Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Motortuning  (Megtekintve 30207 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Motortuning
« Válasz #15 Dátum: 2007.03.21 15:03:37 »
Elég határos hogy elöl vagy hátúl hajt! Úgy tom hogy 83ban váltottak tipust! Viszont ha hátúl hajt akkor a 4A-GE 20 Szelepes motort csak amerikából lehet hozzá rendleni potom 450 ezerért! Ha elöl hajt akkor 2E és olyan mint ami nekem van! Abban tudok seigteni mindekinek !

Idézetet írta: "Lymphater"
Szia

Szerintem 4AGE lenne bele a legütõsebb. Tudsz képet berakni róla? Ez még hátulhajt?
gy Toyota sosem hagy cserben...

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Motortuning
« Válasz #16 Dátum: 2007.03.21 15:07:26 »
Nekem viszont olyan kérdésem lenne, hogy egy 2E motor érkezik hozzám a régebi fajta! Keskenyebb bordás (Vezérmû) szijjal rendlekezõ! És Hogy ebben a motorban a hajtókarokról mennyit lehet leszedni???? Vagy elég csak egybe gramoltatni õket????

Másik pedig! Kovácsolt Dugókat hol és ki készití a legjobb minöségben? És viszonylag arra reális áron???? 4 gyûrûs dugókat szeretnék, a nagy kompreszió miatt!!
gy Toyota sosem hagy cserben...

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
  • Autó: MR-S (2000); Yaris TS (2001)
Motortuning
« Válasz #17 Dátum: 2007.03.21 15:51:45 »
Idézetet írta: "Szepi_EP71"
Elég határos hogy elöl vagy hátúl hajt! Úgy tom hogy 83ban váltottak tipust! Viszont ha hátúl hajt akkor a 4A-GE 20 Szelepes motort csak amerikából lehet hozzá rendleni potom 450 ezerért! Ha elöl hajt akkor 2E és olyan mint ami nekem van! Abban tudok seigteni mindekinek !

Idézetet írta: "Lymphater"
Szia

Szerintem 4AGE lenne bele a legütõsebb. Tudsz képet berakni róla? Ez még hátulhajt?


Itt a fórumon is van olyan user aki rendelt 4AGE 20V-t a Paseojába. Én is rendeltem 4AGZE-t az mr2 be. Bár az tény, hogy egy ilyen móka nem jön ki 500e Ft alatt.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
  • Autó: MR-S (2000); Yaris TS (2001)
Motortuning
« Válasz #18 Dátum: 2007.03.21 15:54:25 »
A 4AGE 16V jóval olcsóbb mint a 20V és jobban tuningolható is. Ennek az ára 200e alatt kell hogy legyen.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Motortuning
« Válasz #19 Dátum: 2007.03.21 16:09:13 »
Nah az mr2-öt ne emlitsd meg nekem! Álmaim kocsija és ha hallom a nevét vagy láttok egyet, háááát :)))

A TE mr2esedben van a GZE motor??? Mesélhetnél róla!! Fanatikus vagyok!!

A 4AGE 16V hát lehet tuningolni és biztos hogy olcsóbb, de vezérléssel együtt mondod? mert ugyebár váltó motor okés, de az EFI-vel mivan, ha nincs vezérlés? "486-ost kötünk rá és halálosabb iramban játszunk?:)"
Jó ez poén volt nem gunyolódni akarok, de szerintem csak akkor érdemes Starlet motorral foglalkozni ha legalább olyan fanatikus mint én, és ha hátsó kerekes! Ha elsõ kerekes akkor 200 ért tudok 4E-FTE motort vezérlõvel mindennel együtt!!!

Idézetet írta: "Lymphater"
Idézetet írta: "Szepi_EP71"
Elég határos hogy elöl vagy hátúl hajt! Úgy tom hogy 83ban váltottak tipust! Viszont ha hátúl hajt akkor a 4A-GE 20 Szelepes motort csak amerikából lehet hozzá rendleni potom 450 ezerért! Ha elöl hajt akkor 2E és olyan mint ami nekem van! Abban tudok seigteni mindekinek !

Idézetet írta: "Lymphater"
Szia

Szerintem 4AGE lenne bele a legütõsebb. Tudsz képet berakni róla? Ez még hátulhajt?


Itt a fórumon is van olyan user aki rendelt 4AGE 20V-t a Paseojába. Én is rendeltem 4AGZE-t az mr2 be. Bár az tény, hogy egy ilyen móka nem jön ki 500e Ft alatt.
gy Toyota sosem hagy cserben...

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 604
  • Autó: '03 Lexus IS300 JCE10
Motortuning
« Válasz #20 Dátum: 2007.03.21 16:15:55 »
Idézetet írta: "Lymphater"
Idézetet írta: "Szepi_EP71"
Elég határos hogy elöl vagy hátúl hajt! Úgy tom hogy 83ban váltottak tipust! Viszont ha hátúl hajt akkor a 4A-GE 20 Szelepes motort csak amerikából lehet hozzá rendleni potom 450 ezerért! Ha elöl hajt akkor 2E és olyan mint ami nekem van! Abban tudok seigteni mindekinek !

Idézetet írta: "Lymphater"
Szia

Szerintem 4AGE lenne bele a legütõsebb. Tudsz képet berakni róla? Ez még hátulhajt?


Itt a fórumon is van olyan user aki rendelt 4AGE 20V-t a Paseojába. Én is rendeltem 4AGZE-t az mr2 be. Bár az tény, hogy egy ilyen móka nem jön ki 500e Ft alatt.

Mi most rendeltünk egy 4A-GE 20V Black Topot az USA-ból. A Paseoba Silver topot vettek. Annak az áráról nem tudok nyilatkozni, de a Black Top 400 valamennyiben fog megállni call-pakk. :nagymosoly:
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
  • Autó: MR-S (2000); Yaris TS (2001)
Motortuning
« Válasz #21 Dátum: 2007.03.21 16:56:41 »
Még nincsen benne a GZE mototor. A szerlõnél van, a hengerfej leugrott és kap egy kis tuningot. Aztán ha kész megy bele a mr-be. Remélem nyári talira már benne lesz.   :faradt:

Ha nincsenek nagyobb tengelyek nem kell a GE 16V-nek EFI mod. Persze az igazi akkor lesz, ha van tengely csere + fordulatszám kitolás és ahhoz már illik egy gyári mellé berakható plusz kis ecu. Ezzel fordulatszám függvényében lehet több benzint adni + minden egyéb huncutságot. De természetesen ez a vezérlés már 100e Ft körül mozog. Sajnos a szívó tuning drága dolog. Emiatt döntöttem a GZE mellett.

Egy üzembiztosra megépített valóban 200Le körüli 4AGE szerintem belekerül 1MFt.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Motortuning
« Válasz #22 Dátum: 2007.03.21 17:02:43 »
Az szép lehet majd!

Én agyon nem akarom magam tuningolni, igy is ha azt nézzük minimálbérböl futi csak a tuning, nagy motort nemtok venni bele sajna:S Ha minden igaz olyan 90-100 ló között fogok én is megállni majd!

Viszont gondolkoztam már én is MR2esben csak az a fránya hogy nekem SW20as teccik és drága a korához képest!!

Idézetet írta: "Lymphater"
Még nincsen benne a GZE mototor. A szerlõnél van, a hengerfej leugrott és kap egy kis tuningot. Aztán ha kész megy bele a mr-be. Remélem nyári talira már benne lesz.   :faradt:

Ha nincsenek nagyobb tengelyek nem kell a GE 16V-nek EFI mod. Persze az igazi akkor lesz, ha van tengely csere + fordulatszám kitolás és ahhoz már illik egy gyári mellé berakható plusz kis ecu. Ezzel fordulatszám függvényében lehet több benzint adni + minden egyéb huncutságot. De természetesen ez a vezérlés már 100e Ft körül mozog. Sajnos a szívó tuning drága dolog. Emiatt döntöttem a GZE mellett.

Egy üzembiztosra megépített valóban 200Le körüli 4AGE szerintem belekerül 1MFt.
gy Toyota sosem hagy cserben...

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
  • Autó: MR-S (2000); Yaris TS (2001)
Motortuning
« Válasz #23 Dátum: 2007.03.21 21:08:35 »
A súly nagyon fontos kérdés. Az sw20 sajnos nagyon nehéz  :nene: . Bár ugye ott van a 3SGTE benne ami 500ló is lehet  :nagymosoly:

A starleted szerintem simán lemehet 750Kg-ra. úgy 100Ló azért finom lehet. Mostanság egy sportos autó ennek a duplája, így pariba lehetsz egy 200Le-s autóval is.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Motortuning
« Válasz #24 Dátum: 2007.03.21 23:18:22 »
Gyárilag a starlet 750 kiló és ezt még lejjebb akarom csökkenteni!!
Ki akarom cseréltetni majd az üvegeket plexire és a motorháztetõt is könnyiteni akarom plexire!
Többi könnyitést nem tom bevállalni mert ugyebár több személyes autó lesz:S

Idézetet írta: "Lymphater"
A súly nagyon fontos kérdés. Az sw20 sajnos nagyon nehéz  :nene: . Bár ugye ott van a 3SGTE benne ami 500ló is lehet  :nagymosoly:

A starleted szerintem simán lemehet 750Kg-ra. úgy 100Ló azért finom lehet. Mostanság egy sportos autó ennek a duplája, így pariba lehetsz egy 200Le-s autóval is.
gy Toyota sosem hagy cserben...

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Motortuning
« Válasz #25 Dátum: 2007.03.23 16:22:24 »
Nézzetek be a Starlet Topicba is! Minden módositásomat oda töltöm fel! Kész ugyebár a hengerfej és a lendkerék is már itt van! Kicsit csúszik a motorom, de legalább addig is Gondlkodhatok a hajtókar könnyitésen is! hogy hogyan és mit lehet leszedni róla, mert ugyebár a garmmolás csak egybehozza a súlyokat, de nekem nem ez kell!

Az érdekelne viszont hogy az erõ és a nyomaték skálát hogy lehet kitolni fordulatszámilag is? Ugy értem, hogy nekem 7,5ig leforog az ótó nyomaték veszités nélkül, de ha ez mondjuk tovább mehetne azt hogy lehetne megcsinálni???
gy Toyota sosem hagy cserben...

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
  • Autó: MR-S (2000); Yaris TS (2001)
Motortuning
« Válasz #26 Dátum: 2007.03.23 16:35:39 »
Idézetet írta: "Szepi_EP71"
Nézzetek be a Starlet Topicba is! Minden módositásomat oda töltöm fel! Kész ugyebár a hengerfej és a lendkerék is már itt van! Kicsit csúszik a motorom, de legalább addig is Gondlkodhatok a hajtókar könnyitésen is! hogy hogyan és mit lehet leszedni róla, mert ugyebár a garmmolás csak egybehozza a súlyokat, de nekem nem ez kell!

Az érdekelne viszont hogy az erõ és a nyomaték skálát hogy lehet kitolni fordulatszámilag is? Ugy értem, hogy nekem 7,5ig leforog az ótó nyomaték veszités nélkül, de ha ez mondjuk tovább mehetne azt hogy lehetne megcsinálni???


Csak óvatosan  :hmm:
A fordulatszám emeléshez nem a könnyítés kell hanem a kiegyensúlyozás és a rezgések kiküszöbölése, bár ezt most biztosan sokan vitatnák. Ennek egyik eszköze a grammolás. Nem ismerem a motort de azért 7500 RPM nél még nem kellene gondnak lennie.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Motortuning
« Válasz #27 Dátum: 2007.03.23 17:17:48 »
A Grammolást azt megfogom még csinálni a kocsin! Nem csak lendkerék meg hengerfejben gondolkodtam eddig. A Hajtókarokból szedek le kicsit és egybefüggöen kigramolom majd! Utána már nem is csinálok vele most semmit sem mert idöm nincs rá, készülni kell az illegális gyorsulásokra! Már igy is elkezdödött ez lesz a második amit kihagyok, de a következõ kettöt nem akarom kihagyni:S

Idézetet írta: "Lymphater"
Idézetet írta: "Szepi_EP71"
Nézzetek be a Starlet Topicba is! Minden módositásomat oda töltöm fel! Kész ugyebár a hengerfej és a lendkerék is már itt van! Kicsit csúszik a motorom, de legalább addig is Gondlkodhatok a hajtókar könnyitésen is! hogy hogyan és mit lehet leszedni róla, mert ugyebár a garmmolás csak egybehozza a súlyokat, de nekem nem ez kell!

Az érdekelne viszont hogy az erõ és a nyomaték skálát hogy lehet kitolni fordulatszámilag is? Ugy értem, hogy nekem 7,5ig leforog az ótó nyomaték veszités nélkül, de ha ez mondjuk tovább mehetne azt hogy lehetne megcsinálni???


Csak óvatosan  :hmm:
A fordulatszám emeléshez nem a könnyítés kell hanem a kiegyensúlyozás és a rezgések kiküszöbölése, bár ezt most biztosan sokan vitatnák. Ennek egyik eszköze a grammolás. Nem ismerem a motort de azért 7500 RPM nél még nem kellene gondnak lennie.
gy Toyota sosem hagy cserben...

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Motortuning
« Válasz #28 Dátum: 2007.03.27 19:28:19 »
Egy ötlet pattant ki az agyamból!

Ezt mégpedig haverom suzukijából loptam el! Elõre szólok nem holmiféle swiftröl beszélek és négykerekü korcs suzukiról, hanem az igazi Suzukiról egy SV650esrõl.

Ugyebár a motorok 6-7 ezren szeretik magukat tartani és azt is élvezik onnan indulnak meg...

Ezt pedig a löket hosszából nyerik, éspedig hogy kevés nagyon! Mi lenne ha a hajtókarokat kovácsoltatnék és kisebb löket hosszúságúakat? A felesleges helyet, pedig lesikoltatnám a motor tömböl ???


Ki mit szól ehez? Vagy oltári nagy hülyeség????? Starlet mi lesz belõled?.....
gy Toyota sosem hagy cserben...

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Motortuning
« Válasz #29 Dátum: 2007.03.27 23:12:54 »
Idézetet írta: "Szepi_EP71"
Egy ötlet pattant ki az agyamból!

Ezt mégpedig haverom suzukijából loptam el! Elõre szólok nem holmiféle swiftröl beszélek és négykerekü korcs suzukiról, hanem az igazi Suzukiról egy SV650esrõl.

Ugyebár a motorok 6-7 ezren szeretik magukat tartani és azt is élvezik onnan indulnak meg...

Ezt pedig a löket hosszából nyerik, éspedig hogy kevés nagyon! Mi lenne ha a hajtókarokat kovácsoltatnék és kisebb löket hosszúságúakat? A felesleges helyet, pedig lesikoltatnám a motor tömböl ???


Ki mit szól ehez? Vagy oltári nagy hülyeség????? Starlet mi lesz belõled?.....


A hajtókar rövidítésével csak a kompressziót csökkented ( jó ha leköszörülteted a tetejét akkor nem ) a lökethoszt viszont kismértékben növeli ( egy kicsit nézz utána  a motor mûködésének, és emlékezz a geometriai tanulmányaidra)

Amit te akarsz, ahoz egy új fõtengelyt kell gyártatni, viszont ezzel a lökettérfogat csökken.

Alapvetõen egy pontos súlyozás segít a legtöbbet azon, hogy gond nélkül magasabb fordulatot érj el, nomeg egy lendkerékkönnyítés, hogy gyorsabban elérje azt, de azt ne eszetlenül, mert ha túlkönnyül, akkor 3000-re kell fölvinni az alapjáratot.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!