Szerző Téma: Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek  (Megtekintve 74520 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #90 Dátum: 2013.09.25 20:52:16 »
Mégis csak óvatosan kell bánni azzal az üregvédelemmel?!?!
Amennyiben meg is kell "lékelni" a vasat akkor meg még inkább?!!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #91 Dátum: 2013.09.25 22:09:54 »
Tele van lukkal gyárilag, amik le vannak dugózva gyárilag. Legalábbis a küszöb: két végén a kerékjáratoknál 1-1dugó, alul 3db. Felül a taposók patentjei helyén is van vagy 8db luk, ezeken keresztül bárhoval el lehet jutni, csak a B oszlop tövénél akadt el a "szonda".

Biztos vannak még olyan üregek, amikre extra lyuk is kellhet az utólagos védelemhez.
A küszöb egyébként véletlenül sem a "lékek" körül rohadt el, hanem egy tetszőlegesen általános helyen az oldalán (az emelési pont fölött...). Belülről kifelé.

Én csak azt nem tudom elhinni, hogy gyárilag nem gondoltak arra, hogy valahol lefele kicsöpöghessen a víz a küszöbből... És azt a helyet keresem, ahol ennek lennie kellene/lenni szokott más kocsikon, hátha csak eldugult. Bár mitől dugult volna? Nem volt semmi a küszöbben. Se rozsdapor, se föld, se víz.

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #92 Dátum: 2013.09.25 22:46:54 »
Ma hoztam el az Avensist, megcsinálták az alváz és üregvédelmet. Az autó 13 éves, igencsak ráfért már egy rozsdapassziválással egybekötött védelem. A fentebb említett műhelyben voltam, már az állapotfelmérésnél is tetszett a korrektség, alaposság. A végeredménnyel teljesen elégedett vagyok :)
Majd sasolom mit hoz az idő ( meg a természeti körülmények és a só :)

CSiVi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #93 Dátum: 2013.09.25 22:51:32 »
Gratulálok! Remélem bírni fogja. Nekem már 7 éve megvan.
Érezni az üregvédő szagát az autóban?  :wacko:
Milyen színű az alvázvédő? Barnás vagy ezüstös?

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #94 Dátum: 2013.09.26 17:27:34 »
Érzik bizony... alig győzöm szellőztetni (de figyelmeztettek, hogy erre számíthatok).
Barnás színű az alvázvédő és gyönyörű  :clap:
Úgy örülök neki, mintha újra lett volna fényezve az autó. :lol: :lol:

CSiVi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #95 Dátum: 2013.09.26 19:26:14 »
 :D

Motortér mosás is volt?

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #96 Dátum: 2013.09.28 13:09:10 »
Patika! :D
Alváz és kasztni részei ott is lekezelve. Nekem nagyon tetszik, egyébként is rendszeresen szoktam tisztítani a motorteret is.
Alapos, precíz munka! Még szerethetőbb az autó [rohog]

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #97 Dátum: 2013.09.28 14:35:54 »
mennyi volt?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #98 Dátum: 2013.09.28 17:32:01 »
76.000 Ft
(Ha ezek után 6-7 évig nincs baj ezügyben az autóval, az nagyjából évi 10.000-et jelent. Mivel én évi 60-80 ezret megyek, télen is, sózott utakon, ennyit nekem megér, hogy rendben tudjam az autó alját. Egyébként döntse el mindenki maga. Én úgy vagyok vele, hogy bármilyen szerszámom, bármilyen körülmény között amit teljesítenie kell, azt tudja; mindezt normális karbantartás mellett :)

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #99 Dátum: 2013.09.28 17:58:44 »
76.000 Ft
(Ha ezek után 6-7 évig nincs baj ezügyben az autóval, az nagyjából évi 10.000-et jelent. Mivel én évi 60-80 ezret megyek, télen is, sózott utakon, ennyit nekem megér, hogy rendben tudjam az autó alját. Egyébként döntse el mindenki maga. Én úgy vagyok vele, hogy bármilyen szerszámom, bármilyen körülmény között amit teljesítenie kell, azt tudja; mindezt normális karbantartás mellett :)

 :eek: Hova mész te annyit ? :) Most komolyan: mindig is érdekelt, hogy az ilyen sokat menők mi a fészkes fenét csinálnak, hogy ennyit kell menni :) Ezt ha lebontom mondjuk munkanapokra, az kb 200-300km. Ez napi ingázás ? Ennyire laksz a melóhelytől ? VAgy utazó ügynök meló ?
Múltkor volt egy 1 milla km-es golf 2 a Totalcaron, ott is állítólag volt olyan hohgy 2 hetente ment olajcserére.. Bakker, az mondjuk 10e km-es cseréből kiindulva heti 5e km  :eek:

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #100 Dátum: 2013.09.28 18:08:04 »
Néptáncot tanítok, nagyon sok helyen. Bizony oda utazni kell. Van hogy Bruxellesbe, van hogy Erdélybe, egyébként meg szerte az országban. Erdélyi származású vagyok, szüleim most is ott élnek, így ha más nincs is, havonta egy biztos erdélyi út, ha tanítok, akkor 2-3.
Olajcserét pl. magam csinálom spórolás végett :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #101 Dátum: 2013.10.21 23:30:12 »
koltypp, kíváncsi lennék rá képről, hogy hogyan néz ki. A leírtak alapján nagyon jó lehet. Én épp most, hétvégén jöttem rá(?), miért olyan csendes menet közben az utastér, alig hallatszik valami futóműhang. Kb fél ujjnyi vastagon le van alvázvédőzve az autó egész alja és a hátsó kerékdobok is.
Elterveztem, hogy megelőzés jelleggel ugyanazt megcsinálom az Avén, mint amit pont egy éve szegény kis Rollán. A hátsó dobban a gyári védelem bizonyos részeken lekopott és a fém foltokban kilátszott. Az Avén nagyon enyhe jelei látszottak még csak ennek, de én vettem egy flakon Motip alvázvédő sprayt és azzal fújtam be több rétegben az kopottabbnak látszó (jellemzően pontosan a gumi futófelületének kerékdob belsejére vetített felületén) részeket.
Ekkor tapasztaltam azt, hogy ez a kb fél ujjnyi vastag cucc nem ér ki egészen a kerékdob pereméig. Elmentem a mosóba, alaposan kimostam (kézzel és ronggyal is) a dobot, szárazra töröltem, majd kifújtam végig a hiányzó részeken is. Persze, a kerékdob peremét festékszalaggal maszkoltam, hogy ne kenjem össze a sötétkék autót a fekete bitumenes cuccal.  :)

De a lényeg ez a vastag anyag, ami rajta van. Csak félmerev, de olyan az alja a 13 éves autómnak, hogy ihaj! Brutális, hogy szinte semmilyen "vasfog"-nyom nem tudott még belekapaszkodni, felületi rozsdaként sem. Sehogy. Hihetetlen. Csütörtökön majd csinálok az aljáról pár képet, mert fékcsere lesz és csápos emelőn lesz a gép. Nem tudom, hogy az előző gazdija mennyit fizetett ezért, de nem gagyi anyag. Szaga már nincs egyáltalán, mindenféle víz távozik megfelelő módon az utastérből, legalábbis, nyoma nincs oda nem illőnek.
 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Funkii

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #102 Dátum: 2013.10.22 11:41:14 »
Képekre én is kíváncsi lennék. Lszi dobj fel párat ha tudsz, köszi.

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #103 Dátum: 2013.10.22 19:59:44 »
Csinálok én szívesen képet, amint emelőn lesz legközelebb az autó. Bár fogalmam sincs hogy legközelebb mikor lesz az.
De az is lehet, hogy megpróbálok emelő nélkül, aztán meglátjuk milyen lesz...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #104 Dátum: 2013.10.22 21:41:54 »
Részemről megvárom az emelőset, csak majd ne felejtsd el... mondom ezt én, aki mindent elfelejt..  ::) :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i