Szerző Téma: Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek  (Megtekintve 76476 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #60 Dátum: 2013.08.22 08:55:00 »
Áhh, egy pozitív tapasztalat megosztása nem minősül reklámnak, e miatt nem fog törölni senki.  :hug:

Maggie37

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re: Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #61 Dátum: 2013.08.28 10:11:37 »
Igen, 2006-ban csináltattam. A mai napig oda járok évente alvázmosásra és átnézésre tavasszal.


Küldöm...

Szia!

Ha lehet nekem is küldd el lécci a helyet, mert ha most kicseréltetem a kipufogó rendszert, ezt is megcsináltatnám még a tél előtt... :yes:

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #62 Dátum: 2013.08.28 11:12:39 »
Jaaa.  :D
Nem akartam, hogy reklámozásért töröljék, azért küldtem priviben.  ::)
az a reklám, hogyha érdeked fűződik ahhoz, hogy valamely terméket/szolgáltatást megemlítsd. Az, hogy kinek mi válik be, nem reklám, hanem tapasztalat, tanács, szóval nyugodtan írhatsz bármit, ez egy fórum. Ha megnézed, tele van ilyesmivel az összes topik, és ez így van jól! :D
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #63 Dátum: 2013.08.28 11:31:22 »
jaja,mást is érdekelhet alvázvédés.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re: Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #64 Dátum: 2013.08.28 11:57:08 »
az a reklám, hogyha érdeked fűződik ahhoz, hogy valamely terméket/szolgáltatást megemlítsd. Az, hogy kinek mi válik be, nem reklám, hanem tapasztalat, tanács, szóval nyugodtan írhatsz bármit, ez egy fórum. Ha megnézed, tele van ilyesmivel az összes topik, és ez így van jól! :D

Lehet övé a mühely  :devil:

CSiVi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #65 Dátum: 2013.08.28 18:37:00 »
OK, ok.
Szóval alvazvedelem.com

Igazából nem is értem, miért nem ismertebb, hiszen ha valaki beírja a gugliba, hogy alvazvedelem, akkor az első találat.  :hmmmm:
Én is így találtam rá.
(Vagy most fog kiderülni, hogy mindenki hallott már róla... :D)

Sajnos nem az enyém a műhely... :no:

Ha valakit érdekelnek részletek, akkor írjon.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #66 Dátum: 2013.08.28 19:10:30 »
OK, ok.
Szóval alvazvedelem.com

Igazából nem is értem, miért nem ismertebb, hiszen ha valaki beírja a gugliba, hogy alvazvedelem, akkor az első találat.  :hmmmm:
Én is így találtam rá.
(Vagy most fog kiderülni, hogy mindenki hallott már róla... :D)

Sajnos nem az enyém a műhely... :no:

Ha valakit érdekelnek részletek, akkor írjon.

Ne kelljen már mindent kihúzni belőled cartárs!  :1eye:

Nyugodtan írd ide le a tapasztalatokat, mesterfogásokat satöbbi, hagy tanuljunk belőle!  :yes:

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #67 Dátum: 2013.08.28 19:31:01 »
Szóval alvazvedelem.com...
(Vagy most fog kiderülni, hogy mindenki hallott már róla... :D)
Korábban itt volt róla szó, közel 70 hozzászóláson keresztül.
Aki ilyenbe belevág alaposan fontolja meg a következőket:
- hogyan passziválják az üregek belsejét,
- milyen következménye van egy horganyzott lemez megfúrásának,
- milyen hatása van a gumi/műanyag alkatrészekre az alvázvédelemben használt anyagok, oldószereknek?

Segítségül annyit, hogy
- az üzemszerűen végzett alváz és belső üregvédelemnél a viasz csak a levegőtől zár el,
- a záródugók légmentesen tömítenek, a horganyzást nem állítják vissza,
- amennyiben nem egy szétbontott karosszéria restaurálásról van szó az alváz nem csupasz, rengeteg érzékeny alkatrész van útban.

Félreértés ne essék,én nem az alváz és belsőüreg védelem,valamint nem az említett cég ellen vagyok, csak még nem találtam olyan céget, amelyik ezeket a problémákat megnyugtatóan kezelné. A technológia megoldás adott, csak nem üzemszerű, mert annyira munkaigényes,hogy azt senki nem fizetné meg.

Az üzemszerűen végzett utólagos alváz és belsőüreg védelem bizonyos autóknál hasznos, de a többségnél a fenti technológiai/kivitelezési hiányosságok miatt káros.
Azt,hogy akár a több,vagy a haszon sok esetben nehéz előre korrektül megjósolni. Az viszont biztos,hogy nem szívesen fizetek a nekem való károkozásért.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.28 20:01:10 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #68 Dátum: 2013.08.28 20:22:14 »
Egy érdekes oldal a témában, választ ad az elektronikus védelem kérdésére, ami már régóta foglakoztatott.

CSiVi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #69 Dátum: 2013.08.28 22:01:26 »
Ne kelljen már mindent kihúzni belőled cartárs!  :1eye:

Nyugodtan írd ide le a tapasztalatokat, mesterfogásokat satöbbi, hagy tanuljunk belőle!  :yes:

Jóvanna.  :D

30e+Áfa volt 2006-ban.
A legjobban a karosszéria fúrkálástól tartottam, de nagyon szépen le lett dugózva mindenhol. A Dinitrol minden autótípushoz készít egy rajzot, ahol be van jelölve, hogy hol kell bejuttatni az üregvédőt és hol kell esetleg furat. A dugók belemártva üregvédőbe, hogy a furatok szélei is védve legyenek.

Két napig tartott a munka. Egyik hétköznap reggel vittem és másnap du. mentem érte. Éjszaka az udvarban, műhelyben alszik az autó.

Az első két dolog, ami meglepett (az egyiket már írtam korábban is), hogy motortér is meg lett tisztítva. Csillogott, villogott.  :D
A másik, hogy jó büdös vegyszerszag terjengett az autóban az üregvédőtől. Jó sokáig tartott mire kiszellőzött.

Az oldalon lévő "elkészült alvázvédelem" képen egy ezüst színű anyag (Dinitrol 4942 RAL 7000) látszik. Erre váltott át a barna színűről, de állítólag nem jött be, ezért most újra a barnát (Dinitrol 4942) használja.
Mellékeltem egy képet a barnáról.

Ennyi ami most eszembe jutott.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #70 Dátum: 2013.09.08 21:56:20 »
Tegnap kocsimosás után figyeltem meg, hogy a műanyag küszöbtakaró alatt még akkor is vizes, amikor már a kasztni megszáradt.  Sztetek nagy hülyeség lenne pl szilikont befújni oda ?  :hmmmm: Tehát legyen ott valami filmréteg vagy nem tudom. Bár, ott a műanyag miatt nem sérül a fényezés, akkor elvileg nem is rohadhat  :hmmmm:
Meg egyébként, ahogy közeledik a tél, elkezdtem viaszolni az alját, a benzinkúton gőzborotvával. Bár ez most már része lesz az autómosásnak nyáron is :)
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.08 21:58:01 írta Kisfiatal »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #71 Dátum: 2013.09.09 09:25:26 »
Az üzemszerűen végzett utólagos alváz és belsőüreg védelem bizonyos autóknál hasznos, de a többségnél a fenti technológiai/kivitelezési hiányosságok miatt káros.
Miért terjeszted ezt a tévhitet? Miért kell ilyesmivel elbizonytalanítani azt, aki invesztálni akar az autója élettartamának a meghosszabbításába ::) ? Szó sincs ilyesmikről, amiket említesz! Az autó karosszériája élettartamát utólagos alváz- és üregvédelemmel lehet a leghatékonyabban meghosszabbítani. Sok-sok ezernyi youngtimer és veterán autó bizonyítja ezt, amelyek azért nem rohadtak el, mert korábban ilyen műveletet végeztek rajtuk!
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.09 09:28:08 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #72 Dátum: 2013.09.09 12:40:18 »
Miért terjeszted ezt a tévhitet? ....
Álljunk már meg egy pillanatra!
Vetted magadnak a fáradságot, hogy elgondolkozz, esetleg válaszolj a  korábban feltett kérdéseimre?
Tudod hogyan működik a horganyozás, és mi tekinthető megfelelően horganyozással védett felületnek?
Olvastál már horganyzott karosszériára AUTÓGYÁRI leírást a kiegészítő védelem elvégzésére, karbantartására?

Én egy szóval sem vontam kétségbe, hogy az autó karosszériája élettartamát utólagos alváz- és üregvédelemmel lehet a leghatékonyabban meghosszabbítani!!! Amit kifogásolok az utólagosan elvégzett kezelés technológiája, kivitelezése!!! Az ezzel foglalkozó cégek nem tartják be az autó gyártójának technológiai utasításait, ténykedésük -nem véletlenül- a gyári garancia vesztését okozza.

Az utólagos alváz és belső üregvédelemmel foglakozó cégek ténykedése és egy old-youngtimer rendes felújítása között meg akkora a különbség, mintha vkinek kiglettelik az autóját,vagy vmi. karosszéria lakatos saját magának horgannyal feltölti az egyenetlenséget. 

Félreértések elkerülése miatt, nem gyártok autót, nem élek autók javításából, és ue. vonatkozik az olajokra is, tehát érdekem nem fűződik hozzá.



Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #73 Dátum: 2013.09.09 12:53:37 »
Az utólagos alváz és belső üregvédelemmel foglakozó cégek ténykedése és egy old-youngtimer rendes felújítása között meg akkora a különbség, mintha vkinek kiglettelik az autóját,vagy vmi. karosszéria lakatos saját magának horgannyal feltölti az egyenetlenséget.
Én EZT nem értem, hogy ezt mire alapozod  :?: ? Pontosan az ilyen cégek végzik azokat az utólagos védelmi műveleteket, amiknek köszönhetően az autók aztán túlélik az évtizedeket. Számomra nem világos, hogy neked a felsorolt elméleti aggályok miért nyomnak többet a latban, mint a rengeteg gyakorlati példa, ami mutatja, hogy ezek az eljárások eredményesek  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #74 Dátum: 2013.09.09 13:20:07 »
A példában említett old, és youngtimerek horganyfürdős alváz, és üregvédelmen átestek a gyártási folyamat során?  :hmmmm:

Szerintem itt lehet a kutya elásva. :otlet: