koltypp, kíváncsi lennék rá képről, hogy hogyan néz ki. A leírtak alapján nagyon jó lehet. Én épp most, hétvégén jöttem rá(?), miért olyan csendes menet közben az utastér, alig hallatszik valami futóműhang. Kb fél ujjnyi vastagon le van alvázvédőzve az autó egész alja és a hátsó kerékdobok is.
Elterveztem, hogy megelőzés jelleggel ugyanazt megcsinálom az Avén, mint amit pont egy éve szegény kis Rollán. A hátsó dobban a gyári védelem bizonyos részeken lekopott és a fém foltokban kilátszott. Az Avén nagyon enyhe jelei látszottak még csak ennek, de én vettem egy flakon Motip alvázvédő sprayt és azzal fújtam be több rétegben az kopottabbnak látszó (jellemzően pontosan a gumi futófelületének kerékdob belsejére vetített felületén) részeket.
Ekkor tapasztaltam azt, hogy ez a kb fél ujjnyi vastag cucc nem ér ki egészen a kerékdob pereméig. Elmentem a mosóba, alaposan kimostam (kézzel és ronggyal is) a dobot, szárazra töröltem, majd kifújtam végig a hiányzó részeken is. Persze, a kerékdob peremét festékszalaggal maszkoltam, hogy ne kenjem össze a sötétkék autót a fekete bitumenes cuccal.
De a lényeg ez a vastag anyag, ami rajta van. Csak félmerev, de olyan az alja a 13 éves autómnak, hogy ihaj! Brutális, hogy szinte semmilyen "vasfog"-nyom nem tudott még belekapaszkodni, felületi rozsdaként sem. Sehogy. Hihetetlen. Csütörtökön majd csinálok az aljáról pár képet, mert fékcsere lesz és csápos emelőn lesz a gép. Nem tudom, hogy az előző gazdija mennyit fizetett ezért, de nem gagyi anyag. Szaga már nincs egyáltalán, mindenféle víz távozik megfelelő módon az utastérből, legalábbis, nyoma nincs oda nem illőnek.