Gyros összefoglaló a napfényes Itáliából:
Design a praktikusság felett
-Milanoi szálloda: a bejárati ajtót alig találtuk: mint kiderült ott van az, ahol gondoltuk,
csak van előtte egy oszlop. Ennek leginkább a kan kutyák örültek, reggeli sétánál már ajtónyitáskor ott van a "közösségi oldal".
Szoba: nagyon ott van a dizájn, 19 fokra hűtve a klímával. Első érdekességek a fürdőszobában találhatóak:
A zuhanyfülke nem zárható, akárhogy áll be az ember, ki fog fröccsenni a bejárati ajtó elé. A WC papír tartóról simán leesik a guriga. Továbbá az ülőke mellett található krómozott papíradagolóban nem lehet nem látni saját magad. A lehúzott víz sebessége sem volt mindig elég ... (szerencsére ezt nem azért tapasztaltam ki, mert olyan rossz lenne az olasz konyha)
Kellett volna egy hűtő a sörnek, nyers húsnak.
Egyszer csak megtaláltam: a ruhásszekrényben: LED-es lámpa, két üveg ásványvíz benne, iszonyat designos. A szobában hűvösebb volt azért
-Verona szoba: a bejárati ajtó kilincse pont beleverődik az akasztós szekrény tükörjébe. De a legjobb:
a fürdőszobát egy üvegfal választja el a szoba többi részétől. A WC papír tartó a fejem fölött volt ... A kaja viszont iszonyat pazar: kétfogásos vacsora+svédasztal (saláták, zöldségek és desszert) 16 juró/fő. Ha valaki ilyennel találkozik, várja meg a két fogást: mire kihozták, mi már két fogást letudtunk a svédasztalról, a többi már nagyon nyögve nyelős lett.
-KRESZ (vagy mi): szóval, őőőő, izzééééé. Az elsőnél anyázik az ember. A másodiknál csak háborog, a harmadiktól már tudomást sem vesz róla:
autópálya: 3 sáv: külső a kamionoké, belső az előző járműveké, középső az öngyilkosjelölteké: a kamionok ebben előzik egymást, a lassabban haladó járművek itt mennek. Indexelés nincs, a kamionosok szoktak, ami nem azt jelenti hogy sávot szeretne váltani, hanem azt hogy FOG. Ha ott vagy ha nem. Az autósok amúgy nem haladnak 125-130-nál gyorsabban, úgyhogy nem kell parázni a tükörben megjelenő béjemmvétől. Ha indexel az ember, azzal leginkább megzavarja a körülötte haladókat, volt olyan, aki előtt azonos sebességgel haladtam, be akartam sorolni elé, indexeltem, erre ő lemaradt.
A lényeg: folyamatosan kell nézni a tükröket, feltérképezni melyik autó hol van, keresni a menekülőutakat. Érdekes, hogy vészmanőver után sem dudálják le egymást, nincs anyázás.
Ha felhajtanak egy pl. gyorsforgalmira, aminek az első lehajtásánál le is jönnének (500m), nem szórakoznak a besorolással, leállósávban megoldják. Úgyhogy jobbos tükör nézés kötelező lehajtónál is
Belváros: a vég kezdete: 3 sávos út a kereszteződés után egy kis tér útburkolati jelzések nélkül, majd az utca egy sávossá szűkül ... megoldottuk, nem tudom hogyan
Kétszer két sávos út, középen füvesített résszel. Le akarok kanyarodni balra, ki van alakítva a kanyarodóknak a rész. Beállok a sávomba, sehol senki, majd amikor zöldet kapok, egy Lancia Thema kivág a jobb oldalról. Satufék stb. Már meg sem lepődtem.
Piros lámpánál áll előttünk egy Porsche 911. Az érkező kismotorosok elmentek a kocsik mellett és körbeállták, majd zöldnél porig alázták.
Parkolás: P betűs tábla, alatta hogy 8-19. Keresem a parkolóórát, sehol. Kérdezem egy helyit, néz rám érdekesen: itt nem kell fizetni a parkolásért. Mint kiderült, a kiegészítő tábla azt jelenti hogy attól addig lehet parkolni
Kell egy fedélzeti kamera, igazán mókás videókat lehetne összehozni
Éttermek zárva 14 és 19:30 között.