Biztos is hogy van különbség a pálya és az országút között még akkor is ha kb. ugyan olyan sebességgel haladsz is. És abban is biztos vagyok hogy ha pályán nagyobb sebességgel haladsz akkor is üzemanyag takarékosabb tudsz maradni.
De én ha pályára jutok ( ami kb. 2 havonta 1x ) akkor biztos hogy nem fogok "lassan" haladni hanem a sebesség határ maximuma felé fogok közeledni.
És ilyenkor jöhet az is hogy a sok város illetve a rövid utak után kicsit ki kell "kormolni" a kocsit.
A kiemeltre reagálnék:
Nincs igazad.
...azaz, abban az esetben, ha országúton haladva is folyamatosan előzgetsz (megközelítendő a pályás átlagsebességet, illetve menetidőt), fékezel, visszakapcsolsz, lehet, hogy kb ugyanannyit fog fogyasztani az autód, mint, ha nagyobb sebességgel, de egyenletesen haladnál pályán. Azonban, az országúton eleve lassabban tudsz haladni, az esetek nagy részében (90%) alacsonyabb fogyasztásod lesz.
Mindazonáltal egyetértek Veled abban, hogy, ha pályára tévedsz havonta 1-2 alkalommal, akkor kicsit meghajtod a kocsit. Ha hozzánk közelebb fog egyszer majd húzódni az autópálya hálózat, én is gyakrabban fogok így tenni.