Szerző Téma: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?  (Megtekintve 1423695 alkalommal)

0 Felhasználó és 52 vendég van a témában

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3795 Dátum: 2010.03.21 12:08:01 »
Egyébként a G6. hatodikja hosszabb, mint a sima 5 gangos Corollák utolsója. 100-nál 2600 körül forog.
Ez érdekes, nekem eddig többen azt mondták, hogy értelmetlen a G6 váltója, mert ugyanaz lett felosztva (4-5 lett 4-5-6), nem lett hosszabb, csak az eredeti váltót módosították, és csak több a gépészkedés, de érdemi haszna nincs. Hát azért 2600-as rpm már nagyon nem rossz...

Apámnak volt két G6-osa is, egy 1,3-as és egy VVT-i 1,6-os. Tapasztalatból mondom, hogy hosszabb az utolsó fokozat a G6-ban. Persze nem annyival, mintha csak rá lenne rakva egy plusz fokozat. Kb olyan, mintha minden fokozat egy féllel lenne rövidebb a reálisnál, tehát a 6. kb 5,5-nek felel meg :) Ezzel azt érték el, hogy dinamikusabb az autó és autópályán sem hangos (szinte semmi motorhang nem volt még 200-nál sem). Óra szerint amúgy 220-at ment az 1,6-os, és ott forgott kb 6000-et. A sima 5 gangosok már 200-nál beleértek a pirosmezőbe, így a végsebességük is kisebb volt valamivel.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

barna.czukor

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3796 Dátum: 2010.03.21 13:16:13 »
Akkor újrakezdődik a 6 gang őrület...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3797 Dátum: 2010.03.21 13:21:40 »
Részemről kizárt.  :ph34r:
         

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3798 Dátum: 2010.03.21 13:25:24 »
Akkor újrakezdődik a 6 gang őrület...

Most kicsit bizonytalan lettem a 2600 rpm-nel, mert már jó rég volt a G6-os, de az biztos,  hogy hosszabb a hagyományos 5-ösénél, csak pontosan nem tudom már mennyivel. Anno 97-ben volt az Autó Motorban egy G6 teszt, amiben le volt rajzolva grafikusan a két váltó fokozatkiosztása egymásra téve, csak most épp nincs a közelemben az újság. De szerintem mindenképp érdemes G6-ost vennie annak, akinek van rá lehetősége.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3799 Dátum: 2010.03.21 13:58:04 »
Egyébként a G6. hatodikja hosszabb, mint a sima 5 gangos Corollák utolsója. 100-nál 2600 körül forog.
Ez érdekes, nekem eddig többen azt mondták, hogy értelmetlen a G6 váltója, mert ugyanaz lett felosztva (4-5 lett 4-5-6), nem lett hosszabb, csak az eredeti váltót módosították, és csak több a gépészkedés, de érdemi haszna nincs.
Ez így nem állja meg a helyét, mert a sportos vezető szempontjából nézve mindenképpen jobb, ha nincs nagy fordulatszám-esés váltásoknál - ezt pedig csak "sokgangos" váltókkal lehet elérni. Különben tarthatnánk még mindig a háromsebességes váltóknál á la Moszkvics 407  :sorcerer:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3800 Dátum: 2010.03.21 14:03:08 »
Oké, nekem nem ez lett volna a célom vele, hanem a fogyicsökkentés és halkabb, kevésbé pörgetett motor.
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3801 Dátum: 2010.03.21 14:06:58 »
Oké, nekem nem ez lett volna a célom vele, hanem a fogyicsökkentés és halkabb, kevésbé pörgetett motor.
Hát igen. Ez lenne nekem is a fő szempont, ehhez meg egy tisztességes 6. fokozat kellene, ahol mondjuk 3000-ret pörögne 140-nél. Ilyen mé' nincsen?!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3802 Dátum: 2010.03.21 14:13:52 »
Oké, nekem nem ez lett volna a célom vele, hanem a fogyicsökkentés és halkabb, kevésbé pörgetett motor.
Hát igen. Ez lenne nekem is a fő szempont, ehhez meg egy tisztességes 6. fokozat kellene, ahol mondjuk 3000-ret pörögne 140-nél. Ilyen mé' nincsen?!
Nem tudom így hirtelen, hogy pl. a most frissített Aurisok mennyit pörögnek hatodikban - de megkockáztatom, hogy nem sokkal többet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3803 Dátum: 2010.03.21 14:16:31 »
Oké, nekem nem ez lett volna a célom vele, hanem a fogyicsökkentés és halkabb, kevésbé pörgetett motor.
Rendben, egy ekkora (értsd: ilyen végsebességű) motornál ehhez tényleg nem kell hat hang - csak egy kellően hosszú ötödik. De úgy általában a fogyicsökkentéshez sem árt a több fokozat, mert így ha pl. emelkedőn vissza kell kapcsolni eggyel alacsonyabb fokozatba, az nem fog akkora fordulatszám-ugrást eredményezni. A Starletben pl. nem szeretem azt, hogy ahol nem megy föl négyesben, ott kénytelen vagyok hármasba visszatéve, a motort visíttatva és így is legfeljebb 70 körül haladva fölmászni  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3804 Dátum: 2010.03.21 14:43:58 »
Oké, nekem nem ez lett volna a célom vele, hanem a fogyicsökkentés és halkabb, kevésbé pörgetett motor.
Hát igen. Ez lenne nekem is a fő szempont, ehhez meg egy tisztességes 6. fokozat kellene, ahol mondjuk 3000-ret pörögne 140-nél. Ilyen mé' nincsen?!

Ahhoz azért kell nyomaték, hogy ilyen hosszú fokozatot be lehessen tenni az autóba. Az sem lenne kellemes, ha minden apró dombocskán gépészkedni kellene a váltóval, mert nem képes rá felmenni az autó. Vagy kapcsolnád 160-nál az 5-öst, és elkezdene visszalassulni a kocsi, mert kevesebb lenne a vonóerő mint a menetellenállás.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

barna.czukor

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3805 Dátum: 2010.03.21 14:51:38 »
Ahhoz azért kell nyomaték, hogy ilyen hosszú fokozatot be lehessen tenni az autóba. Az sem lenne kellemes, ha minden apró dombocskán gépészkedni kellene a váltóval, mert nem képes rá felmenni az autó. Vagy kapcsolnád 160-nál az 5-öst, és elkezdene visszalassulni a kocsi, mert kevesebb lenne a vonóerő mint a menetellenállás.
Azért a mi 4ZZ-FE motorunkban bőven van akkora erő, hogy elbírna egy 6. fokozatot is. Faterommal mentünk tegnap 100 km-t, kb 3x akart 6.-at kapcsolni már 120-nál. :D
Remélem nem jut el odáig sosem, hogy beteszi 6.-ba az 5-ös váltót...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3806 Dátum: 2010.03.21 15:37:30 »
Ahhoz azért kell nyomaték, hogy ilyen hosszú fokozatot be lehessen tenni az autóba. Az sem lenne kellemes, ha minden apró dombocskán gépészkedni kellene a váltóval, mert nem képes rá felmenni az autó. Vagy kapcsolnád 160-nál az 5-öst, és elkezdene visszalassulni a kocsi, mert kevesebb lenne a vonóerő mint a menetellenállás.
Az tény, hogy ha túl hosszú az utazófokozat, az már öngól, egy ponton túl még a fogyasztási görbe is újra elkezd emelkedni vele. De a gyártók nem hülyék, ki tudják ezt kalkulálni; és nyilván nem vagylagos a dolog, van valamekkora mozgástér, ergo a végeredmény azon múlik, hogy hova teszik inkább a hangsúlyt: a spórolásra, vagy a rugalmasságra. Az utóbbi nagyságrendileg húsz évben egyértelműen az utóbbira tették (ellentétben pl. a 80-asok első felével, amikor divatban voltak a kímélő, spóroló ötödik fokozatok). Most fordulni látszik a dolog, nyilván az economy-hype miatt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3807 Dátum: 2010.03.21 15:52:55 »
Ahhoz azért kell nyomaték, hogy ilyen hosszú fokozatot be lehessen tenni az autóba. Az sem lenne kellemes, ha minden apró dombocskán gépészkedni kellene a váltóval, mert nem képes rá felmenni az autó. Vagy kapcsolnád 160-nál az 5-öst, és elkezdene visszalassulni a kocsi, mert kevesebb lenne a vonóerő mint a menetellenállás.
Azért a mi 4ZZ-FE motorunkban bőven van akkora erő, hogy elbírna egy 6. fokozatot is. Faterommal mentünk tegnap 100 km-t, kb 3x akart 6.-at kapcsolni már 120-nál. :D
Remélem nem jut el odáig sosem, hogy beteszi 6.-ba az 5-ös váltót...

Kicsit számolgattam most, és ha olyan áttételű váltót szeretnél, ami 140-nél forog 3000-et (100-nál 2143-at), az azt eredményezné, hogy a menetellenállások már 150-nél nagyobbak lennének, mint az autó által útravitt vonóerő. Tehát kb 145 körül lenne a vége, de már odáig is csak kínkeservesen gyorsulna az autó. Hát nem tudom, kinek hiányzik ez, részemről inkább fogyasszon többet fél literrel, de lehessen azért autózni vele, ne lassuljon vissza egy enyhe szembeszéltől vagy dombocskától :) Sajnos a kis nyomatékú motorokat csak rövid áttételezéssel lehet alkalmassá tenni az autópályás közlekedésre, ez pedig magas fordulattal és zajjal jár.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

barna.czukor

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3808 Dátum: 2010.03.21 15:57:14 »
Azért kíváncsi lennék, hogy ezt hogyan számoltad ki... Haverom 1.4-es 90 LE-s Civicje (<130 Nm)140-nél kb 3.000-ret forog és mégis elmegy simén 180-at 5.-ben. Pedig az a motor 5.000-től húz igazán, pörgősebb még, mint a VVT-i-k...

Kizártnak tartom, hogy egy ilyen hosszabb 5. fokozattal ne menjen 145-nél többet a kocsi. Maximum nem gyorsulna jó. A 4. fokozat meg arra van, aztán 150-nél 5. és lehet kímélően haladni...


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3809 Dátum: 2010.03.21 16:04:36 »
Na, én ennek végképp nem tudok utánaszámolni, lévén az ilyesmi nem az erősségem  :whistling: ... De annyi biztos, hogy van ilyen: pl. a Mercedes W124-esek kisebb motoros változatai négyesben futották meg a végsebességüket, ötödikben lelassultak. Nem ennyit persze; de a jelenség nagyon is működhet a gyakorlatban.

Ezzel együtt, a mértékét én is nagyon meglepőnek tartom  :hmmmm: ... Ennyit számítana, hogy kb. 25 %-al csökkentenénk a fordulatszámot ötödikben? A Camry pl. ezt tudja négyesben:



És ezt ötösben:



Mindezt úgy, hogy ez egy üresen kb. 1100 kilós autó, aminek a motorja 105 LE-t tud 4800-as fordulaton, és 166 Nm-t 3600-on.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )