Hali!
Igazából nem azokkal a szavakkal írom el, ahogy gondolom mert 100% törölnék és nem okulna belõle senki.
Egyszer volt, hol nem volt egy :toy: márkaszervíz, ami pár évre visszamenõen idén augusztusig teljesen jól mûködött. Legalábbis nekem sosem volt gondom, amikor náluk jártam.
Augusztusban 60ezres szervízen mosolygós arccal távoztam, hogy minden ok. a kocsin, így a fékbetétek, tárcsák és minden. Akkori közlésük szerint 40%-os állapotúak a betétek, majd 75enél csere lesz valószínûleg.
November elején a kereskedõ levelével zsebemben behasítottam " Fõ a biztonság stb." jeligével téli átvizsgálásra. A végén közölték, hogy minden szép és jó de 3-4e km és az elsõ betétet a tárcsával együtt kukázni kell. Ezek szerint 3 hónap és néhány ezer km alatt megette, ha elõtte semi baja nem volt.
Családban az enyém a 4. :toy: de még egyiken sem hallottam, hogy cserélni kellett volna a tárcsát 60e körül...
Ámult arccal kérdeztem a Munkafelvevõt, hogy lehetséges ez és megemlítettem, amit Õ mondott 3 hónapja.
Válasza annyi volt, hogy eléggé vállas a tárcsa és ezért kell cserélni, az új betét meg úgyse lenne jó erre a tárcsára, mivel ugye a betétet is cserélni kell. Amikor megyek 60 fölött fog fájni ezresekbe...
Elítélendõ és alávaló módon nem hittem el, és megnézettem ma máshol a kocsit. Mellesleg itt már kellett hozzá a kerékõr adaptere is. A szervízben a munkafelvevõvel együtt odamentünk a megemelt és leszerelt kerekû kocsinál dolgozó szerelõhöz és büszkeségtõl dagadó mellekkel konstatáltam, hogy az elõzõ "diagnózis" óta eltelt pár száz km alatt komoly nyereségre tettem szert mind a fékbetét állapotát mind pedig tárcsa állapotát illetõen. Közel 3mm van a kopásjelzõig elõl....
Közöltem a szerelõvel, hogy csaltam és máshol ahol EDDIG SZERELÕKRE bízhattam a kocsim, ott a kapott tájékoztatás szerint cirka 3e km és kuka a betét a tárcsával együtt.
Ha piros-szürke helyett kékbe öltözik tuti megszondáztatott volna hogy mit ittam, mert szervízben ilyet nem mondhattak.
Tekintettel a sok RENDES emberre akik a Szállás u-ban dolgoznak - hiszem, hogy õk vannak többségben - úgy mutattam a munkalapot, hogy visszahajtottam az alsó részét, ahol a bélyegzõ van...
A szerelõ látván a "Téli átvizsgálás" munkalapot megvakarta a fejét és inkább nem szólt semmit.
Minden részlet egyeztetését követõen a felszabályozás+betétcserék stb. 35e körül lesznek...
Ezek után a Szállás utcai kereskedés szervíze az erõsen nem ajánlott kategória. Nem számít, hogy a munkafelvétel, alkatrészeladás, az értékestítés stb. ok, sajnos elõfordul - ahogy a mellékelt példa is mutatja - hogy nem olyan LELKIISMERETES és KORREKT emberek matatnak a kocsidban, mint a többi dolgozó.
Mivel lövésem nincs, ki nézte át a kocsit nem írok nevet.
Sokan mondhatják, hogy tévedni emberi dolog és csak az hibázik aki dolgozik.
Én meg erre azt mondom, hogy a fékkel kapcsolatban hibázni és tévedni lehet, de annak kellene majd megmagyarázni, akinél a másik irányba - azaz azt mondják jó és szép, közben pedig nagyon nem az a fék- téved majd valaki.
Például 130ról satuzna ennek a kocsinak a vezetõje egy elé bevágó 40lábas konténert szállító kamionos miatt...
További sok sikert és balesetmentes következményekkel járó szerelést.