80-120-at nem adja meg a gyár a katalógusban, csak a 0-100-at. Igazából csak a tunereket érdekli.
Á, nem. A tunereket a 0-100 érdekli, meg a 0-400 m, stb. A rugalmasság, a 80-120 sokkal inkább a "civileket" érdekli, hisz ők használják a kocsijukat jellemzően valahol 1500...4000 között; ergo ez az érdeklődés nem is lenne baj - viszont a tesztekben is mérik a rugalmasságot, és sokáig (sok-sok évig) volt az a tendencia, hogy ha egy autó 80-120-on (ezt a mérést végzik a legnagyobb sebességfokozatban) nem futott jó időt, akkor a tesztelők nem azt mondták, hogy sebaj, cserébe keveset pörög a motor; hanem lepontozták emiatt a kocsit. Ezzel befolyásolták a közvéleményt is, az autógyártók pedig végül meghajoltak: olyan váltóáttételezéseket alkottak, amelyekkel a kis motoros autók is jó rugalmasak, a legmagasabb fokozatban is. Na, ennek ez az ára, hogy 130-nál 4000-et pörög a kocsid.
Ez európaiak számára Európában tervezett autó, semmi köze a tulajdonost leszámítva már egy E12-esnek japánhoz... A méreteket, a zaj frekvenciáját, stb. is az európaiaknak tervezték/állították be. Pont erre is verték a japánok. Az E12-es egyébként tényleg zajilag már az európai fülre hangolt. És a zajtartomány is direkt 110-130 között van. Mert elvileg 90-100-zal, meg 130-cal vagy többel mész.
Ja, de azt ne felejtsd el, hogy a németeket leszámítva Európában 130 a limit - vagy sok helyen még kevesebb; és a németeknél is a 130 az ajánlott. Így hát az autók is elsősorban erre vannak belőve. Ha 130-nál nem túl hangos, akkor OK.