Nem tudom, en szemelyesen egy embert nem ismerek, aki azert vett turbo dieselt, mert kellett neki a turbo. Akinek kellett az beszerezte maganak utolag.
Nem a turbo megléte az oka az érdeklődésnek, hanem a hatásvadász karakterisztika: 2.000-nél tol egy nagyot, úúúú de megy. Aztán 3.000-nél vége, de ezt sokan nem veszik észre. Persze az eseményt egy hosszú koromcsík követi... Kötelezővé tenném az összes új diesel kocsira a részecskeszűrőt.
A másik OK, az az, mert mostanában divat a tahók körében a diesel eléggé, lehet vele nagyokat vagizni. Olyan Passatot, ami nem TDI nagyon ritkán látni. És én úgy vettem észre, hogy a TDI-sek eléggé tahók. Amúgy más márkákban is megfigyelhető, hogy a diesel-esek eléggé arcosak, a nagy nyomatéktól nem tudnak már normálisan közlekedni, csak arcosan előzgetni, mikor jönnek szemben... Tolják az előttük menőket, mert majd szétveti őket az erő... Persze tisztelet a kevés kivételnek!
Ami a mai turbo benzineseket illeti, en egyiket sem mernem megvenni. Ha valamitol, ezektol valoban felnek. Az, hogy a benzines turbok erosebbek, ez igy ebben a formaban nem igaz. Attol fugg, hogy mit es meddig huznak fel. Kornyezetvedelmi okoknal fogva nem huzzak tul a dieseleket.
Pont, hogy a dieseleket húzzák fel, állandóan nagyobb teljesítmény és nyomaték kell. Corolla E12 2.0 D4D: 90 LE. Aztán 2.0 D4D Avensis 13x LE. Aztán Corolla E12 facelift 1.4 D4D: 90 LE...
Aztán jött az Avensisbe a 2.2 D4D: először 155, majd 177 LE kell. Jövőre tutira lesz 180+ lóerős is.
Megy a tekergetése a turbónak, csak a motor élettartamának a rovására. Én mai dieselt nem vennék. A nagy megbízhatóságról annyit, hogy hónapokig volt, hogy sz.rakodott a motorja a 177LE-s dieseleknek, azt azt sem tudták, hogy mi van velük. Csak ez nem akkora hír vmiért, mint a VVT-i olajfogyija. Ami mellesleg nem minden kocsin jött ki.
Ami meg a fustot illeti, akad(t) jonehany diesel kocsi a csaladban, Alfa, Audi, Opel, Mazda, BMW, Volvo - ezek egeszen 1.4 litertol 3.0 literig, egy se fustolt kozulok. Erdekes. Amik fustolnek, azok ahogy emlitetted a kovetkezo autok: "Sajnos a magyar dízelpark vagy lelakott visszatekert autókból, vagy új, de chip-elt autókbóláll." .
Én ezeket láttam már mind füstölni, gyűlölöm a szagukat, meg a kormot. A koromra tapadt részecske kinyír, de közben meg hánynom kell a bűztől, amit a dieselek eregetnek.
És akkor még nem is beszéltünk az undorító kerregő hangról, ami a traktornak jól áll, de egy személykocsinak kevésbé...