Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 354806 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #105 Dátum: 2006.10.30 12:43:23 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
A Civic esetében szerintem teljesen rendben van a felár , lévén a dízel sokkal erõsebb . Azért egy 1.8-as szívó benzinest , feleakkora nyomatékkal , nem hasonlítanék ehhez a kiválóan sikerült 2.2-es dízelhez . Tökmindegy hogy gyorsulásban meg végsebességben hasonlót tudnak , ami a kettõ között történik , az ég és föld !

Teljesen egyetértek, kivéve azzal, hogy:
1. a dízel nem erõsebb, ugyanis mindkettõ 140 lóerõs;
2. nem a nyomaték viszi az autót, hanem az adott fordulat mellett produkált nyomaték és a fordulat szorzata, azaz a teljesítmény, így a nyomatékra "bízni" a menetteljesítményeket finoman szólva tévedés;
3. egyáltalán nem tökmindegy, mit tudnak gyorsulásban meg végsebességben, ugyanis ezekkel egész szépen körbe lehet határolni egy autó menetteljesítményeit. A rugalmasságról pedig már megbeszéltük, hogy a dízel teljesítményleadása jobban megfelel a mérési módszernek, így természetes, hogy jobb eredményeket hoz. A benzinessel vissza kell váltani, jobban pörgetni, és hozni fogja a dízel menetteljesítményeit. Tizedmásodpercekért meg adjon 800 ezret az, akinek hat anyja van.


De a dízelt nem kell visszaváltani ahhoz , hogy menjen (tehát jobban megy , nem csak magas fordulaton erõs) , és közben sokkal kevesebbet fogyaszt . A visszaváltás pedig stressz , idegesítõ , fölösleges (kéne legyen) , veszélyes (ha mondjuk elõzés közben jössz rá hogy meg kellett volna tenned) - én borzasztóan utálom , ha az autó rákényszerít ! 60-tól bittesõn jól menni végsebességig a legnagyobb fokozatban , váltás nélkül . Vagy minimum négyesben , hogy csak egyszer kelljen váltani . Egyes-kettes-hármast kéretik meghagyni a városra , az 50-60 kmh-ig terjedõ tartományra . Afölött , városon kívül ne kelljen használni ezeket a fokozatokat , a kocsi legyen szíves jól menni erõbõl (nyomatékból) , a fordulat igénye nélkül .

Elszajkózhatjuk ezt amúgy a végtelenségig , nekem van türelmem hozzá  :kacsint:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #106 Dátum: 2006.10.30 12:59:44 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A visszaváltás pedig stressz , idegesítõ , fölösleges (kéne legyen) , veszélyes (ha mondjuk elõzés közben jössz rá hogy meg kellett volna tenned) - én borzasztóan utálom , ha az autó rákényszerít ! 60-tól bittesõn jól menni végsebességig a legnagyobb fokozatban , váltás nélkül .

Szép magyar szavakkal kifejezve: szubjektivizálod az objektívet. Ha a benzines képes produkálni visszaváltással a dízel menetteljesítményeit, akkor objektíve megy úgy, mint a dízel. Innentõl ízlés kérdése, hogy akarsz-e visszaváltani, vagy nem. az autód tudna menni, te vezeted, de nem úgy, hogy menjen is - lelked rajta.

Ez különösen tetszik:
Idézetet írta: "Palaczk"
veszélyes (ha mondjuk elõzés közben jössz rá hogy meg kellett volna tenned)

1. Maradjunk a fenti példádnál, miszerint 60 fölött tudni kell egy autónak legfelsõ fokozatban gyorsulni. (Szerintem ilyet a Dodge Viper sem tud, de ezt most hagyjuk.) 60-nal mész egy IFA mögött, ötsebességes autókkal, ötödikben. A benzinmotornál visszaváltasz harmadikba (simán!), és mész, mint a szél. A dízelnél tegyük fel, hogy nem váltasz vissza, kiteszed az indexet, kihúzódsz elõzni, nyomod a kövér padlót, pöffen egyet a kipufogó, még mindig nyomod a padlót, elhagyod szép lassan a korompamacsot, már 62-vel mész, nemsokára jön a 63, milyen rossz ez a szám a Danubiuson, átkapcsolsz a Slágerra, továbbra is padló, 64, felhívod az asszonyt, lágyan a fülébe búgod, hogy este megbünteted, évõdtök kicsit, turbónyomás sehol, nyomod a padlót, 66, elõveszel egy Tic Tacot a kesztyûtartóból, bedöntöd a szádba, nem is érted, miért kapkodsz így, hisz ráérsz, fordulatszám már 1788, 1789, 1790, éééééééééééés máris 1800, majd hátbavág az autó, felépült a turbónyomás, menne az autó, mint az ökör, de sajnos már jönnek szemben, bocsika, nyomod a féket, visszasorolsz a teherautó mögé.
2. Az a sofõr, aki nem tudja, hogy gyorsul az autója, önmagában életveszélyes, autótól és az autója motorjától függetlenül. Az a váltó azért van, hogy használjuk. A dízelnél is kell használni, hatalmas tévedés azt gondolni, hogy egy dízelmotor 60 km/órás sebesség fölött nem igényli a váltást.

aved

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Benzin vs. dízel
« Válasz #107 Dátum: 2006.10.30 13:53:45 »
Idézetet írta: "Satriani"
A benzinmotornál visszaváltasz harmadikba (simán!), és mész, mint a szél. A dízelnél tegyük fel, hogy nem váltasz vissza, kiteszed az indexet, kihúzódsz elõzni, nyomod a kövér padlót, pöffen egyet a kipufogó, még mindig nyomod a padlót, elhagyod szép lassan a korompamacsot, már 62-vel mész, nemsokára jön a 63, milyen rossz ez a szám a Danubiuson, átkapcsolsz a Slágerra, továbbra is padló, 64, felhívod az asszonyt, lágyan a fülébe búgod, hogy este megbünteted, évõdtök kicsit, turbónyomás sehol, nyomod a padlót, 66, elõveszel egy Tic Tacot a kesztyûtartóból, bedöntöd a szádba, nem is érted, miért kapkodsz így, hisz ráérsz, fordulatszám már 1788, 1789, 1790, éééééééééééés máris 1800, majd hátbavág az autó, felépült a turbónyomás, menne az autó, mint az ökör, de sajnos már jönnek szemben, bocsika, nyomod a féket, visszasorolsz a teherautó mögé.
2. Az a sofõr, aki nem tudja, hogy gyorsul az autója, önmagában életveszélyes, autótól és az autója motorjától függetlenül. Az a váltó azért van, hogy használjuk. A dízelnél is kell használni, hatalmas tévedés azt gondolni, hogy egy dízelmotor 60 km/órás sebesség fölött nem igényli a váltást.


Szóval ez a kamu az 1.4D4D fa..a rugalmasságában... Azt nem számoljuk bele míg felépül a turbõnyomás?!!?!? :robbanfej: aztán mehet a gyorsulás???
Úgy mérjük, hogy már elõtte el kezdesz gyorsítani és miután feltöltött a turbó és áthalad a mutató a 60-on akkor nyomjuk a stoppert! Már kezdtem bedõlni, hogy milyen fas.án megy a kis dízel!!!! :banging:  :banging:  :banging:

mérjünk már úgy, hogy 60-on áll a mutató és nyomunk egy padlót és mehet a száguldás... :nagymosoly:

A benzines nem gondolkozik, hogy most mi legyen!!!  :vezetes:

Csakhogy korbácsoljuk a kedélyeket... :nagymosoly:  :nagymosoly:
OYOTA corolla 2004 HB 1.4 3d

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #108 Dátum: 2006.10.30 14:15:14 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
A visszaváltás pedig stressz , idegesítõ , fölösleges (kéne legyen) , veszélyes (ha mondjuk elõzés közben jössz rá hogy meg kellett volna tenned) - én borzasztóan utálom , ha az autó rákényszerít ! 60-tól bittesõn jól menni végsebességig a legnagyobb fokozatban , váltás nélkül .

Szép magyar szavakkal kifejezve: szubjektivizálod az objektívet. Ha a benzines képes produkálni visszaváltással a dízel menetteljesítményeit, akkor objektíve megy úgy, mint a dízel. Innentõl ízlés kérdése, hogy akarsz-e visszaváltani, vagy nem. az autód tudna menni, te vezeted, de nem úgy, hogy menjen is - lelked rajta.


Nem , nem ízlés , hanem PÉNZ kérdése ! Ha visszaváltod a benzinest , és pörgeted , akkor fogyasztani fog ! Errõl beszélek végig , nem kéne megkerülni . Én azért nem váltok vissza ha nem nagyon muszáj , mert próbálom alacsonyan tartani a fogyasztást . Folyamatosan ezt fújom , hogy a dízel azért jó , mert úgy megy , hogy közben keveset eszik .

Idézetet írta: "Satriani"
Ez különösen tetszik:
Idézetet írta: "Palaczk"
veszélyes (ha mondjuk elõzés közben jössz rá hogy meg kellett volna tenned)

1. Maradjunk a fenti példádnál, miszerint 60 fölött tudni kell egy autónak legfelsõ fokozatban gyorsulni. (Szerintem ilyet a Dodge Viper sem tud, de ezt most hagyjuk.) 60-nal mész egy IFA mögött, ötsebességes autókkal, ötödikben. A benzinmotornál visszaváltasz harmadikba (simán!), és mész, mint a szél. A dízelnél tegyük fel, hogy nem váltasz vissza, kiteszed az indexet, kihúzódsz elõzni, nyomod a kövér padlót, pöffen egyet a kipufogó, még mindig nyomod a padlót, elhagyod szép lassan a korompamacsot, már 62-vel mész, nemsokára jön a 63, milyen rossz ez a szám a Danubiuson, átkapcsolsz a Slágerra, továbbra is padló, 64, felhívod az asszonyt, lágyan a fülébe búgod, hogy este megbünteted, évõdtök kicsit, turbónyomás sehol, nyomod a padlót, 66, elõveszel egy Tic Tacot a kesztyûtartóból, bedöntöd a szádba, nem is érted, miért kapkodsz így, hisz ráérsz, fordulatszám már 1788, 1789, 1790, éééééééééééés máris 1800, majd hátbavág az autó, felépült a turbónyomás, menne az autó, mint az ökör, de sajnos már jönnek szemben, bocsika, nyomod a féket, visszasorolsz a teherautó mögé.
2. Az a sofõr, aki nem tudja, hogy gyorsul az autója, önmagában életveszélyes, autótól és az autója motorjától függetlenül. Az a váltó azért van, hogy használjuk. A dízelnél is kell használni, hatalmas tévedés azt gondolni, hogy egy dízelmotor 60 km/órás sebesség fölött nem igényli a váltást.


Elnézést , de az 1. bekezdés elképzelt dízeles példája badarság ! Az 1.4-es dízel Corolla jobban gyorsul ötösben 60-ról , mint az 1.4 benzines . Négyesben SOKKAL jobban gyorsul (majdnem olyan jól , mint a benzines hármasban) . Azzal marhára nem úgy néz ki egy elõzés 60-ról négyesben vagy akár ötösben , mint ahogy te leírtad . Mirõl beszélünk tulajdonképpen ? Az általad ismert Honda Accord is nagyon jól gyorsít 60-ról négyesben . És sorolhatnám tovább . Én azt írtam , hogy az egyes-kettes-hármast nem szeretem efölött a sebesség fölött használni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #109 Dátum: 2006.10.30 14:24:11 »
Idézetet írta: "aved"
Szóval ez a kamu az 1.4D4D fa..a rugalmasságában...

Én nem ismerem pontosan az 1,4 D4D végáttételét. A hozzászólásomat sem errõl a motorról, hanem általánosságban írtam, azok alapján, amit a modern turbódízelek vezetése során tapasztaltam. Az egyes fokozatok kb. 1800-2000 körüli fordulatok felett használhatók kb. 3000-3500-ig, alatta és fölötte általában értelmetlen ezeket használni. Persze ez a fordulatszám a váltókar használatával és a megfelelõ fokozat kiválasztásával minden sebességnél elérhetõ, de badarság azt sugallni, hogy a dízeleknél a váltókar fölösleges. Amúgy tapasztalatom szerint a dízelek végáttétele kimondottan hosszú szokott lenni, nem ritka, hogy 130-nál alig 2000 fölött pörög a motor. Ez azt jelenti, hogy 60-nál még bõven szunyókálnak a lóerõk (illetve elnézést, az oly' fontos newtonméretek :)), azaz egy határozott padlógázra a füstfelhõn kívül a megtorpanás lesz a válasz.

Azt gyorsan hozzáteszem, hogy 2,2-es volt a legnagyobb, és 1,3-as a legkisebb dízelmotor, amit vezettem. Valószínû, hogy egy háromezres motor másképp viselkedik, annak talán turbó nélkül is van némi ereje.

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #110 Dátum: 2006.10.30 14:39:44 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Palaczk"
A visszaváltás pedig stressz , idegesítõ , fölösleges (kéne legyen) , veszélyes (ha mondjuk elõzés közben jössz rá hogy meg kellett volna tenned) - én borzasztóan utálom , ha az autó rákényszerít ! 60-tól bittesõn jól menni végsebességig a legnagyobb fokozatban , váltás nélkül .

Nem , nem ízlés , hanem PÉNZ kérdése ! ... Errõl beszélek végig , nem kéne megkerülni .

Bocs, de nem ezt írtad. Ott van, mit írtál: stressz, idegesítõ, fölösleges, veszélyes. Pénzrõl szó sincs. Szedd össze a gondolataid, ne úgy kelljen belõled kihúzni! :D (Csak vicceltem, remélem, veszed a lapot.)

Egyébként ha alacsony fordulaton taposod egy benzinesnek a gázpedált, és nem váltasz vissza, többet fog fogyasztani, mintha visszaváltanál, és olyan fordulatról gyorsítanál, ahol már megfelelõen erõs a motor. Tartós haladáshoz természetesen jó a minél magasabb fokozat, de gyorsításhoz vissza kell kapcsolni. Még egyszer: azért van a váltó benzinesben, dízelben egyaránt, hogy használd.

Idézetet írta: "Palaczk"
Elnézést , de az 1. bekezdés elképzelt dízeles példája badarság ! Az 1.4-es dízel Corolla jobban gyorsul ötösben 60-ról , mint az 1.4 benzines . Négyesben SOKKAL jobban gyorsul (majdnem olyan jól , mint a benzines hármasban) . ...Az általad ismert Honda Accord is nagyon jól gyorsít 60-ról négyesben . ... Én azt írtam , hogy az egyes-kettes-hármast nem szeretem efölött a sebesség fölött használni .

Megintcsak hadd emlékeztesselek arra, hogy mit írtál. Íme:
Idézet
De a dízelt nem kell visszaváltani... 60-tól bittesõn jól menni végsebességig a legnagyobb fokozatban , váltás nélkül .

Ebbõl indultam ki. Tehát mi a badarság? Amit írtál: 60-tól végsebességig bittesõn jól menni a legnagyobb fokozatban, váltás nélkül.

Más oldalról egy szóval nem állítottam, hogy az 1,4-es benyás Corolla jobban gyorsít ötödikben a dízelnél. Írtam is, hogy én ilyenkor visszakapcsolok harmadikba, és hadd szóljon. Amúgy ha menni kell, rendszeresen úgy használom az autót, hogy 70 környékén ötösból hármasba váltok, majd 110-120 körül negyedik nélkül kapcsolom az ötödiket. Az 1,4-es dízelnél valószínûleg komolyabbat lép így az autó, még akkor is, ha a dízelt visszarakod negyedikbe. Tehát megoldottam egy elõzést hasonlóan rövid idõ alatt, mint egy dízellel tettem volna, ugyanúgy egy váltással. És akkor megint ott tartunk, ahonnan én kiindultam - a dízel fõ elõnye a fogyasztás.

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #111 Dátum: 2006.10.30 14:59:07 »
Srácok, azért nem kellene odáig vinni a vitát, hogy negáljuk a váltót, mert veszélyes. Egy Dodge Viper-ben, abban valóban veszélyes, mert 0 db vezetést segítõ kütyü van, és rögtön keresztben is vagy az úton. Vagy veszélyes lehet még egy M5 elektronika nélkül, de nehogy már veszélyes legyen egy 100 LE-s elsõ kerékmeghajtású autóban  :rolleyes:

A váltó, azért van, hogy olyan teljesítményt tudj az adott pillanatban a hajtott kerekekre szabadítani, amit a helyzet megkíván. Egy troliban nyílván tolnak a karon és lineárisan gyorsul, mert annak olyan a karakterisztikája.

Az automata (jobb féle) is visszavált. Mondjuk, ha rajtam múlna DSG rendszerû váltót terveznék MMT helyett, mert most valahol az az egyik csúcs váltó. Úgy értem, hogy legjobb.

Ha valakit érdekel a dízel-megtérülés, akkor szívesen elküldöm excelben, mert van egy rövidket számolótáblám. Fene a mérnök agyamat, mi??  :kacsint:

 :toy: póver
D: 212

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #112 Dátum: 2006.10.30 15:02:07 »
Idézetet írta: "Satriani"

 Írtam is, hogy én ilyenkor visszakapcsolok harmadikba, és hadd szóljon. Amúgy ha menni kell, rendszeresen úgy használom az autót, hogy 70 környékén ötösból hármasba váltok, majd 110-120 körül negyedik nélkül kapcsolom az ötödiket.



Eccsém, dettó így vezetek... :vezetes:
D: 212

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #113 Dátum: 2006.10.30 15:24:40 »
Idézetet írta: "Satriani"
Pénzrõl szó sincs.

Elnézést, Palaczk, valóban írtad, hogy "közben kevesebbet is fogyaszt". Ettõl függetlenül a stresszel meg a visszaváltás kényszerével fikázni a benzinmotorokat alaptalan.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Benzin vs. dízel
« Válasz #114 Dátum: 2006.10.30 16:45:16 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Viszont ezt a 200-nál szabályozást nem nagyon értem . Kombi az az Accord ? Akkor OK , annak 200 a vége . De a sedané 210 . És mivel tudod ezt utolérni meg utána lenyomni ? Ugye , nem a Carinával  :hmm: ? Aminek 195 a gyári vége , és azt még talán elhiszem , hogy a tiéd megfutja a 200-at - de hogy le tudj vele nyomni egy végsebességen haladó Accordot  :?:

Sedan Accord 2005 évi németországi szürke import (német autószalon kiseperte raktárkészletét és regadóval mindnenel együtt több mint egy millával jött ki rövidebbre mint a magyar ugyanilyen gép) kipörgésgátló is figyel benne stb. Szóval ha 190-el haladsz s lepadlózod elkezd gyorsulni elég vehemensen, viszont 200nál mintha falba ütköznél a villany elveszi a gázolajat az adagolótól annyira hogy a 200as tempót tudja tartani, viszont ne tovább. Épp ebbõl kifojólag mikor én a carináva 6ezres fõtengelyfordulattal 602 mm kerékátmérõvel C52es váltóval kb 209et haladok akkor bizony képes vagyok elsuhanni, csak mig én ezt a tempót elérem addig a honda tetemes elõnyre tesz szert, mert bizony ezt ki kell várni. :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #115 Dátum: 2006.10.30 17:45:18 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Satriani"
Pénzrõl szó sincs.

Elnézést, Palaczk, valóban írtad, hogy "közben kevesebbet is fogyaszt". Ettõl függetlenül a stresszel meg a visszaváltás kényszerével fikázni a benzinmotorokat alaptalan.


Számomra a visszaváltás stressz , nem szeretem ha szükség van rá , úgyhogy ez az én szememben egy autó részérõl komoly negatívum , és a magam részérõl az ilyen autókat szidalmazni is fogom , mert nem teszik lehetõvé az általam kedvelt vezetési stílus alkalmazását .

Te a "traktorhangot" nem bírod elviselni , én a gyakori váltás szükségességét .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #116 Dátum: 2006.10.30 17:47:59 »
Idézetet írta: "aved"
Idézetet írta: "Satriani"
A benzinmotornál visszaváltasz harmadikba (simán!), és mész, mint a szél. A dízelnél tegyük fel, hogy nem váltasz vissza, kiteszed az indexet, kihúzódsz elõzni, nyomod a kövér padlót, pöffen egyet a kipufogó, még mindig nyomod a padlót, elhagyod szép lassan a korompamacsot, már 62-vel mész, nemsokára jön a 63, milyen rossz ez a szám a Danubiuson, átkapcsolsz a Slágerra, továbbra is padló, 64, felhívod az asszonyt, lágyan a fülébe búgod, hogy este megbünteted, évõdtök kicsit, turbónyomás sehol, nyomod a padlót, 66, elõveszel egy Tic Tacot a kesztyûtartóból, bedöntöd a szádba, nem is érted, miért kapkodsz így, hisz ráérsz, fordulatszám már 1788, 1789, 1790, éééééééééééés máris 1800, majd hátbavág az autó, felépült a turbónyomás, menne az autó, mint az ökör, de sajnos már jönnek szemben, bocsika, nyomod a féket, visszasorolsz a teherautó mögé.
2. Az a sofõr, aki nem tudja, hogy gyorsul az autója, önmagában életveszélyes, autótól és az autója motorjától függetlenül. Az a váltó azért van, hogy használjuk. A dízelnél is kell használni, hatalmas tévedés azt gondolni, hogy egy dízelmotor 60 km/órás sebesség fölött nem igényli a váltást.


Szóval ez a kamu az 1.4D4D fa..a rugalmasságában... Azt nem számoljuk bele míg felépül a turbõnyomás?!!?!? :robbanfej: aztán mehet a gyorsulás???
Úgy mérjük, hogy már elõtte el kezdesz gyorsítani és miután feltöltött a turbó és áthalad a mutató a 60-on akkor nyomjuk a stoppert! Már kezdtem bedõlni, hogy milyen fas.án megy a kis dízel!!!! :banging:  :banging:  :banging:

mérjünk már úgy, hogy 60-on áll a mutató és nyomunk egy padlót és mehet a száguldás... :nagymosoly:

A benzines nem gondolkozik, hogy most mi legyen!!!  :vezetes:

Csakhogy korbácsoljuk a kedélyeket... :nagymosoly:  :nagymosoly:


Talán próbáljátok ki elõbb , mielõtt nyilatkoztok róla , vagy pláne mielõtt leszóljátok  :!: Teljesen alaptalan , amit írsz .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #117 Dátum: 2006.10.30 17:49:13 »
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Palaczk"

Viszont ezt a 200-nál szabályozást nem nagyon értem . Kombi az az Accord ? Akkor OK , annak 200 a vége . De a sedané 210 . És mivel tudod ezt utolérni meg utána lenyomni ? Ugye , nem a Carinával  :hmm: ? Aminek 195 a gyári vége , és azt még talán elhiszem , hogy a tiéd megfutja a 200-at - de hogy le tudj vele nyomni egy végsebességen haladó Accordot  :?:

Sedan Accord 2005 évi németországi szürke import (német autószalon kiseperte raktárkészletét és regadóval mindnenel együtt több mint egy millával jött ki rövidebbre mint a magyar ugyanilyen gép) kipörgésgátló is figyel benne stb. Szóval ha 190-el haladsz s lepadlózod elkezd gyorsulni elég vehemensen, viszont 200nál mintha falba ütköznél a villany elveszi a gázolajat az adagolótól annyira hogy a 200as tempót tudja tartani, viszont ne tovább. Épp ebbõl kifojólag mikor én a carináva 6ezres fõtengelyfordulattal 602 mm kerékátmérõvel C52es váltóval kb 209et haladok akkor bizony képes vagyok elsuhanni, csak mig én ezt a tempót elérem addig a honda tetemes elõnyre tesz szert, mert bizony ezt ki kell várni. :D


Dehát NEM szabályozhat le 200-nál , a szedán Accord dízelnek 210 a végsebessége !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Benzin vs. dízel
« Válasz #118 Dátum: 2006.10.30 17:53:17 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Palaczk"

Viszont ezt a 200-nál szabályozást nem nagyon értem . Kombi az az Accord ? Akkor OK , annak 200 a vége . De a sedané 210 . És mivel tudod ezt utolérni meg utána lenyomni ? Ugye , nem a Carinával  :hmm: ? Aminek 195 a gyári vége , és azt még talán elhiszem , hogy a tiéd megfutja a 200-at - de hogy le tudj vele nyomni egy végsebességen haladó Accordot  :?:

Sedan Accord 2005 évi németországi szürke import (német autószalon kiseperte raktárkészletét és regadóval mindnenel együtt több mint egy millával jött ki rövidebbre mint a magyar ugyanilyen gép) kipörgésgátló is figyel benne stb. Szóval ha 190-el haladsz s lepadlózod elkezd gyorsulni elég vehemensen, viszont 200nál mintha falba ütköznél a villany elveszi a gázolajat az adagolótól annyira hogy a 200as tempót tudja tartani, viszont ne tovább. Épp ebbõl kifojólag mikor én a carináva 6ezres fõtengelyfordulattal 602 mm kerékátmérõvel C52es váltóval kb 209et haladok akkor bizony képes vagyok elsuhanni, csak mig én ezt a tempót elérem addig a honda tetemes elõnyre tesz szert, mert bizony ezt ki kell várni. :D


Dehát NEM szabályozhat le 200-nál , a szedán Accord dízelnek 210 a végsebessége !

Hát ezt szerintem vele is közöld mindenképpen :D :nagymosoly: mert bizony  óra szerinti 200nál gyári kerékkel az ótó leszabályoz. De unokatestvérem annyira nem zavarja ez.

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #119 Dátum: 2006.10.30 18:10:35 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Te a "traktorhangot" nem bírod elviselni , én a gyakori váltás szükségességét .

A gyakori váltás szükségessége a dízelnél is benne van a pakliban: turbónyomás nélkül meg nem mozdul a motor. (Én továbbra is az általam ismert és kipróbált, 1,3 és 2,2 liter közötti dízelekrõl beszélek.) Gondolj bele, az sem véletlen, hogy az autógyártók elsõként a dízeleknél tértek át a hatgangos váltókra. Mi szükség lett volna rájuk, ha a dízel elmenne váltás nélkül? Akkor inkább a négysebességes váltókat kezdték volna alkalmazni: kevés váltás - nagyobb kényelem. Teljességgel használható, de szûk a dízelek rugalmas tartománya.

---

A dízelhanghoz csak ennyit:

(hallgasd csak, ahogy beindul)
Mondjuk az 535D a hangja ellenére kellene, durva jószág lehet.