Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Motortuning  (Megtekintve 33848 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Motortuning
« Válasz #30 Dátum: 2007.03.28 14:44:47 »
Szia! Köszi csak kíváncsi voltam rá! Néz be a Toyota Starlet fórumban ott már a lendkerék készen van, és a síkolt hengerfejem képe is. Már csak a grammolás van hátra! pontosabban, a 4 hajtókart mindennel együtt egyfomra gramokra pontosítani!

Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "Szepi_EP71"
Egy ötlet pattant ki az agyamból!

Ezt mégpedig haverom suzukijából loptam el! Elõre szólok nem holmiféle swiftröl beszélek és négykerekü korcs suzukiról, hanem az igazi Suzukiról egy SV650esrõl.

Ugyebár a motorok 6-7 ezren szeretik magukat tartani és azt is élvezik onnan indulnak meg...

Ezt pedig a löket hosszából nyerik, éspedig hogy kevés nagyon! Mi lenne ha a hajtókarokat kovácsoltatnék és kisebb löket hosszúságúakat? A felesleges helyet, pedig lesikoltatnám a motor tömböl ???


Ki mit szól ehez? Vagy oltári nagy hülyeség????? Starlet mi lesz belõled?.....


A hajtókar rövidítésével csak a kompressziót csökkented ( jó ha leköszörülteted a tetejét akkor nem ) a lökethoszt viszont kismértékben növeli ( egy kicsit nézz utána  a motor mûködésének, és emlékezz a geometriai tanulmányaidra)

Amit te akarsz, ahoz egy új fõtengelyt kell gyártatni, viszont ezzel a lökettérfogat csökken.

Alapvetõen egy pontos súlyozás segít a legtöbbet azon, hogy gond nélkül magasabb fordulatot érj el, nomeg egy lendkerékkönnyítés, hogy gyorsabban elérje azt, de azt ne eszetlenül, mert ha túlkönnyül, akkor 3000-re kell fölvinni az alapjáratot.
gy Toyota sosem hagy cserben...

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Motortuning
« Válasz #31 Dátum: 2007.04.12 20:35:38 »
Nah! 42 ezer Forintból lett kész a motorom, Holnap délután 3 kor rakjuk be remélem jó lesz!!!! Lesznek hang és képi anyagok is hogyan sikerûlt és megy a kocsi!!!!
gy Toyota sosem hagy cserben...

CindR

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
Motortuning
« Válasz #32 Dátum: 2007.04.15 13:20:12 »
Kicsit tudnátok írni errõl a "klasszikus" motortuningról? Mármint a hajtókar, a dugattyú cseréjével hogyan lehet nagyobb teljesíményt, vagy jobb teljesítménykifejtést elérni. Mi az a grammolás? A hajtókat pontos kiegyensúlyozása, könnyítése? Utána jobban pörög fel? Bocsi a sok kérdésért, de alap fokon szeretném ezeket megérteni, aztán majd ha egyszer amúgy hibátlan lesz a mocim, valami teljesítmény optimalizást én is beiktatnék.
1979 Toyota Corolla KE70 1.3 - restaurálás alatt - http://corolla-ke70.blog.com/
1999 Toyota Avensis 1.6 Sol - a családi

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Motortuning
« Válasz #33 Dátum: 2007.04.17 20:29:34 »
Idézetet írta: "CindR"
Kicsit tudnátok írni errõl a "klasszikus" motortuningról? Mármint a hajtókar, a dugattyú cseréjével hogyan lehet nagyobb teljesíményt, vagy jobb teljesítménykifejtést elérni. Mi az a grammolás? A hajtókat pontos kiegyensúlyozása, könnyítése? Utána jobban pörög fel? Bocsi a sok kérdésért, de alap fokon szeretném ezeket megérteni, aztán majd ha egyszer amúgy hibátlan lesz a mocim, valami teljesítmény optimalizást én is beiktatnék.

Hát én alig értek hozzá, de talán kezdetnek jó lesz:
Asszem alapvetõen 2 módon érhetsz el telj. növekedést
Lökettérfogat növeléssel; fordulatszám növeléssel;(+kompresszió növ, benzin levegõ optimalizálódás)
elsõ: felfúrás, túlméretes dugó; 2. könnyítés, kiegyensúllyozás, vez.mûtengely "átfokolás"
kompr. növ. : hengerfej sika
könnyítés: fõleg lendkerék, de hajtókarok is
kiegyensúllyozás: statikus, dinamikus (asszem így hívják) statikus: külön az alkatrészek, dinamikus: az összeszerelt motor
kompr. növ. hez hasonló az elõgyújtás növelése
Most mennem kell, most hívott ismerõsöm, lehet baja van, megyek megvizsgálni :kormom:
Na folytatás
A szívó oldalon ugye több benzin+ több levegõ=több erõ, na azé nem ilyen 1szerû, de én eddig jutottam, nameg ugye ennek minél jobb keveréke arányaiban és "elkeveredésben" egyaránt
Kipuffogó: jól megtervezett leömlõ "kiszívja" az égésterméket a hengerekbõl: pl 1-3-4-2-es gyújtássorrendnél az 1es henger "kipuffanása" annyi utat tegyen meg, h a 3as henger kipuffszelep nyitásakor ott "vákum" legyen, vannak erre képletek, de most nincs kedvem megkeresni :nemnem:
A további kipuffogó rendszernek is megtervezettnek kell lenni, nemcsak kályhacsõ oszt kész: be lehet lõni, hogy nyomatékra (nagyobb folytás) v pörgésre legyen hangolva a rendszer.
Akkor még a levegõvel is lehet játszani: minnél több és hidegebb legyen(=több O2) ez lehet nagyobb nyomással elérni pl. torlónyomás (nemtom mennyit ér), vízbefecskendezés, v turbó ezt sem 1szerû állítólag hangolni, nameg nem bírják az átlagalkatrészek. S az N2O ból is oxigén szabadul fel, de ezt sem bírja a normál motor állítólag.
Én kb. eddig jutottam szerintem 10 éven belül a gyakorlatban nem fogok foglalkozni vele, utána remálem építek egy rapidot, v sima 120ast, ami lenyomja a tádékat :vezetes:  :mrgreen:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Motortuning
« Válasz #34 Dátum: 2007.04.17 21:57:23 »
Klasszikus motor tuning??? Nem tudom mit értetek ezen Van már újfajta is? Remélem nem a chipre gondoltok az baromság, üzemanyag cellákat variálják és a fordulatokat lövik be egyenként a porlasztáshoz többet nem csinálnak max még leszedik hogy ne szabályozzon le a kocsi hagy forogjon mint a karbis!!

Szal én nem sok mindent csináltam a motoromon!!!

Megsíkoltattam a hengerfejemet, majd lekönnyitettem a lendkerekemet, kapot egy sport rendszert amit én csináltam de nem sport csak én hivom igy (saválló 45ös csõ ami majd hamarosan 50es lesz), saválló 60as sport dobbal! És van egy delortó porlasztóm is minde ehez amit mégnem tettem fel!!!

A síkolással óvatosan, legfõképpen ki kell számolni hogy mennyit is lehet maximum leszedni én 1,5 milimétert szedettem le, és nagyon nagy lett a kompreszióm! De ez erõ növekedéssel jár és nyomaték növekedéssel Nm = F*K (Nyomaték erõ ször erõkar) "kar nem változik" Ha nõtt az erõ lomhább lesz a motorod ezért szokták lekönyiteni a lendkereket ez nyomaték vesztéssel jár mert a lendkerékbõl kapod a kart és ez csökken!!!!

Ha mind ezek készen vannak itt az ideje gramoltattni vagyis a hajtókart ki egyensúlyoztatod, de érdemesebb a dugót rajta hagyni mivel a dugók sem egyfomra nehezek!! Igy cak pack az egészet sikó csapággyal mindennel együtt leméred és a legkönyebbhez igazitod az összes többit!!!! Igy nem fog beremegni a motorod, ezzel el tudod azt is érni ha nem remeg be akkor emelkedik a fordulat skálád is! Hogy mit értek ezen??? Fordulat skála = a fordulatszámérõd mutatt 8 ezret és ha karbis a kocsid az le is forogja neked de már 8 ezernél beremeg az egész autó, a nagy remegés ütõdés miatt sérül a blokkod ami nagyon nem jó! ha gramoltattál ez nõhet, 8 ezernél nem remeg nem kopog tud tovább fordulni!

Van még pár dolog hátra szivesen segitek de dög álmos vagyok még ! Megyek csicsikálok reggel meló!

Ugyebár van fokolás is ami nem feltétlen király! most nekem fokolt a vezérmûtengelyem de csak hideg motornál jó, melegnél leáll és nem húz elmegy az erõ és a többi jelenség ami zavar nagyon! Eszméletlenül rángat a motor de nagyon és az csak kárt okozhat!!!!
gy Toyota sosem hagy cserben...

CindR

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
Motortuning
« Válasz #35 Dátum: 2007.04.18 10:26:26 »
Köszönöm szépen a hozzászólásokat, asszem maradok annál, hogy minél közelebb jussak a gyári állapothoz, az sem olyan rossz. :vag2:
1979 Toyota Corolla KE70 1.3 - restaurálás alatt - http://corolla-ke70.blog.com/
1999 Toyota Avensis 1.6 Sol - a családi

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Motortuning
« Válasz #36 Dátum: 2007.04.18 14:53:37 »
Persze hogy a gyári állapota sem annyira rossz ,de ha már egyszer szét van szedve a motor akkor miért nem csinálsz rajta pár dolgott????

Szívó oldali tuningot is simán meg tudod csinálni magadnak! Sikotatás sem rossz dolog ha megcsinálod, ad oda egy autószerelõnek õ megmondja neked hogy mennyit kell leszedni, és a lendkereket is simán meg lehet kicsit szedni!! Ha már nem gramoltatsz, mint én!!!

Idézetet írta: "CindR"
Köszönöm szépen a hozzászólásokat, asszem maradok annál, hogy minél közelebb jussak a gyári állapothoz, az sem olyan rossz. :vag2:
gy Toyota sosem hagy cserben...

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Motortuning
« Válasz #37 Dátum: 2007.04.18 15:53:05 »
Idézetet írta: "CindR"
Köszönöm szépen a hozzászólásokat, asszem maradok annál, hogy minél közelebb jussak a gyári állapothoz, az sem olyan rossz. :vag2:

Az a minimum, ahonnan a tuning elindulhat :kacsint:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Motortuning
« Válasz #38 Dátum: 2007.04.18 19:36:57 »
schillerasz Mester, mintha korábban említetted volna, hogy a szaki aki a kipufogódat csinálta, tuninggal is foglalkozik, és hogy egész ígéretes többleteket tudna kihozni a Camrybõl. Jól emlékszem? Hogy is van ez pontosan?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Motortuning
« Válasz #39 Dátum: 2007.04.19 16:13:37 »
Kipufogó szervizet  nyitottam! Ami kell irsz és megcsináljuk!
gy Toyota sosem hagy cserben...

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Motortuning
« Válasz #40 Dátum: 2007.04.19 16:31:31 »
Idézetet írta: "Palaczk"
schillerasz Mester, mintha korábban említetted volna, hogy a szaki aki a kipufogódat csinálta, tuninggal is foglalkozik, és hogy egész ígéretes többleteket tudna kihozni a Camrybõl. Jól emlékszem? Hogy is van ez pontosan?

Foglalkoznak szívóoldalival is 10-15% vmi spirális rosszseb osz jobban keveredik a benzina levegõvel, meg kipufogóval is, szépen arra hangolják amit akarsz: nyomaték v pörgés, és állítólag minimális a hangerõnövekedés :hmm: de ára van 2x annyi mint a normál, a szívót nem is tudom mennyi
Egyébként http://spirex.hu
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21962
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Motortuning
« Válasz #41 Dátum: 2007.04.19 21:14:43 »
Idézetet írta: "Szepi_EP71"
Kipufogó szervizet  nyitottam! Ami kell irsz és megcsináljuk!


Nem piszkálásként, de ez valahogy reklám már!!!
Sors bona nihil aliud

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Motortuning
« Válasz #42 Dátum: 2007.04.19 21:48:31 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Szepi_EP71"
Kipufogó szervizet  nyitottam! Ami kell irsz és megcsináljuk!


Nem piszkálásként, de ez valahogy reklám már!!!


Felülbírálnám....
Ha Tutivesztestõl megkérdezik, hogy mennyi az idõ és Õ válaszol, az sem reklám. Pedig Órás.
Ez sem más eset szerintem.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Motortuning
« Válasz #43 Dátum: 2007.04.19 21:55:31 »
A moderátorok verekedését megakadályozandó, szerintem ezt a megjegyzést Szepi_EP71 humornak szánta, csak a :D maradt le a végérõl!

Szepi_EP71 máskor ne hagyd le, mert nem szeretnék a két kedves fiatalember egyikénél sem párbalysegéd lenni! :D


-Hameg komolyan gondoltad, akkor megyek hozzád, egy OFF géppel :D
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21962
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Motortuning
« Válasz #44 Dátum: 2007.04.20 08:13:17 »
hAJ,,,, PÁRBAJ!!!! :nagymosoly:  :nagymosoly:
Sors bona nihil aliud