Kicsit tudnátok írni errõl a "klasszikus" motortuningról? Mármint a hajtókar, a dugattyú cseréjével hogyan lehet nagyobb teljesíményt, vagy jobb teljesítménykifejtést elérni. Mi az a grammolás? A hajtókat pontos kiegyensúlyozása, könnyítése? Utána jobban pörög fel? Bocsi a sok kérdésért, de alap fokon szeretném ezeket megérteni, aztán majd ha egyszer amúgy hibátlan lesz a mocim, valami teljesítmény optimalizást én is beiktatnék.
Hát én alig értek hozzá, de talán kezdetnek jó lesz:
Asszem alapvetõen 2 módon érhetsz el telj. növekedést
Lökettérfogat növeléssel; fordulatszám növeléssel;(+kompresszió növ, benzin levegõ optimalizálódás)
elsõ: felfúrás, túlméretes dugó; 2. könnyítés, kiegyensúllyozás, vez.mûtengely "átfokolás"
kompr. növ. : hengerfej sika
könnyítés: fõleg lendkerék, de hajtókarok is
kiegyensúllyozás: statikus, dinamikus (asszem így hívják) statikus: külön az alkatrészek, dinamikus: az összeszerelt motor
kompr. növ. hez hasonló az elõgyújtás növelése
Most mennem kell, most hívott ismerõsöm, lehet baja van, megyek megvizsgálni :kormom:
Na folytatás
A szívó oldalon ugye több benzin+ több levegõ=több erõ, na azé nem ilyen 1szerû, de én eddig jutottam, nameg ugye ennek minél jobb keveréke arányaiban és "elkeveredésben" egyaránt
Kipuffogó: jól megtervezett leömlõ "kiszívja" az égésterméket a hengerekbõl: pl 1-3-4-2-es gyújtássorrendnél az 1es henger "kipuffanása" annyi utat tegyen meg, h a 3as henger kipuffszelep nyitásakor ott "vákum" legyen, vannak erre képletek, de most nincs kedvem megkeresni :nemnem:
A további kipuffogó rendszernek is megtervezettnek kell lenni, nemcsak kályhacsõ oszt kész: be lehet lõni, hogy nyomatékra (nagyobb folytás) v pörgésre legyen hangolva a rendszer.
Akkor még a levegõvel is lehet játszani: minnél több és hidegebb legyen(=több O2) ez lehet nagyobb nyomással elérni pl. torlónyomás (nemtom mennyit ér), vízbefecskendezés, v turbó ezt sem 1szerû állítólag hangolni, nameg nem bírják az átlagalkatrészek. S az N2O ból is oxigén szabadul fel, de ezt sem bírja a normál motor állítólag.
Én kb. eddig jutottam szerintem 10 éven belül a gyakorlatban nem fogok foglalkozni vele, utána remálem építek egy rapidot, v sima 120ast, ami lenyomja a tádékat :vezetes: :mrgreen: