Szerző Téma: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?  (Megtekintve 1423703 alkalommal)

0 Felhasználó és 53 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3120 Dátum: 2009.08.26 23:54:01 »
Az ilyen vezetési stílust nagyon szereti a diesel motor. Így 20.000 km alatt ki lehet nyírni... :devil:

P.S.: Az üzemanyag neve:benzin (esetleg kerozin).
Ha szerinted én nem vigyázok arra, hogy ne csináljak a motorral olyasmit, amivel hamar ki lehet nyírni, akkor valamit nagyon félreértelmeztél az általam eddig írtakból  ;) ... Üzemmeleg motornak mi baja is lesz attól, ha bőven az üzemi fordulatszám-tartományon belül tartózkodva, néha kihúzatom - akkor is messze alatta maradva a piros tartománynak (5000) ?

P.S.: Fizesd  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3121 Dátum: 2009.08.27 00:09:17 »
Az ilyen vezetési stílust nagyon szereti a diesel motor. Így 20.000 km alatt ki lehet nyírni... :devil:

P.S.: Az üzemanyag neve:benzin (esetleg kerozin).

 :yes: :yes: :yes: Bizony, jok is a benzines autok. Kar, hogy nem mennek, es meg zabalnak is.  :flowers:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

barna.czukor

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3122 Dátum: 2009.08.27 00:18:08 »
Az autót meglehetősen hajtós stílusban használják. Nem eszik olajat, nem kormol, semmi baja.
De valahogy az utakon a dieselek 90%-a kormol mint az állat mégis... Biztos csak mindig én látok leharcolt kormolós diesel kocsikat.

A benzinen nagyobb az adó, különben meg olcsóbb lenne, mint a gázolaj. ;)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3123 Dátum: 2009.08.27 00:22:36 »
Azert latsz kormolo dizelt, mert a MOL xarjon sunt  :gun_bandana: :hammer: :naspang:
Attol a tinilanypisitol az en autom is fustol, hiaba probalom kikormolni,  egyszeruen nem lehet. Egy osztrak uzemanyagtol meg akkor sem sikerult kormoltatni, amikor tobb szaz kilometeren at 1500kornyeken volt a fordulat es utana meg alaposan meghuzattam az autopalyara felhajtva.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3124 Dátum: 2009.08.27 00:24:45 »
Bizony, jok is a benzines autok. Kar, hogy nem mennek, es meg zabalnak is.  :flowers:
Mindegyik zabál, csak a diesel kevesebbet.

Ez a nem mennek meg relatív. Egy diesel Corolla 1.4-es, 90 LE. Turbó nélkül 55 kb. Benzines Corolla 1.4-es 97 LE, turbóval akár 150 is lehet. Akkor melyik nem megy?!

Ha a gyári adatokat nézzük, akkor az 1.4 D4D később van 100-on és a végsebessége is kisebb, mint a TURBO NÉLKÜLI 1.4 VVT-i.

Másik példa: Corolla TS: 192 LE. Melyik 1.8-as diesel ad le turbo nélkül 192 LE-t?! Még turbóval sem.

Ha a benzinesbe turbot teszünk és úgy kalibráljuk, hogy csak annyit tudjon, mint a nem turbos társa teljesítményben, akkor a benzines is sokkal jobb fogyasztású és környzetkímélőbb.

Ha nem megy, akkor miért benzines az összes F-1-es gép? Miért benzinesek a WRC kocsik? Folytathatnánk...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3125 Dátum: 2009.08.27 00:31:06 »
Azert latsz kormolo dizelt, mert a MOL xarjon sunt  :gun_bandana: :hammer: :naspang:
Attol a tinilanypisitol az en autom is fustol, hiaba probalom kikormolni,  egyszeruen nem lehet. Egy osztrak uzemanyagtol meg akkor sem sikerult kormoltatni, amikor tobb szaz kilometeren at 1500kornyeken volt a fordulat es utana meg alaposan meghuzattam az autopalyara felhajtva.
Ezt szimplán nem hiszem el, hogy a MOL az oka. Szerintem a diesel motor ilyen.

Amúgy a Dunántúlt leszámítva a MOL szállítja minden kútra a benzint, az ÖMV-nek is többek között. Csak az adalék más. Nálunk Siófokon az ÖMV még az adalékot is MOL-tól veszi, a kutasok mondták.

Azt meg honnan tudod, hogy mennyire kormol a kocsid autópályára felhajtva, mikor benne ülsz?! Ha hátranézve látnál kormot, akkor már tényleg komoly gond lenne...

Amúgy nem akarok eltérni az eredeti tárgytól, hogy a diesel motorok érzékenyek. A magyar diesel kocsikat elnézve, rengeteg füstöl és nem mennek semmit sem, mert le vannak élve. Szerintem egy dieselt akkor is sokkal könnyebben ki lehet nyírni, mint egy benzinest. Márcsak a visszahűtés és a melegítés hiányával.

A benzines a piros mező környékén sem használódik extrémen, de a dieseleket mszervizes szakik szerint sem szabad a piros-1.000 fölé pörgetni, mert nagyon árt nekik. Ezt nem én találtam ki.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3126 Dátum: 2009.08.27 00:44:32 »
Ezt szimplán nem hiszem el, hogy a MOL az oka. Szerintem a diesel motor ilyen.
Ne hidd, csak kepzelegtem.
Amúgy a Dunántúlt leszámítva a MOL szállítja minden kútra a benzint, az ÖMV-nek is többek között. Csak az adalék más. Nálunk Siófokon az ÖMV még az adalékot is MOL-tól veszi, a kutasok mondták.
Eleg szignifikans a kulonbseg amikor hazamegyek. Osztrak uzemanyaggal 2-3 decivel vmiert mindig kevesebbet fogyaszt es hallhatoan jobban csorog a magyarral.

Azt meg honnan tudod, hogy mennyire kormol a kocsid autópályára felhajtva, mikor benne ülsz?! Ha hátranézve látnál kormot, akkor már tényleg komoly gond lenne...
A magyarral latok. Eg is a pofamrol a bor mint allatt. Nem is kell hozza igazan meghuzatni, 2500nal mar felhajtaskor a tukorbenezve latni...
Amúgy nem akarok eltérni az eredeti tárgytól, hogy a diesel motorok érzékenyek. A magyar diesel kocsikat elnézve, rengeteg füstöl és nem mennek semmit sem, mert le vannak élve.
Meg is magyaraztad miert fustol. Mert vagy egy visszatekert ize, vagy tuningolva van (meg MOL, de Te ezt nem hiszed  :flowers: )

A benzines a piros mező környékén sem használódik extrémen, de a dieseleket mszervizes szakik szerint sem szabad a piros-1.000 fölé pörgetni, mert nagyon árt nekik. Ezt nem én találtam ki.
Hanem Ok. Teljesen korrekt meresek, labori vizsgalatokkal alatamasztott teny.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3127 Dátum: 2009.08.27 00:46:43 »
Feladom! :surrender:

Megyek aludni... :yawn:

Jó éjt nektek!

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3128 Dátum: 2009.08.27 02:14:38 »

Ha a gyári adatokat nézzük, akkor az 1.4 D4D később van 100-on és a végsebessége is kisebb, mint a TURBO NÉLKÜLI 1.4 VVT-i.

Másik példa: Corolla TS: 192 LE. Melyik 1.8-as diesel ad le turbo nélkül 192 LE-t?! Még turbóval sem.

Ha a benzinesbe turbot teszünk és úgy kalibráljuk, hogy csak annyit tudjon, mint a nem turbos társa teljesítményben, akkor a benzines is sokkal jobb fogyasztású és környzetkímélőbb.

Ha nem megy, akkor miért benzines az összes F-1-es gép? Miért benzinesek a WRC kocsik? Folytathatnánk...

Unalmas dolog ez a benzines turbo, egyreszt azert mert egy benzines turbo dragabb, mint egy turbo diesel, masreszt legalabb akkora a meghibasodas lehetosege. Nem beszeltem meg arrol sem, hogy egy benzines turbo meg sokkal tobbet eszik, ja es nyomatekban sehol sincsen egy turbo dieselhez kepest. Nem tudom masok mire hasznaljak az autot, de en nem jarok drag racekre, jobban szeretek nyomatekbol cruiseolni.  ;) Termeszetesen amennyiben V8-rol van szo, ott kivetelt teszek, de benzin csak 8 hengerrel es az a 8 is megfelelo allasban kene, amugy meg utalok valtogatni.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3129 Dátum: 2009.08.27 06:05:18 »
azért a kormolást ne fogjuk a hazai sz.ar gázolajra. én meglátom magam elött a fekete böfföt már menekülök mögüle :ph34r:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3130 Dátum: 2009.08.27 07:11:58 »
Én mostanában MOL-nál tankolok dízelt, nincs vele jelentős kormolás (Shell szintén). Ellenben az OMW-nél volt.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3131 Dátum: 2009.08.27 07:18:55 »
Ha a gyári adatokat nézzük, akkor az 1.4 D4D később van 100-on és a végsebessége is kisebb, mint a TURBO NÉLKÜLI 1.4 VVT-i.

Másik példa: Corolla TS: 192 LE. Melyik 1.8-as diesel ad le turbo nélkül 192 LE-t?! Még turbóval sem.
Teljesen felesleges ezt a dolgot túráztatni, két teljesen más konstrukcióról van szó.
De a Te példádnál maradva: lehet, hogy az 1.4 benzin hamarabb van 100-on, mint a D4D, de mondjuk 80-ról (de akár 120-ról is) megindulva a D4D előnyben van.
A másik a TS: ennek 7000 fölött kell pörögnie ehhez a teljesítményhez, míg egy dízel a csúcsteljesítményét általában a 3000-es tartományban valahol adja le  :excl: Persze kevesebbet, de nyomatékban azért messze ráver.
Tehát ha itt számokkal dobálózunk, akkor a dízelesek mondhatnák azt, hogy azonos fordulatszám-tartományban hasonlítsuk már össze a képességeket  :tt2: Ez is ugyanolyan extrém agyament összehasonlítási alap lenne.
 :flowers:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3132 Dátum: 2009.08.27 09:28:44 »
Unalmas dolog ez a benzines turbo, egyreszt azert mert egy benzines turbo dragabb, mint egy turbo diesel, masreszt legalabb akkora a meghibasodas lehetosege. Nem beszeltem meg arrol sem, hogy egy benzines turbo meg sokkal tobbet eszik, ja es nyomatekban sehol sincsen egy turbo dieselhez kepest. Nem tudom masok mire hasznaljak az autot, de en nem jarok drag racekre, jobban szeretek nyomatekbol cruiseolni.  ;) Termeszetesen amennyiben V8-rol van szo, ott kivetelt teszek, de benzin csak 8 hengerrel es az a 8 is megfelelo allasban kene, amugy meg utalok valtogatni.
Én abszolút benzines párti vagyok, a következő autóm remélhetőleg kiscm3-is turbóbenzines lesz. A dízelekkel kapcsolatban a legnagyobb bajom a FÜST. Egyszerűen elviselhetetlen amit művelnek, tisztelet a kivételnek. Sajnos a magyar dízelpark vagy lelakott visszatekert autókból, vagy új, de chip-elt autókbóláll.
Kezdjük ott, hogy a (kis)benzines turbók csak most kezdenek elterjedni, míg a turbódízeleknek van néhány év előnye. A benzines turbók sokkal nagyobb teljesítményre képesek: 1,4-1,6dízelek 80-110lovasok, 1,4-1,6 turbóbenzinesek 120-190lovasok. 2tdi 130-170ló, 2.0 benzines: 200-250ló. stb.
Ár:
Grande Punto Tjet 120Le: 3,5milla. Mjet 90Le dízel 3,8millióft.
Skoda Octavia 1,4TSI 122Le 4,7millió Ft, 1,6 crTDI 105Le 5,5M Ft...

Nem drágábbak a turbó benzinesek. Valóban van egy minimális többletfogyasztásuk, viszont rengeteg ember csak azért vette a füstokádó dízelért, mert kellett a turbó neki.

 

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3133 Dátum: 2009.08.27 09:42:04 »
Én mostanában MOL-nál tankolok dízelt, nincs vele jelentős kormolás (Shell szintén). Ellenben az OMW-nél volt.
En is OMWnel tankoltam, csak az orszag keleti feleben, oda sztem csak MOL uzemanyag jon.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #3134 Dátum: 2009.08.27 14:44:19 »

Én abszolút benzines párti vagyok, a következő autóm remélhetőleg kiscm3-is turbóbenzines lesz. A dízelekkel kapcsolatban a legnagyobb bajom a FÜST. Egyszerűen elviselhetetlen amit művelnek, tisztelet a kivételnek. Sajnos a magyar dízelpark vagy lelakott visszatekert autókból, vagy új, de chip-elt autókbóláll.
Kezdjük ott, hogy a (kis)benzines turbók csak most kezdenek elterjedni, míg a turbódízeleknek van néhány év előnye. A benzines turbók sokkal nagyobb teljesítményre képesek: 1,4-1,6dízelek 80-110lovasok, 1,4-1,6 turbóbenzinesek 120-190lovasok. 2tdi 130-170ló, 2.0 benzines: 200-250ló. stb.
Ár:
Grande Punto Tjet 120Le: 3,5milla. Mjet 90Le dízel 3,8millióft.
Skoda Octavia 1,4TSI 122Le 4,7millió Ft, 1,6 crTDI 105Le 5,5M Ft...

Nem drágábbak a turbó benzinesek. Valóban van egy minimális többletfogyasztásuk, viszont rengeteg ember csak azért vette a füstokádó dízelért, mert kellett a turbó neki.

Nem tudom, en szemelyesen egy embert nem ismerek, aki azert vett turbo dieselt, mert kellett neki a turbo. Akinek kellett az beszerezte maganak utolag.  :) Ami a mai turbo benzineseket illeti, en egyiket sem mernem megvenni. Ha valamitol, ezektol valoban felnek. Az, hogy a benzines turbok erosebbek, ez igy ebben a formaban nem igaz. Attol fugg, hogy mit es meddig huznak fel. Kornyezetvedelmi okoknal fogva nem huzzak tul a dieseleket. Ami meg a fustot illeti, akad(t) jonehany diesel kocsi a csaladban, Alfa, Audi, Opel, Mazda, BMW, Volvo - ezek egeszen 1.4 litertol 3.0 literig, egy se fustolt kozulok. Erdekes. :hmmmm: Amik fustolnek, azok ahogy emlitetted a kovetkezo autok: "Sajnos a magyar dízelpark vagy lelakott visszatekert autókból, vagy új, de chip-elt autókbóláll." .
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/