7végén voltunk Debrecenben, ezen az összesen 280km-es távon az induláskori 8,5 literes átlagot sikerült leszorítani 6,7-re, mindkettő fed. comp. adat.
Nem akartam eco-zni, 110-nél csak egyszer mentem többel (amikor egy ütött-kopott Off 318td E36 megelőzött), akkor sem sokáig 150-nel.
A váltások (3-4 között, illetve 4-5-be) rendre 3500-3700-nál voltak, hogy átjáródjon kicsit az új olajjal a motor (Q8), ez kb 70-80-at jelentett 3.-ban, és 100-105-öt 4.-ben.
Nagyon jónak tűnik az új olaj, hallhatóan és érezhetően könnyebben pörög fel a motor, szinte kéri, hogy pörgessem, élénken, könnyedén megy, szép a hangja (nem búg 3-4000 között).
A pillanatnyi fogyasztás lazán 6,0 liter alatt (5,6-5,8) tartható sík úton, 105-110 közötti tempóval. A guminyomást elöl 2,4-re, hátul 2,3-ra állítottam, még a téliek vannak fönt.
A gyorsítások alatt nem ment a pillanatnyi fogyi 14 liter fölé, tehát jó fél-3/4-ed gázzal gyorsítottam.
Természetesen minden lassítást motorfékkel kezdtem, csak akkor léptem a fékre, ha valóban kellett.
Induláskor 3/4-ig volt a tank, most 1/3-nál van.
Lejjebb már biztos nem fog menni tankolásig az átlag, de ezzel már elégedett vagyok.