Szerző Téma: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?  (Megtekintve 1425039 alkalommal)

0 Felhasználó és 58 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8775 Dátum: 2016.05.05 20:47:37 »

Nagyon kedvemre valóan!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8776 Dátum: 2016.05.29 13:32:11 »
Nagyon kedvemre valóan!
Gratulálok, szép teljesítmény! :yes:
Írhatnál egy kicsit arról, hogyan sikerül ilyen eredményeket produkálni. Elsősorban ezekre lennék kíváncsi: teljesen gyári az autó? Milyen olaj? Gumi, guminyomás? Milyen fordulaton váltasz? A gyorsabb vagy a lassabb gyorsítást részesíted előnyben stb. Illetve az is fontos, hogy milyen utakon jársz, és milyen utazósebességgel.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8777 Dátum: 2016.05.29 14:03:41 »
Trélerrel felviteti a Gellért-hegyre, majd motorfékkel legurul. Ezt ismétli map mint nap.
Gabe 254.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8778 Dátum: 2016.05.29 18:52:52 »
Gratulálok, szép teljesítmény! :yes:
Írhatnál egy kicsit arról, hogyan sikerül ilyen eredményeket produkálni. Elsősorban ezekre lennék kíváncsi: teljesen gyári az autó? Milyen olaj? Gumi, guminyomás? Milyen fordulaton váltasz? A gyorsabb vagy a lassabb gyorsítást részesíted előnyben stb. Illetve az is fontos, hogy milyen utakon jársz, és milyen utazósebességgel.



Trélerrel felviteti a Gellért-hegyre, majd motorfékkel legurul. Ezt ismétli map mint nap.

Bizton lehetne a Kgabe elképzelgése szerint is, de inkább hagyom a hülyeséget.
Az autó már régen nem gyári állapotú, hisz közelíti a 13 évét.Kismértékben átalakítottam a szívó oldalt, az égési levegő szűrését, a komfort tér "friss levegő" szűrését, és kapott kartergáz kondenzátort, kialakítottam a hűtési rendszer kalorikus körének passzív utóhűtését, picit hozzányúltam a gyújtófeszültség jelalakjához. Kapott extra motortér és csomagtér hőszigetelést Garázsban, és rendszeresen karbantartom, javítom(olyan mértékben,amihez a meglévő szerszámaim elégségesek) és alkalmanként vizsgára felkészítem, amikor eljön az ideje. A motorját kívül -belül próbálom "tisztán" tartani.Meggyőződve a kereskedők jellemző témabeli hiátusairól, és mivel korábbi -a témát érintő - ismereteim nem voltak számomra megfelelőek, ezért önképzés (bizton állíthatom, hogy fájdalommentes) módszerével kiterjesztettem a tribológiai ismereteimet, hogy döntésképes legyek, ha üzemanyagot akarok választani az igen széles kínálatból.Így már nem kétséges előttem, hogy ehhez a járműhöz az Eneos a legmegfelelőbb. Magas kompressziótűrésű tüzelőanyagot kap a ménes, visszaellenőrizhető (bár némileg változó forgalmazói összetételben). A futófelületet nyáron Pirelli Cinturato P6, télen egy levedlett Continentál garnitúra biztosítja, a gyári kiadású méretben. Köpeny nyomás nyáron  37.7 psi, télen 31.9 psi, mindkét tengely mindkét oldalán.
Használatot tekintve, "map mint nap" szinte azonos útvonalon hajtom a musztángot. Reggel átszeljük az egész pesti oldalt délről -északra, meló után meg az M0 északról -délre, néha hátulról rávillogva egy fekete, "fapapucsos" P3-asra. :yes: :hug: :flowers: Jellemzően a domborzathoz igazítom a kigyorsítás ütemét, de egyre inkább áthajlok a dinamikus kigyorsítás és sebességtartás irányába. Reggel a büntihatár alatti kicsivel ( még VÉDA után is), du. ~100 km/h, jellemzően. Ezért IS zavar amikor az előzőekben leírt sebességgel utolérek 7.5 tonnát meghaladó összsúlyú fosokat, amik 85-95 km/h-val haladnak. 
« Utoljára szerkesztve: 2016.05.29 19:08:48 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8779 Dátum: 2016.05.29 21:08:08 »
Nagyon kedvemre valóan!
Szóval a mutató szerint a tank negyedének kb a negyedét fogyasztottad el.
Sajna a mutató mozgása nem lineális, először alig mozdul, ahogy fogy egyre gyorsabban megy le a mutató.
Próba ként érdemes lenne a 220km után rátankolni, mennyi is fogyott számszerűleg ;) :hmmmm:

mesti77

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8780 Dátum: 2016.05.31 12:46:20 »

Bizton lehetne a Kgabe elképzelgése szerint is, de inkább hagyom a hülyeséget.
Az autó már régen nem gyári állapotú, hisz közelíti a 13 évét.Kismértékben átalakítottam a szívó oldalt, az égési levegő szűrését, a komfort tér "friss levegő" szűrését, és kapott kartergáz kondenzátort, kialakítottam a hűtési rendszer kalorikus körének passzív utóhűtését, picit hozzányúltam a gyújtófeszültség jelalakjához. Kapott extra motortér és csomagtér hőszigetelést Garázsban, és rendszeresen karbantartom, javítom(olyan mértékben,amihez a meglévő szerszámaim elégségesek) és alkalmanként vizsgára felkészítem, amikor eljön az ideje. A motorját kívül -belül próbálom "tisztán" tartani.Meggyőződve a kereskedők jellemző témabeli hiátusairól, és mivel korábbi -a témát érintő - ismereteim nem voltak számomra megfelelőek, ezért önképzés (bizton állíthatom, hogy fájdalommentes) módszerével kiterjesztettem a tribológiai ismereteimet, hogy döntésképes legyek, ha üzemanyagot akarok választani az igen széles kínálatból.Így már nem kétséges előttem, hogy ehhez a járműhöz az Eneos a legmegfelelőbb. Magas kompressziótűrésű tüzelőanyagot kap a ménes, visszaellenőrizhető (bár némileg változó forgalmazói összetételben). A futófelületet nyáron Pirelli Cinturato P6, télen egy levedlett Continentál garnitúra biztosítja, a gyári kiadású méretben. Köpeny nyomás nyáron  37.7 psi, télen 31.9 psi, mindkét tengely mindkét oldalán.
Használatot tekintve, "map mint nap" szinte azonos útvonalon hajtom a musztángot. Reggel átszeljük az egész pesti oldalt délről -északra, meló után meg az M0 északról -délre, néha hátulról rávillogva egy fekete, "fapapucsos" P3-asra. :yes: :hug: :flowers: Jellemzően a domborzathoz igazítom a kigyorsítás ütemét, de egyre inkább áthajlok a dinamikus kigyorsítás és sebességtartás irányába. Reggel a büntihatár alatti kicsivel ( még VÉDA után is), du. ~100 km/h, jellemzően. Ezért IS zavar amikor az előzőekben leírt sebességgel utolérek 7.5 tonnát meghaladó összsúlyú fosokat, amik 85-95 km/h-val haladnak.
Az átalakítások publikusak, lehet tudni róluk valami konkrétabbat? ;) Gondolok itt a kartergáz kondenzátorra, a gyújtófeszültség jelalak változtatására valamint szívó oldali változtattatásokra.
Köszi.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8781 Dátum: 2016.05.31 14:16:03 »
Az átalakítások publikusak, lehet tudni róluk valami konkrétabbat? ;) Gondolok itt a kartergáz kondenzátorra, a gyújtófeszültség jelalak változtatására valamint 3, szívó oldali változtattatásokra.
Köszi.

Konkrétabban.

1, Bödön
2, F-16 Pulse
3, Változtatható szívóoldali hőmérséklet és pozíció, némi rezonátor hatás kiváltásával. Persze mindent sk, én nem kormozok(szurkozok) v. büfizem vissza, amit más megrágott (nem neked, majd érti akinek szólhat).
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8782 Dátum: 2016.05.31 15:16:19 »
Az átalakítások publikusak, lehet tudni róluk valami konkrétabbat? ;) Gondolok itt a kartergáz kondenzátorra, a gyújtófeszültség jelalak változtatására valamint szívó oldali változtattatásokra.
Köszi.
:eek: :eek: :eek:
Nem!  :nonono:  :whistling:
Röviden legálisak, hosszan; nem illegálisak! ;) :flowers:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8783 Dátum: 2016.05.31 19:25:55 »
2, F-16 Pulse
A gyújtófeszültség jelalakját nem valószínű, hogy megváltoztatja ( bár a változtatást többféleképpen értelmezhetjük). A készülék az akkura van kötve ami pufferként szolgál, így az impulzusok nem kerülnek át az elektromos rendszer többi részére, ahol egyébként elég súlyos galibát okozhatnának.
Az eszköz által generált impulzusok (elvileg) akadályozzák az elszulfátosodást, ezzel segítenek megőrizni az akkumulátor kapacitását, ami az indítóképesség és a rendeltetésszerű működés alapja.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8784 Dátum: 2016.05.31 20:03:23 »
A gyújtófeszültség jelalakját nem valószínű, hogy megváltoztatja ( bár a változtatást többféleképpen értelmezhetjük). A készülék az akkura van kötve ami pufferként szolgál, így az impulzusok nem kerülnek át az elektromos rendszer többi részére, ahol egyébként elég súlyos galibát okozhatnának.
Az eszköz által generált impulzusok (elvileg) akadályozzák az elszulfátosodást, ezzel segítenek megőrizni az akkumulátor kapacitását, ami az indítóképesség és a rendeltetésszerű működés alapja.

Szervusz Agyarka!
Valami illesmi...?"Az F-16 Pulse King egy úgynevezett VCO-t tartalmaz (Voltage Controlled Oscillator), amely eszköz másodpercenként közel egymillió feszültség impulzust hoz létre. Ennek a nagyfrekvenciás jelnek köszönhetően, ami mintegy "ráül" az akkumulátor egyenfeszültségére, a gyújtótekercsre 1,5V (AC) effektív többletfeszültség kerül.

Az effektív feszültség növekedés abból fakad, hogy a nagyfrekvenciás (négyszögjelhez közeli) jel kitöltési tényezője nagyobb, mint a kisebb frekvenciájú szinuszos jelé. Ezt a többlet feszültséget, nagyfrekvenciás mivolta miatt csak oszcilloszkóppal lehet kimutatni. E többlet feszültség miatt tökéletesebb lesz az égés a hengerekben." :hmmmm:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8785 Dátum: 2016.05.31 20:25:25 »
Üdv Micila!
A reklámszövegből kimaradt az akku csillapító hatása.
Én nem örülnék, ha nem lenne és a beépített műszerek kapnának feszültség tüskéket. Amennyiben az akku kívül bárminek használnának az impulzusok, akkor gyárilag azzal töltenének, és nem szürnék a tápot.

Pont az ilyen, csak oszcilloszkóppal kimuthatóan hibásan működő alkatrészek okoznak sokszor rejtélyes anomáliákat.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8786 Dátum: 2016.05.31 21:15:50 »
A gyújtótrafó mindig is négyszög jellel van vezérelve, hiszen annak jól behatárolható a fel, illetve lefutó éle... Marketing bullshit...  :no:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8787 Dátum: 2016.05.31 21:20:07 »
Szervusz Agyarka!
Valami illesmi...?"Az F-16 Pulse King egy úgynevezett VCO-t tartalmaz (Voltage Controlled Oscillator), amely eszköz másodpercenként közel egymillió feszültség impulzust hoz létre. Ennek a nagyfrekvenciás jelnek köszönhetően, ami mintegy "ráül" az akkumulátor egyenfeszültségére, a gyújtótekercsre 1,5V (AC) effektív többletfeszültség kerül.

Az effektív feszültség növekedés abból fakad, hogy a nagyfrekvenciás (négyszögjelhez közeli) jel kitöltési tényezője nagyobb, mint a kisebb frekvenciájú szinuszos jelé. Ezt a többlet feszültséget, nagyfrekvenciás mivolta miatt csak oszcilloszkóppal lehet kimutatni. E többlet feszültség miatt tökéletesebb lesz az égés a hengerekben." :hmmmm:
Üdv Micila!
A reklámszövegből kimaradt az akku csillapító hatása.
Én nem örülnék, ha nem lenne és a beépített műszerek kapnának feszültség tüskéket. Amennyiben az akku kívül bárminek használnának az impulzusok, akkor gyárilag azzal töltenének, és nem szürnék a tápot.

Pont az ilyen, csak oszcilloszkóppal kimuthatóan hibásan működő alkatrészek okoznak sokszor rejtélyes anomáliákat.

A kiemeléssel szembetűnőbbé vált. ::) ;) :flowers:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8788 Dátum: 2016.05.31 21:38:50 »
A szembetűnés megvan, de nem érted a lényeget. Az akku csillapít, így nem megy tovább (kifejezetten ártalmas lenne!), bármi is jön ki belőle.
Ne dőlj be a marketingnek.
« Utoljára szerkesztve: 2016.05.31 21:40:35 írta Agyarka »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8789 Dátum: 2016.06.01 07:37:14 »
A gyújtótrafó mindig is négyszög jellel van vezérelve, hiszen annak jól behatárolható a fel, illetve lefutó éle... Marketing bullshit...  :no:

A szembetűnés megvan, de nem érted a lényeget. Az akku csillapít, így nem megy tovább (kifejezetten ártalmas lenne!), bármi is jön ki belőle.
Ne dőlj be a marketingnek.



Készséggel elhiszem nektek amit írtatok, tisztelt tanult cartársak. Talán a feszültség tüskék keltette hatás érvényesül, meg a többi macerám hatása + a tappancsom. 
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.01 07:53:55 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu