Szerző Téma: Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek  (Megtekintve 74654 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Kasztnis
« Válasz #15 Dátum: 2006.10.18 09:30:39 »
Nekem van egy ismerõsöm, õ nagyon szépen és elfogadható áron dolgozik. Még anno (1-2 éve) a Scorpiomat vittem hozzá. Egy nap alatt megcsinálta, pedig volt vele munka rendesen (a hátsó futómû felfüggesztésénél kellett egy jó nagy darabot kicserélni az alvázon, ráadásul nem csak egy sima lemez volt, hanem össze vissza hajlított és szögletes), ezen kívül vittem neki egy féltengely gumiharangot, ami nem volt jó méretû, mint utólag kiderült, de õ vett egy normálisat, amit nem fizettetett ki velem, mert mondta, hogy akkor õ megtarja helyette azt, amit én vittem.  :elephant:

És nem mellékesen, õ mondta, hogy 4-5 éves japán autót kell venni. Ez a mondata is erõsen közrejátszott abban, hogy most Corollával járok.  :vezetes:  Szereti a japán autókat, neki is Toyotája van.  :toy:  Pesterzsébeten lakik, annak is az alsó vége felé (a Dél-Pesti kórháztól nem messze). Akit érdekel, priviben megadom a számát. Tényleg nagyon normális és korrekt ember.  :10:

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #16 Dátum: 2006.10.18 09:34:42 »
Idézetet írta: "murray"
Trotter Papa. sajnos tegnap kiderült h egyéb okok miatt egyenlöre komoly kasznizásra nem fussa, jövö tavasszal akkor megcsináltatom a csókával akit ismersz.
de addig is mivel belém ültetted a bogarat és megelözném a nagyob bajt le akarom kezelni a beteg részt.
legalább ideiglenesen.  addig mig be nem áll a szar nedves idõ.
kérdés: van spray és festék dobozos alvázvédõ. fujjam vagy kenjem?
tehát mondjuk drótkefével  leszedem a roszdát, lekenem rozsdamaróval , száradás és mehet rá a cucc.
vagy mindenképp mosni is kell?


Elsõ lépésként mindenképpen le kell mosni. Ha hozzáférsz, szerintem nem kell nagynyomású mosó, egy normális kefe is megteszi. Mert a rozsdamaró (átalakító) nem fogja a koszt leszedni. Ha meg nem tiszta felületre kened/fújod a cuccost, akkor az nem lesz ott rajta hosszú életû. Elvileg még levegõnek sem szabadna nagyon alatta maradnia.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #17 Dátum: 2006.10.18 12:53:47 »
Idézetet írta: "kekesiz"
Idézetet írta: "murray"
Trotter Papa. sajnos tegnap kiderült h egyéb okok miatt egyenlöre komoly kasznizásra nem fussa, jövö tavasszal akkor megcsináltatom a csókával akit ismersz.
de addig is mivel belém ültetted a bogarat és megelözném a nagyob bajt le akarom kezelni a beteg részt.
legalább ideiglenesen.  addig mig be nem áll a szar nedves idõ.
kérdés: van spray és festék dobozos alvázvédõ. fujjam vagy kenjem?
tehát mondjuk drótkefével  leszedem a roszdát, lekenem rozsdamaróval , száradás és mehet rá a cucc.
vagy mindenképp mosni is kell?


Elsõ lépésként mindenképpen le kell mosni. Ha hozzáférsz, szerintem nem kell nagynyomású mosó, egy normális kefe is megteszi. Mert a rozsdamaró (átalakító) nem fogja a koszt leszedni. Ha meg nem tiszta felületre kened/fújod a cuccost, akkor az nem lesz ott rajta hosszú életû. Elvileg még levegõnek sem szabadna nagyon alatta maradnia.


Jól beszél a kolléga úr!
Elõször drótkefe, kményen dörzsizve. Aztán én ajánlanám, hogy enyhén lúgos oldattal mosd le azt a részt, melyet festeni akarsz.  Megszárítani. Hajszárító, vagy hõlégfúvóval lehet siettetni. (gumialkatrészekre vigyázni, ha hõlégfúvózól!) Utána mehet rá a rozsdaátalakító, alvázvédõ, amit akarsz.

Rozsdamarózni miért akarsz egyébként??? Ott a drótkefe....  :rolleyes:  Azért ajánlottam a rozsdaátalakító Hammerite-t.... De ha, csak ideiglenesen akarod megcsinálni, akkor tõlem a Hammerit-ot ki kis hagyhatod, csak nyomd le alvázvédõvel.... Megnéztted, tényleg lyukas a lemez, vagy csak fested az ördögöt a falra?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #18 Dátum: 2006.10.18 13:16:48 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "kekesiz"
Idézetet írta: "murray"
Trotter Papa. sajnos tegnap kiderült h egyéb okok miatt egyenlöre komoly kasznizásra nem fussa, jövö tavasszal akkor megcsináltatom a csókával akit ismersz.
de addig is mivel belém ültetted a bogarat és megelözném a nagyob bajt le akarom kezelni a beteg részt.
legalább ideiglenesen.  addig mig be nem áll a szar nedves idõ.
kérdés: van spray és festék dobozos alvázvédõ. fujjam vagy kenjem?
tehát mondjuk drótkefével  leszedem a roszdát, lekenem rozsdamaróval , száradás és mehet rá a cucc.
vagy mindenképp mosni is kell?


Elsõ lépésként mindenképpen le kell mosni. Ha hozzáférsz, szerintem nem kell nagynyomású mosó, egy normális kefe is megteszi. Mert a rozsdamaró (átalakító) nem fogja a koszt leszedni. Ha meg nem tiszta felületre kened/fújod a cuccost, akkor az nem lesz ott rajta hosszú életû. Elvileg még levegõnek sem szabadna nagyon alatta maradnia.


Jól beszél a kolléga úr!
Elõször drótkefe, kményen dörzsizve. Aztán én ajánlanám, hogy enyhén lúgos oldattal mosd le azt a részt, melyet festeni akarsz.  Megszárítani. Hajszárító, vagy hõlégfúvóval lehet siettetni. (gumialkatrészekre vigyázni, ha hõlégfúvózól!) Utána mehet rá a rozsdaátalakító, alvázvédõ, amit akarsz.

Rozsdamarózni miért akarsz egyébként??? Ott a drótkefe....  :rolleyes:  Azért ajánlottam a rozsdaátalakító Hammerite-t.... De ha, csak ideiglenesen akarod megcsinálni, akkor tõlem a Hammerit-ot ki kis hagyhatod, csak nyomd le alvázvédõvel.... Megnéztted, tényleg lyukas a lemez, vagy csak fested az ördögöt a falra?


rendben, szuper. pár apróság. drotkefe után forró vizzel lemosom kefével tisztára, de lúgos vizet mivel csinálok?
 :shock:  
direkt van rozsdaátalakito hammerrite vagy a hagyományos is jó?  :oops:
hagyományosom van bár fehér de a alvázvédõ ugyis fekete ami rámegy...
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #19 Dátum: 2006.10.18 13:20:18 »
Jó a hagyományos is, csak azé' írtam a hemerájtot, mert aztat mindenki ösmeri.... :rolleyes:

Lúgos vizet meg ultrával, vagy közönséges mosószerrel tudol csinyálni. Csak a lúgos (mosószeres) víz után öblítsd le tisztával a lemezt.

És tessen fotózni a munkafolyamatokat az okulás végett!! :vag2:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #20 Dátum: 2006.10.18 13:30:12 »
ok. most hétvégén elutazunk köv hétvégén kihisztizem :sir:  az aknás garázsos havertól a lehetõséget.. :tonqe:
ha belejövök lehet h végigkenem a küszöbök belsejét is. meg ami gázos :otlet:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #21 Dátum: 2006.10.18 21:44:38 »
Nekem annyi tapasztalatom van a témában , hogy az utóbbi pár évben egyrészt jóbarátném ex-Volvoja , másrészt egyik jóbarátom Coltja kapott egy komplett alvázvédelmet ; a Camryn meg még anno a Moszkvicson pedig én magam csináltam részlegest .

A komplett elég egyszerû mûsor : 1. lépés : mûanyag sárvédõ-doblemezeket leszerelni . 2. lépés : irány autókozmetika (NEM gépi mosó) , alvázmosást csináltatni . Tisztességes , alapos alvázmosást . Olyan 1500-2000 HUF körül van (itt) . 3. lépés : autót (lehetõleg fedett helyen) legalább két napig száradni hagyni . 4. lépés : autót elvinni alvázvédelemmel is foglalkozó szakihoz (ezek jellemzõen fényezõk) , persze úgy , hogy közben ne kapjon koszt , vizet az alja megint . Maga az alvázvédelem olyan 15-20 ezer között van , egy nap alatt megvan .

Utána az autó jellemzõen kicsit büdös pár napig , mert a szakik többnyire baxnak a kipufogót lemaszkolni - ez valóban nem is okvetlenül szükséges , csak hát ugye utána az elsõ pár alkalommal büdös lesz , mikor felmelegszik . De ennyi a hátulütõ , és cserében az autó alja szépen védve van .

Megjegyzem , ahogy Trotter Ritter is mondta : ha átrozsdásodás van , azt ugyan meg nem állítja ez . Azt ki kell hegesztetni . Felületi rozsdásodást is célszerû elõtte lekezelni - nagyon jól le lett írva , hogy miként .

Én ez utóbbit tettem a Moszkvicson meg a Camryn , és utána ecsettel festettem az érintett részeket .

------------------------------

Amúgy hozzátenném , hogy az igazán gonosz és költséges átrozsdásodásoktól az alvázvédelem sajnos nem véd igazán meg . Azok ugyanis jellemzõen belülrõl , a különféle üreges szelvények (küszöbök , hossz- és kereszttartók stb) belsejébõl rágják magukat kifelé - márpedig ezekre a helyekre az alvázvédelem nem jut be . Ezeknek a kivédésére üregvédelem kell , de az már egy másik téma ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #22 Dátum: 2006.10.19 08:38:25 »
tegnap megtapogattam a képen jelzett roszdás részt és szerencsére csak felületi rozsda  :kormom:
van benne anyag és tartja is igy szerintem lefujom/kenem és kész.

de pl mi van a kipuval.  :robbanfej: a 2 képen látható középsö dob 2005 jan ban került fel ÚJonnan!   :evil: utángyártott de akkor is. :?
meg lehet nézni milyen holt rozsdás...  :crazy: és 1-2 év múlva a csõ és a dob találkozásánal fog eltörni . ez 100%  :wink:
ezt lekenjem vmivel ha már szétszedem az egészet?  :cry:
Palaczk szerint örökké budös lesz ha melegszik a csõ.. :banging:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #23 Dátum: 2006.10.19 09:10:54 »
Szombatra idõzítjük Keri mesterrel a nagy Carina alvázvédõ projektet, mely a tervezett nagy létszámhoz képest csak 2 Carinka alvázvédõzését fogja jelenteni, 8 liter body 933 alvázvédõ lötyi szerintetek elég a két kocsira? Majd fogunk fotós dokumentálást végezni az autókról, és a müveletekrõl, :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #24 Dátum: 2006.10.19 10:05:02 »
Idézetet írta: "murray"
de pl mi van a kipuval.  :robbanfej: a 2 képen látható középsö dob 2005 jan ban került fel ÚJonnan!   :evil: utángyártott de akkor is. :?
meg lehet nézni milyen holt rozsdás...  :crazy: és 1-2 év múlva a csõ és a dob találkozásánal fog eltörni . ez 100%  :wink:
ezt lekenjem vmivel ha már szétszedem az egészet?  :cry:
Palaczk szerint örökké budös lesz ha melegszik a csõ.. :banging:


Én már sokszor leírtam , hogy normális dolog , hogy egy kipufogó kívülrõl rozsdásodik . Közel két év után , mégis hogyan nézzen ki egy nem-felületkezelt , nem-rozsdamentes fém , ami a kocsi alján mindenféle hatásnak (nedvesség , kosz , só stb) ki van téve ? Ez , ahogy kinéz a kipud , 100 % rendben van , semmi ok az aggodalomra  :!: Nagyon sokáig fog még tartani , és NEM emiatt kell majd anno kicserélned , hanem mert belülrõl kifelé kirohad valahol (de nem a csõcsatlakozásnál) .

A fentiek fényében , abszolút fölösleges lekenni , és teljesen értelmetlen is .

Amúgy nem írtam olyat , hogy örökké büdös lesz ha alvázvédõ kerül rá - hanem csak egy darabig . De , mondom , nincs értelme hogy rákerüljön .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #25 Dátum: 2006.10.19 10:06:04 »
Idézetet írta: "taby"
Szombatra idõzítjük Keri mesterrel a nagy Carina alvázvédõ projektet, mely a tervezett nagy létszámhoz képest csak 2 Carinka alvázvédõzését fogja jelenteni, 8 liter body 933 alvázvédõ lötyi szerintetek elég a két kocsira? Majd fogunk fotós dokumentálást végezni az autókról, és a müveletekrõl, :D


Szerintem biztos elég a 4 liter/autó . Anno a szaki aki a Volvot meg a Mitsut csinálta , valami 3-3.5 liter/autó mennyiségrõl beszélt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #26 Dátum: 2006.10.19 10:29:06 »
Idézetet írta: "taby"
Szombatra idõzítjük Keri mesterrel a nagy Carina alvázvédõ projektet, mely a tervezett nagy létszámhoz képest csak 2 Carinka alvázvédõzését fogja jelenteni, 8 liter body 933 alvázvédõ lötyi szerintetek elég a két kocsira? Majd fogunk fotós dokumentálást végezni az autókról, és a müveletekrõl, :D


nem lehet hozzátok betársulni?  :oops:
vagy nyiregyen lesz a projekt?  :elkeseredett:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #27 Dátum: 2006.10.19 10:35:05 »
Idézetet írta: "murray"
Idézetet írta: "taby"
Szombatra idõzítjük Keri mesterrel a nagy Carina alvázvédõ projektet, mely a tervezett nagy létszámhoz képest csak 2 Carinka alvázvédõzését fogja jelenteni, 8 liter body 933 alvázvédõ lötyi szerintetek elég a két kocsira? Majd fogunk fotós dokumentálást végezni az autókról, és a müveletekrõl, :D


nem lehet hozzátok betársulni?  :oops:
vagy nyiregyen lesz a projekt?  :elkeseredett:

Nyíregyen lesz. Ha lejösz akkor lehet társulni, Keri, illetve Trotter mester elvileg ma holnap veszi meg az alvázvédõ kütyüt http://www.totallux.hu/hb_alvaz.html 933 body nevût hozzá rügyi pisztollyal. S akkor egy többállásos mûhelyben lenne kivitelezve a dolog, én már holnap melegvizes sterimóval mosom a carinkát le pucolom, elõkészítem, B.C. mester segitségét remélve, mert szombaton nem ér rá, sajnos.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #28 Dátum: 2006.10.19 11:22:59 »
hát kár..bár szombaton nekem egyébként sem lenne jó. bár lehet h le is mennék de igy semmiképp..
hát jó munkát, majd fényképeket+ beszámolot  :nyelv: , kérünk.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #29 Dátum: 2006.10.19 12:00:33 »
Idézetet írta: "murray"

de pl mi van a kipuval.  :robbanfej: a 2 képen látható középsö dob 2005 jan ban került fel ÚJonnan!   :evil: utángyártott de akkor is. :?
meg lehet nézni milyen holt rozsdás...  :crazy: és 1-2 év múlva a csõ és a dob találkozásánal fog eltörni . ez 100%  :wink:
ezt lekenjem vmivel ha már szétszedem az egészet?  :cry:
Palaczk szerint örökké budös lesz ha melegszik a csõ.. :banging:


Hagyd a fenébe, nem új a kocsi. Palaczknak igaza van. Akkor foglalkozz vele, amikor majd kilyukad, vagy eltörik. Gondolom, hogy nem akarsz saválló, rozsdamentes anyagból komplett kipufit alárakni horrorösszegekért...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.