Na megint számok, számok. Van itt a város körül egy "tesztútvonalam", és az összehasonlíthatóság miatt olajcsere előtt tettem egy óvatos kört, ahol a BC szerinti átlag 5,4 lett. Ugyanez, hasonló forgalommentes környezetben, és óvatos vezetéssel (lakott területen 50, azon kívül 90) de olajcsere után pár nappal 5,1. Tudom, egy mérés nem mérés, meg nem teljesen reprodukálható körülmények, stb., csak az érdekesség kedvéért. Még annyit hozzá, hogy ha klímáztam végig, 5,4 helyett 5,9 jött ki. De ez utóbbinál kicsit több volt a lakott terület is.
Aztán nemrég kezembe akadt az egykori Autóteszt c. újság, melyben az E12-t tesztelték (1,4vvti). Mértek rugalmassági adatokat, IV-ben 60-100: 11,9 sec. V-ben 80-120: 21,6 sec. Gondoltam ellenőrzöm, 120 ezer km után mit tud még ebből az autóm. Utasom nem volt, klíma kikapcsolva. A 60-100-at 11,9-12,6 sec tartományban sikerült többször megcsinálnom, klímával nagyon enyhe emelkedőn 13,5 sec. A 80-120-at 17-20 sec alatt.
(Na merthogy "a mérnök azért mérnök, mert mér és rajzol" - idézet egy nagyon régi Autó-Motorbeli cikksorozatból. Ja, emlékszik még erre valaki? Lépjünk be a Műszaki Egyetem különböző kapuin volt a sorozat címe.)