Szerző Téma: Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek  (Megtekintve 76202 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #135 Dátum: 2014.05.02 09:52:07 »
jaja, próbálom én minden honnan magamba szívni az okosat.
a felületi rozsdáért ami nem átrohadás, azért nem fogok lakatolni.
aztán majd az idő megmondja h minek van értelme (lemosom az RO55-t, száradás, korróziógátló alapozó, üvegszálas kit, füller, kikevert festék, aztán ne is lássam többé).

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #136 Dátum: 2014.05.02 12:24:20 »
Ugyanezeket a lépéseket tervezem én is, csak az alapozóban nem vagyok biztos, az eredetileg gondolt Budaprimert az említett fórumon többen ekézték  :hmmmm:

A lakatolásról: a sárvédőmön a hólyagok tökéletesen mutatják a javítóív felhegesztésének ívét...érdekes, hogy csak a bal oldalon jöttek elő  :whistling:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #137 Dátum: 2014.05.02 12:38:28 »
Ugyanezeket a lépéseket tervezem én is, csak az alapozóban nem vagyok biztos, az eredetileg gondolt Budaprimert az említett fórumon többen ekézték  :hmmmm:

A lakatolásról: a sárvédőmön a hólyagok tökéletesen mutatják a javítóív felhegesztésének ívét...érdekes, hogy csak a bal oldalon jöttek elő  :whistling:

Nekem a karosszériás srác azt mondta, hogy a Budaprimer a legjobb most a piacon  :hmmmm:

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #138 Dátum: 2014.05.02 13:57:33 »
jaja én is találkoztam vele, de már mind1 mert addigra bevásároltam belőle. szal az fog felmenni.

ami az RO-55 illeti.
hm, ez a kis forróvizes mosás, vagy nitro-hígító lóf_sz. mosás után bezöldült, besárgult foltokban. szal már vagy két órája 400 vízpapírral csiszolom le a maradványait mert semmi mással nem jön le, és durvábbal meg nem szeretném megsérteni a kialakult foszfátos felületet. a kezelést és csiszolást követően, nagyon szép tiszta felület alakult ki. csak rohad macerás.

és ebből ma sem lesz festés.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #139 Dátum: 2014.05.02 14:55:59 »
ok, meg vagyok győzve.
viszont inkább eltolom az e fajta munkát, mert elég gané az alja. ki kell lakatolni, majd aztán vissza térünk erre. addig az elejét befejezem.

más:
ami a sárvédő ívek alján van műanyag sárfogók, annak van vmi haszna, kötelező elem? mert nekem csak kidörzsölte a várvédő ívet, rozsdát okozva. szal el le lehet hagyni?
Na ja, alváz-üregvédelem előtt a meglévő, látható korróziót ki kell javítani.

Sárvédő toldat: nem, már régóta nem kötelező. Nyugodtan leszedheted.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #140 Dátum: 2014.05.02 15:10:54 »
Egyet tudok érteni, hogy érdemes lenne kötelezővé tenni ezt a sárvédő toldatot, mert eszméletlen, hogy esőben hogy szórják fel a trutyit a hátsó autóra.
Ja, tartsunk nagyobb követési távolságot... Lehet, hogy én is leszedem, és mögöttem is nagyobb hely marad  :D
Viszont a karosszériát is védi szerintem, nem csapja fel a sarat annyira.

Gondolkodtam rajta, szerintem költségcsökkentés illetve légellenállás-csökkentés miatt hagyták el nemrég sok autóról  :hmmmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #141 Dátum: 2014.05.02 15:23:43 »
Egyet tudok érteni, hogy érdemes lenne kötelezővé tenni ezt a sárvédő toldatot, mert eszméletlen, hogy esőben hogy szórják fel a trutyit a hátsó autóra.
Ja, tartsunk nagyobb követési távolságot... Lehet, hogy én is leszedem, és mögöttem is nagyobb hely marad  :D
Viszont a karosszériát is védi szerintem, nem csapja fel a sarat annyira.

Gondolkodtam rajta, szerintem költségcsökkentés illetve légellenállás-csökkentés miatt hagyták el nemrég sok autóról  :hmmmm:
A nagy többség leszedte, mióta nem kötelező. Az indoklás leggyakrabban: "hülyén néz ki"  ::) ...

Én meghagytam volna kötelezőnek, ahogy te is írod.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

CSiVi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #142 Dátum: 2014.05.03 16:16:35 »
a kívánt képek(végül én lőttem telóval):
1
2
3
4
5


Köszi!  :clap:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #143 Dátum: 2016.01.11 17:04:28 »
Alvazvedelem.com-nál csináltatott valaki mostanság védelmet? Ha igen, akkor mennyire volt elégedett? Avensis T25 Wagont kezeltetnék le. Nem rozsdás sehol, csak a kipuff és szeretném ha ez így is maradna...
Olvastam, hogy elég vegyszerszagú a járgány utána egy darabig. Mennyi idő amíg kikopik a szag?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #144 Dátum: 2016.01.11 22:54:16 »
Nem tartom jó ötletnek a horganyzott  karosszéria megfúrását, és a fúrás helyén a sérült horganyréteg kezeletlenségét ezért magam csináltam.
Az alvázvédő nem vészes, alig pár nap. A belsőüreg védelmet még 2 hét múlva is éreztem, igaz nem sajnáltam az anyagot.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #145 Dátum: 2016.01.12 11:35:21 »
Nem tartom jó ötletnek a horganyzott  karosszéria megfúrását, és a fúrás helyén a sérült horganyréteg kezeletlenségét ezért magam csináltam.
Az alvázvédő nem vészes, alig pár nap. A belsőüreg védelmet még 2 hét múlva is éreztem, igaz nem sajnáltam az anyagot.

Kárpit bontással érted el a küszöbök belső felületének alvázvédelem szempontjából a hozzáférését?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #146 Dátum: 2016.01.12 12:51:04 »
Kárpit + gyári dugózás és csavaros rögzítések megbontásával. A Toyota gyárilag elég részletes információk ad a karosszéria javítási útmutatóban.

Gmatyi88

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #147 Dátum: 2016.05.22 21:12:30 »
Sziasztok. Mi most a  legjobb alvázvédő amit az autó aljára érdemes fújni??  Dinitrolról hallottam jókat.

Más... A lakatos aki csinálni fogja az autómat azt mondta ami rozsdás azt lekeni rozsdaátalakìtóval majd tolja rá az alvázvédőt. Nem gáz az hogy nincsen visszacsiszolva fémig??   Jobban járok ha megcsinálom magamnak , lealapozom azt alvázvédőzi nekem. Valahogy nem bìzok a rozsdaátalakítóra való fújásban.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #148 Dátum: 2016.05.22 21:23:03 »
A rozsdaátalakító nagyon jó cucc! :yes:
Én Korant-ot és Konvert-et használtam "apróbb" felületekre. Pont azért jó, mert mindíg vannak olyan helyek, ahol úgysem lehet fémtisztává tenni a felületet... :whistling: Tulajdonképpen megköti a rozsdát, egy kemény bevonatot képez, elzárja a levegőtől, és tovább nem fog rozsdásodni. Mehet rá bármilyen kitt, alapozó, festék, alvázvédő... :yes: Persze a durva "leveles" rozsdát drótkefézni kell... :whistling:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #149 Dátum: 2016.05.22 21:40:42 »
Sziasztok. Mi most a  legjobb alvázvédő amit az autó aljára érdemes fújni??  Dinitrolról hallottam jókat.

Más... A lakatos aki csinálni fogja az autómat azt mondta ami rozsdás azt lekeni rozsdaátalakìtóval majd tolja rá az alvázvédőt. Nem gáz az hogy nincsen visszacsiszolva fémig??   Jobban járok ha megcsinálom magamnak , lealapozom azt alvázvédőzi nekem. Valahogy nem bìzok a rozsdaátalakítóra való fújásban.
Igen, egyértelműen jobban jársz, de az alapos munkához legalább 4-5 rétegnyi anyagra szükséged lesz.
RO-55 (2 rtg), Korant, vagy Budaprimer (2rtg), alvázvédő (3rtg).
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i