Szerző Téma: Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek  (Megtekintve 77161 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #120 Dátum: 2014.04.25 05:28:24 »
óhh, látom már a nagy sietségben pongyolán fogalmaztam.
az alvázvédő pisztoly, és üregvédőhöz tömlő valóban tőled származik. :)

és a kérdésem ez lett volna:
ezt tudom használnia korant és a budaprimer szórásához az üregekben?

soha nem csináltam még ilyet
azért értetlenkedem ezen, mert ugye ez a pisztoly sűrű anyagok permetezésére szolgál, és amire én még szeretném használni azok hígak, alvázvédőhöz képest.

Amenyire én emlékezem arra a pisztolyra, az csak kimondottan  alvázvédőre van kitalálva. Hígabb cuccost szerintem ne próbálj vele felhordani. Ha nincsen levegős készleted, meg kompresszorod, akkor marad az ősöreg technika: ecset. A levegős készletben van festőpisztoly és olajozó is, valamelyik a kettő közül jó lenne.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #121 Dátum: 2014.04.25 08:25:58 »
Infó az RO55-ről: http://www.claudiart.hu/?base=products&id=69
Ebből egy fontos idézet: "FIGYELEM! Szórással a készítményt felhordani TILOS!"

köszi szépen, még időben vagyok :)

Amenyire én emlékezem arra a pisztolyra, az csak kimondottan  alvázvédőre van kitalálva. Hígabb cuccost szerintem ne próbálj vele felhordani. Ha nincsen levegős készleted, meg kompresszorod, akkor marad az ősöreg technika: ecset. A levegős készletben van festőpisztoly és olajozó is, valamelyik a kettő közül jó lenne.

van kompresszor, hozzá pisztoly (felső tartályos), meg még pár fej, de van egy érdekes pisztoly is hozzá, valami alsó tartályos, majd kattintok róla képet, hátha megmondod mi az :)

am az üregekről lenne szó, oda meg nem férek be :)
hm, végül is be tudnék férni, csak ahhoz szét kell vágni darabokra mindent :)

CSiVi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #122 Dátum: 2014.04.25 15:49:08 »
Hosiminh!

Egy apróság jutott eszembe, ha már így szét van szedve, én megnézném a hátsó ajtónyitó bowden nyitókar felöli végét. Több helyről is hallottam már, hogy hajlamos a szakadásra. Ha már látszanak a jelei, akkor érdemes cserélni. Így lényegesen egyszerűbb.  :D
Elvittem egy bowden készítő, javító műhelybe és 3-4 ezer forintért csináltak méretpontos új bowdent a régi házba. A gyári 14e lett volna, akkor.

Ha nem gond, csinálhatnál pár képet még közelebbről a váltó környékéről meg a középkonzolról. Engem érdekelne. Köszi.  ;)

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #123 Dátum: 2014.04.25 19:03:55 »
Hosiminh!

Egy apróság jutott eszembe, ha már így szét van szedve, én megnézném a hátsó ajtónyitó bowden nyitókar felöli végét.
Ha nem gond, csinálhatnál pár képet még közelebbről a váltó környékéről meg a középkonzolról. Engem érdekelne. Köszi.  ;)

még nem hallottam róla, hogy szarakodna a bovden. még mielőtt írtál, lecsekkoltam a mechanizmust, pusztán kíváncsiságból. minden szép, nem szőrös a bovden, a forgó részek is jól néznek ki.

kattintok róla képeket, talán megkérem taby bátyámat, hogy süssön pár képet az ő hordozható csillagvizsgáló obszervatóriumával. az én kis telefonom kamerája nem egy nagy vitéz.

más:
ha már itt tartunk, nincs véletlen valakinek a lökhárító sarkán a kerékjárati lemez csatlakozási pontjához egy kis műanyag távtartó közdarab? lehet így annyira nem érthető, majd lövök róla képet, mert csak ez egyik oldalt van a másikon valami lemez csipesz, aminek köszönhetően rohad is a kerékjárati lemez. szal azt is javítom. szal egy kis fényezési tanácsot is kérek még a későbbiekben :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #124 Dátum: 2014.04.29 23:35:42 »
Hosiminh: elég sokat olvasgattam eddig erről, veteránautós lapokban. Profik sem szoktak ilyen alaposak lenni, mint te  :) ... Értem ez alatt főleg azt, hogy az üregek esetében meg szoktak elégedni egész egyszerűen azzal, hogy jó alaposan befújják őket valamilyen jó minőségű üregvédővel (a Mike Sanderst sokan, sok helyen dicsérik amúgy). Ezt hagyományosan elegendőnek tartják, a már meglévő korrózió megállítására, továbbá az új megakadályozására. Azt szokták kiemelni, hogy az üregvédő viaszos jellegű legyen - amit felforrósítás után kell befújni, így bekúszik a legapróbb résekbe is, légmentesen kitölt és lezár mindent - aztán szépen megszilárdul, és ott marad, ahol van  :yes:

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #125 Dátum: 2014.04.30 22:25:48 »
Ha nem gond, csinálhatnál pár képet még közelebbről a váltó környékéről meg a középkonzolról. Engem érdekelne. Köszi.  ;)

a kívánt képek(végül én lőttem telóval):
1
2
3
4
5

Hosiminh: elég sokat olvasgattam eddig erről, veteránautós lapokban. Profik sem szoktak ilyen alaposak lenni, mint te  :) ...

aztán elvettetem ezt a több lépcsős procedúrát.
a mike sanders-t vágom, elég macerás meló,  120 fokra  kell melegíteni. és beszerzési lehetőséget nem is találtam róla.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #126 Dátum: 2014.05.01 00:00:26 »
a mike sanders-t vágom, elég macerás meló,  120 fokra  kell melegíteni. és beszerzési lehetőséget nem is találtam róla.
Keress rá az ebay.de-n - fogsz találni  ;) ... ha gondolod, a beszerzésében is tudok segíteni (átutalod, megrendelem, szállítási címnek a tiédet adom meg).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #127 Dátum: 2014.05.01 09:45:13 »
Keress rá az ebay.de-n - fogsz találni  ;) ... ha gondolod, a beszerzésében is tudok segíteni (átutalod, megrendelem, szállítási címnek a tiédet adom meg).

ok, meg vagyok győzve.
viszont inkább eltolom az e fajta munkát, mert elég gané az alja. ki kell lakatolni, majd aztán vissza térünk erre. addig az elejét befejezem.

más:
ami a sárvédő ívek alján van műanyag sárfogók, annak van vmi haszna, kötelező elem? mert nekem csak kidörzsölte a várvédő ívet, rozsdát okozva. szal el le lehet hagyni?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #128 Dátum: 2014.05.01 10:06:05 »
...
ami a sárvédő ívek alján van műanyag sárfogók, annak van vmi haszna, kötelező elem? mert nekem csak kidörzsölte a várvédő ívet, rozsdát okozva. szal el le lehet hagyni?
Üdv!
Ha az a cél, hogy az odavert víz segítségével a toronycsapágyat minél gyorasabban kinyírd, csak bátran szedd le.  :surrender:
Nem véletlen van ott, ellenben ha bármit kidörzsölt, akkor a felfogatása a problémás.

Más: a padlólemezen gyárilag van szigetelés, ahogy a képeiden is látszik, csakhogy azok már ridegek, nem érnek sokat. Mindenképen rugalmas, nagy sűrűségű anyag kell. Pl.

Persze olcsóbban is meg lehet oldani.

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #129 Dátum: 2014.05.01 11:03:51 »
Üdv!
Ha az a cél, hogy az odavert víz segítségével a toronycsapágyat minél gyorasabban kinyírd, csak bátran szedd le.  :surrender:
Nem véletlen van ott, ellenben ha bármit kidörzsölt, akkor a felfogatása a problémás.

szerintem mi nem biztos, h egyről beszélünk. az autók többségén én már nem is látok ilyesmit

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #130 Dátum: 2014.05.01 14:03:39 »
Valóban, nem figyeltem, a sárpofozóra gondoltál, nem a dobbetétre  :surrender:
Elöl így kevésbé veri fel a vizet a küszöbök aljára, hátul viszont kötelezővé tenném  :excl: - elvégre közlekedünk. Még akkor is, ha ez is az átnézendők, kezelendők listáján van, lásd legutóbb bepinél.

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #131 Dátum: 2014.05.02 07:03:05 »
Valóban, nem figyeltem, a sárpofozóra gondoltál, nem a dobbetétre  :surrender:
semmi gáz, gyakran én is benézek dolgokat.

más:
tegnap meg volt a csiszolás,és az RO-55 felvitele. tolok majd kípeket.
RO-55 után van értelme a Korant-nak? máshol azt mondják h a kettő kombinálása nem jó. amit linkeltél korróziógátlás, abban nincs is szó róla.
egy kis utána járással az meg van, hogy az RO-55-t meleg vízzel le kell mosni.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #132 Dátum: 2014.05.02 08:08:56 »
semmi gáz, gyakran én is benézek dolgokat.

más:
tegnap meg volt a csiszolás,és az RO-55 felvitele. tolok majd kípeket.
RO-55 után van értelme a Korant-nak? máshol azt mondják h a kettő kombinálása nem jó. amit linkeltél korróziógátlás, abban nincs is szó róla.
egy kis utána járással az meg van, hogy az RO-55-t meleg vízzel le kell mosni.

Neke annó Esz Ká, azt mondta a Ro-ról, hogy szemfényvesztés.  Ő valami spéci anyaggal dolgozik, amit ha felviszel, akkor száradáskor megfeketedik, így passziválja a rozsdát.  Na azt nem mosod le. Láttam, tapasztaltam.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #133 Dátum: 2014.05.02 08:23:59 »
Üdv!

A Korant is valami hasonlót csinálhat szerintem  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Utólagos alvázvédelem - anyagok, módszerek
« Válasz #134 Dátum: 2014.05.02 08:34:40 »
Üdv!
A fene ismeri ki itt már magát.  :no: Ha beleolvastok ebbe itt (Hosiminh is itt tájékozódik), látható, hogy mindenki a maga tapasztalatával jön, vannak képek szerekről, amelyek lemoshatatlan fekete réteget alakítanak ki, alattuk meg csámcsog a rozsda  :wacko:
Egyet tudok: a hátsó sárvédőívet még egyszer nem fogom lakatoltatni, akkor inkább. Legfeljebb a festést bízom szakira, de az előkészítést nem :excl:
A Korantot önmagában használtam már felnire, futómű alkatrészekre, többnyire sikeresen - legtöbb helyen 4 év után sincs leválás, rozsda átütése -, de helyenként pöttyökben átütött. Ezért erre mást keresek (semmi jelentősége, kényszere nincs, egyszerűen utálom a rozsda látványát). Viszont a Korantot fényezés alá alapozónak nem használnám, nem bízom az ilyen two in one termékekben.