Hát, a Békéscsaba-Kakucs-Mezőkövesd-Sarkad-Békéscsaba hétvégi etapom nem kifejezetten a fogyasztásról szólt:
560km teljes átlaga fed comp. szerint 6,7 L lett, 66km/h átlagsebesség mellett, full klíma, végig szembe-, illetve oldalszél, teli csomagtartó, 2 személy, csak országút, 100-130-as tempó, kövérgázas előzések (3. és 4. fokozat 4-6000 ford/perc).
Nagyon kellett ez a forszírozott tempó, mert amikor elindultunk otthonról, egyszerűen nem akart menni a kocsi. Aztán párszor megrúgdostam jobban a gázpedált, és megtáltosodott az autó.
Azt figyeltem, hogy a klíma + szembe szél 1 literrel dobja meg a fogyit, és nemcsak az átlagot, de a pillanatnyin is pontosan ez látszik.
Legalább megbizonyosodtam róla, hogy tökéletes állapotban van a klímám, út közben meg sem izzadtunk, 2-es fokozaton a szélvédőre és az első oldalablakokra volt irányítva a levegő és a hőfokszabályzó csak vízszintes állásban volt, nem a leghidegebben. Jó volt a levegő is a kabinban, nem az utazásban, hanem a kakucsi perzselő kitérőben fáradtunk el, de megérte.
A 4.sz. főúton Cegléd felé utolért minket egy E11 béka G6(!), fekete hatchback, LLL-xxx rendszámmal. Én a vészvillogómmal villantottam neki kettőt, mire Ő is villantott rám egyet a refivel. Aztán elengedtem és intettünk egymásnak. Szép autó volt, jó fekvésű kis kocsi.