Tegnap tankoltam, nem a szokásos kútnál (mivel vidéken voltunk), és egyre inkább meggyőződésem, hogy rosszul tankolok...
Figy. Ahogy a többiek is írták már páran, egyrészt mindig TELE kell tankolni. Tehát amíg már tényleg egy csepp sem megy bele, ott van a nafta a beöntő nyílás pereménél. Ehhez persze kell némi idő (igazából nem több, mint mondjuk plusz egy-másfél perc) meg türelem, de tényleg csak ez a megoldás; a kattogások számolása nem vezet semmire, mert egyik töltőpisztoly előbb, másik később kattan... Eltérő az érzékenységük.
De még ha ezt a következetes teletankolást alkalmazod, akkor is bent marad egy jókora ***ázalék. Mert a kutak talaja NEM feltétlenül teljesen vízszintes, és ezen simán múlhat, hogy egyik helyen 38, a másikon 40 litert tudsz betölteni; mert az autó terhelése is lehet eltérő (mondjuk ezt ki lehet védeni, de ezért mondjuk nyilván nem fogsz nekiállni kipakolni a tele csomagtartót, adott esetben), és ez is okozhat literes eltéréseket; nomeg az sem mindegy, hogy hány fok van, ugye. Szóval sok a befolyásoló tényező. Még a leginkább akkor fogsz kapni tényleg összevethető adatokat, ha ugyanazon kút, ugyanazon oszlopánál tankolsz, és mindig türelmesen, ténylegesen tele. Föltéve persze, hogy a terhelés és/vagy a hőmérséklet nem tér el jelentősen a korábbi tankoláshoz képest.