Én is használok E85öt, olyan 30, max 40% arányban. Én semmit nem vettem észre, azt se hogy jobban menne(elvileg rosszabbul kéne mennie, mert kisebb az égéshője nem?)
Azért nem mehet a tied jobban ilyen arányú etanolt tankolva, mert lehet nem tudja a kocsid vezérlője követni a változást, a lamdaszondának jeleznie kellene a szegényebb keveréket és ezt kéne visszadúsítania, vagyis több üzemanyagot befecskendeznie, ami nálad lehet nem következik be. Fogyasztásod is ezt jelzi, mivel nem tapasztaltál növekedést. Ezért is szokták kikísérletezni, melyik autó mekkora arányú benzin-etanol keverékkel üzemel még jól, mennyire tudja követni az injektor vezérlése.
Benzinnel 14.67 egység levegőhöz kell 1 egység benzin az 1 lamdaértékhez.
Etanollal 9.87 egység levegőhöz kell 1 egység etanol az 1 lamdaértékhez.
Ha ezt a változást képes lenne a befecskendező rendszer követni, akkor nem lenne szükség átalakító elektronikára.
Ha megnézitek a gyári flexifuel autók, amik képesek erre, etanollal tankolva több lóerősek/nyomatékosabbak mint benzinnel.
Olajfogyasztásnövekedést sem vettem észre, ennek a logikáját sem értem.
Én sem tapasztaltam olajfogyasztás növekedést, 100% E85-öt használva sem. Hidegben pl. télen, hajlamos az etanol kicsapódni a hengerfalra, ezért nem keveredik jól a levegővel és ez okozza a hidegindítási nehézségeket. Ilyenkor a kicsapódott etanol a gyűrűk mellett lefolyva felhígíthatja az olajat esetleg, ez a benzinüzemben a túl dús keverék esetében szintén fennállhat. Másik dolog, hogy az etanolt használva kevesebb a motor üzemi hőmérséklete, ezért kevesebb kondenzvíz keletkezhet ami szintén az olajat hígítva azt hinnénk, hogy jobban fogy az olaj, pedig csak kevésbé hígul vízzel, azért csökken az olajszint. Ezért van az, hogy egy nagyobb sebességgel tartósan megtett szakasz után azt látjuk, hogy csökken az olajszint, mert elpárolgott az olajból a kondenzvíz egy része, erre szokták mondani, hogy a nagyobb fordulatszámú használat/autópálya használat "eszi" az olajat.
Még egy dolog: most volt műszakin az autó, és a Ch érték nagyobb volt min 2 éve, néztem a papírokat. Most volt vagy 50% E85 benne. 2 éve még csak benzinnel használtam. Persze, lehet hogy véletlen. De 2 éve 6 ppm volt a papír szerint, most 26. A CO 0 ugyanúgy.
Az etanolt vegyesen használva is rendesen csökkenti a CO2-őt. Szokták is öreg autóknál használni régen zöldkártya előtt, most már vizsgán, hogy jobb értékeket mérjenek, de ha szegény a keverék azt bizony a megnövekedett CH érték jelzi, tehát ez is azt bizonyítja, hogy nem tud alkalmazkodni a vezérlésed az etanol ilyen arányú keveréséhez.