Ma direkt megnéztem:
50-nél 4-ben 1750 körül forog, 3-ban 2200 körül. Ne mondjátok nekem, hogy ez lényegesen több kopás illetve benzinpazarlás.
Egyrészt nem négyest vetettünk össze hármassal, hanem ÖTÖST. Simán mehetnél ötösben 50-el, gondolom, forogna ott is 1400-1500-at a motor, ami bőven elég. Azon kívül "sok kicsi sokra megy", ez itt a lényeg. 3-4 deci benzint egész biztosan kidobsz így az ablakon minden 100 km-en, de persze ha neked többet számít az állandóan készenlétben lévő nagyobb erőtartalék, az a te döntésed. A te pénzed, a te autód.
De ma megfogadtam a tanácsotokat és 4-ben mentem a városban 50-el. És rájöttem, miért nem csinálom... Ha valaki lassít, fékez előtte (mondjuk parkolni, lefordulni akar) akkor állandóan vissza kell kapcsolni...
Itt a gond. Mert nem, nem
kell visszakapcsolni, úgy értem: nem muszáj. Legfeljebb alkalmanként 1-2 mp-el tovább tartana a visszagyorsítás az utazóra, na bumm... Összességében véve egész biztosan nyernél rajta (pénzt), ha emiatt a szempont miatt nem mennél állandóan, az esetek nagy többségében feleslegesen hármasban. Én a hármast maximum 40-45-ig (autója válogatja) használom tartós haladásra; afölött csak emelkedőn. 40-45 fölött 4-es, 50-55 fölött ötös. Előrelátóan kell vezetni, és akkor az előtted lévő lassítása esetén is ritkábban/kevésbé kell lelassítanod.