Szerző Téma: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?  (Megtekintve 1425935 alkalommal)

0 Felhasználó és 41 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3135 Dátum: 2009.08.27 16:25:18 »
Az, hogy a benzines turbok erosebbek, ez igy ebben a formaban nem igaz. Attol fugg, hogy mit es meddig huznak fel. Kornyezetvedelmi okoknal fogva nem huzzak tul a dieseleket. ,
A szívódízeleket érdekes mód nem nagyon vették, meg ugye jóval kisebb teljesítményűek voltak a megfelelő cm3-is szívóbenzineseknél. Aztán belekerült a turbó,és rengeteg "dízelkedvelő" lett hirtelen, mindenki megvette a brutális felárú turbódízelt,még aki évi 10ezret ment, az is. Tényleg baromi jó a turbó miatt alacsony fordulaton ébredő teljesítmény és nyomaték. De szerencsére elkezdtek terjedni a turbóbenzinesek: TSI, T-jet, stb stb.
Egyszer azt mondod, hogy nem nagyobb teljesítményűek a benzines turbósok, egyszer meg azt, hogy azok de csak mert jobban ki vannak hegyezve :hmmmm:
Ami számomra a kisköbcenties turbóbenzines mellett szól, az azonos dízel ellenében: nem büdösek, szélesebb tartományban adják le a kraftot, nagyobb a teljesítményük (így olcsóbb a vételi áruk), szebb a járásuk.

Satriani

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3136 Dátum: 2009.08.27 16:29:17 »
Ami számomra a kisköbcenties turbóbenzines mellett szól, az azonos dízel ellenében: nem büdösek, szélesebb tartományban adják le a kraftot, nagyobb a teljesítményük (így olcsóbb a vételi áruk), szebb a járásuk.

Pontosan. A dízel nyomatéktöbbletét meg úgyis megeszi a hosszabb váltó, így rugalmasságban sem lesz számottevő különbség.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3137 Dátum: 2009.08.27 16:47:11 »
Ami számomra a kisköbcenties turbóbenzines mellett szól, az azonos dízel ellenében: nem büdösek, szélesebb tartományban adják le a kraftot, nagyobb a teljesítményük (így olcsóbb a vételi áruk), szebb a járásuk.

Pontosan. A dízel nyomatéktöbbletét meg úgyis megeszi a hosszabb váltó, így rugalmasságban sem lesz számottevő különbség.
Az azonos lökettérfogatú, ám kisebb teljesítményű Tdízelek drágábbak a Tbenzineseknél (pl. Fiat, VW), viszont megnéztem a Pug 308-at, ahol szinte egy árban vannak. Az 1,6HDI 240nm, és az 1,6turbóbenzines is 240NM. Viszont az 1,6 benzines 150lovas, ami jóval erősebb erőforrás a 110lovas HDI-nél. És aki évente nem 50ezret autózik, az sokkal jobban jár a benzinessel.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3138 Dátum: 2009.08.27 16:54:33 »
És aki évente nem 50ezret autózik, az sokkal jobban jár a benzinessel.
Ha ugyanannyiba kerul, akkor miert jar vele sokkal jobban?  :hmmmm:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Satriani

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3139 Dátum: 2009.08.27 17:03:09 »
Attól függ, az egyszeri honpolgár fogyasztásra avagy teljesítményre izgul-e.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3140 Dátum: 2009.08.27 17:23:44 »
Mekkora benzin vs. dízel topic kerekedett itt  :sorcerer:  Tapasztalatból mondom (évek óta játsszuk ezt az OFF kocsim oldalán), igazság nem lesz, de ez így jó. Akinek dízel kell azt vesz, akinek benzin a nyerő, az olyat.  :surrender:

Satriani

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3141 Dátum: 2009.08.27 18:29:47 »
Addig rendben, amíg ésszerű érvek hangzanak el. De ha valaki olyat ír, hogy a benzines turbók drágábbak, és legalább olyan a meghibásodási kockázatuk, mint a dízeleknek, azzal nem lehet mit kezdeni.

TSityu

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3142 Dátum: 2009.08.27 18:47:12 »

Ami meg a fustot illeti, akad(t) jonehany diesel kocsi a csaladban, Alfa, Audi, Opel, Mazda, BMW, Volvo....


Ilyeneket láttam már én is, gázadásra fújták a kormot rendesen, még a legújabbak is.  :yes:

TSityu

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3143 Dátum: 2009.08.27 18:51:26 »

 :yes: :yes: :yes: Bizony, jok is a benzines autok. Kar, hogy nem mennek, es meg zabalnak is.  :flowers:


Kormolós dízelt mindenkinek,  :clap: valamiből az orvosoknak is meg kell élni.  :flowers:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3144 Dátum: 2009.08.27 19:39:32 »
Atyavilág.... :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3145 Dátum: 2009.08.27 19:54:06 »
Azert egyet ne felejtsetek el:

Eredetileg a turbo otlete 1905-ben szuletett es 1920-ban mar mozdonyokat is felszereltek vele igazabol a haboru es a repules miatt jott elo, ahol nagy teljesitmeny kellett alacsony tomeggel parositva. 40-es evek vadaszgepek, 50-es evek egyedi sportautok (rekordkiserletekhez) 60-as evek elso szeriaautok, 1977 Forma 1 (ahol mar kibirt 300km-t az akkori iszonyu teljesitmeny mellett - ugye a rekord 1.5L ~1500LE idomero edzesen).

A szivodizel turbositasa esszeru otlet volt, mert a diesel alul gyenge volt, a turbo nelkul hamar kikopott volna az autokbol mert nagy ez nehez motorokat kellett epiteni a jo teljesitmeny miatt. Viszont keveset fogyasztott egy eleve olcsobb uzemanyagbol. Az utobbi volt a donto erv es a relativ megbizhatatlan turbofeltoltok hatalmas fejlodesnek indultak. Elkezdtek birni a hot (nem csak az atom aru versenyturbok), golyoscsapagy, viz es olajhutes, csokkentett tomeg.

Innentol csak egy apro lepes volt, hogy a benzines motoroknal is elovegyek ismet a turbo otletet, hiszen a korai (~70-es ~80-as) evek forrofeju turboi immar megzabolazva megbizhatoan es a sok-sok turbodiesel motor miatt relative olcson elerhetove valtak. Ezert csinal most mar majd minden autogyar kis loketterfogatu alacsony nyomasu benzines turbomotort az utobbi 2-3 evben. Feltalaltak ismet a spanyol viaszt.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3146 Dátum: 2009.08.27 20:51:53 »
Benzines turbós motor, fujjjj ;)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3147 Dátum: 2009.08.27 21:20:37 »
Benzines turbós motor, fujjjj ;)
Nem szereted a puhatestűeket?!  :tt2:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3148 Dátum: 2009.08.27 21:38:45 »
Nem tudom, en szemelyesen egy embert nem ismerek, aki azert vett turbo dieselt, mert kellett neki a turbo. Akinek kellett az beszerezte maganak utolag.
Nem a turbo megléte az oka az érdeklődésnek, hanem a hatásvadász karakterisztika: 2.000-nél tol egy nagyot, úúúú de megy. Aztán 3.000-nél vége, de ezt sokan nem veszik észre. Persze az eseményt egy hosszú koromcsík követi... Kötelezővé tenném az összes új diesel kocsira a részecskeszűrőt.

A másik OK, az az, mert mostanában divat a tahók körében a diesel eléggé, lehet vele nagyokat vagizni. Olyan Passatot, ami nem TDI nagyon ritkán látni. És én úgy vettem észre, hogy a TDI-sek eléggé tahók. Amúgy más márkákban is megfigyelhető, hogy a diesel-esek eléggé arcosak, a nagy nyomatéktól nem tudnak már normálisan közlekedni, csak arcosan előzgetni, mikor jönnek szemben... Tolják az előttük menőket, mert majd szétveti őket az erő... Persze tisztelet a kevés kivételnek!


Ami a mai turbo benzineseket illeti, en egyiket sem mernem megvenni. Ha valamitol, ezektol valoban felnek. Az, hogy a benzines turbok erosebbek, ez igy ebben a formaban nem igaz. Attol fugg, hogy mit es meddig huznak fel. Kornyezetvedelmi okoknal fogva nem huzzak tul a dieseleket.
Pont, hogy a dieseleket húzzák fel, állandóan nagyobb teljesítmény és nyomaték kell. Corolla E12 2.0 D4D: 90 LE. Aztán 2.0 D4D Avensis 13x LE. Aztán Corolla E12 facelift 1.4 D4D: 90 LE...
Aztán jött az Avensisbe a 2.2 D4D: először 155, majd 177 LE kell. Jövőre tutira lesz 180+ lóerős is.

Megy a tekergetése a turbónak, csak a motor élettartamának a rovására. Én mai dieselt nem vennék. A nagy megbízhatóságról annyit, hogy hónapokig volt, hogy sz.rakodott a motorja a 177LE-s dieseleknek, azt azt sem tudták, hogy mi van velük. Csak ez nem akkora hír vmiért, mint a VVT-i olajfogyija. Ami mellesleg nem minden kocsin jött ki.


Ami meg a fustot illeti, akad(t) jonehany diesel kocsi a csaladban, Alfa, Audi, Opel, Mazda, BMW, Volvo - ezek egeszen 1.4 litertol 3.0 literig, egy se fustolt kozulok. Erdekes. :hmmmm: Amik fustolnek, azok ahogy emlitetted a kovetkezo autok: "Sajnos a magyar dízelpark vagy lelakott visszatekert autókból, vagy új, de chip-elt autókbóláll." .
Én ezeket láttam már mind füstölni, gyűlölöm a szagukat, meg a kormot. A koromra tapadt részecske kinyír, de közben meg hánynom kell a bűztől, amit a dieselek eregetnek.

És akkor még nem is beszéltünk az undorító kerregő hangról, ami a traktornak jól áll, de egy személykocsinak kevésbé...

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3149 Dátum: 2009.08.27 21:40:02 »
Benzines turbós motor, fujjjj ;)
There's no replacement for displacement, igaz?  ;)
Gabe 254.