Azért kíváncsi lennék, hogy ezt hogyan számoltad ki... Haverom 1.4-es 90 LE-s Civicje (<130 Nm)140-nél kb 3.000-ret forog és mégis elmegy simén 180-at 5.-ben.
Nem 4000 az véletlenül?
Nem, az enyém pörög kb 4.200-at. Az maximum 3.400-at pörög, de szerintem még kevesebbet. Igaz, 5.-ben előzni és gyorsítani erőteljesen nem is lehet, de arra kiváló, hogy tartsa a 140-et és közben 6,5 liter fogyasszon.
Sztem nézd meg azt mégegyszer..
Sajnos sehogysem találom az 1,4 iS váltóáttételeit a neten, de youtube-on láttam egy-két videót, ahol 5-ösben nagyobb sebességgel haladtak ilyen autóval. Tényleg elég hosszú a váltója, de nem olyan vészes. 140-nél kb 3650-et forog. És ez óra szerint. Tehát valós 140-nél ennél még többet.
Carfolion van megadva valami váltóáttétel 1,4 iS-re, de az rövid, kb 3000 rpm-nél 100-at megy a gyári 185/60 R14 kerekekkel. Mondjuk ez lenne a reális adat, ennél hosszabbat nem érdemes rárakni ilyen kis motorra, mert tényleg nem lesz semmi végsebessége 5-ösben.
Mondjuk van pár autó (pl 1,4-es Fiat Bravo), amelyik 4-esben éri el a végsebességét.