Én arra gondoltam ha pályán pl. megyek 120 km/h val 350 km és ugyan ezt a távot főútvonalon teszem meg pl. 4 es számú főút 90 km/h akarok menni tuti hogy jobb fogyit kapok a pályán mint a főúton.
És ezt azért gondolom így ( persze mindig törekedek elérni a főútvonalon a 90 km/h ) mert a főútvonalon tuti hogy lesz olyan aki pl.: 80 km/h val megy és azt meg kell előznöm, vissza kell váltanom stb., vagy állnom kell 1 percet egy közúti közlekedési lámpánál ( piros lámpa ) vagy meg kell állnom mivel éppen a csihuhu megy át előttem. Viszont a pályán semmi ilyen nem fog lassítani.
Ebben a leírt konkrét összehasonlításban tévedsz, ebben egészen biztos vagyok.
Mivel magam is kivétel nélkül így megyek az országúton, tudom, hogy 5,5 liter körül kihozom az említett 350km-es távon átlagfogyasztást.
Gyakorlatilag bármilyen körülmény között. Persze, a menetidőm jóval több lesz, mintha ugyanezt autópályán tenném, de ne felejtsd el, hogy autópályán is lehet baleset (dugó emiatt), ahol araszolni lehet/kell.
Az általad leírt eset akkor lenne helytálló, ha autópályán IS csak 90-100km/h-val mennél, bár, arra is inkább azt mondanám, hogy kb egál lenne fogyasztás terén, miközben az átlagsebességed magasabb, a menetidőd valamivel rövidebb lenne.
Gondolj bele: 90-100-nál az átlagfogyi 6 liter alatt van. 120-nál folyamatos haladásnál bőven 6 liter felett (kb 6,5-7) mutat a pillanatnyi mérő, ami hosszú távon kb megegyezik majd az átlagsebességgel is. Tehát, az általad említett esetek között fogyasztásban nagyjából 1L a diffi valós forgalmi helyzetben.