Én mondjuk inkább hosszabb utakon járok, de valahogy mindig idegenkedtem a dízeltől és nehezen bírom a traktorhangot. Ennek ellenére a következő kocsim egy 2-3 literes dízel kombi lesz. Majd egyszer :-) .
Szerencsére pl. az 1.4-es dízel Corollának (az ugyanolyan E12-esnek, mint a tiéd) nincs traktorhangja. Mikor anno 2005 őszén eldőlt, hogy jóbarátném új Corit fog venni, akkor persze felmerült, hogy milyen motorja legyen. Mivel az előző autója egy 1.7-es, eléggé nyomatékos benzines volt (szeret nyomatékból vezetni), ezért az 1.4 benzin nem került szóba. 1.6 benzin vagy 1.4 dízel között vacilláltunk (árban sem volt nagy eltérés, asszem, 110 ezerrel volt olcsóbb a benzines). Végül a fogyasztás miatt a dízelre esett a voks. Pedig barátném "csak" 15 ezret megy évente. De mégis: ha 6 éves korában eladja a kocsit, akkor ez 90 ezer km, tehát a dízel durván 1800 liter üzemanyagot spórol meg (5.5 vs. 7.5). Ez nagyságrendileg félmillió forint (beleszámítva azt is, hogy korábban olcsóbb volt az üzemanyag), amihez még hozzájön az alacsonyabb biztosítás és adó. Ezek azért enyhénszólva kompenzálják, hogy a dízelbe 15 ezrenként valamivel több olajat kell tölteni.
1.4 benzinessel összevetve persze kicsit más az ábra, mert a fogyasztáskülönbség is kisebb, és újonnan ez a változat (akkor) közel félmillióval olcsóbb lett volna. De mondjuk az általad említett évi 20 ezres futással, egy hat éves időtartamra nézve, már ezzel a motorral szemben is jobban megéri a dízel.
Azt a tényezőt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az újraeladás során is többet hoz a konyhára.
Persze ha elromlik valamelyik nagyobb értékű dízel-specifikus alkatrész, akkor nyilván borul a mérleg. De erre azért egy újonnan vett, 90-100-110-120 ezer km környékén eladásra kerülő kocsi esetében még relatíve kicsi az esély (és kiegészítő garancia vásárlásával ez is kivédhető).