy , ha egyszer nem ez a helyzet) . Ennyit írtam , és ezzel a te azon állításodat akartam cáfolni , miszerint 1800 alatt semmi nem történik a dízeleknél .

De ha akarod : igen , errõl a fordulatról (1600-ról) lényegesen jobban megy a 75 lovas A2 dízel , mint a 97 lovas benzines Corolla .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #143 Dátum: 2006.10.31 10:50:14 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
...egyszer meg lehetne szervezni egy olyat , hogy 60-al halad egymás mellett a két autó ötösben , adott jelre nyomnak egy padlót , és gyorsulnak 1 km-en át . Fogadok BÁRMIBE , hogy fölényesen gyõzne a dízel . Ami nem mást jelent , mint hogy azonos menetteljesítményeket képes elérni visszaváltás nélkül , mint a benzines visszaváltással .

Ezt nem értem kristálytisztán. Tehát megy két autó egymás mellett ötödikben hatvannal. Nyomnak egy padlót, a dízel elhúz, tiszta sor. Ez idáig rendben is van, nyilván így történne, senki nem állítja az ellenkezõjét. Ami érdekes: te ebbõl azt a következtetést vonod le, hogy azonos menetteljesítményeket ér el a dízel visszaváltás nélkül, mint a benzines visszaváltással? Azaz mondjuk akkor is tartaná a tempót ötödikben az 1,4 D4D a benzines autómmal, ha azt visszaraknám teszemazt harmadikba? Palaczk, ne légy komolytalan.


Ki a komolytalan  :?:

Ki beszélt hármasba visszaváltásról  :?: Semmi ilyet nem mondtam ! Megkérdezhetem , hogy miért tulajdonítasz nekem olyasmit , amit nem írtam ?

"Visszakapcsolásról" beszéltem általában , ami ugye NEM feltétlenül KÉT visszakapcsolást jelent ? Ugye ?

A konkrét példánál maradva : visszarakhatod a leírt szituban a benzinest négyesbe (tehát visszakapcsolhatsz) , és még mindig nem fogsz hamarabb érni a táv végére , mint az ötösben hagyott dízel .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #144 Dátum: 2006.10.31 10:53:15 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Na ne ... ha spórolni akarsz , annak a visszakapcsolás a legnagyobb ellensége . Minél alacsonyabb fordulatot használsz , annál jobban spórolsz (persze a használható fordulatszám-tartomány alsó határáig) . Gyorsításkor valóban vissza kell kapcsolni , ha a motor nem elég erõs (nyomatékos) ahhoz , hogy enélkül is megfelelõen gyorsítson . De ami ilyenkor történik , az a spórolás ELLENTÉTE .

Megint csípõbõl tüzelsz. Az volt a kiinduló állapot, hogy 60-nal megyünk. Erre írtam, hogy jó lenne visszakapcsolni, és elindulni, mert ha nem kapcsolsz vissza, akkor nem elég, hogy nem gyorsítasz, az autód még többet is fog fogyasztani. Az oktatód hogy tanította, milyen fokozatban kell elérni az utazósebességet?


Az oktatóm jópár hülyeséget tanított , amit a vizsga után azonnal félre is dobtam .

Ha a spórolás a cél , minél alacsonyabb sebességnél már kapcsolni kell a következõ fokozatot , tehát minél hamarabb felkapcsolni a legmagasabb fokozatba , és abban gyorsítani tovább . Így lesz a legkisebb a fogyasztás , és ennek az ellenkezõjét el nem magyarázod nekem , mert ez tény .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Benzin vs. dízel
« Válasz #145 Dátum: 2006.10.31 11:03:18 »
Én a városban nem engedem 2500 felé a fordulatszámot. Így szupi a fogyasztás.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #146 Dátum: 2006.10.31 11:04:06 »
Idézetet írta: "czsiga"
Kérdésem: hogyan méri a computer a fogyasztást? Elfogyasztott üa / megtett út, vagy elfogyasztott üa / leadott teljesítmény?  Persze, hogy az elsõ módon. Így kissé felelõtlen az a kijelentés, hogy spórolni alacsony fordulaton lehet. Természetesen kevesebbet fogyaszt a gép, de nem valószínû, hogy gazdaságosabb is az az üzemmód.


Bocs , de ezt nem értem . Nekem mint felhasználónak édesmindegy , hogy milyen az elfogyasztott üzemanyag/leadott teljesítmény arány ! Nekem a gazdaságosságot az jelenti , hogy adott útszakaszt mekkora üzemanyag-mennyiséggel tudok megtenni .

Természetes , hogy az átlagsebesség és a fogyasztás között igen direkt összefüggés van . Naná . Ha lassabban mész (miközben a vezetési stílusod azonos) , kisebb lesz a fogyasztásod , ez evidens . De nem ez az egyetlen összefüggés . A vezetési stílussal hatalmas mértékben lehet befolyásolni a fogyasztást , mert minél kevesebb motorfordulat esik egységnyi útra , magyarul minél tágabb tartományban használod a legfelsõ sebességfokozatot , annál kisebb lesz a fogyasztásod .

Amúgy nem egészen értem , hogy miért kell ezt kifejteni ? Azt hittem , evidencia , hogy gazdaságos vezetési stílussal kevesebbet fogyaszt az autó  :szemforgat:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #147 Dátum: 2006.10.31 11:47:32 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ki beszélt hármasba visszaváltásról  :?: Semmi ilyet nem mondtam !

"Visszakapcsolásról" beszéltem általában , ami ugye NEM feltétlenül KÉT visszakapcsolást jelent ? Ugye ?

Az írásbeli kommunikációnak van egy olyan hátránya, hogy nem feltétlenül azt érti belõle az ember, amire gondolsz, hanem csak abból indul ki, amit írsz. A visszakapcsolásban (fõleg, ha kiemeled, hogy általánosságban beszélsz visszakapcsolásról) benne van az egy, két, három visszaváltás is. Én ebbõl indultam ki. Ezt figyelembe véve nekem az a feltételezés, hogy a kis dízel ötödikben 60-ról jobban megy, mint az 1,4-es benzines visszaváltással (amiben ugye benne van az egy, két, három visszakapcsolás lehetõsége), irreálisnak tûnik. Mondhatjuk, komolytalan.

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #148 Dátum: 2006.10.31 11:48:00 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "czsiga"
Kérdésem: hogyan méri a computer a fogyasztást? Elfogyasztott üa / megtett út, vagy elfogyasztott üa / leadott teljesítmény?  Persze, hogy az elsõ módon. Így kissé felelõtlen az a kijelentés, hogy spórolni alacsony fordulaton lehet. Természetesen kevesebbet fogyaszt a gép, de nem valószínû, hogy gazdaságosabb is az az üzemmód.


Bocs , de ezt nem értem . Nekem mint felhasználónak édesmindegy , hogy milyen az elfogyasztott üzemanyag/leadott teljesítmény arány ! Nekem a gazdaságosságot az jelenti , hogy adott útszakaszt mekkora üzemanyag-mennyiséggel tudok megtenni .

Természetes , hogy az átlagsebesség és a fogyasztás között igen direkt összefüggés van . Naná . Ha lassabban mész (miközben a vezetési stílusod azonos) , kisebb lesz a fogyasztásod , ez evidens . De nem ez az egyetlen összefüggés . A vezetési stílussal hatalmas mértékben lehet befolyásolni a fogyasztást , mert minél kevesebb motorfordulat esik egységnyi útra , magyarul minél tágabb tartományban használod a legfelsõ sebességfokozatot , annál kisebb lesz a fogyasztásod .

Amúgy nem egészen értem , hogy miért kell ezt kifejteni ? Azt hittem , evidencia , hogy gazdaságos vezetési stílussal kevesebbet fogyaszt az autó  :szemforgat:


Ez nyílvánvalóan igaz. Mert minél fehérebb egy fal, annál világosabb is. :D

Értem, hogy fontos az, hogy minél kevesebb pénzbe legyen egy kilóméter, nem is az a gond hanem itt a gazdaságosságról volt szó. És szerintem nem minden esetben igaz. Karburátoros autóban például kifejezetten káros 60-nál padlózni 5-ben, mert elromlik a keverék aránya ömlik be az üzemanyag, és nem törénik semmi. Elektronikus gázpedálnál más a helyzet, ott majd a computer eldönti, hogy hogyan adagolja a naftát. Szóval igaz az, hogy alacsony fordulaton kevesebbet fogyaszt egy motor, de alacsony fordulatról a benzinest nem szabad, inkább nem érdemes gyorsítani nagy fokozatban, mert többet fogyaszt(hat).

Ezért írtam, hogy nem biztos, hogy a megtett út alatt az optimális teljesítménnyel üzemelt a motor, ergó nem a leggazdaságosabb üzemben mûködött.

Azt is elhiszem, hogy sokakat ez nem érdekel, de tudomásul kell venni, hogy az, ami mindenkit érdekel a fogyi / út, csak akkor csökkenhet igazán, ha a teljesítmény kihasználtsága a motornak optimális. Ez van. Ez is fizika. Hõtan, géptan miegymás. Ezért nem kapcsolunk 40-nél 5-öst, és ezért nem megyünk 1-esben 60-nal.

És a fentiek természetesen a dízel és otto-motor kialakításának jellegébõl fakadóan máshogy képzõdnek lesz vezetés közben.

És most kezdhetném elõrõl, hogy a dízel alacsony...

Inkább nem kezdem. A váltó meg nem dísztárgy és tessék bátran használni!  :D
D: 212

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #149 Dátum: 2006.10.31 11:54:02 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ha a spórolás a cél , minél alacsonyabb sebességnél már kapcsolni kell a következõ fokozatot , tehát minél hamarabb felkapcsolni a legmagasabb fokozatba , és abban gyorsítani tovább . Így lesz a legkisebb a fogyasztás , és ennek az ellenkezõjét el nem magyarázod nekem , mert ez tény .

Tehát azt mondod, hogy az én autómmal úgy kell 130-as autópályatempóra gazdaságosan gyorsítani, hogy a lehetõ leghamarabb felváltok, 50-nél már kapcsolom is az ötödiket, majd egyszer elérem a 130-at? Tényekkel nem vitatkozunk, elfogadjuk õket. Ma is tanultam valamit, köszönöm.