4 évre tervezve, kb 100.000 km megy bele. Az alatt meg nagy valószínűséggel előjön a turbó. Úgyhogy marad a benzines.
Nem feltétlen. Attól függ, hogy:
1. Mit fogsz ki
2. Te magad hogyan használod
Jellemzően nem a turbó hibásodik meg hamarabb, hanem a dízel befecskendező.
Annyit tudsz tenni, hogy amennyiben dízelt választod, kizárólag prémium dízel üzemanyagot tankolsz bele és nem használod hidegen, rövid távokra az autót. Pont. Ekkor bírnia kell az 1,4 d4d-nek.
Persze, a benzinessel megspórolsz jó sok hibaforrást, csak itt meg a fogyasztás lesz mindig képben. Ezt pedig intelligens és előrelátó vezetési stílussal viszonylag könnyedén kordában lehet tartani.
Én a helyedben azt választanám (1,4-1,6 vvt-i és 1,4 d4d), amelyikből
megfelelő állapotút kapnék.