Szerző Téma: Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek  (Megtekintve 77219 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #30 Dátum: 2006.10.19 13:44:14 »
jaja. majd ha kilukad akkor megheggesztjük lánggal. a dobbal is igy csináltuk. mondjuk én csak inaskodom, após csinálja õ már profi ebben.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #31 Dátum: 2006.10.20 21:19:57 »
E örõõ! E örö é bodottá!

 :nagymosoly:  :pofa:

Szóval elkezdõdött az alvázvédõ projekt, egyelõre elég rosszul kezdõdött nekem a projekt, mert a melegvizes sterimóhoz gázolaj kell na már most én kannával próbáltam megoldani mindezt, közben gázolajos lett a cipõm, telefonom is sikerrel és már csak hogy teljes legyen az öröm a pénztárcám is gázolajfürdõt vett :pofa:. Ezenkivül a tegnap vett Hammerite festék is elõkerült a kocsiban, s sajnos az idióta kanyartempóimnak köszönhetõen szépen ki is repedt a hamerite festékesdoboz, s egy pici festék kifojt a szõnyegre, de hálistennek inkább egy mûanyag zacskóra ment a festék nagyrésze.  Szóval öröm a köbön és a jókedv a munkához elõállt.
Aztán hálistennek B.C. mester is megérkezett a tett szinhelyére.
Egy kb 5 m hosszú rámpát feldobtunk egy platós ifa oldalára hogy én a rámpára felálva szépen hozzáférjek a carinka alvázához. Örömmel konstatáltuk hogy sehol egy rozsdafolt vagy akárcsak egy rozsdakezdemény az alvázat tekintve (de a fékdob stb. ellenben azért rozsdás) tehát az alja ilyen szempontból teljesen ok :pofa: viszont B.C. mesterrel (akinek köszönöm eddigi szives és szakszerû, lelkiismeretes, profi segitségét :magasztal:) nem tudtuk eldönteni hogy most az autó alján vmi féle olajsár vagy vmi viaszréteg helyezkedett e el. Ahogy tudtam brigéciolal lekenegettem, és a forró vizes sterimó is szépen dolgozta le a kütyüt, de tapintásra inkább vmi viaszos akármire hajazott mint olajsárra vagy vmi hasonló. Kérdés azt szerintetek próbáljam meg mindenáron lepuccantsam a kislányról?
Szépen az összes kerékjárati müanyagelem el lett távolitva (ez is inkább B.C. mesternek köszönhetõ, mint az én kézügyességemnek(adjatok egy számitógépet bármi baja van megoldom, ésszerû határok között, de az autószerelés számomra magasabb egységd)) A kerékjáratok is teljesen ki lettek pucolva, viszont szomorúság hogy 1 db lengéscsillapitó porvédõ gumiharangra lesz szükségem, mert a balhátsó biza kuka, (szóval remélem holnap tudok esetleg beszerezni egy ilyet és a hétvégén megpróbálunk erre is sort keriteni).
Szóval egyelõre kb itt járunk, egyébként B.C. mester sok sok apró eltérést figyelt meg az én elsõszériás ja és az õ utsószériás angol carinája között. De ezt majd õ szerintem a Carina topciban taglalni fogja.

Egyenlõre ennyi, holnap reggelre megérkezik Keri mester pestiából és az õ carinkáját is széjjelkapjuk. Tessenek imádkozni, hogy ne essen az esõ és gyorsan száradhasson a kocsi, mert az övével holnap végezni is szeretnénk. Szóval megfeszitett melóban lesz részünk. Holnap már ha minden igaz már fotókkal is dokumentáljuk a melót.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #32 Dátum: 2006.10.21 14:49:36 »
Idézetet írta: "taby"
Kérdés azt szerintetek próbáljam meg mindenáron lepuccantsam a kislányról?


NEEEEEEEEEEEEEEEEE! Ha az nem alvázvédõ, akkor nagy valószínûséggel az önhordó karosszéria elemei közötti rezgéscsillapító anyag lehet. Szerintem. Kép róla?

Ja és csakhogy tisztázzuk: a kocsid nem alvázas, hanem önhordó karosszériás kiszerelésû.... Taglalhatjuk, ha gondolod......
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #33 Dátum: 2006.10.21 20:03:53 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "taby"
Kérdés azt szerintetek próbáljam meg mindenáron lepuccantsam a kislányról?


NEEEEEEEEEEEEEEEEE! Ha az nem alvázvédõ, akkor nagy valószínûséggel az önhordó karosszéria elemei közötti rezgéscsillapító anyag lehet. Szerintem. Kép róla?

Ja és csakhogy tisztázzuk: a kocsid nem alvázas, hanem önhordó karosszériás kiszerelésû.... Taglalhatjuk, ha gondolod......


Én sem próbálnám meg leszedni azt az anyagot , az nagy valószínûséggel az eredeti gyári korrózió-védõ wax . Ha szilárd , akkor szvsz nyugodtan rá lehet fújni az új védõréteget .

És hát igen , tényleg nem alvázasak ezek az autók már rég , csak mindenki alváznak hívja a kocsi alját , ez a beidegzõdés jól megmaradt  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #34 Dátum: 2006.10.21 23:03:26 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "taby"
Kérdés azt szerintetek próbáljam meg mindenáron lepuccantsam a kislányról?


NEEEEEEEEEEEEEEEEE! Ha az nem alvázvédõ, akkor nagy valószínûséggel az önhordó karosszéria elemei közötti rezgéscsillapító anyag lehet. Szerintem. Kép róla?

Ja és csakhogy tisztázzuk: a kocsid nem alvázas, hanem önhordó karosszériás kiszerelésû.... Taglalhatjuk, ha gondolod......


Én sem próbálnám meg leszedni azt az anyagot , az nagy valószínûséggel az eredeti gyári korrózió-védõ wax . Ha szilárd , akkor szvsz nyugodtan rá lehet fújni az új védõréteget .

És hát igen , tényleg nem alvázasak ezek az autók már rég , csak mindenki alváznak hívja a kocsi alját , ez a beidegzõdés jól megmaradt  :)

Inditványozom hogy az eddigi topic cim :"Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek" módosuljon: ->
 "Utólagos önhordó karosszéria és elemei védeleme - anyagok, módszerek" :pofa: :pofa: Egyébként most belegondolva hogy milyen jó móka lesz stb. a sok egyéb tényezõ miatt eléggé szivatós az egész. De most már eljutottam addig hogy le van maszkolva az autó (iszonyat sok egyéb tényezõ hátráltatott és emiatt alig haladtam). Holnap még lehet beiktatunk egy lengéscsillapitó porvédõ harang cserét. (szóval aki tud vmi okosat ezzel kapcsolatban (lépéses mûveleti leirás stb) gyorsan jelezze nekem). Illetve még egy kérdés a lengõkarokat stb.ket külön maszkoljam le, vagy elég ha csak a menetket stbket maszkolom el és a lengõkarokat is szépen lekezelem alvázvédõvel (magyarán árt e az alvázvédõ nekik)
Asszem mára ennyi kicsit hulla vagyok. :pofa:
Ja holnap lesz a fújás :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #35 Dátum: 2006.10.21 23:41:21 »
Idézetet írta: "taby"
Egyébként most belegondolva hogy milyen jó móka lesz stb. a sok egyéb tényezõ miatt eléggé szivatós az egész. De most már eljutottam addig hogy le van maszkolva az autó (iszonyat sok egyéb tényezõ hátráltatott és emiatt alig haladtam). Holnap még lehet beiktatunk egy lengéscsillapitó porvédõ harang cserét. (szóval aki tud vmi okosat ezzel kapcsolatban (lépéses mûveleti leirás stb) gyorsan jelezze nekem). Illetve még egy kérdés a lengõkarokat stb.ket külön maszkoljam le, vagy elég ha csak a menetket stbket maszkolom el és a lengõkarokat is szépen lekezelem alvázvédõvel (magyarán árt e az alvázvédõ nekik)
Asszem mára ennyi kicsit hulla vagyok. :pofa:
Ja holnap lesz a fújás :)


Szerintem nem kell túlzásba vinned a maszkolást . Magán a karosszérián (tehát a felsõ , fényezett részeken pl. küszöbök) és a kipufogón kívül szvsz fölösleges . OK , ne fújd be vastagon a futómûvet , de ha valamennyi rámegy , annak biztosan semmi baja nem lesz . Anno a jóember , aki a Volvot meg a Mitsut fújta , az égvilágon mindent lefújt a kocsik alján . Nem lett tõle semmivel semmilyen probléma , csak a kipufogó volt utána büdös egy darabig .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #36 Dátum: 2006.10.22 17:44:44 »
Elkészült a mû  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:
Bár még holnap ecsettel belejavitok a kerékjárati ivek éleibe ahol nem lehetett befujni rendesen. s aztán lehet összerakni a kislányt.  :szivecske:  :szivecske:  :szivecske:  :szivecske:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #37 Dátum: 2006.10.22 17:50:45 »
Grat hozzá  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #38 Dátum: 2006.10.24 09:39:49 »
gratula!
további infokat és képeket kérnék.
reménykedem hátha lesz még egy ilyen projekt.  le is mennék nyiregyre azt sem bánnám.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #39 Dátum: 2006.10.24 11:22:49 »
Idézetet írta: "murray"
gratula!
további infokat és képeket kérnék.
reménykedem hátha lesz még egy ilyen projekt.  le is mennék nyiregyre azt sem bánnám.

Hát Keri mester jószágát még vmikor meg kell oldani, viszont sok sok szorgos dolgos kéz kell hozzá, mert a feladat nem egyszerû és iszonyat idõigényes, na persze maga a festés volt a legrövidebb, viszont mig megragasztgatod a maszkolószalaggal az autót illetve télleg szépre lepucolod az egy évtized. Pl érdekesség a carinának az üreg védõ gumidugói mind egyedi sorszámúak szóval azokat mig lejegyzeteltem stb az egy jó idõ volt illetve minden egyes kis gumidugót szépen megtisztogatni fõleg a szigetelõ részeit az is ménkû sok idõ. Egész pontosan vasárnap délutánra fujtam le a kocsit de azért az egész hétfõi napom ráment és B.C. mester hétfõje is igaz akkor már a fékolaj kuplungolaj lecserélõdött DOT5.1.re hátsó fékeket is megnézte B.C. (Palaczk mesternek fog pár éredekes dolgot mesélni B.C. mester)  meg egyébb hasonlóságok, én közbe még 1 kg ecsettel felvihetõ body 930at is rágyógyitottam az autóra fõleg a kényes illetve nehezen lefujható pontokra. Mellesleg 5 liter 933as rücsis alvázvédõt fujtam rá.
Hátsó lengéscsillapító porvédõ gumiharang cserék viszont nem kiviteleztük, viszont azt 1-2 héten belül megoldom szerelõvel. Készültek fotók Keri mester a festés elõtti képeket, Profy a festés utáni, de még az ecsetelés elõtti állapotot örökítette meg.
A fotók hamarosan jönnek.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #40 Dátum: 2006.10.26 22:37:25 »
Idézetet írta: "taby"
...hátsó fékeket is megnézte B.C. (Palaczk mesternek fog pár éredekes dolgot mesélni B.C. mester) ...


A hátsó fékekrõl ? Kíváncsian várom :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #41 Dátum: 2006.10.30 16:17:19 »
Nem pont ide való, de nem találtam jobbat.
A lökhárító mögött a hátfalon van egy kb körömnyi ahol megpattant a festék (a lökhárító megnyomta kicsit). Ti mivel kezelnétek le?
Valami fújható cucc kéne. Színe ugyebár mind1, szépnek se kell lennie, csak védje meg a korróziótol!
Elõre is köszi!
Xanyi

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #42 Dátum: 2006.10.30 16:57:51 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Nem pont ide való, de nem találtam jobbat.
A lökhárító mögött a hátfalon van egy kb körömnyi ahol megpattant a festék (a lökhárító megnyomta kicsit). Ti mivel kezelnétek le?
Valami fújható cucc kéne. Színe ugyebár mind1, szépnek se kell lennie, csak védje meg a korróziótol!
Elõre is köszi!

Kaptál a kocsihoz javitó festéket? pl nekem egy kis 1 decis festéket adtak hozzá a kocsi eredeti szinével (amit sajnos a nap már kicsit kiszivott) és ezt pici ecsettel rá lehet pöttyinteni a szükséges felületre, nem szép de hasznos.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #43 Dátum: 2006.10.30 19:21:51 »
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Xanyi"
Nem pont ide való, de nem találtam jobbat.
A lökhárító mögött a hátfalon van egy kb körömnyi ahol megpattant a festék (a lökhárító megnyomta kicsit). Ti mivel kezelnétek le?
Valami fújható cucc kéne. Színe ugyebár mind1, szépnek se kell lennie, csak védje meg a korróziótol!
Elõre is köszi!

Kaptál a kocsihoz javitó festéket? pl nekem egy kis 1 decis festéket adtak hozzá a kocsi eredeti szinével (amit sajnos a nap már kicsit kiszivott) és ezt pici ecsettel rá lehet pöttyinteni a szükséges felületre, nem szép de hasznos.


Sajna én nem kaptam hozzá ilyesmit  :szomoru:
De közben elugrottam egy-két helyre. Ideiglenesen lefújtam cinksprayvel, ami állítólag jó rá hogy védje, de nem végleges. Aztán jövõ hétfõn vállalta be a autófényezõ ismerõs, hogy kijavítja. A Standoxba meg kikevertetek hozzá fél deci festéket 800 forintért + lakk. Ennyit azért megér, hogy tökéletes legyen...
Xanyi

Gergőőő

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 353
Re: Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #44 Dátum: 2010.10.04 23:07:48 »
hali, ha minden igaz most hétvégén fújom a verda hasát, 930as body-t vettem 5kg-t kis higítás, alvázszóró pisztóly és go. a rozsdafoltokat előtte lekenem rozsdapassziválóval, meg megdrótkefélem, lakatolni sajna nincs pénz, de még egész rendben van, küszöbök kicsit rozsdásak belül, meg a hásó kerékjárati ív belül a kerék mögött rozsdál, meg a bal első oszlop alatt van egy kis folt amit csavarhúzoval piszkáltam de nem történt vele semmi, szóval remélem jó lesz még vagy két évig így az autó, valakinek valami tipp hogy könnyeb hatásosabb legyen a művelet??(nem szerelem szét az autót, amit kell letakarok)