Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Motortuning  (Megtekintve 32607 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Zed Kristianz

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
    • http://www.corolla-club.hu
Motortuning
« Dátum: 2006.07.13 15:20:15 »
Halihó!

Azon infokat, okosságokat várom ide, ami komoly tuninggal foglalkozik, mint hengerfejmegmunkálás, motorcserés támadás.
Nem olcsóság, de nulla motor elektronikával és karbis mocival csak ilyesfajta megoldás érdekelhet. Mindenhol egy kicsi változtatás és szivárognak a lõerõk! Ex-Zsigások elõnyben!
 sorban a  [size=16]186.[/size]
http://www.corolla-club.hu --- CCH

Zed Kristianz

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
    • http://www.corolla-club.hu
Motortuning
« Válasz #1 Dátum: 2006.07.13 15:32:17 »
Rögvest dobom is a labdát: AFR (keverékarány) mérés, beállítás.

Pécsen csinálják (PESTEN merre -- tud valaki ilyet?) egy helyen és igen érdekelne. Amolyan motoroptimalizálás. www.boxter.hu

Átemelés:
 A széria hibátlan állapotú  szívó benzines autók kb 50%-ánál nincs lehetõség önmagában chiptuning segítségével a tényleges  teljesítménynövelésre (sajnos ezt kevesen tudják), viszont a másik kb 50%-nál van némi tartalék, de senki ne gondolja azt hogy egy 100 lóerõs autóból 115-120-at lehet csinálni átprogramozással mert az azt jelentené hogy az autógyárban valamit nagyon elrontottak.

Turbós benzinmotoroknál sokkal egyszerûbbnek látszik a helyzet (turbónyomásnövelés), viszont a rendszer bonyolultabb, könnyebb hibázni. A gyári intercoolerek sokszor nincsenek jó helyen és a méretük sem túl nagy. A turbós motorok hõterhelése is nagyobb, fontos hogy a tuning után ellenõrizzük a kipufogógáz hõmérsékletét ( EGT ), hogy a dugattyúk, szelepek és turbólapátok elolvadását elkerülhessük

 A keverési arány ( Air Fuel Ratio, AFR ) mérése tehát alapvetõ jelentõségû annak megítélésében, hogy egy benzinmotor keverékképzõ rendszere megfelelõen mûködik-e, van-e lehetõség teljesítménynövelésre ill. fogyasztáscsökkentésre, megfelelõen mûködik-e a lambda-szabályzás, stb.

A benzinüzemû motorok helyes keverékképzése alapvetõ jelentõségû mind a gazdaságosság, mind a teljesítmény, mind a kipufogógázban levõ mérgezõ anyagok mennyisége, sõt a méregtelenítést szolgáló katalizátor hatékonysága szempontjából is. A helyes keverékképzéshez az egyik legfontosabb feladat a benzin és a levegõ megfelelõ arányú összekeverése.

TD motoroknál szokott gond lenni a légtömegmérõvel! Az AFR mérés kimutatja a hibát (10-20-30 LE -s veszteség visszaszerzése!!!!)
 sorban a  [size=16]186.[/size]
http://www.corolla-club.hu --- CCH

Zed Kristianz

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
    • http://www.corolla-club.hu
Motortuning
« Válasz #2 Dátum: 2006.07.30 22:49:20 »
FOntos!


Ki ismer BP-n v. annak közelébe helye(ket) ahol teljesítményt mérnek!!
Rendelkeztek-e tapasztalattal e téren?!

Köszi!
 sorban a  [size=16]186.[/size]
http://www.corolla-club.hu --- CCH

rezol

  • Vendég
Motortuning
« Válasz #3 Dátum: 2006.07.31 14:50:59 »
Idézetet írta: "Zed Kristianz"
FOntos!


Ki ismer BP-n v. annak közelébe helye(ket) ahol teljesítményt mérnek!!
Rendelkeztek-e tapasztalattal e téren?!

Köszi!
Keresd meg Limphater klubtársunkat ezügyben.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21911
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Motortuning
« Válasz #4 Dátum: 2006.08.01 15:14:48 »
Lymphater.......
Sors bona nihil aliud

Zed Kristianz

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
    • http://www.corolla-club.hu
Motortuning
« Válasz #5 Dátum: 2006.08.01 18:02:06 »
Köszi, már privátban érdeklõdtem.....
 sorban a  [size=16]186.[/size]
http://www.corolla-club.hu --- CCH

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
  • Autó: MR-S (2000); Yaris TS (2001)
Motortuning
« Válasz #6 Dátum: 2006.08.05 18:53:13 »
Szia

Most jöttem haza szabiról.

Teljesítmény mérésrõl.

A klasszikus módszer a görgõs padom mért teljesítmény, amit például a http://www.teljesitmenymeres.hu/ csinál. Itt remekül leírják a folyamatot és a módszert.
A másik lehetséges módszer a G-méterel végzett gyorsulás mérés, amibõl a pontos tömeg ismeretében számolható a KERÉKEN leadott teljesítmény (pl itt: http://www.timeslip.hu/).

A két módszer összehasonlítása:

Mindkettõre igaz:
- Keréken mért teljesítménybõl következtetnek a fõtengelyen leadottra.

Pados mérés:
- drága
- pontos tud lenni
- nem biztos, hogy tud 4WD autót mérni
- fordulatszám-teljesítmény és fordulatszám-nyomaték diagrammot ad

G méteres mérés
- olcsó
- kisebb a pontossága
- ismerni kell a VALÓS tömeget, mert a forgalmis adat akár 10%-ot is szórhat
- közúton macerás
- sebesség-teljesítmény és idõ-teljesítmény diagrammot ad, ami nem olyan jó

Összeségében
- motor diagnosztikára egyértelmûen a pados mérés a jobb
- hogyan megy az autó kérdés megválaszolására a G-méteres mérés a jobb

Miért akarsz méretni? Gyári autónál a mérési pontosságon belül szinte mindig a gyári érték jön ki.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

AndrewGL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 96
Motortuning
« Válasz #7 Dátum: 2006.08.08 18:07:41 »
Elnézést, hogy itt: Lymphater küldtem, privát üzit, megkaptad?
Nekem valamiért csak a kimenõ fiókban van az üzenet és nem az elküldöttek között. Lehet elküldöm megint, mert fontos.

OFF OFF

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
  • Autó: MR-S (2000); Yaris TS (2001)
Motortuning
« Válasz #8 Dátum: 2006.08.08 22:00:25 »
Idézetet írta: "AndrewGL"
Elnézést, hogy itt: Lymphater küldtem, privát üzit, megkaptad?
Nekem valamiért csak a kimenõ fiókban van az üzenet és nem az elküldöttek között. Lehet elküldöm megint, mert fontos.

OFF OFF


Megkaptam, de napközben sok a meló.  :faradt:
Ird meg a terszámodat privátban, felhívlak.
Egy viszont biztos. a Jó tuner legfõbb tulajdonsága a türelem.  :pofa:
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

AndrewGL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 96
Motortuning
« Válasz #9 Dátum: 2006.08.08 22:04:01 »
Idézetet írta: "Lymphater"
Megkaptam, de napközben sok a meló.  :faradt:
Ird meg a terszámodat privátban, felhívlak.
Egy viszont biztos. a Jó tuner legfõbb tulajdonsága a türelem.  :pofa:


Hmm... türelem... de ismerõs, mintha hallottam volna már valahol. Ezt arra mondják, ha tudsz várni valamire?
:)

Privi megy.
Üdv

crx

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
turbo
« Válasz #10 Dátum: 2006.10.28 11:36:21 »
Sziasztok!

Lenne egy 2004 es 2.0 vvt-i 180lovas rav4es amit turbositani szeretnék és ha tudna valaki segiteni hogy hol találok mühelyt ahol megcsinálják akkor nagyon megköszönném mert csk javitással foglalkoznak a legtöbb helyen.már ki is néztem egy garret vagy egy kkk rendszert. az auto ugy néz ki hogy sportkipuf katalizástor nélkül, és csak a leömlö gyári.20as felni brembo fékek légszürö meg ilyen aproságok csak egy turbo kéne bele. elöre is köszi

leszilaci

  • Vendég
Re: turbo
« Válasz #11 Dátum: 2006.10.28 18:57:02 »
Idézetet írta: "crx"
Sziasztok!

Lenne egy 2004 es 2.0 vvt-i 180lovas rav4es amit turbositani szeretnék és ha tudna valaki segiteni hogy hol találok mühelyt ahol megcsinálják akkor nagyon megköszönném ...

heló
láttam egyszer a tévében ezt az adást:
http://totalcar.hu/tv/051112/
itt van egy olyan,h toyota celica széria vs. tuning
celicára turbót szereltek :nagymosoly:
esetleg innen el tudsz indulni...ha még él a cég :hmm:
sok sikert hozzá! :vezetes:

Ritschie

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
STARLET 1.0 Erõforrás CS!
« Válasz #12 Dátum: 2007.03.19 12:38:55 »
Helló mindenki!

Nagy kérdésem volna:

Toyota starlet 1.0  84'-es évjáratúba kéne motor.Nos kérdésem a következõ:
Starlet-en kívül mely típus motorja az ami passzol bele?Hol tudom beszerezni?Nagyjából mennyibe kerül? (1.3ccm tõl felfele érdekel bármi ami passzol bele)

Nagyon szépen köszönöm a segítségeket!További kellemes napot kívánok!
itschie.laza.hu

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
  • Autó: MR-S (2000); Yaris TS (2001)
Motortuning
« Válasz #13 Dátum: 2007.03.20 12:42:28 »
Szia

Szerintem 4AGE lenne bele a legütõsebb. Tudsz képet berakni róla? Ez még hátulhajt?
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Re: STARLET 1.0 Erõforrás CS!
« Válasz #14 Dátum: 2007.03.21 15:00:11 »
Szia! Én is gondolkoztam motor cserén, más tipusból rakni bele, de értelmét nem sokat láttam én inkább maradok a szériánál és azt épitem át elég rendesen!

Én is Starlet Fûggõ vagyok, de Sajna miskolci. Nekem most hoznak bele egy 2E motort ami most benne van azt csapágyasra hajtottam sajna :) de még meg lehet csinálni. Csak Japánbol kell hozzá csapágyokat rendelni meg szét kell szednem ez hamarosan eladó motor lesz!!

Az hogy nagyobb motort akarsz beletenni, maximum átalakitással lehet egy 4A-FE 1,6os Corolla motort de ahoz kell vezérlõ is és ne olcsó mulatság! Szerintem maradj az eredeti motornál csak ne ezrest hanem 1,3masat veygél bele! Ha érekel kitõl hogyan és milyen módom lehet venni olcsóbban akkor üzenj egy privátban nekem és ha akarod intéztetek neked 1,3masat!!

Irj a Toyota Starlet Fórumra is: És nézd meg milyen módositásokat hajtottam eddig végig a motoromon!! ha érdekel Össze spanolhatunk:)

Idézetet írta: "Ritschie"
Helló mindenki!

Nagy kérdésem volna:

Toyota starlet 1.0  84'-es évjáratúba kéne motor.Nos kérdésem a következõ:
Starlet-en kívül mely típus motorja az ami passzol bele?Hol tudom beszerezni?Nagyjából mennyibe kerül? (1.3ccm tõl felfele érdekel bármi ami passzol bele)

Nagyon szépen köszönöm a segítségeket!További kellemes napot kívánok!
gy Toyota sosem hagy cserben...