Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 359942 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #120 Dátum: 2006.10.30 18:13:32 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Talán próbáljátok ki elõbb , mielõtt nyilatkoztok róla , vagy pláne mielõtt leszóljátok  :!: Teljesen alaptalan , amit írsz .

Tegyük hozzá, hogy én nem az 1,4 D4D-rõl írtam. Azért megnézném, milyen vehemensen gyorsul ötödikben 60-ról.

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #121 Dátum: 2006.10.30 19:06:22 »
Palaczk neked a CVT-i váltó lesz a megoldás, ha lesz valaha ilyen idehaza.
D: 212

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #122 Dátum: 2006.10.30 19:26:55 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Elnézést , de az 1. bekezdés elképzelt dízeles példája badarság ! Az 1.4-es dízel Corolla jobban gyorsul ötösben 60-ról , mint az 1.4 benzines . Négyesben SOKKAL jobban gyorsul (majdnem olyan jól , mint a benzines hármasban) . ...Az általad ismert Honda Accord is nagyon jól gyorsít 60-ról négyesben . ... Én azt írtam , hogy az egyes-kettes-hármast nem szeretem efölött a sebesség fölött használni .

Megintcsak hadd emlékeztesselek arra, hogy mit írtál. Íme:
Idézet
De a dízelt nem kell visszaváltani... 60-tól bittesõn jól menni végsebességig a legnagyobb fokozatban , váltás nélkül .

Ebbõl indultam ki. Tehát mi a badarság? Amit írtál: 60-tól végsebességig bittesõn jól menni a legnagyobb fokozatban, váltás nélkül.


Hálás lennék , ha nem szednél ki mondatokat a szövegkörnyezetbõl ... azért ilyen rövid idõ távlatából még emlékszem , hogy mit írtam teljes egészében . Ezt :

Idézetet írta: "Palaczk"
60-tól bittesõn jól menni végsebességig a legnagyobb fokozatban , váltás nélkül . Vagy minimum négyesben , hogy csak egyszer kelljen váltani . Egyes-kettes-hármast kéretik meghagyni a városra , az 50-60 kmh-ig terjedõ tartományra . Afölött , városon kívül ne kelljen használni ezeket a fokozatokat , a kocsi legyen szíves jól menni erõbõl (nyomatékból) , a fordulat igénye nélkül .


Így kicsit máshogy fest , mint csak az elsõ mondat kiragadva , önmagában - nem ? Legyünk már pontosak ...

A "badarság" kifejezést pedig arra az elképzelt sztorira alkalmaztam , amit te felvázoltál arról , hogy mi történik , ha kimegyünk a dízellel elõzni 60-nál . Biztosíthatlak hogy a dolog nagyon máshogy történik , legalábbis az 1.4-es D4D Corollával , amitõl az egész vita elindult és amire én nagyrészt alapozom , amit írok . De javaslom , hogy majd akkor folytassuk az eszmecserét , ha volt alkalmad normálisan kipróbálni egy ilyen autót , mert addig szemlátomást nem nagyon van mirõl beszélnünk , látva hogy milyen feltételezésekkel (!) élsz .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #123 Dátum: 2006.10.30 19:29:32 »
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Palaczk"

Viszont ezt a 200-nál szabályozást nem nagyon értem . Kombi az az Accord ? Akkor OK , annak 200 a vége . De a sedané 210 . És mivel tudod ezt utolérni meg utána lenyomni ? Ugye , nem a Carinával  :hmm: ? Aminek 195 a gyári vége , és azt még talán elhiszem , hogy a tiéd megfutja a 200-at - de hogy le tudj vele nyomni egy végsebességen haladó Accordot  :?:

Sedan Accord 2005 évi németországi szürke import (német autószalon kiseperte raktárkészletét és regadóval mindnenel együtt több mint egy millával jött ki rövidebbre mint a magyar ugyanilyen gép) kipörgésgátló is figyel benne stb. Szóval ha 190-el haladsz s lepadlózod elkezd gyorsulni elég vehemensen, viszont 200nál mintha falba ütköznél a villany elveszi a gázolajat az adagolótól annyira hogy a 200as tempót tudja tartani, viszont ne tovább. Épp ebbõl kifojólag mikor én a carináva 6ezres fõtengelyfordulattal 602 mm kerékátmérõvel C52es váltóval kb 209et haladok akkor bizony képes vagyok elsuhanni, csak mig én ezt a tempót elérem addig a honda tetemes elõnyre tesz szert, mert bizony ezt ki kell várni. :D


Dehát NEM szabályozhat le 200-nál , a szedán Accord dízelnek 210 a végsebessége !

Hát ezt szerintem vele is közöld mindenképpen :D :nagymosoly: mert bizony  óra szerinti 200nál gyári kerékkel az ótó leszabályoz. De unokatestvérem annyira nem zavarja ez.


Hát én ezt nem értem  :szemforgat: ... ennek a kocsinak maga a Honda 210-et ad meg , nézz utána bárhol . A kombinak 200 a vége , a szedánnak 210 . Én elhiszem hogy ezt csinálja unokatesód kocsija , csak fel nem tudom fogni , hogy miért .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #124 Dátum: 2006.10.30 19:36:51 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Te a "traktorhangot" nem bírod elviselni , én a gyakori váltás szükségességét .

A gyakori váltás szükségessége a dízelnél is benne van a pakliban: turbónyomás nélkül meg nem mozdul a motor. (Én továbbra is az általam ismert és kipróbált, 1,3 és 2,2 liter közötti dízelekrõl beszélek.) Gondolj bele, az sem véletlen, hogy az autógyártók elsõként a dízeleknél tértek át a hatgangos váltókra. Mi szükség lett volna rájuk, ha a dízel elmenne váltás nélkül? Akkor inkább a négysebességes váltókat kezdték volna alkalmazni: kevés váltás - nagyobb kényelem. Teljességgel használható, de szûk a dízelek rugalmas tartománya.


Nem azt mondtam , hogy a dízel elmegy váltás nélkül . Azt mondtam , hogy kevesebb váltással megy el . A benzinessel is elindulhasz 60-ról a legnagyobb fokozatban , csak éppen sokkal lomhábban fog ez történni , mint a dízellel . A dízellel dinamikusabban tudsz elõzni visszaváltás nélkül , jobban fel tudsz menni emelkedõkön visszaváltás nélkül , stb . Röviden : a dízel alkalmasabb arra , hogy városon kívül váltás nélkül , illetve kevesebb váltással használd . Nem hiszem , hogy ne értenéd , hogy mit akarok mondani .

Ismételten hangsúlyozom , hogy az 1.4 benzin Corolla vs 1.4 dízel Corolla szembeállításra értem mindezeket . Van elég autó a klubban mindkettõbõl , egyszer meg lehetne szervezni egy olyat , hogy 60-al halad egymás mellett a két autó ötösben , adott jelre nyomnak egy padlót , és gyorsulnak 1 km-en át . Fogadok BÁRMIBE , hogy fölényesen gyõzne a dízel . Ami nem mást jelent , mint hogy azonos menetteljesítményeket képes elérni visszaváltás nélkül , mint a benzines visszaváltással . Ez pedig óriási elõny a közlekedésben , a takarékosságról nem is beszélve .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #125 Dátum: 2006.10.30 19:41:18 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "aved"
Szóval ez a kamu az 1.4D4D fa..a rugalmasságában...

Én nem ismerem pontosan az 1,4 D4D végáttételét. A hozzászólásomat sem errõl a motorról, hanem általánosságban írtam, azok alapján, amit a modern turbódízelek vezetése során tapasztaltam. Az egyes fokozatok kb. 1800-2000 körüli fordulatok felett használhatók kb. 3000-3500-ig, alatta és fölötte általában értelmetlen ezeket használni. Persze ez a fordulatszám a váltókar használatával és a megfelelõ fokozat kiválasztásával minden sebességnél elérhetõ, de badarság azt sugallni, hogy a dízeleknél a váltókar fölösleges. Amúgy tapasztalatom szerint a dízelek végáttétele kimondottan hosszú szokott lenni, nem ritka, hogy 130-nál alig 2000 fölött pörög a motor. Ez azt jelenti, hogy 60-nál még bõven szunyókálnak a lóerõk (illetve elnézést, az oly' fontos newtonméretek :)), azaz egy határozott padlógázra a füstfelhõn kívül a megtorpanás lesz a válasz.

Azt gyorsan hozzáteszem, hogy 2,2-es volt a legnagyobb, és 1,3-as a legkisebb dízelmotor, amit vezettem. Valószínû, hogy egy háromezres motor másképp viselkedik, annak talán turbó nélkül is van némi ereje.


Kicsit szûkre szabod ... 1800-2000-tõl 3000-3500-ig terjedõ tartomány helyett helyesebb lenne 1500-1600-tól kábé 4000-ig terjedõ tartományról beszélni , ez felel ugyanis meg a valóságnak . A minap vezettem pl. egy híresen "turbólyukas" 1.4 PDTDI motoros Audi A2-est , direkt figyeltem : 1500 környékén kezdett húzni , 1600-ról már szaladt . Úgy , ahogy arról arról egy 1.4-es benzinmotor legfeljebb álmodik .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #126 Dátum: 2006.10.30 19:51:31 »
Idézetet írta: "Satriani"
Egyébként ha alacsony fordulaton taposod egy benzinesnek a gázpedált, és nem váltasz vissza, többet fog fogyasztani, mintha visszaváltanál, és olyan fordulatról gyorsítanál, ahol már megfelelõen erõs a motor. Tartós haladáshoz természetesen jó a minél magasabb fokozat, de gyorsításhoz vissza kell kapcsolni. Még egyszer: azért van a váltó benzinesben, dízelben egyaránt, hogy használd.


Na ne ... ha spórolni akarsz , annak a visszakapcsolás a legnagyobb ellensége . Minél alacsonyabb fordulatot használsz , annál jobban spórolsz (persze a használható fordulatszám-tartomány alsó határáig) . Gyorsításkor valóban vissza kell kapcsolni , ha a motor nem elég erõs (nyomatékos) ahhoz , hogy enélkül is megfelelõen gyorsítson . De ami ilyenkor történik , az a spórolás ELLENTÉTE .

Váltó meg azért van az autókban , mert muszáj legyen . Mert sem a dízel , sem az Otto-motor nem alkalmas arra , hogy egyetlen áttétellel mozgassa a jármûvet álló helyzettõl a végtelenségig . A váltó az ilyen motorok mûködési elvébõl adódó kényszermegoldás (amirõl én boldogan lemondanék) . Ha pedig spórolni akarsz , akkor olyan keveset használd , amennyire csak tudod , és olyan korán kapcsold a legmagasabb fokozatot , amennyire csak tudod . Pontosan ezért utálom én a visszaváltást , ezért stresszel - amellett , hogy úgy érzékelem , mint a haladási folyamat megszakítását (mint ahogy az is) . Mert közben látom elröpülni a pénzt , ahogy megy fölfelé az a rohadt mutató a fsz-mérõn  :?

Hála a jó Istennek , hogy az én autómmal ezt egész jól ki lehet védeni . Mert jó a súly/nyomaték aránya , és mert hosszú a váltója . Tegnapelõtt rohantam BP-re a Klub közgyûlésére , 2 óra 13 perc alatt tettem meg 227 km-t úgy , hogy közben egyetlen egyszer sem ment 3500 fölé a fsz-mérõm . 3000-3500 körül váltottam , és ötösben 160-nál 3500-at forog a motorom - ezt tartottam az autópályán . Igen , ez egy benzines autó , régen voltak még ilyenre hangolt benzines autók . A maiak már nem ilyenek , fõleg nem a kisebbek - ezért vennék én a maiak közül mindenképpen dízelt . Mert azokat is lehet pontosan ugyanígy vezetni . Miközben egy "picit" kevesebbet is esznek ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

aved

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Benzin vs. dízel
« Válasz #127 Dátum: 2006.10.30 20:32:57 »
Ma mértem mégegyet hazafele egyenes négysávos szakaszon.
Meglepõ de hozta a formát amit írtam!

60-100 3.ban 6.7
80-120 5. 14.2 ezt kétszer mértem 14.3

Érdekes!!! Holnap megint lemérem... :hmm:  :hmm:
Olyan mintha 4. és 5. ben a gyorsulás közel azonos lenne.

nekem is van alufelni igaz hogy csak 15" de nehezebb mint a gyári vasfelni.

Próbáltam D4D-t egyszer egy tesztautót de az már régen volt, úgyhogy nem emlékszem rá milyen volt!
Arra viszont határozottan emlékszem, hogy gyorsan kellett felkapcsolni mert fogytak el a fokozatok egymás után.
Olyan volt, hogy húzott rendesen de hamar vége is volt és kapcsolni kellett mert visszaesett a gyorsulás.
OYOTA corolla 2004 HB 1.4 3d

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Benzin vs. dízel
« Válasz #128 Dátum: 2006.10.30 21:01:36 »
Én nem szeretnék elhamarkodott ítéletet alkotni, ugyanis nem vezettem még modern dízel kocsit, csak ültem benne, konkrétan haver 1.9 Ducatojában, és õ 2000-nél váltott felfelé, és hát érzésre gyorsult úgy, mint mikor én 2500ig pörgetem a Corit, szal sztem hülyeség ez az 1800, meg 1600-as turbólyuk, mert elötte magából a dízel magas nyomatékból is jól gyorsul, a turbó erre rátesz, gondolom fölötte még jobban gyorsul, de akkor már fogyaszt is.
Palaczk amúgy a stopperes mérést úgy teheted még pontosabbá, hogy a legnagyobb, és a legkisebb értéket kihagyod a számításból, és persze végtelen számú mérést végezve egyre pontosabb lesz a dolog  :kacsint:
Laco 73 :D

leszilaci

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #129 Dátum: 2006.10.30 21:34:46 »
Idézetet írta: "KLaco"
Én nem szeretnék elhamarkodott ítéletet alkotni, ugyanis nem vezettem még modern dízel kocsit, csak ültem benne, konkrétan haver 1.9 Ducatojában, és õ 2000-nél váltott felfelé, és hát érzésre gyorsult úgy, mint mikor én 2500ig pörgetem a Corit, szal sztem hülyeség ez az 1800, meg 1600-as turbólyuk, mert elötte magából a dízel magas nyomatékból is jól gyorsul, a turbó erre rátesz, gondolom fölötte még jobban gyorsul, de akkor már fogyaszt is.

november6-án,hétfõn bp-kazincbarcika-debrecen-bp útvonalon leszek...Klaco, ha Te is debrecenben leszel, és esetleg a 1.4pdtdi-t sikerül elkötni, akkor isten bizony átadom a kulcsot, és megtapasztalhatod,h kitaposhatod a motortérig a gázpedált 1600-as fordulaton, akkor sem történik semmi, csak vánszorgás...és 2000tõl indul meg. 2300nál ránt és lehet autózni.
namost mikor 20-szal 2ben mondjuk megpróbálnál elõzni egy 2*2sávos úton, akkor Satriani-féle tictacevés,rádiótekergetés,de még inkább hangosan szitkozódva túlordítod a rádiót, és rebegsz el pár miatyánkot,h seggbe ne toljanak hátulról, miközben félve pislogsz a visszapillantóba.
az 1.3yarisom nyomatékosabb, mint a fent nevezett szerkezet.
szerk: 1200-2300fordulaton, aztán talán utolérne 4200-ig aholis elfogyna az ereje, váltania kellene, nekem meg még van kb 1800-2000fordulatom a váltásig, ahol megintcsak elmennék

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Benzin vs. dízel
« Válasz #130 Dátum: 2006.10.30 21:47:31 »
Idézetet írta: "Palaczk"
ötösben 160-nál 3500-at forog a motorom - ezt tartottam az autópályán . Igen , ez egy benzines autó , régen voltak még ilyenre hangolt benzines autók . A maiak már nem ilyenek , fõleg nem a kisebbek - ezért vennék én a maiak közül mindenképpen dízelt . Mert azokat is lehet pontosan ugyanígy vezetni . Miközben egy "picit" kevesebbet is esznek ...

Ezt irígylem nagyon, az enyém 160-nál már a 4800-at csapdossa  :elkeseredett: Elkelne bele egy hatodik, mert autópályán elõfordul, hogy 5000 fölött megyek  :oops:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #131 Dátum: 2006.10.30 22:14:26 »
Idézetet írta: "czsiga"
Idézetet írta: "Satriani"

 Írtam is, hogy én ilyenkor visszakapcsolok harmadikba, és hadd szóljon. Amúgy ha menni kell, rendszeresen úgy használom az autót, hogy 70 környékén ötösból hármasba váltok, majd 110-120 körül negyedik nélkül kapcsolom az ötödiket.



Eccsém, dettó így vezetek... :vezetes:


70-nél útálok elõzést kezdeni, mert 3. ban 80 -nál indul el rendesen, 2-est meg majdnem fölösleges ott már kapcsolni :D
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Benzin vs. dízel
« Válasz #132 Dátum: 2006.10.30 23:12:50 »
Idézetet írta: "leszilaci"
november6-án,hétfõn bp-kazincbarcika-debrecen-bp útvonalon leszek...Klaco, ha Te is debrecenben leszel, és esetleg a 1.4pdtdi-t sikerül elkötni, akkor isten bizony átadom a kulcsot, és megtapasztalhatod,h kitaposhatod a motortérig a gázpedált 1600-as fordulaton, akkor sem történik semmi, csak vánszorgás...és 2000tõl indul meg. 2300nál ránt és lehet autózni.
namost mikor 20-szal 2ben mondjuk megpróbálnál elõzni egy 2*2sávos úton, akkor Satriani-féle tictacevés,rádiótekergetés,de még inkább hangosan szitkozódva túlordítod a rádiót, és rebegsz el pár miatyánkot,h seggbe ne toljanak hátulról, miközben félve pislogsz a visszapillantóba.
az 1.3yarisom nyomatékosabb, mint a fent nevezett szerkezet.
szerk: 1200-2300fordulaton, aztán talán utolérne 4200-ig aholis elfogyna az ereje, váltania kellene, nekem meg még van kb 1800-2000fordulatom a váltásig, ahol megintcsak elmennék
Hétfõn 16:00 és 17:00 között lenne csak jó nekem  :szomoru: Amúgy az 1 literes Yaris is megdöglik 20-nál 2. ban, én 25 ig szoktam húzni vele az 1.et. Az én 1.3-asom se fickós ott még, nem is tom, ott mennyinél szoktam váltani, mert a fordulatot nézem csak. Egyébként biztos igazad van, ezek a PDTDI-k nem a legjobbak ebben a dologban. Ismerõs a HDi-t szereti nagyon, azt mondja, az szinte minden fordulatszám tartományban jól húz, persze nem a tíltás, meg az alapjárat környékére gondol.
Amúgy ma 1 srác a melóhelyen mondott 1 találó dolgot. "Manapság Toyotát érdemes venni, más kérdés, hogy én nem azt vennék"  :kacsint:
Laco 73 :D

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Benzin vs. dízel
« Válasz #133 Dátum: 2006.10.30 23:43:13 »
Ehhez a TDI -dologhoz: múlt héten egy 200 km-t vezettem egy 2.0TDI A3-ast. Na, ott olyan 1500 körül már kezdõdött a mûsor, 1800-tól pedig nem nagyon volt ellenfél. Igaz 3500 fölött nem nagyon volt már teljesítményben emelkedés. Amit viszont sokszor elfeledünk, mikor a dízelekrõl beszélünk és arról, hogy gyorsan leforognak, hogy pont a hosszabb áttétel miatt a váltások közötti sebességváltozás üteme az igencsak gyors.
Na, mindenestre pl ezzel az A3-assal ötödikben 80-ról elõzve lehetett egy laza félgázzal egy-két kamiont igen gyorsan magunk mögött tudni, aztán 110-nél hatodikba pakolni, és azt látni, hogy 120-nál pörög 2000-et. Ezt szeretem!
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Benzin vs. dízel
« Válasz #134 Dátum: 2006.10.30 23:47:22 »
Egyébként pedig a parttalan elméleti szószaporítás helyett tényleg megejthetnénk egy 1.4 benzin-1.4 D4D rugalmassági próbát pl Szeged környékén. Én benne lennék, adom hozzá a D4D-t. Csak keresni kell egy nyugisabb útszakaszt, meg egy 1.4-es benzines kollégát.
Gabe 254.