Sima úton, ahol nincsenek emelkedők, tehát csak az egyenletes sebességet tartja, nincs gyorsítás, ott sem fogyaszt többet (miért is fogyasztana).
Én úgy vettem észre a mi Avénkon, hogy a tempomat soha nem egyenletesen adja a gázt. Nem érezni, de a pill.fogyin látni: növekszik-csökken, növekszik-csökken. "Pumpálja" a gázt a tempomat, méghozzá úgy, hogy az autó épp csak ne gyorsuljon. Vagyis a fordítottját csinálja annak, amit egy fogyasztás-guru figyelmes sofőr, aki képes pont fordítva kezelni a gázt: úgy, hogy az autó épp ne lassuljon (ezt Satriani korábban többször is leírta, és igaza van).
Ehhez jön, hogy ha az autó valamiért lassul(na), akkor következetesen teljes gázzal igyekszik tartani a tempót ill. visszaszerezni az elvesztett sebességet. A miénknek ehhez még van egy olyan sajátossága is, hogy ha az út emelkedőből lejtőbe megy át, akkor egy darabig még a tetőpont elérése után is adja a gázt, a kocsi jópár kmh-val túl is lépi ilyenkor a beállított sebességet, mire "észreveszi magát" az elektronika és elveszi a gázt.