Vágod, hogy ez képtelenség, ugye? A magyarázat nyilván a gázpedál-kezelésben lehet. De hogy (megfelelő gázpedál-kezelés mellett) nem fog 3000-3500-nál váltva kevesebbet enni, mint 2000-nél váltva (sőt!), az olyan biztos, mint hogy most itt ülök a gép előtt.
"Vágni" vágom, nem is akarom ezzel azt sugallni, hogy ha 6500-n járnék, akkor 2 l-t enne... mégis... Olvastam múltkor egy (szerintem annyira hozzá nem értő személy, direkt nem írom le a nemét) "billentyűzetéből" egy írást, miszerint hogyan spóroljunk üzemanyagot. Ő speciel azt tanácsolta, hogy (városban) 1-ben pörgessük fel, aztán 2.-t kapcsoljuk 20km/h-nál, 3. 30,
4. 40, 5. 50... Így biztosan legalább 7,5-t megeszik az enyém. Lehet, hogy a motorom vagy a kupplungom miatt van, fogalmam nincs, de hidd el, amikor 1500 körül tartottam utazót, többet evett, még ha képtelenség is!
A Corinál anno én is 3000 körül váltottam, a fogyi úgy 7 liter volt. Amikor kipróbáltam egy tankot leszilaci stílusban (mielőbb felváltani, de még a motor szenvedését elkerülve), 6 körülre váltott a fogyi.
Nem tudom, mennyi volt az a leszlacis fordulat, szerintem nekem 1500. E körül ha váltok, még gyorsulni csak akar, inkább szép mélyen "búg", de nem megy sehova, néha még az "Economy" is narancs lesz.