Én szeretem a fed-comp-ot, nekem elég, amit tud, kiírja az átlagfogyasztást. Az enyém viszonylag pontos is, 1-2 tizednél nem téved többet, de ez már nehezen is mérhető, hiszen a km-számlálós osztogatós módszer sem 100%-os. Annyiban jobb a fed-comp, hogy azonnal követhető szinte a fogyasztás alakulása a vezetési stílus függvényében. Pl. ha sokáig megyek konstansan, de utána elkezdek izomból előzni, akkor egyből látom, hogy mennyit nőtt a fogyi, kb. mennyit számít az előzgetés. Vagy ha picit lenyugszom a sportos vezetést követően, akkor egyből látszik, hogy mennyire gyorsan megy vissza a fogyasztás. Szóval könnyebb kiismerni a kocsit és megtudni azt, hogy hogyan reagál fogyasztásilag egy-egy eseményre.
A másik dolog, hogy sokat dob a kocsin a fed-comp optikailag is, szerintem sokkal jobban néz ki a kocsi ezzel, mint a szögletes, nem pontosan illeszkedő (széleken) hifivel. Mindenki, aki beül, egyből a fed-comp-ot nézegeti, majd utána mondják, hogy milyen kis patent autó ez, stb... A másik meg, hogy sok fejegység nagyon erősen világít, sokszor a tekerű körül, felhívva magára ezzel a figyelmet. Nos, nálam ez sem annyira zavaró, hiszen a hifi lent van, a szép fed-comp meg fent. A Civic-ben fent van a fejegység, oda nem is lehet akármilyen fejet venni, hiszen nagyon meghatározó helyen van egyrészt (dizájnilag), másfelől meg ha van erős világítása, akkor zavaróan vakít is. Pl. az én kék-tekerős Pio fejem ott kicsinálná a szememet, az tuti. Nah, ezért IS tetszik nekem a fed-comp, mert nem csak hasznos (szerintem), hanem tetszetős is. Az is jó, hogy bele van az óra és a hőmérő építve, így egy helyen kulturáltan minden megtalálható és ezeket az adatokat az utasok is jól látják...
Tény, hogy a vidéki városok kiszámíthatóbbak, mint BP, de ez sem mondható el az összes városról. A Balaton-parti városok pl. nagyon zsúfoltak nyáron és itt sokszor megy az araszolás. Mikor meg kiérsz a városból, akkor mindig van egy agyvezér, aki 70-nel feltartja a sort, előzni meg nem lehet, mert folyamatosan jönnek szembe, ugyanúgy 60-70-nel a 90 helyett...
Tegnap mentem elég sokat a 81-es főúton is Fehérvártól Komárom felé. Az is halál, hatalmas a forgalom és mindig van egy 70-es gyökér, aki miatt feltorlódik 6-8 kocsi. Nah, ezek meg beletörődnek a helyzetbe és akkor szépen mindenki megy 100 km-t 70-nel egy tetüző miatt. Mikor meg megelőztem egyszerre az egész konvojt 120-szal, akkor meg csak néztek az emberek, aztán eltanulva, ők is elkezdtek előzgetni... Ugyan ez a 70-es is egyébként Siófok és BP között. Mindig van egy 70-es lúzer, aki fenntartja a sort, a többi meg beáll mögé vonatozni kis követési távolsággal. Néha már nincsen idegrendszerem előzgetni, ekkor bevallom, én is beállok a sorba és próbálok nem idegeskedni, bár ez nem szokott sikerülni.
A fogyasztásra visszatérve: attól is függ a dolog, hogy a kocsi ECU-ja mire van beállva. Ha sokat mész pörgősebben, akkor egy idő után már magasabb fordulaton is ugyan úgy jól fogyaszt a gép. Én nem vettem észre érdemleges különbséget az 1.500-as és a 2.500-as fordulaton történő kocsikázás között a fogyasztást illetően.
OFF:
A Civic nagyon pörgős, azzal tegnap 50 alatt 2-esbe mentem végig. Este az asszony ámokfutott vele a Hungárián, mert a nővére 1 éves gyereke végig ordított és már nem bírtuk az utat, így siettünk haza, hogy előbb tudjon aludni a gyerek. (Nem gondolná az ember, hogy 1,5 órás gyerekhiszti mit ki nem hoz a nyugodt sofőrökből...) Mondtam is neki, hogy az hülyegyerekhondás sztereotípiát ő is erősíti.
Amúgy a Honda nagyon állat 5.000-től kezd el húzni és 6.500-on még rátesz egy lapáttal. Persze, hogy az ember pörgeti, mint az állat, annyira jó érzés zúzni vele. Őszintén megmondom, erősen gondokozom, hogy a Corollát eladom és veszek egy 160 LE-s fullos VTi Civic-et. Csak ahhoz az kellene, hogy legyen abból rendes példány.