Szerző Téma: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?  (Megtekintve 1424083 alkalommal)

0 Felhasználó és 62 vendég van a témában

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #4215 Dátum: 2010.07.31 12:22:54 »
Igen, pont az 1-2 ezer kozotti tartomany volt a kerdeses, mert alakult belole egy parazsvita.
A sebesseg pedig azert nem a duplaja (hanem kicsivel mindig kevesebb) mert nem konstansan csal az ora->nagyobb tempo nagyobb csalas. Terveztem GPS-el is sebesseget merni, de lusta voltam  :hug:
Ehhez mar csak egy 1.6 Auris kellene, ami loerore es 0-100-ban majdnem egal. Akkor kiderulhetne, hogy ez a szaksajto altal irt "2000 alatt halott" csak a 2000 folottihez kepest halott vagy a benzinesekhez kepest is. En ennyit szeretnek megtudni.

Hol van ez a parázs vita? Szívesen beszállok :D Ugyanis már mások is ugyanezzel jöttek nekem is, aztán egyből elment a kedvük a vitatkozástól, amikor betettem pár videót az autó 1000-2000 közötti rugalmasságáról. Turbódízelhez képest egyáltalán nem halott, sőt, szerintem a kisebb benzinesek szintjét bőven hozza. Mivel ugyanaz a blokk van az enyémben mint a 2 literesben, a kisfordulati viselkedésük is hasonló lehet. Az 1,6-os nem hiszem, hogy jobban megy ebben a tartományban, csak aztán a turbódízel meglódul, a benzines meg marad "turbólyukban" 6000-ig  ;)
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #4216 Dátum: 2010.07.31 12:28:42 »
...a Shell lehúzós...

Mivel/mennyivel húztak le?

Egy liter Shell Helix motorolaj 7100 Ft-ért mennyire számít jó vételnek? :) Csak muszáj volt megvennem... Ezen kívül amúgy nem sok mindennel, mert nem járok oda :) De sztorikat sokat hallok, hogy állandóan tukmálják a vépóvert, nyaggatnak, hogy olajszintet meg ablakmosót ellenőrizzenek, aztán a bolti ár 2-3x-osáért beletöltik a sajátjukat, ha kell, ha nem. OMV-nél ilyeneket sose tapasztaltam.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

Satriani

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #4217 Dátum: 2010.07.31 12:30:22 »
Hol van ez a parázs vita? Szívesen beszállok :D

Az egyéb autók topikban volt pár napja, hogy le mertem írni, hogy egy csereautóként kapott 1.4-es (ismétlem, egynégyes) dízel teljesen halott volt 1800 alatt, és azt is mertem állítani, hogy ebben a tartományban az 1.4 benzines jobban megy. Erre írta cartárs, hogy ezt nem hiszi el, majd lemérte a saját, kétliteres autóját. Fontos lenne igazságot tenni, ne fogd vissza magad.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #4218 Dátum: 2010.07.31 12:30:33 »
Ne kezdjuk ezt ujra.  ;) Nem ebben a topikban volt. A kerdes igazabol az volt, hogy az 1,4d4d es 1,4vvti 1-2 ezer kozott mit csinal Corollaban (E12). En ezt lemertem, ha vki mer egy 1,6-os Aurissal akkor nyer igazan ertelmet. Bennem semmi bizonyitasi vagy, ellenben kivancsisag az van.  :yes: Szamokat lenne jo latni, nem azt, ki hogy erzi.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #4219 Dátum: 2010.07.31 12:31:02 »
3                       28-55               1000-2000           5,02
Hát ahogy nézem Satriani videóját, neki csak kb. 4.0 mp kellett ehhez. Más kérdés, hogy rövidebb is jóval a hármasa, lévén olyan 43 kmh körül jár 2000-nél. Mondjuk, hogy választ kaptunk arra a kérdésre, ami igazából nem is volt kérdés: hogy ti. a benzines, vagy talán mondjuk inkább így: a szívómotor egészen alacsony fordulatszámon jobban megy, mint a feltöltött, amelyiknél ekkor ugye még nincs is feltöltés. Innentől fogva az tényleg nem lehet vitás, hogy ugyanebben az 1000-2000-es sávban az 1.4-es dízel kevésbé rugalmas, mint az 1.4-es benzines. Igazából nem is nagyon lenne szívem neki 1000-nél nyomni egy padlógázt; 1400-1500 környékén próbáltam, és csöppet sem tetszett a hang, amit közben kiadott. Nem erre való.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #4220 Dátum: 2010.07.31 12:36:00 »
De sztorikat sokat hallok, hogy állandóan tukmálják a vépóvert, nyaggatnak, hogy olajszintet meg ablakmosót ellenőrizzenek, aztán a bolti ár 2-3x-osáért beletöltik a sajátjukat, ha kell, ha nem.

Hihetőnek tartod, hogy egy benzinkutas kéretlenül felnyitja a motorháztetőt, és akár olajat, akár ablakmosót, akár bármi mást beletölt a motorba? Bő 15 éve tankolok Shellnél, még sosem fordult ilyesmi elő, elképzelhetetlennek tartom, hogy bárki ilyenre vetemedjen. Arra rá szoktak kérdezni, hogy kérek-e v-powert, nem tartom offenzív dolognak, hogy el akarnak adni. Az ábécében is megkérdezik, kérek-e még valamit a pulykamellsonka mellé.

Az üzemanyag jó ott, a többivel szerintem nem kell foglalkozni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #4221 Dátum: 2010.07.31 12:36:35 »
Az itt a gond, hogy az eltérő váltó-áttételezések miatt nem lehet a méréseket direktben összevetni. labiscsakl méréseiből annyi biztosan kiderül, hogy az ő autója egész biztosan nem halott 2000 alatt. A Satrianié sem, de ez mondjuk nem is volt kérdéses számomra.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #4222 Dátum: 2010.07.31 12:37:42 »
Innentől fogva az tényleg nem lehet vitás, hogy ugyanebben az 1000-2000-es sávban az 1.4-es dízel kevésbé rugalmas, mint az 1.4-es benzines.

Ennyit mondtam én is pár napja, nem többet, nem kevesebbet.

 :hug:

az eltérő váltó-áttételezések miatt nem lehet a méréseket direktben összevetni

Pontosan! (Ezt is leírtam pár napja.  :winkiss: ) Ezért is kérdésesek a rugalmassági mérések: kedveznek a dízel karakterének.

Palaczk, előbb-utóbb ki fogunk oda lyukadni, hogy egy ilyen összevetésnek a helye a versenypálya, ahol azt a fordulatszám-tartományt és azt a fokozatot használja az ember, amelyiket akarja. Addig oké, hogy hasonló teljesítményű dízel és benzines közül a dízelt könnyebb kiautózni, az alkalmazkodik jobban a nyugis, hétköznapi használathoz, de hogy melyik megy jobban, az egy másik kérdés.
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.31 12:42:41 írta Satriani »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #4223 Dátum: 2010.07.31 12:40:06 »
Hihetőnek tartod, hogy egy benzinkutas kéretlenül felnyitja a motorháztetőt, és akár olajat, akár ablakmosót, akár bármi mást beletölt a motorba? Bő 15 éve tankolok Shellnél, még sosem fordult ilyesmi elő, elképzelhetetlennek tartom, hogy bárki ilyenre vetemedjen. Arra rá szoktak kérdezni, hogy kérek-e v-powert, nem tartom offenzív dolognak, hogy el akarnak adni. Az ábécében is megkérdezik, kérek-e még valamit a pulykamellsonka mellé.

Az üzemanyag jó ott, a többivel szerintem nem kell foglalkozni.
Figyi, nagy különbség van kút és kút között. A főnökön múlik. Volt itt Pécsett olyan Shell-kút, ahonnan kénytelen voltam elpártolni (annak ellenére is, hogy pont útba esett), mert olyan agresszíven nyomultak a kutasok, hogy azt nem lehetett kibírni  :excl: Előfordult, hogy annyira felhúztak, hogy visszab...tam a töltőpisztolyt az oszlopra és eljöttem tankolás nélkül  :nono: ...

Ez persze nem általános; a többi pécsi Shell-kúton messze nem ilyen rossz a helyzet. DE ettől még tény, hogy összességében véve mégis a Shell-kutakon piszkálja a személyzet leginkább az ügyfelet. Ezt az egész országban, mindenhol így tapasztaltam. A kutas tukmálja a VP-t, mindenfélét ellenőrizni akar; a pénztáros tukmálja a Smart-kártyát meg az akciós üdcsit-akármit. Ez más kutakon nincs/kevésbé van így.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #4224 Dátum: 2010.07.31 12:45:24 »
Ennyit mondtam én is pár napja, nem többet, nem kevesebbet.
 :hug:
En pedig megkovetlek, ha megbantottalak volna  :hug:  :winkiss:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #4225 Dátum: 2010.07.31 12:50:19 »
Hol van ez a parázs vita? Szívesen beszállok :D

Az egyéb autók topikban volt pár napja, hogy le mertem írni, hogy egy csereautóként kapott 1.4-es (ismétlem, egynégyes) dízel teljesen halott volt 1800 alatt, és azt is mertem állítani, hogy ebben a tartományban az 1.4 benzines jobban megy. Erre írta cartárs, hogy ezt nem hiszi el, majd lemérte a saját, kétliteres autóját. Fontos lenne igazságot tenni, ne fogd vissza magad.

Ja, hát azonos lökettérfogatú turbódízel és szívóbenzin között a turbólyuk tartományban nyilván a szívó fog jobban menni. Itt most azt hittem konkrétan 1.6B és 2.0 TD összehasonlítás volt, mert ott azért nem ennyire egyértelmű a dolog. Ez hangolás kérdése is, a Toyota AD dízelei alul élednek, és fölül elég hamar kifulladnak. Enyémet pl 2000-en túl szinte sose forgatom, általában 1200-1800 között jár a motor, de egy 1,4-esnél ez a tartomány bizonyára jóval halottabb, ott inkább 2000 fölött érdemes használni a motort.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

Satriani

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #4226 Dátum: 2010.07.31 12:50:27 »
Palaczk, lehet, hogy fellépés kérdése is a dolog. Ahogy beállok a kútra, jelzem, hogy nem kérek segítséget. Ha a kutas ezek után megkérdezi még, hogy akarok-e fagyáspont-ellenőrzést, olajat, ablakmosást, guminyomás-ellenőrzést, kiskutyafülét, akkor egy határozott "köszönöm, nem" jellemzően elég. Ezek után már nem szoktak nyomulni; ha mégis, nem esik nehezemre A) nem reagálni B) harmadszor is nemet mondani. Nehogy már hagyjuk, hogy egy kutas kizökkentsen... ;)

En pedig megkovetlek, ha megbantottalak volna  :hug:  :winkiss:

Szó sincs róla. ;) Nem volt ez személyes, csak elbeszéltünk egymás mellett.  :hug:

Satriani

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #4227 Dátum: 2010.07.31 12:53:29 »
...1,4-esnél ez a tartomány bizonyára jóval halottabb, ott inkább 2000 fölött érdemes használni a motort.

Kb. így van, annyival kedvezőbb ennél a helyzet, hogy 1800-nál már rendesen felépül a turbónyomás, onnantól lehet terhelni a kisdízelt. A 2.2-t még csak Avensisben és IS-ben próbáltam, annak turbónyomás nélkül is van némi ereje, az egy szerencsésebb karakter ilyen szempontból (viszont hangosabb, nyersebb járású, sokkal iszákosabb, problémásabb).

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #4228 Dátum: 2010.07.31 12:55:22 »
Enyémet pl 2000-en túl szinte sose forgatom, általában 1200-1800 között jár a motor
Kisvarosokban en is 1600-1700-nal elvaltok  :yes: Budapesten 2000-ig azert el kell huzatni, hogy tartsam a ritmust. A folotte levo tartomanyt a szerpentineknek meghagyom  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #4229 Dátum: 2010.07.31 12:56:39 »
Sikerült végigolvasni a topikot néhány nap alatt :) Én is szeretném megmérni, hogyan teljesíti a 60-100-at és a 80-120-at 4. illetve 5. fokozatban. Ilyenkor mire figyeljek, hogyan kapom a legpontosabb eredményt? 50-nél tegyem 4-be, majd padlógáz? A másik esetben pedig 70-nél kapcsoljam az 5-ödiket? 1,4-es E12-es benzines Corollám van.

Nemtom mennyire cél, hogy a mérés pontos legyen. Én G szenzoros gyorsulásmérővel szoktam, mert az mindig pontosan az adott sebesség elérésekor indul és áll meg. A stopperes mérések eléggé pontatlanok, hiszen az km óra alul kevesebbet csal, mint felül, így aztán az intervallum eltorzul (pl 80-120 óra szerint, az lehet, hogy csak valós 88-115, így az intervallum csak 37 km/h, ami akár másodperces különbséget is jelenthet a 40-hez képest, gyengébb motoroknál). Érdemes GPS-szel megnézni a mérés előtt vagy után, hogy az intervallum határainál mennyi a valós sebesség, és hogy milyen óra szerinti sebességnél éri el az autó a valósat, aztán aszerint korrigálni a mérést (pl 80-120 helyett óra szerint 82-124-ig mérsz).

Persze ha csak úgy nagyjából akarod tudni az eredményeket, akkor ezt az egész miskulanciát nyugodtan ki lehet hagyni :D

Amúgy az tökmindegy mikor kapcsolod a fokozatot, de célszerű már a mért tartomány előtt egy kicsivel indítani, tehát pl 60 helyett 50-nél, ahogy mondtad. Turbós autónál ez hatványozottan igaz a turbó felpörgési késlekedése miatt. Mondjuk szívómotornak nincs túl nagy késlekedése, szóval nem hiszem, hogy sokkal rosszabb érték jönne ki akkor sem, ha pont 60-nál nyomnád le a gázt.


Igazából nem lényeg, hogy annyira pontos legyen, inkább csak össze akarom hasonlítani a többiekével, tehát szerintem az óra által mutatott sebességet kéne nézni. De akarok csinálni egy GPS-szes mérést is, a GPS-emben van stopper is, és akkor egyszerre látom a sebességet és a stoppert is. Azonban a GPS-nek is van valamennyi "reakcióideje", tehát ez se lesz annyira pontos.
Corolla 1,4 VVT-i 2005