Lehet, hogy nem romlanak az idő múltával ezek a rugalmasság értékek, mindenesetre egészen megnyugtatott a mérésem. Egy barátom panaszkodott előtte, vezetve az autómat, hogy gyenge, többet várt tőle. Szerinte egykori céges 1,4 Mégane-ja jobban ment.
Ezek a te méréseid, vagy tesztadatok? Eltérő mérések léteznek, az olasz lapokban pl. 70-100, 70-120-at mérnek legfelső fokozatban.
Ezek az én méréseim. A német lapokban szokásos viszonylatokban: 60-100 négyesben és 80-120 ötösben. A méréseket mindig ugyanazon az útszakaszon csinálom (kb. sík terep), mindkét irányban végighaladva rajta végzek két-két mérést, és ebből az összesen négy adatból átlagolok. Magát a mérést úgy végzem, hogy mondjuk haladok négyesben 50-el, padlógázt adok, 60-nál indítom a stoppert és 100-nál megállítom.
Ez, hogy valaki gyengének találja az autódat, egy másikat meg erősebbnek, úgy kb. semmit nem jelent. Nagyon becsapós tud lenni az ilyesmi, pl. sokszor leírtam már, hogy érzésre a '97-es 1.6-os Mondeo sokkal-sokkal gyengébb volt, mint a '96-os 1.6-os Carinánk, valójában viszont csak egy-két mp különbség volt köztük mind gyorsulásban, mind rugalmasságban. Ugyanakkor egyik jó barátoméknak van egy 1.6-os, '98-as Carismája, ami érzésre úgy megy, mint az állat, legalább kétliteresnek saccolnám
... Kíváncsi lennék, mit tud ténylegesen, stopper szerint.